abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 8 februari 2011 @ 15:18:56 #151
3542 Gia
User under construction
pi_92503308
quote:
13s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 15:03 schreef Semisane het volgende:
Oh tuurlijk ga leraren die last geven, want die hebben toch niks te doen. De enige leerlingen waar ze aandacht aan moeten geven zijn de kinderen van ouders met een verstandelijke beperking.

Leraren zijn er niet voor de opvoeding van kinderen, die zijn er om kennis over te dragen aan leerlingen en daar hebben ze het al druk genoeg mee!
Hallo, knock-knock, anybody home? Ik heb het niet over opvoeding, is ook niet waar ik op reageerde. Het gaat over het helpen bij het huiswerk. Huiswerk krijg je op school en als je ouders je niet kunnen helpen, moeten de leerkrachten dat doen.
Legio ouders die hun kinderen niet kunnen helpen bij hun huiswerk.
pi_92503439
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 15:18 schreef Gia het volgende:

[..]

Hallo, knock-knock, anybody home? Ik heb het niet over opvoeding, is ook niet waar ik op reageerde. Het gaat over het helpen bij het huiswerk. Huiswerk krijg je op school en als je ouders je niet kunnen helpen, moeten de leerkrachten dat doen.
Sinds wanneer zijn leerkrachten veratwoordelijk voor het huiswerk van hun leerlingen? Dat was in mijn tijd nog niet het geval.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_92503470
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 15:18 schreef Gia het volgende:

[..]

Oke, laat ik het anders formulieren, wellicht wat te hard, maar misschien begrijp je het dan.
Opgevoed worden door een ouder die je niet begrijpt omdat het zelf een kind is, dat is gewoon geestelijke mishandeling. Niet alleen voor het kind, ook voor de ouder zelf. Die heeft zelf ook wel in de gaten dat hij/zij tekort schiet.

En daarbij moet je als ouder zelf je kind opvoeden, en dat niet uit handen geven aan een leraar of kinderdagverblijf.
[b] Unstable. Volatile. Dangerous. [/b]
YES! The rhythm, the rebel.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 15:23:16 #154
3542 Gia
User under construction
pi_92503500
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 15:05 schreef Kluts het volgende:

[..]

Daar gaat dit topic toch over? Het gaat er niet om dat je een kind niet kan helpen met schoolwerk, een kind moet een kind gewoon niet opvoeden. Ik kan dat nog op 46 manieren uitleggen, maar ga anders een googlen op "zwakbegaafde ouders' en lees de artikelen die daaruit voortvloeien zou ik zeggen.
Het gaat hier over verplichte anticonceptie in gevallen waar ouders gefaald HEBBEN.

Verstandelijk gehandicapten die niet in staat zijn een kind te verzorgen en op te voeden, krijgen al een prikpil. Die staan ook vaak onder curatele. Daar gaat het dus ook niet over.
Maar er zijn er ook die dat wel zouden kunnen, eventueel met hulp van ouders of andere mantelzorgers, waar het gewoon wel goed kan gaan.
En ja, ook dan zeg ik, liever niet. Maar die mensen kun je dus niet verplichten tot de prikpil.

Maar jij blijft maar steeds hameren op het feit dat ze niet kunnen helpen met het schoolwerk. Alsof dat een vereiste is om kinderen te mogen krijgen. Dat kun je dus bij normale intelligente ouders ook niet vantevoren weten.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 15:25:19 #155
3542 Gia
User under construction
pi_92503617
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 15:15 schreef just_a_girl_2 het volgende:

[..]

Ik had een oudere broer. Hun ongeschiktheid was wel degelijk bekend. Er werd alleen niets aan/mee gedaan. Een hoop ellende had dus WEL voorkomen kunnen worden.
En daarom gaat het nu over het mogelijk maken van een verplichte prikpil in dergelijke gevallen.
Dat dit vroeger nog niet zo was is vervelend, maar niet terug te draaien. Alleen maar goed dat men hier nu wel over denkt.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 15:26:22 #156
3542 Gia
User under construction
pi_92503681
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 15:16 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

iedereen die zelfstandig voorzichzelf kan zorgen en die zelfstandig financieel in de behoeften van een kind kan voorzien heeft het recht om kinderen te krijgen. Mensen die dat niet kunnen hebben ook geen rechten op kinderen. Mensen die wel aan de voorwaarden voldoen, maar waarvan blijkt dat ze geen kind kunnen opvoeden (mishandeling/ verwaarlozing, etc), moet het recht op kinderen ook ontnomen worden.
Goed samengevat.
pi_92503719
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 15:23 schreef Gia het volgende:

[..]

Het gaat hier over verplichte anticonceptie in gevallen waar ouders gefaald HEBBEN.

Verstandelijk gehandicapten die niet in staat zijn een kind te verzorgen en op te voeden, krijgen al een prikpil. Die staan ook vaak onder curatele. Daar gaat het dus ook niet over.
Maar er zijn er ook die dat wel zouden kunnen, eventueel met hulp van ouders of andere mantelzorgers, waar het gewoon wel goed kan gaan.
En ja, ook dan zeg ik, liever niet. Maar die mensen kun je dus niet verplichten tot de prikpil.

Maar jij blijft maar steeds hameren op het feit dat ze niet kunnen helpen met het schoolwerk. Alsof dat een vereiste is om kinderen te mogen krijgen. Dat kun je dus bij normale intelligente ouders ook niet vantevoren weten.
Voorkomen is beter dan genezen. En ik hamer op het feit dat het juist NIET het probleem is dat ze niet kunnen helpen met schoolwerk. Maar begrijpend lezen is ook lastig.
pi_92503729
Waar gaan die kinderen heen die worden weggehaald? Adoptieouders? Zoja, dan lijkt me dat er nou niet echt een probleem is.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 15:27:49 #159
3542 Gia
User under construction
pi_92503738
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 15:21 schreef Boris_Karloff het volgende:

Sinds wanneer zijn leerkrachten veratwoordelijk voor het huiswerk van hun leerlingen? Dat was in mijn tijd nog niet het geval.
Uitleg als een kind iets niet snapt. Je moet toch bij je leraar om uitleg kunnen vragen als je anders je huiswerk niet kan maken.

Sinds wanneer moeten ouders hun kinderen wiskunde uit kunnen leggen?
Daar is toch een wiskundeleraar voor.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 15:31:01 #160
3542 Gia
User under construction
pi_92503865
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 15:22 schreef Kluts het volgende:
En daarbij moet je als ouder zelf je kind opvoeden, en dat niet uit handen geven aan een leraar of kinderdagverblijf.
Oh? Maar als je allebei een drukke baan hebt, is het niet erg om je kind 24/7 in een kinderdagverblijf te plaatsen?

En ja, die zijn er, die dagverblijven.

Waarom mogen intelligente ouders wel gebruik maken van een kinderdagverblijf, maar moeten zwakbegaafden zelf voor hun kinderen zorgen?
pi_92503909
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 15:31 schreef Gia het volgende:

[..]

Oh? Maar als je allebei een drukke baan hebt, is het niet erg om je kind 24/7 in een kinderdagverblijf te plaatsen?

En ja, die zijn er, die dagverblijven.

Waarom mogen intelligente ouders wel gebruik maken van een kinderdagverblijf, maar moeten zwakbegaafden zelf voor hun kinderen zorgen?
Zeg ik ergens dat ik daar een voorstander van ben? Je LEEST niet eens waar het over gaat.
pi_92503911
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 15:27 schreef Gia het volgende:

[..]

Uitleg als een kind iets niet snapt. Je moet toch bij je leraar om uitleg kunnen vragen als je anders je huiswerk niet kan maken.

Sinds wanneer moeten ouders hun kinderen wiskunde uit kunnen leggen?
Daar is toch een wiskundeleraar voor.
Ik zeg ook niet dat elke ouder zijn kinderen alle vakken moet uitleggen. Ik was goed in exacte vakken, mijn ouders hadden meer economische en talen kennis. Zij konden me dat dusook niet uitleggen. Maar ze hebben me wel in sterke mate gemotiveerd om het zelf uit te zoeken. Alleen noemde ik het toen zeuren ;)
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 15:38:38 #163
3542 Gia
User under construction
pi_92504215
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 15:32 schreef Boris_Karloff het volgende:

Ik zeg ook niet dat elke ouder zijn kinderen alle vakken moet uitleggen. Ik was goed in exacte vakken, mijn ouders hadden meer economische en talen kennis. Zij konden me dat dusook niet uitleggen. Maar ze hebben me wel in sterke mate gemotiveerd om het zelf uit te zoeken. Alleen noemde ik het toen zeuren ;)
Ik geloof dat wij het wel eens zijn.

Kluts wil schijnbaar iedereen die het stempeltje 'zwakbegaafd' heeft bij voorbaat verbieden kinderen te krijgen, terwijl ik de nuance wel zie tussen de ene en de andere zwakbegaafden.

Ik heb een nichtje die zo'n stempeltje heeft, zit op het BSO, maar functioneert verder prima.
Waarom zou die later niet mogen trouwen en kinderen krijgen?

Zoveel BN-ers die zwakbegaafd zijn en gewoon kinderen hebben, gewoon zelfstandig functioneren, wiens enige beperking dat lage IQ is. Zwakbegaafdheid is een aanduiding voor iemand met een IQ van ongeveer 75.
Daarnaast zijn er nog mensen met een verstandelijke handicap, die inderdaad een nog lager IQ hebben, maar die dus veelal in een instelling wonen en al voorzien worden van de prikpil.

Ik heb het dus over zwakbegaafde mensen die alles zelfstandig kunnen. Werken, huishouding voeren, financien regelen, eventueel getrouwd zijn of samenwonen en een kinderwens hebben.

Moet kunnen, toch?
  dinsdag 8 februari 2011 @ 15:40:51 #164
321876 Cherna
Fuck the System
pi_92504298
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 15:16 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

iedereen die zelfstandig voorzichzelf kan zorgen en die zelfstandig financieel in de behoeften van een kind kan voorzien heeft het recht om kinderen te krijgen. Mensen die dat niet kunnen hebben ook geen rechten op kinderen. Mensen die wel aan de voorwaarden voldoen, maar waarvan blijkt dat ze geen kind kunnen opvoeden (mishandeling/ verwaarlozing, etc), moet het recht op kinderen ook ontnomen worden.
Situaties kunnen veranderen in je leven. Je kunt invalide geraken terwijl je kind net geboren is of ben jij helderziend. Als wist dat ik volgende maand zou omvallen zou ik morgen niet meer gaan werken.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  dinsdag 8 februari 2011 @ 15:44:05 #165
321876 Cherna
Fuck the System
pi_92504446
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 15:38 schreef Gia het volgende:

Ik heb het dus over zwakbegaafde mensen die alles zelfstandig kunnen. Werken, huishouding voeren, financien regelen, eventueel getrouwd zijn of samenwonen en een kinderwens hebben.

Moet kunnen, toch?
Dat noem ik toch niet zwakbegaafd.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 15:46:09 #166
3542 Gia
User under construction
pi_92504558
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 15:44 schreef Cherna het volgende:

[..]

Dat noem ik toch niet zwakbegaafd.
Wat noem jij zwakbegaafd?
Er is gewoon een definitie voor en het is niet hetzelfde als het hebben van een verstandelijke handicap.

Mensen kunnen een IQ hebben van rond de 75 en volledig voor zichzelf kunnen zorgen en ook voor eventuele kinderen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Zwakbegaafdheid
pi_92504651
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 15:40 schreef Cherna het volgende:

[..]

Situaties kunnen veranderen in je leven. Je kunt invalide geraken terwijl je kind net geboren is of ben jij helderziend. Als wist dat ik volgende maand zou omvallen zou ik morgen niet meer gaan werken.
Laten we niet naar veranderende situaties kijken. Laten we kijken naar het moment dat mensen beslissen om kinderen te krijgen. We kunnen nooit rekening houden met elke uitzondering of veranderende situatie. Mensen die buiten hun schuld zoiets overkomt vallen natuurlijk buiten mijn stelling en daar zijn we als maatschappij nog steeds verantwoordelijk voor. Maar dat is in mijn ogen een totaal andere situatie als iemand in de bijstand met 4 kinderen van 4 verschillende vaders of een junk die "per ongeluk" nog een keertje zwanger raakt.
pi_92504673
quote:

[..]

Kluts wil schijnbaar iedereen die het stempeltje 'zwakbegaafd' heeft bij voorbaat verbieden kinderen te krijgen, terwijl ik de nuance wel zie tussen de ene en de andere zwakbegaafden.

Ik heb een nichtje die zo'n stempeltje heeft, zit op het BSO, maar functioneert verder prima.

Zoveel BN-ers die zwakbegaafd zijn en gewoon kinderen hebben, gewoon zelfstandig functioneren, wiens enige beperking dat lage IQ is. Zwakbegaafdheid is een aanduiding voor iemand met een IQ van ongeveer 75.
Daarnaast zijn er nog mensen met een verstandelijke handicap, die inderdaad een nog lager IQ hebben, maar die dus veelal in een instelling wonen en al voorzien worden van de prikpil.

Moet kunnen, toch?
Dat wordt per persoon toch bekeken. En mensen die alles zelfstandig kunnen zijn niet zwakbegaafd.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 15:50:22 #169
321876 Cherna
Fuck the System
pi_92504742
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 15:46 schreef Gia het volgende:

[..]

Wat noem jij zwakbegaafd?
Er is gewoon een definitie voor en het is niet hetzelfde als het hebben van een verstandelijke handicap.

Mensen kunnen een IQ hebben van rond de 75 en volledig voor zichzelf kunnen zorgen en ook voor eventuele kinderen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Zwakbegaafdheid
Daar gaan we weer het IQ. Dat is een flut uitgangspunt. De meeste serie moordenaars en idioten zijn hoogbegaafd en wel met een zeer hoog IQ. Men zou eens naar het EQ van mensen moeten kijken want dat zegt iets over je stabiliteit.
Iemand die zelfstandig is, kan werken, kan communiceren ondanks zijn laag IQ noem ik nou niet zwakbegaafd. Maar dat is mijn gedachte. Verder niets.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 15:52:29 #170
3542 Gia
User under construction
pi_92504827
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 15:48 schreef Kluts het volgende:

[..]

Dat wordt per persoon toch bekeken. En mensen die alles zelfstandig kunnen zijn niet zwakbegaafd.
Wat?
Ga jij eens gauw opzoeken wat het verschil is tussen zwakbegaafd en een verstandelijke handicap. Daar is nogal een verschil tussen, namelijk.

Er zijn zwakbegaafden die zelfs nooit in een instelling gewoond hebben, in een woongroep of begeleid wonen, maar die gewoon zelfstandig wonen. Een huis huren, auto rijden, hun financien op orde hebben en noem maar op.

Zwakbegaafd geeft alleen een IQ-score aan.

Heb een beetje het gevoel dat jij het over mensen met het downsyndroom hebt, of zo.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 15:53:26 #171
3542 Gia
User under construction
pi_92504866
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 15:50 schreef Cherna het volgende:

Daar gaan we weer het IQ. Dat is een flut uitgangspunt. De meeste serie moordenaars en idioten zijn hoogbegaafd en wel met een zeer hoog IQ. Men zou eens naar het EQ van mensen moeten kijken want dat zegt iets over je stabiliteit.
Iemand die zelfstandig is, kan werken, kan communiceren ondanks zijn laag IQ noem ik nou niet zwakbegaafd. Maar dat is mijn gedachte. Verder niets.
Het gaat er niet om hoe JIJ het noemt, maar om wat zwakbegaafd is.
Een IQ aanduiding, meer niet.

En daarom zeg ik dus ook dat je mensen met het stempeltje zwakbegaafd niet zomaar op de voorhand mag verbieden kinderen te krijgen. Het heeft namelijk niets te maken met het IQ, dus niet met het zwakbegaafd zijn. Ook mensen met een hoog IQ, hoogbegaafden dus, kunnen falen als ouder.

In die gevallen dienen kinderen weggehaald te worden. En in die gevallen mag wmb de prikpil verplicht worden.
pi_92504904
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 15:52 schreef Gia het volgende:

[..]

Wat?
Ga jij eens gauw opzoeken wat het verschil is tussen zwakbegaafd en een verstandelijke handicap. Daar is nogal een verschil tussen, namelijk.

Er zijn zwakbegaafden die zelfs nooit in een instelling gewoond hebben, in een woongroep of begeleid wonen, maar die gewoon zelfstandig wonen. Een huis huren, auto rijden, hun financien op orde hebben en noem maar op.

Zwakbegaafd geeft alleen een IQ-score aan.

Heb een beetje het gevoel dat jij het over mensen met het downsyndroom hebt, of zo.
Nogmaals: google eens naar artikelen over ouders met een verstandelijke beperking.
Dan zie je dat ik dit niet voor niks zeg.

Verder ben ik echt klaar met deze discussie, want je leest amper en verdraaid wat ik zeg. :)
  dinsdag 8 februari 2011 @ 15:56:53 #173
3542 Gia
User under construction
pi_92505025
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 15:54 schreef Kluts het volgende:

[..]

Nogmaals: google eens naar artikelen over ouders met een verstandelijke beperking.
Dan zie je dat ik dit niet voor niks zeg.

Verder ben ik echt klaar met deze discussie, want je leest amper en verdraaid wat ik zeg. :)
Sorry hoor, nou begin jij weer over verstandelijke beperking, verstandelijke handicap. Dat is NIET hetzelfde als zwakbegaafd. Dat die OOK zwakbegaafd zijn is een feit, maar ik heb het over mensen die alleen maar zwakbegaafd zijn, verder geen beperking hebben.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 15:57:45 #174
236046 NotYou
tigerblood
pi_92505056
quote:

[..]

Moet kunnen, toch?
_O-
Je suis Charlie Sheen
  dinsdag 8 februari 2011 @ 16:01:12 #175
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_92505205
quote:
2s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 20:55 schreef waht het volgende:
Uiteraard volkomen terechte opmerking dat sommige mensen gewoon ongeschikt zijn om kinderen op te voeden voor de huidige samenleving. De vraag is of genoeg mensen vinden dat we dus de lichamelijke integriteit van deze mensen mogen schenden. De vraag is ook wat dit op langere termijn betekent.

Ik ben er in ieder geval nog niet over uit.
Ik ook niet. Feit is wel dat je leed voorkomt bij de kinderen, maar ja die zijn nog niet geboren. Is hun mogelijk leed erger dan het ingrijpen in iemands lichamelijke integriteit.
Lijkt mij dat we de grens moeten trekken bij mensen die daadwerkelijk de wet overtreden via mishandeling etc.
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')