Niets is belangrijker voor mij dan jouw belastinggeld innen Xeno, dat zou je nu toch moeten weten.quote:
Ik kan nu al zeggen dat me dat niet zou lukkenquote:Op dinsdag 8 februari 2011 15:24 schreef LXIV het volgende:
Als je op korte termijn (<5 jaar) iets met het geld wil doen is dat ook het verstandigste. En je moet de zenuwen hebben om het te doen. Op het dieptepunt van de beurscrash heb ik een eengezinswoning (in Groningen welliswaar) voor mijn ogen zien verdampen. Je moet dan wel kunnen blijven slapen.
Ja, misschien is dat wel een aantrekkelijk ideequote:Maar met wat vermogen zou de optie ook kunnen zijn om gewoon met een hele lage hypotheek ergens in de provincie te gaan zitten en er een beetje bijwerken om rond te komen.
Rondom Eindhoven heb je natuurlijk ook een hele tech-sector. Alhoewel de huizen hier ook gewoon erg duur zijn.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 15:33 schreef eleusis het volgende:
[..]
Ik kan nu al zeggen dat me dat niet zou lukkenIk heb niet zulke stalen ballen!
[..]
Ja, misschien is dat wel een aantrekkelijk ideeSowieso kan ik via internet een hele hoop doen.
200k aflossingsvrij?!quote:Op dinsdag 8 februari 2011 15:11 schreef eleusis het volgende:
[..]
Oh, geen A'dam hoor, maar omgeving Den Haag, nét iets minder gekkenhuis... En ik bedoelde dat ik niet de helft kk maar de helft aankoopsom spaargeld heb. Als hypotheek zou ik dan iets van ¤200k aflossingsvrij nodig hebben. Op zich niet schrikbarend voor het Nederlands gemiddelde, maar ik vind dat sowieso een onverstandig gemiddelde. En als zelfstandige heb ik geen moedertje UWV als me iets gebeurt, in tegenstelling tot al die andere figuren...
Bedankt voor de reactie[s] wel
In eindhoven zit je voor 200k in een rijtjeshuis in Woensel... Dat is nauwelijks beter dan in Dronten wonenquote:Op dinsdag 8 februari 2011 15:35 schreef LXIV het volgende:
[..]
Rondom Eindhoven heb je natuurlijk ook een hele tech-sector. Alhoewel de huizen hier ook gewoon erg duur zijn.
Van wie ben JIJ nou weer een kloonquote:
Klopt, maar als je klanten moet meeten is het riedeltje nu toch altijd weer A'dam, DH of R'dam... Maar de vraag is hoe lang dat doorgaat. Er begint een hele subcultuur van ZZP-ers te ontstaan die uit hun eigen netwerk bepaalde vaardigheden regelen en dat 'inpakken' voor een klant. Misschien is lokatie over 10 jaar een stuk minder waard...quote:Op dinsdag 8 februari 2011 15:35 schreef LXIV het volgende:
Rondom Eindhoven heb je natuurlijk ook een hele tech-sector. Alhoewel de huizen hier ook gewoon erg duur zijn.
Gewoon negeren... de discussie liep normaal. Don't feed the trolls.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 15:41 schreef eleusis het volgende:
[..]
Van wie ben JIJ nou weer een kloonGod god god dit topic brengt ook wel het beste uit de mensen naar voren.
Dat dit gaat gebeuren denk ik zeker ook. Of dat je dus helemaal geen locaties (kantoren) meer hebt, en dat je in een horeca-gelegenheid, bij iemand thuis of op een gehuurde vergaderzaal afspreekt als je mensen IRL wil zien.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 15:43 schreef eleusis het volgende:
[..]
Klopt, maar als je klanten moet meeten is het riedeltje nu toch altijd weer A'dam, DH of R'dam... Maar de vraag is hoe lang dat doorgaat. Er begint een hele subcultuur van ZZP-ers te ontstaan die uit hun eigen netwerk bepaalde vaardigheden regelen en dat 'inpakken' voor een klant. Misschien is lokatie over 10 jaar een stuk minder waard...
quote:Op dinsdag 8 februari 2011 15:41 schreef Whuzz het volgende:
In eindhoven zit je voor 200k in een rijtjeshuis in Woensel... Dat is nauwelijks beter dan in Dronten wonen
Bij 480k aankoopsom zoals in bovenstaand is 200k aflossingsvrij en rest eigen geld toch niet zo gek? Offertes tot nu toe kon ik altijd 10% per jaar vrijwillig aflossen. Maar gaat het even wat minder en blijft HRA gehandhaaft betaal je gewoon een tijdje alleen rente. Ik zelf heb niet zo'n problemen met aflossingsvrij of andersoortig lenen... Alleen met lenen op een kut-onderpand of aan mensen die het nooit kunnen terugbetalen...quote:Op dinsdag 8 februari 2011 15:44 schreef Whuzz het volgende:
Gewoon negeren... de discussie liep normaal. Don't feed the trolls.
Dat neemt overigens niet weg dat 200k aflossingsvrij momenteel vrij ongebruikelijk is. Waarom zou je daar voor kiezen?
Voor zover is weet is Terrorizer geen kloonquote:Op dinsdag 8 februari 2011 15:41 schreef eleusis het volgende:
[..]
Van wie ben JIJ nou weer een kloonGod god god dit topic brengt ook wel het beste uit de mensen naar voren.
Niet bedoeld om te trollen, maar 200k is gewoon heel erg veel om aflossingsvrij te houden.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 15:41 schreef eleusis het volgende:
[..]
HRA lurkers.... de parasieten van onze maatschappijquote:Op dinsdag 8 februari 2011 15:48 schreef Terrorizer het volgende:
[..]
Niet bedoeld om te trollen, maar 200k is gewoon heel erg veel om aflossingsvrij te houden.
Maar goed, maximaal HRA he. ^o^
Als hij meer dan de helft zelf bijlegt, is dat toch juist extreem weinig? Veel mensen doen 120% aflossingsvrij!!quote:Op dinsdag 8 februari 2011 15:48 schreef Terrorizer het volgende:
[..]
Niet bedoeld om te trollen, maar 200k is gewoon heel erg veel om aflossingsvrij te houden.
Maar goed, maximaal HRA he. ^o^
Maar het absolute bedrag is wat de fiscus misloopt.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 15:49 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als hij meer dan de helft zelf bijlegt, is dat toch juist extreem weinig? Veel mensen doen 120% aflossingsvrij!!
Ik had even de totale prijs gemist. Dan is het inderdaad begrijpelijker ja. Toch nog steeds aan de hoge kant voor mijn gevoel, maar ik heb dan ook wat meer op zeker gespeeld.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 15:47 schreef eleusis het volgende:
Bij 480k aankoopsom zoals in bovenstaand is 200k aflossingsvrij en rest eigen geld toch niet zo gek?
Hoe meer de fiscus misloopt, hoe beter zou ik zeggen!quote:Op dinsdag 8 februari 2011 15:50 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Maar het absolute bedrag is wat de fiscus misloopt.
Maar dan komen ze het bij mij halenquote:Op dinsdag 8 februari 2011 15:52 schreef LXIV het volgende:
Hoe meer de fiscus misloopt, hoe beter zou ik zeggen!
Zelf vind ik HRA een onding, maar als dit nu eenmaal in het systeem zit dan kun je niet anders dan er zelf ook gebruik van maken. Dat is toch logisch.
Of ze geven het niet uit. Dat kan natuurlijk ook nog.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 15:54 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Maar dan komen ze het bij mij halen
Dat gevoel deel ik. Op zich is het risico op ruïnering met wat eigen vermogen niet echt aanwezig. Gewoon wat geld kwijt in het ultieme geval dat je moet verkopen. Maar het is meer het vastleggen voor 10, 20 jaar op een (m.i. toch enorme) instapprijs. Stel dat ik per se deze lokatie zou willen voor 10, 20 jaar van nu, zou ik me er niet zo druk om maken. Maar dat betekent wel zoals LXIV zegt ook vastleggen aan hard werken de komende tijd. Ik moet gewoon wat soul searching doen, I guessquote:Op dinsdag 8 februari 2011 15:51 schreef Whuzz het volgende:
Ik had even de totale prijs gemist. Dan is het inderdaad begrijpelijker ja. Toch nog steeds aan de hoge kant voor mijn gevoel, maar ik heb dan ook wat meer op zeker gespeeld.
Ik plaste een beetje in mijn broek......quote:Op maandag 7 februari 2011 23:16 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Dat is inderdaad opmerkelijk, waarom zouden ze dit doen? Huizenmarkt-zeepbel draagt hier op een positieve manier bij aan de discussie
Het bewijs dat er met een andere account doorgespamt wordt. Triest heel triest.quote:Op maandag 7 februari 2011 21:55 schreef vastgoedzeepbel het volgende:
[..]
Ik heb gespaard, jij geleend. Dat was je eigen keuze, dus niet langer huilen op fok...
Het was toch een crappost Whuzzquote:Op dinsdag 8 februari 2011 14:32 schreef Whuzz het volgende:
Maar je hebt wel get mooi gestructureerde format van mijn post gebroken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |