Pcies, dus alsnog rendabel. Kun je eindelijk stoppen met rokenquote:Op zaterdag 18 december 2010 01:17 schreef FeestBoek het volgende:
De sigaretten worden natuurlijk in beslag genomen, snuggere henkie
daar dacht ik inderdaad ook aan, ze geven je toch geen boeten en laten je het ïllegale spul houden want dat is het in dit geval.quote:Op zaterdag 18 december 2010 01:17 schreef MOD het volgende:
![]()
Je krijgt een boete ja, én je peuken worden afgepakt. Wat denk jij dan.
Kan wel, als je 'belasting' betaald hebt, is het ook klaar. Betalen of afstaan, maar vond de wending wel leuk. Volgens mij betaal je gewoon de accijnzen/belastingen + toeslag/boeten.. nooit rendabel dus.quote:Op zaterdag 18 december 2010 01:18 schreef garriej het volgende:
[..]
daar dacht ik inderdaad ook aan, ze geven je toch geen boeten en laten je het ïllegale spul houden want dat is het in dit geval.
Meneer, ik kom uit Mexico, kunt u even deze slof bij u houden? Dank u!quote:Op zaterdag 18 december 2010 01:22 schreef RacerDKB het volgende:
Ben je alleen?
Zo nee, verdelen over
de passagiers?
Ik ben uberhaupt nog nooit gecontroleerd - ongeacht welke bestemming (incl 100% controle uithoekenquote:Op zaterdag 18 december 2010 01:41 schreef spiedermann het volgende:
naar mijn ervaring wordt er totaal niet op gecontroleert op vluchten binnen de EU.
Reis zelf enkele malen per jaar met meerdere sloffen vanuit het buitenland
Ik doelde meer aan ouders/vrienden/vriendinnen waar je mee was.quote:Op zaterdag 18 december 2010 01:28 schreef copilco het volgende:
[..]
Meneer, ik kom uit Mexico, kunt u even deze slof bij u houden? Dank u!
quote:Op zaterdag 18 december 2010 01:16 schreef copilco het volgende:
Je mag 200 sigaretten meenemen als je vanuit een niet EU land komt.
Ik kom dus binnenkort in NL vanuit een niet EU land en ik wil wat sigaretten meenemen. Op de site van de douane staat dat als je meer meeneemt, je dan een boete krijgt. Weet iemand hoeveel die boete is? Misschien is het zelfs met boete nog wel rendabel namelijk.
Ter plekke oproken dan maarquote:Op zaterdag 18 december 2010 01:35 schreef Hiya het volgende:
1 slof mag je meenemen (200 sigaretten)
Wordt je gepakt met meer dan krijg je een boete en sta je voor de keuze om de accijnzen en belastingen te voldoen, wil je dat dan mag je ze allemaal houden; wil je dat niet, dan ben je ze kwijt.
En zo zijn de regels van het spelletje
En toch zie ik aan de Pools/Oekrainse grens altijd een heeeele hoop cigaretten in beslag genomen worden. Geloof me, gebeurt echt. Overigens mogen Europese landen zelf bepalen hoeveel cigaretten ze binnen mogen laten en in Polen is dat dus 2 pakjes (en niet een heel blok). Nederland wel een blok.quote:Op zaterdag 18 december 2010 01:19 schreef copilco het volgende:
in dit topic: Sigaretten meenemen uit VAE
heeft niemand het over in beslag name
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |