Ja het zal idd niet hetzelfde smaken, maar als je 40-50 slof hebt, dan wen je er wel aan na 1 slof lol.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 14:06 schreef devl1nsect het volgende:
Jaren geleden daar geweest en toen mocht je maximaal één of twee slof meenemen. Jouw verhaal komt mij dus niet bekend voor.
Controle bij terugkomst was er niet.
De smaak van de sigaretten waren anders dan de in Nederland gekochte sigaretten. Dunhill en Marlboro was echt een smaakverschil. Een groot deel van de sigaretten (net zoals de rest op de eilanden) is illegaal. Chineze namaakzooi.
Wacht ff.. bedoel je nu echt koffer?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 14:15 schreef devl1nsect het volgende:
Voordat je vertrekt naar Nederland, zal je cover wel gecheckt worden door de douane daar. Het is al een tijdje geleden, dus kan het mij niet herinneren of ze het wel daadwerkelijk doen daar op de Can. Eilanden.
De overheid hier vindt dat je accijns moet betalen. Daarom een grens.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 14:17 schreef bambino het volgende:
Volgens mij gaat je koffer niet door een scan voor tabak en dergelijke.
Het zal namelijk de overheid hier een worst zijn als jij 10.000 slof meeneemt.
Het gaat om import, niet export.
Lanzarote, in dit geval, verdient hier geld aan dus die vinden dat niet erg.
En het lijkt mij HEEL sterk dan iemand op een vliegveld een koffer ziet met xx slof sigaretten, dan de bestemming opbelt en contact op neemt met de douane, ja een rode koffer van die en die persoon bevat sigaretten.
Je gaat de gevangenis niet in, tenzij je tot op het laatst de boete niet betaalt.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 14:36 schreef bambino het volgende:
Het gaat mij er nou eenmaal om, mocht ik aangehouden worden (het is in duitsland waar ik op terug vlieg btw) dan heb ik geen zin om in de bak te belanden voor weet ik hoeveel dagen weken maanden voor een paar flut sigaretten.
Een boete, ja goed, zonde van het geld, maar dat overleef ik wel.
douane.nl lijkt je niet makkelijker in dit geval?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 18:32 schreef Individual het volgende:
Vanuit de EU (Canarische eilanden) mag je zoveel importeren als je wilt als je het zelf koopt en als het voor eigen gebruik is. Als je meer dan 3200 sigaretten meeneemt dan kunnen ze vragen gaan stellen.
De EU wetten zouden overal moeten gelden dus ook in Nederland.
Dit is een Engelse link, maar zou in NL ook toepasbaar moeten zijn: http://www.inbrief.co.uk/(...)-tobacco-from-eu.htm
Je hebt gelijk:quote:Op vrijdag 4 februari 2011 18:43 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
douane.nl lijkt je niet makkelijker in dit geval?
Daar staat namelijk duidelijk hoeveel er ingevoerd mag worden.
http://www.douane.nl/part(...)age-02.html#P35_1434quote:Let op!
Neemt u meer accijnsgoederen mee dan de hiervoor genoemde hoeveelheden? Dan kan de Douane onderzoeken of die goederen inderdaad voor eigen gebruik zijn. Als dat niet het geval is, moet u de accijns betalen.
Tabaksproducten die niet zijn bestemd voor eigen gebruik, moeten bovendien zijn voorzien van accijnszegels.
Ja, maar de Canarische eilanden is een uitzonderingsgebied: er is geen douane-unie zoals bij de andere EU-landen.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 18:32 schreef Individual het volgende:
Vanuit de EU (Canarische eilanden) mag je zoveel importeren als je wilt als je het zelf koopt en als het voor eigen gebruik is. Als je meer dan 3200 sigaretten meeneemt dan kunnen ze vragen gaan stellen.
De EU wetten zouden overal moeten gelden dus ook in Nederland.
Dit is een Engelse link, maar zou in NL ook toepasbaar moeten zijn: http://www.inbrief.co.uk/(...)-tobacco-from-eu.htm
quote:Uitzonderingsgebieden binnen de EU-landen
Voor bepaalde gebieden die deel zijn van het douanegebied van de EU, de uitzonderingsgebieden, gelden andere regels. Deze gebieden zijn:
* de Åland eilanden (Finland)
* de Canarische eilanden (Spanje)
* de Kanaaleilanden (Verenigd Koninkrijk)
* de Franse overzeese departementen Guadeloupe, Frans Guinea, Martinique en Reunion
* Berg Athos (Griekenland)
Voor deze gebieden gelden afwijkende regels voor accijns en omzetbelasting (btw). Komt u uit een uitzonderingsgebied een EU-land binnen? Dan geldt de vrijstelling van belastingen voor de goederen die u meeneemt alsof u uit een niet-EU-land komt.
Wilt u gedetailleerde informatie over de EU-landen als het gaat over het douanegebied, accijnsgebied, btw-gebied en uitzonderingsgebieden? Lees dan de rubriek: Overzicht EU-landen.
Of bel de BelastingTelefoon Douane.
Dat is mooi kut. Erg jammer man en wat een bedrag je moet betalen. Waren er nog andere poortjes dan die nothing 2 declare? En hoeveel betaal je nu voor een pakje sigaretten? (hoeveel zit er ook alweer in een slof?)quote:Op dinsdag 8 februari 2011 03:33 schreef bambino het volgende:
Ik weet in middels wat de boete is, ben er inderdaad uitgevist.
Ga er van uit dat er toch een seintje is gegeven vanaf lanzarote naar Dusseldorf weeze.
Had namelijk 1 koffer met 37 sloffen erin lol
1 is "gratis"
andere 36 niet.
7200 sigaretten.
Accijns = 0,18 cent per stuk
Boete wordt nog opgestuurd.
Moest dus 1296 euro afrekenen mocht ik de sigaretten direct mee willen nemen, mocht het ook per factuur betalen, dan werden ze later opgestuurd.
Heb maar gelijk betaald en het spul meegenomen.
Boete krijg je alleen als je door het poortje "nothing to declare" loopt.
Als je het zelf aangeeft ben je met bovenstaand bedrag klaar.
Heb het ff uitgerekend.
Ik heb nu 9 slof tax free binnen de grens gekregen. (3 person = 3 gratis) 6 zat bij mijn ma in de koffer, niet gecontroleerd.
Totaal = 45 slof * 13 euro in lanzarote (chesterfield) = 585 euro
accijns/tax = 1296
Totaal = 41.80 euro per slof.
Hier komt dan nog een boete bij, de douane ambtenaar wist niet hoeveel, maar zowiezo boven de 100, we zullen zien.
Op dit moment heb ik 4,18 per pakje betaald, dit is helaas nog zonder de boete.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 10:40 schreef devl1nsect het volgende:
[..]
Dat is mooi kut. Erg jammer man en wat een bedrag je moet betalen. Waren er nog andere poortjes dan die nothing 2 declare? En hoeveel betaal je nu voor een pakje sigaretten? (hoeveel zit er ook alweer in een slof?)
quote:Op dinsdag 8 februari 2011 17:04 schreef bambino het volgende:
Ik ga namelijk ook de boete die ik krijg voor het niet aangeven van goederen aanvechten.
Ik verzin wel watquote:Op dinsdag 8 februari 2011 17:07 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Op grond van wat in vredesnaam?
Ik hoop toch zo dat je echt een megaboete krijgt
Thats the spiritquote:
De douane ambtenaar kon het me niet vertellen. Ik heb dus zelf ook echt geen enkel idee.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 17:16 schreef BeffJeck het volgende:
reken maar op minimaal de helft van het ontdoken belastingbedrag! Ik denk dat je moet voorkomen.
Ik zou het op "verminderd toerekeningsvatbaar als gevolg van mentale retardatie" gooien.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 17:22 schreef bambino het volgende:
[..]
De douane ambtenaar kon het me niet vertellen. Ik heb dus zelf ook echt geen enkel idee.
Dat ik moet voorkomen is geen probleem, ga het toch aanvechten.
Op basis van wat ga je het aanvechten? overigens smokkel is een misdrijf en geen overtreding.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 17:22 schreef bambino het volgende:
[..]
De douane ambtenaar kon het me niet vertellen. Ik heb dus zelf ook echt geen enkel idee.
Dat ik moet voorkomen is geen probleem, ga het toch aanvechten.
Ga dan niet bezwaar maken en de samenleving op kosten jagenquote:Op dinsdag 8 februari 2011 17:16 schreef bambino het volgende:
Ik verzin wel wat
En tja, als ik 1000 euro moet betalen boete, so be it lol
Ik wist dat het kon gebeuren, en kan het gelukkig hebben
In Duitsland kan het natuurlijk anders zijn. Net als dat de boetes in Duitsland hoger kunnen uitvallen.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 17:38 schreef BeffJeck het volgende:
Boven de 2000 sigaretten wordt alles in beslag genomen.
Dan kan je jezelf de moeite besparen. Het bezwaar maken moet waarschijnlijk in het duits, hoe goed ben je daarin?quote:
Ik wist in eerste instantie niet wat er ging gebeuren met de sigaretten.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 17:38 schreef BeffJeck het volgende:
De accijnswet is heel duidelijk. Het aantal wat je had duid op handel. Wel vreemd dat het niet in beslag is genomen. Ik vind het een beetje vreemd verhaal van TS. Boven de 2000 sigaretten wordt alles in beslag genomen.
Samenleving op kosten jagen, right.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 17:36 schreef eleusis het volgende:
[..]
Ga dan niet bezwaar maken en de samenleving op kosten jagen
Je hebt geprobeerd en verloren, weer wat geleerd, leef ermee.
Duits maak ik me niet druk over lolquote:Op dinsdag 8 februari 2011 18:18 schreef Rapaille het volgende:
[..]
Dan kan je jezelf de moeite besparen. Het bezwaar maken moet waarschijnlijk in het duits, hoe goed ben je daarin?
ik kan me vergissen maar volgens mij dient Duitsland jou, indien je dat verzoekt, de kennisgeving voor je boete in een taal die je machtig bent aan te bieden. Dus een eventuele Duitstalige brief gewoon terugsturen met de opmerking (in het Nederlands) dat je er niets van begrijpt en dat je verzoekt om een Nederlandstalige brief. (Gewoon om te pestenquote:
=D I like your style lolquote:Op dinsdag 8 februari 2011 18:30 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
ik kan me vergissen maar volgens mij dient Duitsland jou, indien je dat verzoekt, de kennisgeving voor je boete in een taal die je machtig bent aan te bieden. Dus een eventuele Duitstalige brief gewoon terugsturen met de opmerking (in het Nederlands) dat je er niets van begrijpt en dat je verzoekt om een Nederlandstalige brief. (Gewoon om te pesten)
Dat is dankzij de EU.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 18:33 schreef bambino het volgende:
Toen ik in dat hokje bij de douane zat kreeg ik wel een Nederlandse uitvoering van hun rapport (zonder de gegevens erin (mijn adres etc) maar puur voor mijn info) dus denk dat je gelijk hebt
Dat is natuurlijk gewoon te triest voor woorden. Je hebt het geprobeerd, je hebt gefaald, nu een kerel wezen en gewoon betalen.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 17:04 schreef bambino het volgende:
Ik ga namelijk ook de boete die ik krijg voor het niet aangeven van goederen aanvechten.
Niet geschoten is altijd mis.
Dus jij vind min of meer dat het zijn plicht is te betalen, maar zijn recht mag hij niet uitoefenen?quote:Op dinsdag 8 februari 2011 19:18 schreef karr-1 het volgende:
Dat is natuurlijk gewoon te triest voor woorden. Je hebt het geprobeerd, je hebt gefaald, nu een kerel wezen en gewoon betalen.
Iedereen mag zijn recht uitoefenen voor mij, maar dit zie je van tevoren aankomen dat het nooit gaat werken. Waarom dan al die moeite doen, de samenleving en de belastingbetaler op kosten jagen voor iets waarvan je de uitkomst al weet.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 21:20 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dus jij vind min of meer dat het zijn plicht is te betalen, maar zijn recht mag hij niet uitoefenen?
Dat is inderdaad te triest voor woorden.
Correctie: Waarvan jij denkt de uitkomst te weten.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 22:49 schreef karr-1 het volgende:
Iedereen mag zijn recht uitoefenen voor mij, maar dit zie je van tevoren aankomen dat het nooit gaat werken. Waarom dan al die moeite doen, de samenleving en de belastingbetaler op kosten jagen voor iets waarvan je de uitkomst al weet.
Beetje jammer in mijn ogen.
Waarvan elk normaal mens de uitkomst weet inderdaad. Maar goed, ik zou zeggen leef je uit en doe wat je niet laten kunt. Wij betalen er wel voor met zijn allen.quote:Op woensdag 9 februari 2011 00:01 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Correctie: Waarvan jij denkt de uitkomst te weten.
Het speelt in Duitsland, dus afgezien van onze EU-bijdrage betalen we er niet zo heel veel aan mee. Daarnaast is dit voorspelbaar gedrag van TS, gezien zijn hele actie met de sigaretten. Hij houdt van een gokje.quote:Op woensdag 9 februari 2011 08:41 schreef karr-1 het volgende:
Wij betalen er wel voor met zijn allen.
Ik ben niet diegene die de boete gaat krijgen...quote:Op woensdag 9 februari 2011 08:41 schreef karr-1 het volgende:
Waarvan elk normaal mens de uitkomst weet inderdaad. Maar goed, ik zou zeggen leef je uit en doe wat je niet laten kunt.
Integendeel. Als het TS lukt blijft het geld in NL, anders verdwijnt het naar Duitsland.quote:Wij betalen er wel voor met zijn allen.
quote:Op woensdag 9 februari 2011 09:45 schreef Poepoog het volgende:
Had je ze niet slof voor slof kunnen opsturen.
Zat ik inderdaad aan te denken.quote:Op woensdag 9 februari 2011 09:58 schreef Apekoek het volgende:
Ik snap werkelijk niet waarom je het gewoon niet per post heb gestuurd. Gewoon 1 slof per pakketje, en dan in 1 keer 30 pakketjes met 1 slof op de post doen oid. Dan krijg je dit soort problemen niet.
Dat valt veel minder snel op, daarbij gaat pakket post per grote eenheden met andere pakket post. Nog slimmer was geweest om op 2 of 3 verschillende dagen deze sloffen op de post te doen en het zo te verdelen.quote:Op woensdag 9 februari 2011 11:36 schreef bambino het volgende:
[..]
[..]
Zat ik inderdaad aan te denken.
Maar als de douane in nederland de pakketjes scant, en dan ineens 30 dezelfde pakjes naar 1 adres ziet gaan, denk ik dat dat ook wel onderschept wordt.
Maar goed, dat valt inderdaad nog een keer te proberen.
Ja ok dat is waar, maar goed dan nog kun je er bijvoorbeeld 3 pakketen van maken, 3 grotere dozen. Zo veel waren de verzendkosten in totaal niet geweest hoor.quote:Op woensdag 9 februari 2011 11:50 schreef bambino het volgende:
Dit is juist niet de moeilijke weg, maar de makkelijke.
Gewoon kopen en meenemen.
Niet lastig doen met inpakken, paar keer opsturen etc.
Ik snap je punt wel tho.
Een andere reden waarom ik dat niet heb gedaan, is dat ik het dan helemaal niet in de hand heb.
Als het niet aankomt, kan ik moeilijk klagen.
Als er een douane brief bij zit, zit ik in hetzelfde schuitje (alleen nederlandse btw/boete ipv duits)
+ er komen een shitload verzend kosten bij als je 40 keer 1 pakje op stuurt. Laten we zeggen 5 euro per keer is toch al 200 euro extra, met alsnog risico om gepakt te worden.
Stoppen met roken is goedkoper en gezonderquote:Op woensdag 9 februari 2011 12:39 schreef Ericr het volgende:
Puur voor jezelf? Dus buiten de boete ook nog gratis longkanker op de koop toe. Mooie deal.
Lekker doorgaan met roken is voor de gemeenschap op termijn goedkoper.quote:Op woensdag 9 februari 2011 12:45 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Stoppen met roken is goedkoper en gezonder
Van mij mag iedereen doen wat hij of zij wil. Ik heb ook jarenlang gerooktquote:Op woensdag 9 februari 2011 12:56 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Lekker doorgaan met roken is voor de gemeenschap op termijn goedkoper.
Wie zijn wij om te zeggen wat iemand met zijn eigen lichaam doet. Niet iedereen heeft de behoefte om als een gezondheidsfreak door het leven te gaan en vanaf zijn 80e als een demente kasplant in een bejaardehuis te bivakeren tot zijn 90e.
We oordelen niet, we geven een mening. Zoals ik al zei, als jij wilt roken mag je van mij je gang gaan. Mijn partner rookt ook, ik al jaren niet meer. Maar ik ga hem niet dwingen om te stoppen met roken, dat is zijn eigen keuze.quote:Op woensdag 9 februari 2011 13:02 schreef bambino het volgende:
Als je rookt is het niet direct zo dat je altijd kanker krijgt.
Vind het een beetje onzin dat iemand direct zo reageert.
Daarbij komt, wat ik doe moet ik zelf weten.
Er zijn genoeg mensen die hun hele leven roken en nooit kanker krijgen, er zijn ook mensen die 25 jaar zijn en super gezond, en ineens dood neervallen.
Je hebt 1 garantie in je leven, je gaat dood.
Als ik roken lekker vindt, of het helpt voor stress, of wat voor reden dan ook.
Wie zijn jullie (als in de personen die er over klagen) om daarover te oordelen.
Een mening geven op deze manier komt mijns inziens hoe het hier neergezet wordt bijna als een oordeel over.quote:Op woensdag 9 februari 2011 13:39 schreef karr-1 het volgende:
[..]
We oordelen niet, we geven een mening. Zoals ik al zei, als jij wilt roken mag je van mij je gang gaan. Mijn partner rookt ook, ik al jaren niet meer. Maar ik ga hem niet dwingen om te stoppen met roken, dat is zijn eigen keuze.
Zolang je maar niet toegeeft dat je Duits kan lezen.quote:Op woensdag 9 februari 2011 13:57 schreef bambino het volgende:
Ik heb fok in braille! en ik kan "blind" typen
Je kunt ook gewoon on-topic blijven.quote:Op woensdag 9 februari 2011 15:38 schreef 1299 het volgende:
Je kan ook gewoon stoppen met die stinkstokken
Heb je hier eigenlijk nog wat van gehoord?quote:Op woensdag 9 februari 2011 13:57 schreef bambino het volgende:
Ik heb fok in braille! en ik kan "blind" typen
Ja het was 1296 idd (las ik uit pagina 1 dus dat zal vast kloppen).quote:Op dinsdag 6 mei 2014 20:25 schreef hottentot het volgende:
Hmmm, je hebt aan belasting 1296,- betaald. En 1000,- Boete.
En voor de aankoop van 45 slof heb je 13x45 = 585,- betaald.
Total dus 2881,- voor 450 pakjes = 6,40 per pakje.
Het had erger gekund, in elk geval een leuke ervaring, en de volgende keer kun je waarschijnlijk doorlopen
Je kunt ook met een busje naar Moldavie rijdenquote:Op dinsdag 6 mei 2014 20:29 schreef bambino het volgende:
[..]
Ja het was 1296 idd (las ik uit pagina 1 dus dat zal vast kloppen).
Betaal tegenwoordig 7 euro voor 30 peuken (duitsland) en in Nederland 8 voor 29.
6,40 was voor 20 (0,32 per peuk)
8 voor 29 (0,2758... per peuk)
7 voor 30 (0,233333.. per peuk)
Dus ja was zeker wel duurder uit, maar goed het was de gok waard.
Volgende keer gewoon zelf aangeven, geen boete, dikke winst.
En ik doe het ook niet voor de door verkoop, puur voor eigen gebruik.
Maar dan is nog maar de vraag of die een beetje te roken zijn.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 20:32 schreef hottentot het volgende:
[..]
Je kunt ook met een busje naar Moldavie rijdennog geen Euro per pakje. Een leuke vakantie en als je drie pallets mee terug krijgt heb je een leuk extraatje
quote:Op dinsdag 6 mei 2014 20:44 schreef Pietverdriet het volgende:
Wil je voor een paar sloffen een strafblad riskeren en bij de douane bekend staan als smokkelaar? Succes dan met je carriere
Heb je ook al online gekocht bij een website? Ik zoek nog een goede website daarvoorquote:Op dinsdag 6 mei 2014 22:55 schreef bambino het volgende:
[..]jij hebt er veel verstand van zie ik al wel.
1. Voor 45 sloffen sigaretten krijg je geen strafblad, zeker niet voor je aller eerste keer, en dan ook nog in een land wat niet je eigen is (en dan heb ik het over een 1e wereld land in de EU).
2. Smokkelaar is een groot woord
Ja ik heb geprobeerd sigaretten illegaal het land binnen te smokkelen om belasting te ontduiken.
Result, belasting/accijnzen alsnog betalen, en een redelijke boete.
Nee dat durf ik dan weer niet aan. Niet om een evt boete of belasting, maar dat het gewoon een scam is.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 23:26 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
Heb je ook al online gekocht bij een website? Ik zoek nog een goede website daarvoor
Lol waarom is Smokkelaar het een groot woord, als je één zin later zegt dat je SMOKKELT??quote:Op dinsdag 6 mei 2014 22:55 schreef bambino het volgende:
[..]
2. Smokkelaar is een groot woord
Ja ik heb geprobeerd sigaretten illegaal het land binnen te smokkelen om belasting te ontduiken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Chaos is a ladder.
quote:Op dinsdag 6 mei 2014 20:18 schreef bambino het volgende:
Dit was trouwens het resultaat:
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 7 mei 2014 11:41 schreef Nightquest777 het volgende:
[..]
SowiesoDe ander geeft 2500 euro uit per jaar in de kroeg omdat hij zich iedere week lam wil zuipen. En sommige zelfs nog meer aangezien ze van 50 euro niet meer lam kunnen worden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
quote:Op woensdag 7 mei 2014 11:41 schreef Nightquest777 het volgende:
[..]
Lol waarom is Smokkelaar het een groot woord, als je één zin later zegt dat je SMOKKELT??
SowiesoSmokkelaar is een grote range van iemand die 2 sloffen sigaretten in duitsland koopt en mee neemt naar Nederland, tot <vul iets geks in>.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je theoretisch gezien ben ik een smokkelaar, doe het zelfs elke maand (3-4 sloffen in DE kopen en meenemen naar huis).
Maar ik zou dat geen stempel "Smokkelaar" geven omdat dat woord nou eenmaal gebruikt wordt bij de wat grotere praktijken.quote:Op woensdag 7 mei 2014 11:52 schreef Lt.Surge het volgende:
[..]![]()
![]()
Ik kan de poging/het resultaat wel waarderen.quote:Op woensdag 7 mei 2014 12:20 schreef Nizno het volgende:
[..]
De ander geeft 2500 euro uit per jaar in de kroeg omdat hij zich iedere week lam wil zuipen. En sommige zelfs nog meer aangezien ze van 50 euro niet meer lam kunnen worden.Dat is ook weer waar.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik drink niet, en ga tegenwoordig nooit meer uit. 50 euro in de week aan drank/uitgaan is niet eens insane veel.
En stoppen is atm geen optie voor mij, vindt het nog veel te lekker en heb de wil niet om te stoppen.
Financieel zou het wel zeker besparen, maar ik zou dan ook weer niet de discipline hebben om het te storten. Dan gaat het wel weer ergens anders aan op.Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
Daarom staat het geld van mij wat ik normaal aan sigaretten uit gaf ook echt op een spaarrekening waarvan ik niet zo snel terug kan boekenquote:Op donderdag 8 mei 2014 01:19 schreef bambino het volgende:
Dat is ook weer waar.
Ik drink niet, en ga tegenwoordig nooit meer uit. 50 euro in de week aan drank/uitgaan is niet eens insane veel.
En stoppen is atm geen optie voor mij, vindt het nog veel te lekker en heb de wil niet om te stoppen.
Financieel zou het wel zeker besparen, maar ik zou dan ook weer niet de discipline hebben om het te storten. Dan gaat het wel weer ergens anders aan op.
Ja dat snap ik, maar ik had nooit de automatische overschrijving gemaakt om het er naar toe te sturenquote:Op donderdag 8 mei 2014 10:41 schreef Nizno het volgende:
[..]
Daarom staat het geld van mij wat ik normaal aan sigaretten uit gaf ook echt op een spaarrekening waarvan ik niet zo snel terug kan boeken
hahahaha, nou ja, sowieso moet eerst de knop bij je om gaan mocht je willen/kunnen stoppen met roken. Dus het is niet eens van toepassing voor je.quote:Op donderdag 8 mei 2014 11:55 schreef bambino het volgende:
[..]
Ja dat snap ik, maar ik had nooit de automatische overschrijving gemaakt om het er naar toe te sturen![]()
Me vader zat jaren gestationeerd in Ramstein, dus ik weet waar je het over hebt.quote:Op donderdag 8 mei 2014 12:40 schreef Maax het volgende:
Als je goedkope sigaretten wilt, zoek iemand in je omgeving die in dienst zit. Op oefeningen in Duitsland kocht ik altijd sloffen Marlboro voor ¤15 per slof.
We gingen dus ook altijd terug naar NL met minimaal 30 sloffen per persoon. In een bus met 50 militairen.
Nooit gepakt, wel 1x aangehouden maar mijn toenmalige luitenant is het type waar zelfs de Duitse douane tegen zei "rijd maar door".
En we gingen gemiddeld 8x per jaar naar Duitsland.
Ook parfum was daar spotgoedkoop, bijvoorbeeld 100ml Jean Paul voor 30 euro
Ik heb 5 jaar gedaan met mijn parfum voorraad, toen was het pas op. En ik spuit best veel.
Goeie oude tijd!
Afghanistan was nog goedkoper overigens, 0,50$ voor een pakje Marlboro. Amerikaanse voorzieningen
Alleen het mee terug nemen was moeilijker, dus dat deden we maar niet. Als je 6 maanden van huis bent wil je niet nog een paar uur langer bij de douane zitten voor een paar pakjes peuken!
T is voor mij ook alweer 6 jaar geleden, zou best kunnen dat t niet meer mogelijk is. Ik haalde t trouwens meestal op de panzerringstrasse.quote:Op donderdag 8 mei 2014 15:59 schreef bambino het volgende:
[..]
Me vader zat jaren gestationeerd in Ramstein, dus ik weet waar je het over hebt.
Ik heb nog een stuk of 25 flesjes eau de toilet/aftershave staan. Elke dag een ander gebruiken voor de komende xx jaar.
Maar goed, even terug komend op de sigaretten, dit is een jaar of 3 geleden afgeschaft (althans op Münster en Ramstein) maar ik dacht voor overal in Duitsland.
Tevens zaten er toen al limieten op, xx slof per maand, xx liter drank per maand, xx flesjes parfum per maand en xx liter benzine per maand.
Gelukkig heb ik een jaar of 5 van alle 4 gebruik kunnen maken. Tanken voor nog geen 60 cent de liter, drank voor 35% van verkoop prijs, sigaretten voor nog minder en parfum voor minder dan de helft.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |