Ik zou na je proefperiode kleding bestellen. Ecco's zijn godzijdank niet verplicht want ze zitten bij mij echt bagger. Je moet gewoon schoenen dragen die je fijn vindt lopen, stevig maar ook soepel en weerbestendig zijn.quote:Op woensdag 16 februari 2011 17:24 schreef Tjanaatje het volgende:
Ach stom, vergeten te vermelden.
Ik ben 27.
Ik zit nu alle bende te bekijken wat hier op tafel ligt, maar moet ik nu wel meteen kleding bestellen of moet ik wachten ennuh... die ecco schoenen zijn niet verplicht hè, maar wat dragen jullie dan?
Verdere tips zijn welkom natuurlijk!
Er gaat bij mij zo anderhalve liter water doorheen in een wijkje als het snikheet is hoor. Ligt dus ook aan de weersomstandighedenquote:Op woensdag 16 februari 2011 17:47 schreef Peterselieman het volgende:
drinken en eten onderweg doe ik alleen bij routes die boven de 3,5 uur uit komen. Blijft het er onder dan kan het wel op één energietankje
Die tekorten vul ik altijd pas na afloop bij. Ik kan er vrij goed tegen om het zonder te doen onderwegquote:Op woensdag 16 februari 2011 17:48 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Er gaat bij mij zo anderhalve liter water doorheen in een wijkje als het snikheet is hoor. Ligt dus ook aan de weersomstandigheden
Den Haag?quote:Op woensdag 16 februari 2011 18:55 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik heb veel portiekwoningen, trap af ... trap op...
Of Cannenburch, Lelystadquote:
Ik heb ook weleens minuren, maar dat betekent niet dat je salaris moet terugbetalen, hoor! Je hebt een contract en daar staat in afgesproken hoeveel uur en hoeveel salaris, en daar mogen ze (behoudens jouw nadrukkelijke toestemming) niet van afwijken!quote:Op donderdag 17 februari 2011 07:22 schreef gamemuis het volgende:
of je kunt elke maand het te veel ontvangen salaris gaan terugbetalen (minuren)
Afschuwelijk.quote:Op donderdag 17 februari 2011 01:23 schreef rub3n het volgende:
Mijn nieuwe auto voor de zaterdag. Zoals je ziet, de gloednieuwe bestickering. Dit is 1 van de eerste met deze bestickering. [ afbeelding ]
Jaquote:
Haha ja met de tram rij ik ook door wijken waar ik absoluut niet post zou willen lopen, zoveel portiekwoningenquote:Op donderdag 17 februari 2011 09:36 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ja![]()
Inclusief half afgebroken traptreden, waardoor je ontzettend uit moet kijken dat je niet er vanaf valt.
Misschien loop ik daar welquote:Op donderdag 17 februari 2011 10:29 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Haha ja met de tram rij ik ook door wijken waar ik absoluut niet post zou willen lopen, zoveel portiekwoningen
Als tram 2 erlangs rijdt welquote:Op donderdag 17 februari 2011 10:49 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Misschien loop ik daar wel
Nope, ik loop meer richting de zeekantquote:Op donderdag 17 februari 2011 10:54 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Als tram 2 erlangs rijdt wel
Kijkduin/Scheveningen?quote:Op donderdag 17 februari 2011 10:55 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Nope, ik loop meer richting de zeekant![]()
Ik ken die wijken trouwens wel, ik woon er dicht in de buurt
Heerlijke kant, heeft maar 2 portieken juistquote:Op donderdag 17 februari 2011 11:01 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Kijkduin/Scheveningen?
Nja de Loosduinseweg zou ik in geen geval willen lopen iig
Hoe kom ik erbij dat het de Loosduinseweg heetquote:Op donderdag 17 februari 2011 12:23 schreef Troeta het volgende:
[..]
Heerlijke kant, heeft maar 2 portieken juist
Scheelt weer herstickeren als de kleuren veranderenquote:Op donderdag 17 februari 2011 14:22 schreef rub3n het volgende:
[..]
Ik vind het na even wennen wel mooi.
quote:Op dinsdag 15 februari 2011 00:39 schreef Think_Pad het volgende:
[me=Think_Pad] gaat morgen bellen met TNT...
[/me]
Kijken of ik van zaterdag postbezorger > chauffeur collectie kan
heb m'n rijbewijs sinds oktober 2010 en zou er toch graag wel wat mee doen
Als de kleur uiteindelijk wit wordt ben ik wegquote:Op donderdag 17 februari 2011 16:07 schreef Zetslet het volgende:
[..]
Scheelt weer herstickeren als de kleuren veranderen
Het aannemen van GOBAL lijsten en terugkomende aangetekenden/legitimatiezendingen/gerechtelijke brieven etc. Kijken of alles klopt en alles naar het juiste postagentschap sturen.quote:Op donderdag 17 februari 2011 18:46 schreef Troeta het volgende:
Wat is dat dan ultra_ivo, centrale afrekening?
De Oude Haagweg heeft maar 15 portieken, waarvan de helft nog beneden bussen heeft en in Kijkduin zitten helemaal geen portieken.quote:Op donderdag 17 februari 2011 14:09 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Hoe kom ik erbij dat het de Loosduinseweg heetIk bedoel de Oude Haagweg. Wel Loosduinen voor de rest mja
http://maps.google.nl/map(...)cbp=12,120.94,,0,6.1
Zelfs een fiets van een TNT'er in beeld
Oh ja dan is het misschien minder zwaarquote:Op donderdag 17 februari 2011 18:50 schreef TokenW het volgende:
[..]
De Oude Haagweg heeft maar 15 portieken, waarvan de helft nog beneden bussen heeft en in Kijkduin zitten helemaal geen portieken.
Ga je dan altijd als laatste naar huis?quote:Op donderdag 17 februari 2011 18:41 schreef ultra_ivo het volgende:
De laatste dagen opleiding centrale afrekening gehad. Best wel leuke dienst. Het enige nadeel is dat je soms bijna iedereen binnen hebt en dan nog een uur moet wachten op 2 laatkomers.
Welke wijken loop je dan?quote:Op donderdag 17 februari 2011 10:49 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Misschien loop ik daar wel
Collectie is dan nog bezig. Maar wel als laatste uit de bestelling, je begint uiteraard ook een stuk later (en krijgt dus geen TOD).quote:Op donderdag 17 februari 2011 18:51 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Ga je dan altijd als laatste naar huis?
haha dat doe ik ook,maar van centrale afrekening heb ik nog nooit gehoord hoor.quote:Op donderdag 17 februari 2011 18:47 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Het aannemen van GOBAL lijsten en terugkomende aangetekenden/legitimatiezendingen/gerechtelijke brieven etc. Kijken of alles klopt en alles naar het juiste postagentschap sturen.
Maar jullie noemen het nog steeds zo? Hier heet het gewoon afwerken,hahaquote:Op donderdag 17 februari 2011 19:45 schreef ultra_ivo het volgende:
Het is ook een term uit de tijd dat de postbodes nog met geld rondliepen en dat moesten afrekenen aan het eind van hun dienst.
afwerken doe je hier met passepostquote:Op donderdag 17 februari 2011 19:53 schreef Troeta het volgende:
[..]
Maar jullie noemen het nog steeds zo? Hier heet het gewoon afwerken,haha
Dat komt omdat al die managers elkaar napraten. En het lagere management praat graag het hogere management na om erbij te horen. Een aspiratiegroep heet dat geloof ik.quote:Op donderdag 17 februari 2011 20:16 schreef carboni het volgende:
Ach elke vestiging heeft zijn eigen tradities. Maar geloof dat alle medewerkers depot op zijn frans uitspreken (klemtoon op de e) maar alle managers het als depot met klemtoon op o.
Tja, de meeste depots zijn hier ook armoe troef. Muffe garageboxen zonder ramen, met als enige verlichting een looplamp op (meestal lege) batterijen. Geen verwarming en geen toilet, maar wel stromend water, als door een paar flinke buien heel de vloer weer blank staat.quote:Op donderdag 17 februari 2011 20:32 schreef carboni het volgende:
Deppo ja, al is amateuristisch hondenhok vaak een betere omschrijving
Had maandag bijeenkomst over autounit ()en had je ook 8 managers die het over deppo's hadden.
Over autounit, hier worden op 20 juni de eerste postbodes eruit geflikkerd. RIP
Deppo's zijn hondenhokken ja. 2 deppo's heeft hier een Senseo, 1 een toilet en nog een een dixie van het plantsoenendienst-depot waar het de half overdekte schuur mee deelt.quote:Op donderdag 17 februari 2011 21:59 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Tja, de meeste depots zijn hier ook armoe troef. Muffe garageboxen zonder ramen, met als enige verlichting een looplamp op (meestal lege) batterijen. Geen verwarming en geen toilet, maar wel stromend water, als door een paar flinke buien heel de vloer weer blank staat.
Ik had trouwens begrepen dat er nog niemand daadwerkelijk uitgeflikkerd zou worden, alleen dat een aantal mensen een brief krijgt met de mededeling dat ze de status "mogelijk overcompleet" krijgen, wat zoveel wil zeggen als "u zal in de toekomst wellicht ontslagen worden". Kortom, een volstrekt nietszeggende mededeling die op geen enkele manier een einde maakt aan de onzekerheid waar veel mensen in verkeren, en die eigenlijk alleen maar bedoeld is om mensen bang te maken.
Ondertussen worden er nog steeds volop postbezorgers aangenomen en struikel je over de uitzendkrachten. En juridisch is dat kennelijk toegestaan omdat de functies postbode en postbezorger niet uitwisselbaar zijn. Wel vreemd dat er hier postbezorgers rondlopen die een tweede contract hebben gekregen als "medewerker voorbereiding", en die dus in feite exact hetzelfde werk doen als een groot deel van de postbodes.
Klant heeft duidelijk niet door dat de kleppenwagen wel een soort vrachtwagen is.quote:Geachte heer mevrouw,
Elke dag (2x) komt er bij de granietgroen een busje van de TNT bij mij naast de deur , eigenlijk onder mn deur (ik woon nl 1 hoog) , met een verschrikkelijk hard piepend geluid achteruit rijden. Ik vraag mezelf af of dat nodig is.Persoonlijk denk ik van niet omdat het een bestelbusje is en geen vrachtwagen.
Gewenste oplossing
Op het moment van achteruitrijden bij ons op de parkeerplaats (een stukje van 10 meter) eerst in de spiegels kijken en dan zonder hard piepend geluid achteruitrijden. Simpeler kan niet. Ik tevreden aangezien ik onregelmatige werktijden heb.
Hier hebben we nog wat Franse invloed. Dus wordt dit soort woorden gewoon in het Frans uitgesproken. Behalve op de filmpjes die uit Den Haag komen.quote:Op donderdag 17 februari 2011 22:45 schreef Troeta het volgende:
haha, dan ben ik ook benieuwd wat passepost is...
grappig dat het deppo-dom gedoe ook bij jullie is. Echt, ik vind het zo
Dat noemen ze bij ons afschrijvers. Vroeger toen iedere postbode nog een ochtend- en een middagwijk had werden dat bij ons de eerste en tweede tranches genoemd. Wat bij ons dan werd uitgesproken als "tranzen". Maar sinds de komst van de HSM heten het batches. Jammer hoor.quote:Op donderdag 17 februari 2011 22:49 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Hier hebben we nog wat Franse invloed. Dus wordt dit soort woorden gewoon in het Frans uitgesproken. Behalve op de filmpjes die uit Den Haag komen.
Passepost is de post die gestickert moet worden omdat ie voor buiten je eigen gebied is.
Heel flink onderhandeld heb ik nou ook weer niet hoor, maar ik heb meneer wel even een paar keer op zijn hart gedrukt dat ik tenminste 12 uur MOET hebben. Situatie uitgelegd en nog een paar keer op zijn hart gedrukt en hij ging akkoord. Natuurlijk zal ik mijzelf dan flexibeler moeten opstellen als er een wijk extra gelopen zal moeten, maar dat zou ik graag doen. Ik wilde zelf zoveel mogelijk uren en dat waren er nu maar 11 1/2 voor deze ene wijk. Wanneer er nog een wijk vrijkomt wil ik die er zowieso graag bijpakken als dat kan.quote:Op donderdag 17 februari 2011 07:22 schreef gamemuis het volgende:
Uhhhh gematst, na flink onderhandelen?? Ik geloof dat jij ervan uitgaat dat je gewoon 12 uur betaald krijgt terwijl je misschien maar 11 uur met die wijk bezig bent.
Laat ik je wat dat betreft even uit de droom helpen. Ik ben ook postbezorger met een contract van 12 uur. Het is wel de bedoeling dat je die 12 uur in de week draait. Zo te lezen haal jij dat niet met je wijk (ik ook niet) dus zul je waarschijnlijk af en toe gebeld worden om een wijk extra te lopen zodat je gemiddeld toch op die 12 uur uitkomt (doen ze bij mij ook) of je kunt elke maand het te veel ontvangen salaris gaan terugbetalen (minuren)
Die rekensom snap ik even nietquote:Op vrijdag 18 februari 2011 15:45 schreef rub3n het volgende:
Ik kreeg net een leuk sms'je van een teamcoach:
"Heren/dames. Aub om 6:00 uur beginnen met hah vouwen."
Ik ga ervanuit dat tie morgen bedoelt. Maarja, ik ga maar niet om 6:00, ik heb nl. vanavond een feestje haha. Ikk ga wel rond een uur of 7 ofzo. Mooi even 2 uurtjes extra pakken.
Normaal gesproken begint 'ie om 9 uur pas?quote:Op vrijdag 18 februari 2011 17:38 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Die rekensom snap ik even niet
Tja zo is het eenmaal. Als je er eenmaal werkt is het prima te doen.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 01:20 schreef pgrferrari het volgende:
Zo TNT is afgeschreven voor me.
Ze zouden vandaag bellen omdat ik proefronde morgen zou gaan lopen.
Maar dat hebben ze vertikt.
Ben zelf al genoeg achter dingen aan gegaan. Wat een slechte communicatie daar.
Maar ergens ook wel fijn, hoef ik ook niet voor een hongerloon te gaan werken.
4,50 per uur als je 19 bent noem je geen hongerloon?quote:Op zaterdag 19 februari 2011 01:25 schreef rub3n het volgende:
[..]
Tja zo is het eenmaal. Als je er eenmaal werkt is het prima te doen.
En hongerloon? Nou, hier niet hoor. ¤2,30 boven het minimum jeugdloon is niks mee.
Kun je beter bij de AH werken inderdaad.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 01:50 schreef pgrferrari het volgende:
[..]
4,50 per uur als je 19 bent noem je geen hongerloon?
Ze hadden vanochtend rond half 11 gebeld toen ik nog op bed lag. (zag ik naderhand op mijn mobiel.)quote:Op zaterdag 19 februari 2011 12:15 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Kun je beter bij de AH werken inderdaad.
Groot gelijk hoor. Zo schiet het als bijbaantje 4 zaterdagen in de maand totaal niet op.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 01:50 schreef pgrferrari het volgende:
[..]
4,50 per uur als je 19 bent noem je geen hongerloon?
Heb je ze post op hun hoofd kunnen gooien?quote:Op zaterdag 19 februari 2011 14:28 schreef Dale__Cooper het volgende:
Meest bizarre dag tot dusver. Bij één van de huizen hadden man en vrouw op de deurmat, onder de brievenbus dus, seks.
quote:Op zaterdag 19 februari 2011 14:28 schreef Dale__Cooper het volgende:
Meest bizarre dag tot dusver. Bij één van de huizen hadden man en vrouw op de deurmat, onder de brievenbus dus, seks.
Expres het zwaarste pakketje dat je bij je hebt naar binnen gooien en dan aanbellen omdat het bij het verkeerde adres in de brievenbus gedaan isquote:Op zaterdag 19 februari 2011 14:34 schreef Ataraxy het volgende:
[..]
Heb je ze post op hun hoofd kunnen gooien?
rofl dat moet wel het raarste zijn wat ik tot nu toe heb gehoord.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 14:28 schreef Dale__Cooper het volgende:
Klinkt als een kater... 's avonds een man/vrouw 's ochtends een...quote:Op zaterdag 19 februari 2011 14:57 schreef pussywillow het volgende:
Zulke dingen maak ik nou nooit mee![]()
Ik zou vandaag 2 wijken bezorgen, maar ik voelde me gisteravond al niet lekker en vanochtend was het helemaal drama (bonzende hoofdpijn, misselijk, slap). Heb me toch maar ziekgemeld, niemand heeft tenslotte iets aan een bezorger die kotsend in de bosjes ligtDe TC was not amused (er waren al een hoop zaterdagbestellers niet, daarom moest ik ook komen opdraven), maar ja, ik ben ook niet voor m'n lol ziek...
Hah, daar heb ik 2 weken lang in dit topic over zitten klagen haha. Ze zijn wel snel die combo'tjes!quote:Op zaterdag 19 februari 2011 17:13 schreef Peterselieman het volgende:
ik ben al 2 folders op zaterdag gewend, maar bij een deel van de route waren het er zelfs drie. Moest vandaag in een huurauto rijden. Een Opel Combo rijdt prima, maar de instap is te laag om even gemakkelijk in en uit te stappen.
quote:Onze communicatie is vanaf 1 juni daarom al in de nieuwe naam en nieuwe huisstijl. Van visitekaartjes, briefpapier tot facturen en internet. De rebranding van andere middelen, zoals autos, kleding, brievenbussen en gebouwen, doen we stap voor stap. De budgetten voor de rebranding zijn immers niet onbeperkt. Daarom kijken we heel efficiënt naar het proces: wat kan wel, wat kan niet? Bestellen we bijvoorbeeld nieuwe autos, dan doen we dat in een kleur die zo neutraal mogelijk is en daardoor eenvoudig aan te passen is aan de nieuwe huisstijl.
Er zit onderin best wel wat trekkracht jaquote:Op zaterdag 19 februari 2011 18:05 schreef rub3n het volgende:
Hah, daar heb ik 2 weken lang in dit topic over zitten klagen haha. Ze zijn wel snel die combo'tjes!
Volgens mij werkt dat wettelijk gezien niet zo. Je kiest er dan immers zelf voor om niet op en neer naar Zwolle te gaan. Als ze gewoon aanbieden dat je mee kunt naar Zwolle heb je geloof ik geen recht op een verdere financiele vergoeding.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 23:09 schreef rub3n het volgende:
Dan mogen ze me trouwens afkopen. Ik ga dus echt niet op-en-neer naar Zwolle.
Volgens mij heb ik dan recht op het aantal maanden overgebleven in mijn contract x gemiddeld aantal uren. Maar dat moet ik tzt maar eens uitzoeken.
Ik ben postbezorger ja.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 23:18 schreef rub3n het volgende:
Kun je dan gewoon blijven werken? Of ben je nu ook postbezorger?
Wat een gegiechel en of ik inderdaad de post niet te hard naar binnen wilde gooienquote:Op zaterdag 19 februari 2011 14:34 schreef Ataraxy het volgende:
[..]
Heb je ze post op hun hoofd kunnen gooien?
Wie wil er in godesnaam een ex-TNT bestelauto kopen, extreem veel gebruikt, zeer slecht onderhouden, gereden door onervaren bestuurders die eigenlijk onhaalbare diensten moeten rijden.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 23:09 schreef rub3n het volgende:
Hier was er een KPN glasvezel mailing. Brievenbus-aan-brievenbus. De machine kon er niet mee overweg. Dus zaten ze op willekeurige volgorde in de reject. Nog erger als stempassen dus.
Gelukkig heb ik een boerenwijk met inbel-lijntjes en geen glasvezel dus muwhaha.
Van die bestickering wist ik overigens. Een witte bestelbus verkoopt beter dan een oranje haha. Ik vind ze wel chique!
Ons VBG schijnt ook al een half jaar (of meer) te koop te staan. Maar volgens mij kan dat gerust nog 2 tot 3 jaar zo zijn.
Dan mogen ze me trouwens afkopen. Ik ga dus echt niet op-en-neer naar Zwolle.
Volgens mij heb ik dan recht op het aantal maanden overgebleven in mijn contract x gemiddeld aantal uren. Maar dat moet ik tzt maar eens uitzoeken.
Nee, per fase per area worden ongeveer 10 vestigingen gereorganiseerd, eerste fase is juni 2011.quote:Op zondag 20 februari 2011 12:03 schreef Viper86 het volgende:
Wordt die auto-unit straks in juni eigenlijk al ingevoerd?
Er zijn 10 vestigingen waar ze een proef met eMotion (naam is nu trouwens veranderd in TNT Autobedrijf, emotion was te vaag) waar het volgens de managers op de voorlichtingsbijeenkomst geweldig liep na wat introductieprobleempjes. Sure, zo geweldig was optivo ook.quote:Op zondag 20 februari 2011 15:00 schreef loonytik het volgende:
whut @.@ Bij ons word hier al met "emotion" gereden.... Hoe is dat mogelijk dan ? Die chauffeurs die daarvoor rijden mogen ook niks meer voorbereiden hier. Alleen we lenen soms wel iemand uit aan hun als hun mensen tekort komen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |