Dan krijgt de revolutie toch een kleur, dat willen ze niet. Maak je geen zorgen, het volk is al zo ver gekomen zonder leiders. Het starten van de revolutie was veel moeilijker.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 17:09 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Het hoeft niet 1 leider te zijn. Er zouden meerdere leiders van allerlei verschillende oppositiefracties een gezamenlijk plan kunnen bedenken. Mja, nu is het al te laat.
Ze moeten blijven en objectief gaan verslaan, dan zijn het helden.quote:
Soms wel. Vraag maar aan Ghandi.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 17:06 schreef wdn het volgende:
[..]
Eens. Het is heel erg beschaafd tot nu toe. Van de kant van de anti's dan
Maar ... beschaafd leidt niet tot een resultaat.
We hebben het nu niet persé over het paleis, we hebben ook al gesproken over ministeries, staats-tv. Allemaal locaties die dichterbij liggen en waar ze zo naartoe kunnen lopen.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 17:10 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Klopt, en dus is het ook wat vreemd als wij hier gaan zitten bedenken wat het beste voor hen is.
[..]
Ik heb toch het idee dat zij zelf die situatie nog het best in kunnen schatten. Dat paleis is ver weg, goed bewaakt, in onzeker gebied en je hebt nog best kans dat Mubarak daar niet eens meer zit, of snel naar een van zijn andere paleizen trekt als ze zich daadwerkelijk in beweging zetten.
Daarnaast zijn ze nu inderdaad met veel, maar als je 10 km moet lopen duurt het even voor iedereen bij dat paleis is. Wat doet de voorhoede? Op een afstandje wachten tot ze compleet zijn en hopen dat er geen aanval komt tussendoor?
Wat moeten ze doen als ze bij de Staats TV aan komen dan? Het nut daarvan kan ik in ieder geval wel zien. Maar het lijkt me niet dat het leger toe gaat kijken als ze de Staats TV bestormen. En als ze de steun van het leger kwijt raken is de revolutie voorbij.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 17:12 schreef Blik het volgende:
[..]
We hebben het nu niet persé over het paleis, we hebben ook al gesproken over ministeries, staats-tv. Allemaal locaties die dichterbij liggen en waar ze zo naartoe kunnen lopen.
Ja of wat dacht je van het Abdeen Palace.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 17:12 schreef Blik het volgende:
[..]
We hebben het nu niet persé over het paleis, we hebben ook al gesproken over ministeries, staats-tv. Allemaal locaties die dichterbij liggen en waar ze zo naartoe kunnen lopen.
Nou, die dusquote:Op vrijdag 4 februari 2011 17:11 schreef Ugjerke het volgende:
Wie is die Tarkin die eerder genoemd werd trouwens? Ik kom alleen een Star Wars poppetje tegen op Google.
Je doet net alsof dit het is. Een groep op een plein. Achter de schermen gebeurt er een hoop. Zie ook nu het interview bij AJE.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 17:12 schreef Blik het volgende:
[..]
Dat klopt, en misschien zijn er andere redenen waarom ze dat niet doen. Ze hebben, bijvoorbeeld, al het gebouw van de partij van Mubarak in brand gestoken, vrijwel aan het begin van de demonstraties. Maar dat heeft tot nu toe lang niet zo veel uitgehaald als het gewoon zitten op het plein, samen optrekken en vooral vreedzaam blijven.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 17:12 schreef Blik het volgende:
[..]
Ok, apart.quote:
Zonde, erg mooi gebouw. Ook open tot het publiek.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 17:13 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Ja of wat dacht je van het Abdeen Palace.
jaquote:Op vrijdag 4 februari 2011 17:14 schreef Ryan3 het volgende:
Hebben de demonstranten nu afgevaardigden naar de regering gestuurd, begrijp ik dat goed?
Ik ben het met je eens, het zou erg zonde zijn. Misschien het ministry of the interior dan.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 17:14 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Zonde, erg mooi gebouw. Ook open tot het publiek.
Zet dan liever het gebouw van de staats-TV in de fik, symbolisch en effectief.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |