quote:Op zaterdag 5 februari 2011 11:54 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Saved by the border!
Ben in Duitsland. Tot snel
175 kg/m2 (norm) met 30% veiligheid = 227,5 kgquote:Op zaterdag 5 februari 2011 11:49 schreef Kreator het volgende:
[..]
325 liter + 75kg glas + 50kg zand + 50kg rommel + 92KG Krea.
Betonnen vloer wel, maar die heeft een draagkracht van 200kg m2
Slimme joejoe!quote:Op zaterdag 5 februari 2011 11:56 schreef JoeBravo het volgende:
[..]
175 kg/m2 (norm) met 30% veiligheid = 227,5 kg
een woning vloer moet tenminste 175 x 1,3 kg/m2 over de gehele overspanning kunnen dragen. Dus ook in het midden van de vloer. Dat aquarium zet je wss tegen de muur, dus aan de rand van de overspanning. In feite zet je dus de belasting van in dit geval een meter of 2 op de halve meter naast de oplegging. Dit is gunstiger voor de doorbuiging en de verticale belasting blijft hetzelfde.
Als er in de directe omgeving van het aquarium geen zware kasten staan kan ik me niet voorstellen dat dat problemen op gaat leveren.
het is m'n vakquote:
Daar heb ik ook aan gedacht, maar ik ben liever niet de uitzondering op de regel. En ik woon dus op de 1e verdieping, boven een makelaar.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 11:58 schreef JoeBravo het volgende:
verdiepingsvloeren zijn in het algemeen ook niet berekend op het plaatsen van een waterbed, maar hoeveel mensen controleren dat en hoe vaak gaat dat verkeerd?
Mijn huis is 60 of 70 jaar oud hè. Op de bouwtekening staat 200 kg m/2.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 11:56 schreef JoeBravo het volgende:
[..]
175 kg/m2 (norm) met 30% veiligheid = 227,5 kg
een woning vloer moet tenminste 175 x 1,3 kg/m2 over de gehele overspanning kunnen dragen. Dus ook in het midden van de vloer. Dat aquarium zet je wss tegen de muur, dus aan de rand van de overspanning. In feite zet je dus de belasting van in dit geval een meter of 2 op de halve meter naast de oplegging. Dit is gunstiger voor de doorbuiging en de verticale belasting blijft hetzelfde.
Als er in de directe omgeving van het aquarium geen zware kasten staan kan ik me niet voorstellen dat dat problemen op gaat leveren.
I know, maar daarom is het niet minder leuk om te zien.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 12:01 schreef JoeBravo het volgende:
[..]
het is m'n vak![]()
maar vraag me niet om er de verantwoordelijkheid voor te dragen, daar krijg ik het benauwd van
Goed! Elke dag is uniek en da is vrij tof en vermoeiend.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 11:09 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Godt! Hoe bevalt het reizen tot zover?
Oooh, 1,4 miljoen. Dat heb ik wel op mn spaarrekening staan.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 12:03 schreef PeuRac het volgende:
Droom huisjehttp://www.funda.nl/koop/(...)raat-aan-de-werf-11/
Sparen.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 12:07 schreef Q. het volgende:
[..]
Oooh, 1,4 miljoen. Dat heb ik wel op mn spaarrekening staan.
snap ik, komt ook mijn probleem met de verantwoordelijkheid vandaanquote:Op zaterdag 5 februari 2011 12:01 schreef Kreator het volgende:
[..]
Daar heb ik ook aan gedacht, maar ik ben liever niet de uitzondering op de regel. En ik woon dus op de 1e verdieping, boven een makelaar.
midden van de vloer zal eerder een probleem zijn.quote:[..]
Mijn huis is 60 of 70 jaar oud hè. Op de bouwtekening staat 200 kg m/2.
En eigenlijk wilde ik em 'midden op de vloer' zetten. DWZ een nietdragende muur vd woonkamer. Maar als het niet anders kan zet ik hem tegen de buitenmuur en daar loop ik natuurlijk inderdaad wel minder risico.
In de woonkamer staat verder niets echt zwaars. De afmeting van het ding is trouwens 120x48x65. Ik weet niet of dat nog iets doet voor de draagkracht.
jij moet er voor sparen?quote:Op zaterdag 5 februari 2011 12:07 schreef Q. het volgende:
[..]
Oooh, 1,4 miljoen. Dat heb ik wel op mn spaarrekening staan.
Ik betaal gewoon contant in 1 eucocentmuntjesquote:
Dat was idd mijn volgende stap. Maar ik kan geen fatsoenlijk bedrijf vinden in de regio.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 12:09 schreef JoeBravo het volgende:
midden van de vloer zal eerder een probleem zijn.
Maar je kunt eens proberen een constructiebureau uit de buurt te bellen en informeren wat ze voor je kunnen doen. Met een beetje mazzel kan hij je meteen geruststellen (of het afraden). En als je het zwart op wit wilt hebben kan het je niet meer dan een uurtje van zijn werk kosten.
Void en Ordos snijden hout.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 12:03 schreef Kreator het volgende:
@JB Draagkracht vloer versterken ivm zware last.
ik zal eens kijken of ik "bekende" namen zie in jou regio.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 12:14 schreef Kreator het volgende:
[..]
Dat was idd mijn volgende stap. Maar ik kan geen fatsoenlijk bedrijf vinden in de regio..
saunaquote:Op zaterdag 5 februari 2011 12:03 schreef PeuRac het volgende:
Wie is 'ze' en waarom zouden 'ze' geen antwoord willen geven? En ja, het is wel mijn probleem als 'die' 'erdoorheen' zakt.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 12:17 schreef S95Sedan het volgende:
Als ze geen antwoord willen geven zou ik dat ding gewoon neertiefen, toch niet jou probleem als die erdoorheen zakt
Middag trouwens![]()
quote:Op zaterdag 5 februari 2011 12:03 schreef PeuRac het volgende:
over 3 weken heb ik er weer eenquote:
Ja dat dusquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |