abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90074348
Je mag 200 sigaretten meenemen als je vanuit een niet EU land komt.
Ik kom dus binnenkort in NL vanuit een niet EU land en ik wil wat sigaretten meenemen. Op de site van de douane staat dat als je meer meeneemt, je dan een boete krijgt. Weet iemand hoeveel die boete is? Misschien is het zelfs met boete nog wel rendabel namelijk.
"None are more hopelessly enslaved than those who falsely believe they are free."
  zaterdag 18 december 2010 @ 01:17:04 #2
25878 MOD
Hee!! Bob is aan het kotsen!!
pi_90074376
:')

Je krijgt een boete ja, én je peuken worden afgepakt. Wat denk jij dan.
Met het zelfde gemak, woon je in de afvalbak!
pi_90074395
De sigaretten worden natuurlijk in beslag genomen, snuggere henkie :')
pi_90074400
Dat afpakken daar vermelden ze niets over.
"None are more hopelessly enslaved than those who falsely believe they are free."
pi_90074412
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 01:17 schreef FeestBoek het volgende:
De sigaretten worden natuurlijk in beslag genomen, snuggere henkie :')
Pcies, dus alsnog rendabel. Kun je eindelijk stoppen met roken :D
  zaterdag 18 december 2010 @ 01:18:12 #6
269888 garriej
ik las ondertieten.
pi_90074413
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 01:17 schreef MOD het volgende:
:')

Je krijgt een boete ja, én je peuken worden afgepakt. Wat denk jij dan.
daar dacht ik inderdaad ook aan, ze geven je toch geen boeten en laten je het ïllegale spul houden want dat is het in dit geval.
We are all going to die someday. For the lucky few of us it'll be nice and fast. But for most of us it'll be just as long and slow and painful as a conversation with you.
Xbox live:garriej
pi_90074475
in dit topic: Sigaretten meenemen uit VAE
heeft niemand het over in beslag name
pi_90074530
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 01:18 schreef garriej het volgende:

[..]

daar dacht ik inderdaad ook aan, ze geven je toch geen boeten en laten je het ïllegale spul houden want dat is het in dit geval.
Kan wel, als je 'belasting' betaald hebt, is het ook klaar. Betalen of afstaan, maar vond de wending wel leuk. Volgens mij betaal je gewoon de accijnzen/belastingen + toeslag/boeten.. nooit rendabel dus.
pi_90074574
Ben je alleen?

Zo nee, verdelen over de passagiers?
  zaterdag 18 december 2010 @ 01:28:52 #10
271876 copilco
Elvis is dead
pi_90074751
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 december 2010 01:22 schreef RacerDKB het volgende:
Ben je alleen?

Zo nee, verdelen over
de passagiers?
Meneer, ik kom uit Mexico, kunt u even deze slof bij u houden? Dank u!
pi_90074952
1 slof mag je meenemen (200 sigaretten)

Wordt je gepakt met meer dan krijg je een boete en sta je voor de keuze om de accijnzen en belastingen te voldoen, wil je dat dan mag je ze allemaal houden; wil je dat niet, dan ben je ze kwijt.

En zo zijn de regels van het spelletje ;)
pi_90075139
naar mijn ervaring wordt er totaal niet op gecontroleert op vluchten binnen de EU.
Reis zelf enkele malen per jaar met meerdere sloffen vanuit het buitenland
pi_90075173
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 01:41 schreef spiedermann het volgende:
naar mijn ervaring wordt er totaal niet op gecontroleert op vluchten binnen de EU.
Reis zelf enkele malen per jaar met meerdere sloffen vanuit het buitenland
Ik ben uberhaupt nog nooit gecontroleerd - ongeacht welke bestemming (incl 100% controle uithoeken :+ ). Tis dus blijkbaar ook afhankelijk hoe men je over vind komen. Je zal zien; de eerste keer dat ik ergens iets te veel van mee neem ben ik aan de beurt. Je zal het uitstralen ofzo.
pi_90075451
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 01:28 schreef copilco het volgende:

[..]

Meneer, ik kom uit Mexico, kunt u even deze slof bij u houden? Dank u!
Ik doelde meer aan ouders/vrienden/vriendinnen waar je mee was.
pi_90076426
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 01:16 schreef copilco het volgende:
Je mag 200 sigaretten meenemen als je vanuit een niet EU land komt.
Ik kom dus binnenkort in NL vanuit een niet EU land en ik wil wat sigaretten meenemen. Op de site van de douane staat dat als je meer meeneemt, je dan een boete krijgt. Weet iemand hoeveel die boete is? Misschien is het zelfs met boete nog wel rendabel namelijk.
_O- :')
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_90076587
Pakjes uit de slof halen en in een met karton verstevigde envelop per post versturen, plat naast elkaar dus. Dat kun je eindeloos (laten) doen, het beste is wel vanaf verschillende postkantoren en via verschillende adressen. Ik zit wel eens te denken aan iets dergelijks op te zetten want woon in Azië, kan onbeperkt aan sigaretten komen uit Laos waar vrijwel geen belasting wordt geheven, maar heb er geen afnemers voor, huh.. :?
♬ ♫ ♭ ♯ ♪ ♬ ♫ ♭ ♯ ♪ Viva Colombia ♬ ♫ ♭ ♯ ♪ ♬ ♫ ♭ ♯ ♪
  zaterdag 18 december 2010 @ 03:40:17 #17
271876 copilco
Elvis is dead
pi_90076799
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 02:52 schreef Its-Jojo-4you het volgende:

[..]

_O- :')
pi_90079102
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 01:35 schreef Hiya het volgende:
1 slof mag je meenemen (200 sigaretten)

Wordt je gepakt met meer dan krijg je een boete en sta je voor de keuze om de accijnzen en belastingen te voldoen, wil je dat dan mag je ze allemaal houden; wil je dat niet, dan ben je ze kwijt.

En zo zijn de regels van het spelletje ;)
Ter plekke oproken dan maar :P
pi_90080480
Zelf ook ooit meegenomen, nooit gecontroleerd. Het is het best als je een overstappunt in de EU hebt, dan controleren ze nooit.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  zaterdag 18 december 2010 @ 17:29:22 #20
271876 copilco
Elvis is dead
pi_90089424
Toen ik eens naar Miami vloog en daar werd gecontroleerd, hoefde ik alleen maar de tax te betalen. Mijn prijs, incl de extra tax was nog steeds voordeliger dan daar. Daarom vind ik mijn vraag helemaal niet zo raar.
pi_90090355
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 01:19 schreef copilco het volgende:
in dit topic: Sigaretten meenemen uit VAE
heeft niemand het over in beslag name
En toch zie ik aan de Pools/Oekrainse grens altijd een heeeele hoop cigaretten in beslag genomen worden. Geloof me, gebeurt echt. Overigens mogen Europese landen zelf bepalen hoeveel cigaretten ze binnen mogen laten en in Polen is dat dus 2 pakjes (en niet een heel blok). Nederland wel een blok.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')