quote:Op vrijdag 4 februari 2011 15:32 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Trust your feelings, my young padawan
De macht om de toekomst van Egypte te bepalen.quote:
Op Koninginnedag is er meestal geen revolutie in Nederland. Volk = Macht. Zonder een volk heb je geen land. Dan heb je gebied.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 15:32 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Volk op een plein maakt geen macht. Het gaat erom wat het onderneemt. Op Koninginnedag staan er ook honderdduizenden mensen op een plein en gebeurt er ook geen reet.
quote:Op vrijdag 4 februari 2011 15:33 schreef Bartholomaeus het volgende:
[..]
Koninginnedag kun je hier niet mee vergelijken.
En in deze revolutie is Tahrir Sq. dat symbool. Die boodschap die je neer zet is leuk voor op een poster, maar waarom zou Mubarak zich daar meer druk om maken dan om het plein?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 15:32 schreef HiZ het volgende:
[..]
Het gaat ook om symbolen; Mubarak wil 'eervol' weg, maar als je zijn paleis bezet, dan is de boodschap voor hem en iedereen; 'zelfs in je eigen huis heb je niks meer in te brengen, je tijd is voorbij'.
Ook als hij niet in Cairo is, dan is het voorbij.
In eerdere revoluties zie je ook steeds de omslag als er bepaalde symbolische stappen zijn genomen; de koning uit Versailles, de bestorming van het Winterpaleis, het openen van de slagbomen in Berlijn, Yeltsin die op een tank klimt om het Witte Huis te verdedigen.
Waarom? Mubarak zit daar niet.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 15:34 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Als het paleis aangevallen wordt is dit de ultieme downfall van Mubarak. Hij heeft dan zijn laatste stukje trots en macht afgeleverd aan het volk, en dan is aangetoond dat hij totaal niets meer te vertellen heeft in zijn eigen land.
Egyptische Angels.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 15:36 schreef RvLaak het volgende:
Onbevestigde Tweet
EgyptUpdates BreakingnewsEgypt
by downwithmubarak
Suez (Egyptin Sidi Bouzid): thugs on motorcycles tried drivng into the protesters, saw their massive nmbers and ran #Jan25
1 minute ago Favorite Retweet Reply
Die tweet meestal wel waarheden.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 15:36 schreef RvLaak het volgende:
Onbevestigde Tweet
EgyptUpdates BreakingnewsEgypt
by downwithmubarak
Suez (Egyptin Sidi Bouzid): thugs on motorcycles tried drivng into the protesters, saw their massive nmbers and ran #Jan25
1 minute ago Favorite Retweet Reply
Of het leger keert zich tegen de demonstranten en laat de pro-Mubarak aanhang hun gang gaan. Chaos, gevechten.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 15:34 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Als het paleis aangevallen wordt is dit de ultieme downfall van Mubarak. Hij heeft dan zijn laatste stukje trots en macht afgeleverd aan het volk, en dan is aangetoond dat hij totaal niets meer te vertellen heeft in zijn eigen land.
Dan vormt het volk toch gewoon een nieuw regime? Wat Mubarak zich dan wil voor doen moet hij zelf weten. Er zijn genoeg koningen en prinsen zonder land.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 15:34 schreef rakotto het volgende:
Dit kunnen ze wel vergeten.Hij gaat echt niet vrijwillig van zijn troon af...
![]()
Ik had echt gehoopt op een grote mars om het eindelijk allemaal te eindigen... Maar op die manier blijft hij wel zitten tot September.
Juist niet, is juistquote:Op vrijdag 4 februari 2011 15:36 schreef Bartholomaeus het volgende:
[..]
Die tweet meestal wel waarheden.
Als dit waar is.
Moet ook. Is een misdaad tegen de mensheid.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 15:37 schreef wdn het volgende:
Ayman Mour: wat gisteren is gebeurd wordt aan het Internationaal Gerechtshof voorgelegt als een misdrijf tegen het Egyptische volk.
Dan blijkt alleen maar dat hij wel kan beweren dat hij niet weg gaat omdat het anders chaos wordt het een feit is dat terwijl hij blijft zitten de chaos er ook is.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 15:36 schreef Toad het volgende:
[..]
Of het leger keert zich tegen de demonstranten en laat de pro-Mubarak aanhang hun gang gaan. Chaos, gevechten.
Mubarak zou het graag willen hoor.
Dat filmpje is nu op Al Jazeera.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 15:36 schreef Darklight het volgende:
[..]
http://www.liveleak.com/view?i=a8f_1296761547
lol op hetzelfde moment dezelfde video op AJEquote:Op vrijdag 4 februari 2011 15:36 schreef Darklight het volgende:
[..]
http://www.liveleak.com/view?i=a8f_1296761547
Het lijkt alsof hij naar de menigte stuurt, maar misschien had hij slechte controle over het stuur.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 15:39 schreef Refragmental het volgende:
Net ook weer op AJE, nog zo'n busje!!
Hopelijk hebben ze die bestuurder verderop uit het busje gesleurd!
Maar die vent links legt het wel goed uit, kan ook een persoon zijn die flink bang was!
quote:Op vrijdag 4 februari 2011 15:39 schreef raistlin6 het volgende:
Ik ben even aan het schrijven, compleet overzichtsbericht op de fp, ik zou zometeen graag feedback willen als die klaar is. Hopende op wat hulp van jullie hier.Ik kom er zo op terug.
Succes.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 15:39 schreef raistlin6 het volgende:
Ik ben even aan het schrijven, compleet overzichtsbericht op de fp, ik zou zometeen graag feedback willen als die klaar is. Hopende op wat hulp van jullie hier.Ik kom er zo op terug.
omg :xquote:Op vrijdag 4 februari 2011 15:37 schreef YazooW het volgende:
Anders word je ff platgereden door een brandweerauto
Door wie?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 15:37 schreef wdn het volgende:
Ayman Mour: wat gisteren is gebeurd wordt aan het Internationaal Gerechtshof voorgelegt als een misdrijf tegen het Egyptische volk.
Salma, en nee, heb AJE getweet maar niets teruggehoord, geen berichten te vinden die zeggen dat ze dood is.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 15:40 schreef RvLaak het volgende:
Hebben we BTW al iets gehoord over Selma?
quote:Op vrijdag 4 februari 2011 15:36 schreef Bartholomaeus het volgende:
[..]
Die tweet meestal wel waarheden.
Als dit waar is.
Enige gebouw wat echt effect zou hebben is de Staats TV. Paleizen zijn waardeloos zonder president of koning erin.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 15:40 schreef One_of_the_few het volgende:
Ze zouden naar Abdeen Palace, en Egyptian Presidential Palace, in Heliopolis moeten gaan. Bezetten. Al is de 1e nu ook een museum. Het is wel een officiele werkplaats van de president.
Dat is precies wat de afgelopen dagen gebeurd is.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 15:36 schreef Toad het volgende:
[..]
Of het leger keert zich tegen de demonstranten en laat de pro-Mubarak aanhang hun gang gaan. Chaos, gevechten.
Mubarak zou het graag willen hoor.
door Ayman Mour!?quote:
quote:Op vrijdag 4 februari 2011 15:37 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Juist niet, is juistindien waar... Was erg bang van de aantallen
Dan hopen we op het beste... Lijsten met slachtoffers zijn vaak fout in dit soort situaties.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 15:41 schreef Floxxx het volgende:
[..]
Salma, en nee, heb AJE getweet maar niets teruggehoord, geen berichten te vinden die zeggen dat ze dood is.
quote:Op vrijdag 4 februari 2011 15:39 schreef raistlin6 het volgende:
Daarnaast stond erbij dat het de VADER van Salma en Adam was, niet Salma zelfquote:Op vrijdag 4 februari 2011 15:42 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Dan hopen we op het beste... Lijsten met slachtoffers zijn vaak fout in dit soort situaties.
Ah ok, dacht dat het die verslaggever wasquote:Op vrijdag 4 februari 2011 15:41 schreef wdn het volgende:
[..]
door Ayman Mour!?
Is een voormalige politicus en werd door Mubarak in een cel gedumpt
proM kwam aanrijden met snode plannen, ziet massa's massa's en massa's antiM's staan, voelt wat warm spul in zijn onderbroek, draait om & gaat.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 15:42 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
niet echt goed nieuws als pro's met brommers / motors weet ik wat erop in rijden ??? welke aantallen dacht jij dan ?kan je ff niet volgen
Gisteren is er kort ping contact geweest met iemand hier & Tahrir. Resultaat -> onbekenden worden niet vertrouwd.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 15:43 schreef Michael-H het volgende:
Iemand het telefoonnummer van een van die gasten die vanuit Egypte twitteren/bloggen? Euronews zoekt ernaar, zeggen ze in de chat.
In Syrie begint het morgen ook hoorde ik netquote:Op vrijdag 4 februari 2011 15:43 schreef Floxxx het volgende:
Wat ik me afvraag, er is nu zoveel animo voor de protesten in Egypte, wat zou er gebeuren als Syrië de volgende is? Zouden mensen / media "revolutie"-moe worden of zou het net zo zwaar gecovered worden?
Elke keer word het effect groter, dus ik denk dat het net zo zwaar gecovered word.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 15:43 schreef Floxxx het volgende:
Wat ik me afvraag, er is nu zoveel animo voor de protesten in Egypte, wat zou er gebeuren als Syrië de volgende is? Zouden mensen / media "revolutie"-moe worden of zou het net zo zwaar gecovered worden?
hoop ik dat jij gelijk heb ..( ik heb de "tweet "alleen hier gelezen , en ik maakte het er niet op uit )quote:Op vrijdag 4 februari 2011 15:43 schreef RvLaak het volgende:
[..]
proM kwam aanrijden met snode plannen, ziet massa's massa's en massa's antiM's staan, voelt wat warm spul in zijn onderbroek, draait om & gaat.
Zo las ik het iig
Tuurlijk, valt te begrijpenquote:Op vrijdag 4 februari 2011 15:44 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Gisteren is er kort ping contact geweest met iemand hier & Tahrir. Resultaat -> onbekenden worden niet vertrouwd.
En terecht natuurlijk
Dat is een andere Ayman (Ayman Mohyeldin)quote:Op vrijdag 4 februari 2011 15:43 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ah ok, dacht dat het die verslaggever wasKlonk ook meer als een verslag dan 'ik ga dit voorleggen'
Coolquote:Op vrijdag 4 februari 2011 15:45 schreef ellevehC86 het volgende:
Sandmonkey is een officiele twitterbron voor rtl7
komt wss door AJE, daar quoten ze hem ook al een paar uurquote:Op vrijdag 4 februari 2011 15:45 schreef ellevehC86 het volgende:
Sandmonkey is een officiele twitterbron voor rtl7
In Jordanië, zelf ook onrustig, werd vandaag of gisteren ook geprotesteerd uit solidariteit met Egypte. Ik denk dat als Egypte 'om' is de mensen juist alleen maar meer protesten gaan steunen.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 15:44 schreef wdn het volgende:
[..]
In Syrie begint het morgen ook hoorde ik net
De_Hertog is blijkbaar geen vrouwquote:Op vrijdag 4 februari 2011 15:45 schreef Floxxx het volgende:
[..]
Dat is een andere Ayman (Ayman Mohyeldin)
Bullshit. Assad is populair, pro-overheid demonstraties zullen immens zijn. SSNP is al bezig met het organiseren.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 15:44 schreef wdn het volgende:
[..]
In Syrie begint het morgen ook hoorde ik net
journaal24 & http://edition.cnn.com/video/flashLive/live.html?stream=stream4quote:Op vrijdag 4 februari 2011 15:46 schreef Bartholomaeus het volgende:
Iemand even linkje naar de staats TV?
Nee hoor Assad zien we ook graag vertrekkenquote:Op vrijdag 4 februari 2011 15:43 schreef Floxxx het volgende:
http://edition.cnn.com/video/flashLive/live.html?stream=stream3quote:Op vrijdag 4 februari 2011 15:46 schreef Bartholomaeus het volgende:
Iemand even linkje naar de staats TV?
anders was je aan het soppen blijkbaarquote:
http://www.downwithmubarak.com/quote:Op vrijdag 4 februari 2011 15:46 schreef tralalala het volgende:
Wie is Sandmonkey?![]()
Daar heeft iedereen het al tijden over, maar ik heb geen idee wie het is...
Het is soms een beetje lastig te volgen, mijn enige nieuwsbron is dit topic en ik wordt tussendoor nog geacht werk te doen ookquote:Op vrijdag 4 februari 2011 15:45 schreef Floxxx het volgende:
[..]
Dat is een andere Ayman (Ayman Mohyeldin)
http://www.trouw.nl/nieuw(...)woede__in_Syrie.htmlquote:Op vrijdag 4 februari 2011 15:46 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Bullshit. Assad is populair, pro-overheid demonstraties zullen immens zijn. SSNP is al bezig met het organiseren.
Vlieg zelf morgen naar Syrie, mocht er iets gebeuren dan probeer ik dit sub-forum op de hoogte te houden.
betrouwbare twitteraar meestal @ demonstratie ( elke dag geloof ik )quote:Op vrijdag 4 februari 2011 15:46 schreef tralalala het volgende:
Wie is Sandmonkey?![]()
steen, jij, onderweg, welke?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 15:46 schreef tralalala het volgende:
Wie is Sandmonkey?![]()
quote:Op vrijdag 4 februari 2011 15:48 schreef RvLaak het volgende:
[..]
steen, jij, onderweg, welke?
Anyway, journalist in Caïro met blog. Was ff spoorloos, blog offline gehaald. FOK!kers kopiëren blog @ www.downwithmubarak.com, SM weer vrij, blog schijnbaar weer online.
Heb het getweetquote:Op vrijdag 4 februari 2011 15:43 schreef Michael-H het volgende:
Iemand het telefoonnummer van een van die gasten die vanuit Egypte twitteren/bloggen? Euronews zoekt ernaar, zeggen ze in de chat.
Het is juist doordat het de hele tijd over die andere Ayman gaat, zonder achternaam ook want zo goed kennen ze hem blijkbaar al, dat ik in de war raaktequote:Op vrijdag 4 februari 2011 15:47 schreef wdn het volgende:
[..]
anders was je aan het soppen blijkbaar
Ja moslimextremisten, communisten en ander tuig. Een minderheid in Syrie.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 15:47 schreef wdn het volgende:
[..]
http://www.trouw.nl/nieuw(...)woede__in_Syrie.html
quote:Op vrijdag 4 februari 2011 15:48 schreef RvLaak het volgende:
[..]
steen, jij, onderweg, welke?
**gniffel**
quote:Op vrijdag 4 februari 2011 15:49 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Ja moslimextremisten, communisten en ander tuig. Een minderheid in Syrie.
ik geloof dat iemand had gezegd dat de eisen van de demonstranten erop staan - precies weet ik niet)quote:Op vrijdag 4 februari 2011 15:49 schreef Axia het volgende:
Wie kan mij vertellen wat er op die hele grote spandoek staat? Die aan een gebouw hangt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |