abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92505248
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 15:56 schreef Gia het volgende:

[..]

Sorry hoor, nou begin jij weer over verstandelijke beperking, verstandelijke handicap. Dat is NIET hetzelfde als zwakbegaafd. Dat die OOK zwakbegaafd zijn is een feit, maar ik heb het over mensen die alleen maar zwakbegaafd zijn, verder geen beperking hebben.
Je bent aan het woordneuken. Iemand die verstandelijk gehandicapt is, is zwakbegaafd en ik heb het woord idd een keer verkeerd gebruikt. Kunnen we nu weer verder met de eigenlijke discussie?
[b] Unstable. Volatile. Dangerous. [/b]
YES! The rhythm, the rebel.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 16:02:50 #177
3542 Gia
User under construction
pi_92505288
@ Kluts,
Jij hebt het steeds over mensen met een verstandelijke handicap, terwijl ik het steeds heb over zwakbegaafden.
Heb al aangegeven dat mensen met een verstandelijke handicap vaak al onder curatele staan en vrijwel standaard de prikpil krijgen.
Zwakbegaafden kunnen vaak volledig zelfstandig functioneren en dus ook kinderen krijgen en opvoeden. Wellicht hebben ze hier of daar wat hulp nodig, maar hé, mensen die beide fulltime werken redden het ook niet zonder hulp.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 16:05:26 #178
3542 Gia
User under construction
pi_92505422
quote:
19s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 16:01 schreef kingmob het volgende:
Lijkt mij dat we de grens moeten trekken bij mensen die daadwerkelijk de wet overtreden via mishandeling etc.
Inderdaad. De geestelijke vermogens, het inkomen, de afkomst enz... doen er dan ook niet toe.
pi_92505867
Maar het probleem daarbij is dat de huidige maatschappij al het leed wil voorkomen dmv regeltjes, hetgeen natuurlijk een utopie is
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
pi_92506601
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 16:02 schreef Gia het volgende:
@ Kluts,
Jij hebt het steeds over mensen met een verstandelijke handicap, terwijl ik het steeds heb over zwakbegaafden.
Heb al aangegeven dat mensen met een verstandelijke handicap vaak al onder curatele staan en vrijwel standaard de prikpil krijgen.
Zwakbegaafden kunnen vaak volledig zelfstandig functioneren en dus ook kinderen krijgen en opvoeden. Wellicht hebben ze hier of daar wat hulp nodig, maar hé, mensen die beide fulltime werken redden het ook niet zonder hulp.
Maar dat is een heel ander soort hulp.
pi_92508344
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 16:14 schreef ender_xenocide het volgende:
Maar het probleem daarbij is dat de huidige maatschappij al het leed wil voorkomen dmv regeltjes, hetgeen natuurlijk een utopie is
Enerzijds lijkt mij een maatregel als deze wel nodig, maar anderzijds vind ik het ook een heel eng idee dat de overheid gaat bepalen wanneer je wel of niet een kind mag krijgen. Zal de grens blijven bij verstandelijk gehandicapten, of zal deze langzaam verschuiven in de verkeerde richting?

Al kan je die vraagtekens zetten bij vrijwel elke vrijheidsbeperkende maatregel.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 17:08:23 #182
3542 Gia
User under construction
pi_92508426
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 16:29 schreef Kluts het volgende:

[..]

Maar dat is een heel ander soort hulp.
Ik heb een programma op tv gezien over een zwakbegaafd stel dat een kind verwachtte. Ze hadden alles geregeld, kinderkamer helemaal in orde, een team van mantelzorgers om zich heen. Omdat ze beiden weer aan 't werk wilden na de kraamtijd, moesten ze de kinderopvang nog regelen. Ze namen hiervoor contact op met een stichting, weet die naam niet meer, die vervolgens doodleuk die mensen aangaf bij de kinderbescherming, want ze zouden geen kind mogen hebben. Het feit dat ze een kinderdagverblijf wilden regelen was het bewijs hiervoor.

Gevolg, baby werd direct bij de geboorte afgenomen. Is toen veelvuldig in het nieuws geweest.

Waarom mogen die mensen geen gebruik maken van een kinderdagverblijf voor de halve dagen dat zij werken en volledig gezonde mensen wel en zelfs fulltime.
pi_92508542
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 17:08 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik heb een programma op tv gezien over een zwakbegaafd stel dat een kind verwachtte. Ze hadden alles geregeld, kinderkamer helemaal in orde, een team van mantelzorgers om zich heen. Omdat ze beiden weer aan 't werk wilden na de kraamtijd, moesten ze de kinderopvang nog regelen. Ze namen hiervoor contact op met een stichting, weet die naam niet meer, die vervolgens doodleuk die mensen aangaf bij de kinderbescherming, want ze zouden geen kind mogen hebben. Het feit dat ze een kinderdagverblijf wilden regelen was het bewijs hiervoor.

Gevolg, baby werd direct bij de geboorte afgenomen. Is toen veelvuldig in het nieuws geweest.

Waarom mogen die mensen geen gebruik maken van een kinderdagverblijf voor de halve dagen dat zij werken en volledig gezonde mensen wel en zelfs fulltime.
Dat is een zodanig andere discussie, daar kun je beter een topic over openen.
Daarbij is dit een op zichzelf staand voorbeeld wat echt niet representatief is voor hoe het in het algemeen gaat.
pi_92510514
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 17:10 schreef Kluts het volgende:

[..]

Dat is een zodanig andere discussie, daar kun je beter een topic over openen.
Daarbij is dit een op zichzelf staand voorbeeld wat echt niet representatief is voor hoe het in het algemeen gaat.
Op moment dat je gaat zeggen dat zwakbegaafden (waar dus schijnbaar een iq gerelateerde definitie van is) geen kinderen mogen is dit niet meer een op zichzelf staand voorbeeld want dan kunnen instanties zonder nadenken en verantwoordelijk nemen die mensen dat ontnemen.
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 18:00:54 #185
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_92510813
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 19:59 schreef zusterclivia het volgende:

[..]

Dat is duidelijk dan, jij ziet het zus en ik zie het zo.

[..]

Daar verschillen we dan van mening over.

Maar jij trekt mijn opmerking uit zijn verband, in de topic-onderwerp gaat het over ouders die gefaald hebben en om erger te voorkomen zou sterrilisatie een mogelijkheid zijn......gefaald........
Ik had het hier over "gefaalde" pedoseksuelen.
-O- Blijft toch altijd een gevoelig onderwerp 8)7
Er is geen geval van meningsverschil. Jij wilt de realiteit niet erkennen, dat is iets anders dan een mening hebben.

Als je de boze huismoeder uit wilt hangen moet je hier niet wezen :W Hier, Ouder(s) , kun je waarschijnlijk wel mensen vinden die jouw ideeen delen, raar wijf
  dinsdag 8 februari 2011 @ 18:03:24 #186
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_92510922
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 15:50 schreef Cherna het volgende:

[..]

Daar gaan we weer het IQ. Dat is een flut uitgangspunt. De meeste serie moordenaars en idioten zijn hoogbegaafd en wel met een zeer hoog IQ. Men zou eens naar het EQ van mensen moeten kijken want dat zegt iets over je stabiliteit.
Iemand die zelfstandig is, kan werken, kan communiceren ondanks zijn laag IQ noem ik nou niet zwakbegaafd. Maar dat is mijn gedachte. Verder niets.
Idioten met een hoog iq?
pi_92514156
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 15:50 schreef Cherna het volgende:

[..]

Daar gaan we weer het IQ. Dat is een flut uitgangspunt. De meeste serie moordenaars en idioten zijn hoogbegaafd en wel met een zeer hoog IQ. Men zou eens naar het EQ van mensen moeten kijken want dat zegt iets over je stabiliteit.
Iemand die zelfstandig is, kan werken, kan communiceren ondanks zijn laag IQ noem ik nou niet zwakbegaafd. Maar dat is mijn gedachte. Verder niets.
Domme mensen zijn impulsiever, en daarom ook vaker betrokken bij misdrijven.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 19:37:03 #188
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_92515041
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 19:21 schreef apple_pie het volgende:

[..]

wat een argument :')
pi_92515929
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 19:37 schreef fs180 het volgende:

[..]

wat een argument :')
Het is nou eenmaal zo. Kijk naar het verschil tussen een vmbo-klas en een vwo-klas. Bij het minste of geringste zullen veel kinderen in de vmbo klas zeer ongeremd verbaal en/of fysiek reageren.

Slimmere mensen denken na voor ze iets doen.
pi_92516592
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 16:02 schreef Gia het volgende:
@ Kluts,
In 70% van de gevallen gaat het mis... Dus "hier en daar wat hulp" lijkt me echt ongefundeerd.

quote:
Uit onderzoek blijkt dat 70 procent van de ouders met een verstandelijke beperking niet in staat is om hun kinderen ‘goed genoeg’ op te voeden. De hulpverlening is er op gericht om de ouders te leren hun eigen regie te voeren. Hulpverleners als Thea en Jolanda merken dagelijks dat veel van deze ouders niet in staat zijn om te leren. Maar de gezinscoaches mogen de regie in het gezin niet overnemen. Uiteindelijk is het gezin de dupe, de kinderen worden uithuisgeplaatst en een lang traject van tijdelijke pleeggezinnen en overvolle kindertehuizen volgt.
http://dokument.ncrv.nl/node/613850
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  dinsdag 8 februari 2011 @ 20:08:20 #191
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_92516623
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 19:55 schreef apple_pie het volgende:

[..]

Het is nou eenmaal zo. Kijk naar het verschil tussen een vmbo-klas en een vwo-klas. Bij het minste of geringste zullen veel kinderen in de vmbo klas zeer ongeremd verbaal en/of fysiek reageren.

Slimmere mensen denken na voor ze iets doen.
En de geimpliceerde correlatie met criminaliteit? :')
pi_92516662
Allemaal modelkindertjes, goedgekeurd door het CDA :r
pi_92517687
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 20:08 schreef fs180 het volgende:

[..]

En de geimpliceerde correlatie met criminaliteit? :')
De meeste geweldsmisdrijven, inclusief zaken als vandalisme, worden impulsief gepleegd. Dat laaggeschoolden oververtegenwoordigd zijn in de gevangenis is ook geen verrassing voor je hoop ik.
pi_92518923
Nu op ned. 2 `Uitgesproken
  dinsdag 8 februari 2011 @ 22:23:31 #195
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_92524292
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 20:26 schreef apple_pie het volgende:

[..]

De meeste geweldsmisdrijven, inclusief zaken als vandalisme, worden impulsief gepleegd. Dat laaggeschoolden oververtegenwoordigd zijn in de gevangenis is ook geen verrassing voor je hoop ik.
Ik denk dat ik niet de uitgekoze persoon ben aan wie je dit wijs moet maken :*
  dinsdag 8 februari 2011 @ 23:58:33 #196
3542 Gia
User under construction
pi_92529297
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 20:07 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

In 70% van de gevallen gaat het mis... Dus "hier en daar wat hulp" lijkt me echt ongefundeerd.

[..]

http://dokument.ncrv.nl/node/613850
Ik heb het niet over verstandelijk gehandicapten, maar over zwakbegaafden.
  woensdag 9 februari 2011 @ 00:01:45 #197
3542 Gia
User under construction
pi_92529439
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 19:21 schreef apple_pie het volgende:

[..]

Maar dom zijn, zelfs zeer dom zijn, is geen reden om geen kinderen te mogen krijgen.
Het gaat hier om het verplichten van een prikpil bij mensen die bewezen hebben geen goede ouders te zijn, en dan wel zodanig dat kinderen uit huis gehaald zijn.

En ja, dat kan en zal inderdaad vaker voor komen bij domme mensen, hoewel het niet aan hen voorbehouden is, maar dat wil nog niet zeggen dat alle domme mensen falen als ouder.
pi_92529627
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 23:58 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik heb het niet over verstandelijk gehandicapten, maar over zwakbegaafden.
Maar zwakbegaafden, vallen óók in die groep Licht Verstandelijk Beperkt.

quote:
LVB (IQ 50-85)
Recent wordt er steeds meer gebruik gemaakt van de term LVB (Licht Verstandelijk Beperkt), wanneer er gesproken wordt over de doelgroep mensen met een lichte verstandelijke beperking of zwakbegaafdheid én bijkomende problematiek (Landelijk Kenniscentrum LVB).
http://www.verstandelijkbeperkt.nl/doelgroepen.php
  woensdag 9 februari 2011 @ 00:11:55 #199
3542 Gia
User under construction
pi_92529908
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 00:05 schreef Banjerkanjer het volgende:
Maar zwakbegaafden, vallen óók in die groep Licht Verstandelijk Beperkt.

http://www.verstandelijkbeperkt.nl/doelgroepen.php
Je quote vermeldt 'zwakbegaafdheid én bijkomende problematiek'.
Ik heb het over enkel zwakbegaafdheid. Er is niet altijd sprake van bijkomende problematiek.

Zwakbegaafd ben je met een laag IQ. Het wordt ook wel laagbegaafd genoemd. Het is de tegenhanger van hoogbegaafd.

Mensen met een verstandelijke beperking hebben dus een aanvullende problematiek, zoals spraakproblemen, hoorproblemen, motorische stoornissen en kunnen vanwege de combinatie van problemen niet of moeilijk zelfstandig leven.

Maar er zijn dus ook zwakbegaafden die dan wel op individueel onderwijs terecht komen, maar op latere leeftijd gewoon een eigen leven kunnen leiden. Ze zijn alleen tamelijk dom, om het maar effe plat uit te drukken.
pi_92530016
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 00:11 schreef Gia het volgende:

[..]

Je quote vermeldt 'zwakbegaafdheid én bijkomende problematiek'.
Ik heb het over enkel zwakbegaafdheid. Er is niet altijd sprake van bijkomende problematiek.

Zwakbegaafd ben je met een laag IQ. Het wordt ook wel laagbegaafd genoemd. Het is de tegenhanger van hoogbegaafd.

Mensen met een verstandelijke beperking hebben dus een aanvullende problematiek, zoals spraakproblemen, hoorproblemen, motorische stoornissen en kunnen vanwege de combinatie van problemen niet of moeilijk zelfstandig leven.

Maar er zijn dus ook zwakbegaafden die dan wel op individueel onderwijs terecht komen, maar op latere leeftijd gewoon een eigen leven kunnen leiden. Ze zijn alleen tamelijk dom, om het maar effe plat uit te drukken.
Maar zwakbegaafdheid, levert altijd bijkomende problematiek op. JIj noemt daarbij allerlei lichamelijke aspecten, maar je moet bij zwakbegaafdheid vooral denken aan problematiek in de sociale en emotionele sfeer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')