abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73336201
Hallo,

Ik zit met het volgende, ik zt momenteel in Dubai en ik ga terug vliegen van Dubai naar Zurich, dan naar Dusseldorf en dan met de auto naar NL.

Nu mag ik volgens mij maar 1 slof sigaretten meenemen (1 euro per pakje hier).

Kan iemand mij vertellen of er streng op wordt gecontroleerd, dus maw, als ik er 2 meeneem ben ik dan meteen de klos?

Thanks alvast
pi_73336252
Als je ze pakken en ze zijn inderdaad zo streng zeg je gewoon dat ze je tweede pakje mogen vernietigen
pi_73336277
Anders 1 in je koffer en 1 in je handbagage
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_73336377
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 16:38 schreef TeringHenkie het volgende:
Als je ze pakken en ze zijn inderdaad zo streng zeg je gewoon dat ze je tweede pakje mogen vernietigen
Alleen jammer dat ze je dan toch nog een boete geven.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_73336448
Vraag 2 is dus wat de consequentie is. Zat inderdaad ook te denken aan 1 in handbagage en 1 in koffer. Die linken ze volgens mij niet.

En ik heb toch een vermoeden dat ze heus niet gaan emmeren als ik 2 sloffen in de handbagage heb?
  † In Memoriam † zaterdag 3 oktober 2009 @ 16:46:47 #6
67005 pc-fr34k
"Internet=Telepathie"
pi_73336459
Als je met meerdere mensen bent en die zelf geen slof meenemen laat je het toch bij iemand anders in de bagage? Als het 1 slof per persoon is kan je met 4 vrijwilligers toch al 5 sloffen meenemen. .
Wij zijn artificial intelligence. Overclock jezelf maar hou jezelf wel goed koel.
Ik ben gematigd verslaafd aan drugs-ik kan stoppen voor een periode of altijd-maar altijd is zo lang-leef in zonde met mate(n)
http://pc-fr34k.hyves.nl/blog/
pi_73336568
Probleem is dat ik alleen reis he...
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 16:54:34 #8
139330 TNA
For the stars that shine
pi_73336663
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 16:46 schreef pc-fr34k het volgende:
Als je met meerdere mensen bent en die zelf geen slof meenemen laat je het toch bij iemand anders in de bagage? Als het 1 slof per persoon is kan je met 4 vrijwilligers toch al 5 sloffen meenemen. .
"Maar iemand heeft die slof in mijn koffer gestopt!"
"Ja, vast mevrouwtje, komt u maar mee voor de 100%-controle."
  † In Memoriam † zaterdag 3 oktober 2009 @ 16:55:56 #9
67005 pc-fr34k
"Internet=Telepathie"
pi_73336706
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 16:51 schreef FortunaHome het volgende:
Probleem is dat ik alleen reis he...
Je moet toch een x tijd van te voren al aanwezig zijn? Dan zoek je gewoon mensen op van je vlucht en vraag je of zij het erg zouden vinden om voor jou een extra slof mee te nemen, dat je ze bv een deel geld geeft ook. Berekend uit de winst die je haalt uit het goedkoper inkopen en daar een deel van of zo. Als je een stelletje vraagt of ze ieder 1 slof mee willen nemen en dat ze dan 5/10 euro krijgen als dank of zo als ze dat willen.
Misschien tref je wel aardige mensen die je wel willen helpen en zeggen van "Ik heb toch nog wel ruimte over en neem zelf geen slof mee". Probeer het uit En anders je van de domme houden als je gepakt wordt met bv 3 sloffen. Zeg dat je niet eens wist dat je dat niet mag doen. Dat je zag hoe goedkoop het was en dacht ik neem gelijk 3 sloffen mee dan heb ik en voorraad, van geen kwaad bewust. .
Wij zijn artificial intelligence. Overclock jezelf maar hou jezelf wel goed koel.
Ik ben gematigd verslaafd aan drugs-ik kan stoppen voor een periode of altijd-maar altijd is zo lang-leef in zonde met mate(n)
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 16:56:49 #10
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_73336737
stuur ze naar jezelf op.
pi_73336814
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 16:55 schreef pc-fr34k het volgende:
En anders je van de domme houden als je gepakt wordt met bv 3 sloffen. Zeg dat je niet eens wist dat je dat niet mag doen. Dat je zag hoe goedkoop het was en dacht ik neem gelijk 3 sloffen mee dan heb ik en voorraad, van geen kwaad bewust. .
Onwetendheid is geen excuus.
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  † In Memoriam † zaterdag 3 oktober 2009 @ 16:59:29 #12
67005 pc-fr34k
"Internet=Telepathie"
pi_73336816
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 16:54 schreef TNA het volgende:

[..]

"Maar iemand heeft die slof in mijn koffer gestopt!"
"Ja, vast mevrouwtje, komt u maar mee voor de 100%-controle."
Hehe maar stiekem is nogal onzinnig Met toestemming een akkoord bereikt en ik neem aan dat de 1 slof maximaal per persoon geld. Als allemaal individuen nu het exporteren met 1 slof pp dan is er toch niks mis mee als je eenmaal op eigen bodem belandt, de sloffen worden samengevoegd tot 1 partij.
Lijkt me dat het erom gaat dat je maar zoveel mag importeren ivm belastingen maar lijkt me niet dat er een maximum aan tabak bestaat dat een persoon mag bezitten.
pi_73336957
Accu van de laptop is bijna leeg, ik ga gewoon 2 sloffen meenemen, eens kijken wat er gebeurt

txs
  † In Memoriam † zaterdag 3 oktober 2009 @ 17:04:13 #14
67005 pc-fr34k
"Internet=Telepathie"
pi_73336971
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 16:59 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Onwetendheid is geen excuus.
Ach, je hebt een grote kans dat ze het als een vergissing zien en gewoon de 2 sloffen achter houden of zo en je er met een waarschuwing vanaf laten. Maar als ik dat ene programma van de tv op dat vliegveld dat ze bij de douane controleren en allemaal dingen die mensen niet mee mogen nemen(fruit, vlees, spullen enzo) en krijgen ze toch sowieso een boete ookal wisten ze niet eens dat ze fout zaten.

Maar dan hebben ze al wel een verklaring ondertekend waarin staat dat er in de bagage niks van de verboden items mogen zitten en als ze dat niet hebben gelezen dan is dat niet de douane zijn fout en zijn ze er blind mee akkoord gegaan.
  † In Memoriam † zaterdag 3 oktober 2009 @ 17:05:16 #15
67005 pc-fr34k
"Internet=Telepathie"
pi_73337001
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 17:03 schreef FortunaHome het volgende:
Accu van de laptop is bijna leeg, ik ga gewoon 2 sloffen meenemen, eens kijken wat er gebeurt

txs
Succes. Laat je weten of er in de gevangenissen van Dubai ook internetverbinding is door hier een post te plaatsen? .
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 17:05:19 #16
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_73337004
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 16:55 schreef pc-fr34k het volgende:

[..]

Je moet toch een x tijd van te voren al aanwezig zijn? Dan zoek je gewoon mensen op van je vlucht en vraag je of zij het erg zouden vinden om voor jou een extra slof mee te nemen
En hoeveel mensen denk je dat er een dubieus pakketje van een wildvreemde meenemen door de douane...?
censuur :O
pi_73337029
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 16:59 schreef pc-fr34k het volgende:
Hehe maar stiekem is nogal onzinnig Met toestemming een akkoord bereikt en ik neem aan dat de 1 slof maximaal per persoon geld. Als allemaal individuen nu het exporteren met 1 slof pp dan is er toch niks mis mee als je eenmaal op eigen bodem belandt, de sloffen worden samengevoegd tot 1 partij.
Lijkt me dat het erom gaat dat je maar zoveel mag importeren ivm belastingen maar lijkt me niet dat er een maximum aan tabak bestaat dat een persoon mag bezitten.
Nu alleen nog mensen zo gek krijgen dat ze een pakketje voor iemand anders meenemen zonder dat ze weten wat erin zit. Elk fatsoenlijk mens zal weigeren, en het zou me niks verbazen als er een paar naar de douane lopen en zeggen: "Die vent daar *wijs* probeert anderen zijn pakketjes het land uit te laten nemen."
En dan mag je blij zijn dat je de ambassade mag bellen.
  † In Memoriam † zaterdag 3 oktober 2009 @ 17:10:17 #18
67005 pc-fr34k
"Internet=Telepathie"
pi_73337144
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 17:05 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

En hoeveel mensen denk je dat er een dubieus pakketje van een wildvreemde meenemen door de douane...?
Ssst ik wil dat TS zich verdacht gaat gedragen op het vliegveld omdat hij z'n sloffen gaat smokkelen. Ik snap ook wel dat er net zo goed een hoop coke in ken zitten
pi_73337195
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 17:03 schreef FortunaHome het volgende:

txs
Breng je ons op de hoogte als je weer vrij bent?
Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
Abusing semicolons since 1987.
pi_73337453
Ik kreeg in NL ooit 30 euro boete ofzo voor een extra slof, had em voor een tientje in HK gekocht dus dan is t nog steeds goeiekoper
"I'm the master of low expectations." George W. Bush, aboard Air Force One, June 4, 2003
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 17:29:47 #21
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_73337720
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 17:04 schreef pc-fr34k het volgende:

[..]

Ach, je hebt een grote kans dat ze het als een vergissing zien en gewoon de 2 sloffen achter houden of zo en je er met een waarschuwing vanaf laten. [..]
Afgelopen voorjaar vloog ik van Turkije naar Nederland. Bij de tax free shop in Turkije vertelden ze mij dat ik twee sloffen mee mocht nemen. Op Schiphol moest ik mijn tassen plus koffer openmaken. Helaas pindakaas. Dat ze mij in Turkije niet juist voorgelicht hadden was geen excuus.

Ik moest iets van 35 euro betalen. Dit was gemiste accijns e.d. Dus GEEN boete. Het ging om een slof Marlboro light waar je dit voorjaar in Nederland nog 3,90 voor moest betalen. Dus ik nog de opmerking maken dat het bedrag van 35 euro nooit en te nimmer alleen accijns kan zijn omdat die slof in Nederland 39 euro kost inclusief accijns. Ze vonden het ook wel vreemd maar dat was nu eenmaal het bedrag wat in het systeem stond en ze vertelden nogmaals dat het geen boete was.

Maar goed, je kunt dus gewoon een extra slof mee nemen. Als ze je pakken moet je dus tussen de 35 en de 40 euro betalen en dan mag je de slof houden. Is dus een acceptabel risico.
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 17:46:26 #22
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_73338238
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 16:59 schreef pc-fr34k het volgende:

[..]

De accijns-vrijstelling bestaat alleen voor eigen gebruik. M.a.w. meenemen voor iemand anders mag niet
censuur :O
pi_73338380
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 16:39 schreef rene90 het volgende:
Anders 1 in je koffer en 1 in je handbagage
Dit inderdaad
  † In Memoriam † zaterdag 3 oktober 2009 @ 17:54:42 #24
67005 pc-fr34k
"Internet=Telepathie"
pi_73338478
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 17:46 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

De accijns-vrijstelling bestaat alleen voor eigen gebruik. M.a.w. meenemen voor iemand anders mag niet
Ja dat het niet mag begrijp ik ook wel. Maar hoe gaan ze bewijzen dat die sloffen allemaal van jou zijn als je vrienden ze 1 voor 1 meenemen. Kan toch zijn dat jullie allemaal roken?
En al je dan alweer op weg naar huis bent stop je het weer bij elkaar.

Maar dat gaat dus wel beter als je bekenden bij heb dan onbekenden vragen wat mee te nemen op een vliegveld. !
  † In Memoriam † zaterdag 3 oktober 2009 @ 19:09:05 #25
21636 Feestkabouter
pi_73340677
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 17:05 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

zat ik ook aan te denken.
maar je kunt wel iemand (die zelf geen sigaretten meeneemt) vragen om samen met jou door de douane te gaan.
jij draagt dan de sigaretten omdat jij nog wat ruimte in je tas had. dat is op zich geen probleem.
op die manier is het voor de ander duidelijk dat het niet om drugs gaat, want dan zou je zelf de lul zijn.
je kunt trouwens ook samen met je medesmokkelaar de sigaretten kopen in de taxfree shop, dan weet ie ook zeker dat er niks mee aan de hand is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')