Alleen jammer dat ze je dan toch nog een boete geven.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 16:38 schreef TeringHenkie het volgende:
Als je ze pakken en ze zijn inderdaad zo streng zeg je gewoon dat ze je tweede pakje mogen vernietigen
"Maar iemand heeft die slof in mijn koffer gestopt!"quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 16:46 schreef pc-fr34k het volgende:
Als je met meerdere mensen bent en die zelf geen slof meenemen laat je het toch bij iemand anders in de bagage? Als het 1 slof per persoon is kan je met 4 vrijwilligers toch al 5 sloffen meenemen..
Je moet toch een x tijd van te voren al aanwezig zijn? Dan zoek je gewoon mensen op van je vlucht en vraag je of zij het erg zouden vinden om voor jou een extra slof mee te nemen, dat je ze bv een deel geld geeft ook. Berekend uit de winst die je haalt uit het goedkoper inkopen en daar een deel van of zo. Als je een stelletje vraagt of ze ieder 1 slof mee willen nemen en dat ze dan 5/10 euro krijgen als dank of zo als ze dat willen.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 16:51 schreef FortunaHome het volgende:
Probleem is dat ik alleen reis he...
Onwetendheid is geen excuus.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 16:55 schreef pc-fr34k het volgende:
En anders je van de domme houden als je gepakt wordt met bv 3 sloffen. Zeg dat je niet eens wist dat je dat niet mag doen. Dat je zag hoe goedkoop het was en dacht ik neem gelijk 3 sloffen mee dan heb ik en voorraad, van geen kwaad bewust..
Hehe maar stiekem is nogal onzinnigquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 16:54 schreef TNA het volgende:
[..]
"Maar iemand heeft die slof in mijn koffer gestopt!"
"Ja, vast mevrouwtje, komt u maar mee voor de 100%-controle."
Ach, je hebt een grote kans dat ze het als een vergissing zien en gewoon de 2 sloffen achter houden of zo en je er met een waarschuwing vanaf laten. Maar als ik dat ene programma van de tv op dat vliegveld dat ze bij de douane controleren en allemaal dingen die mensen niet mee mogen nemen(fruit, vlees, spullen enzo) en krijgen ze toch sowieso een boete ookal wisten ze niet eens dat ze fout zaten.quote:
Succes. Laat je weten of er in de gevangenissen van Dubai ook internetverbinding is door hier een post te plaatsen?quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 17:03 schreef FortunaHome het volgende:
Accu van de laptop is bijna leeg, ik ga gewoon 2 sloffen meenemen, eens kijken wat er gebeurt
txs
En hoeveel mensen denk je dat er een dubieus pakketje van een wildvreemde meenemen door de douane...?quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 16:55 schreef pc-fr34k het volgende:
[..]
Je moet toch een x tijd van te voren al aanwezig zijn? Dan zoek je gewoon mensen op van je vlucht en vraag je of zij het erg zouden vinden om voor jou een extra slof mee te nemen
Nu alleen nog mensen zo gek krijgen dat ze een pakketje voor iemand anders meenemen zonder dat ze weten wat erin zit. Elk fatsoenlijk mens zal weigeren, en het zou me niks verbazen als er een paar naar de douane lopen en zeggen: "Die vent daar *wijs* probeert anderen zijn pakketjes het land uit te laten nemen."quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 16:59 schreef pc-fr34k het volgende:
Hehe maar stiekem is nogal onzinnigMet toestemming een akkoord bereikt en ik neem aan dat de 1 slof maximaal per persoon geld. Als allemaal individuen nu het exporteren met 1 slof pp dan is er toch niks mis mee als je eenmaal op eigen bodem belandt, de sloffen worden samengevoegd tot 1 partij.
Lijkt me dat het erom gaat dat je maar zoveel mag importeren ivm belastingen maar lijkt me niet dat er een maximum aan tabak bestaat dat een persoon mag bezitten.
Ssst ik wil dat TS zich verdacht gaat gedragen op het vliegveld omdat hij z'n sloffen gaat smokkelen. Ik snap ook wel dat er net zo goed een hoop coke in ken zittenquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 17:05 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
En hoeveel mensen denk je dat er een dubieus pakketje van een wildvreemde meenemen door de douane...?
Breng je ons op de hoogte als je weer vrij bent?quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 17:03 schreef FortunaHome het volgende:
Accu van de laptop is bijna leeg, ik ga gewoon 2 sloffen meenemen, eens kijken wat er gebeurt
txs
Afgelopen voorjaar vloog ik van Turkije naar Nederland. Bij de tax free shop in Turkije vertelden ze mij dat ik twee sloffen mee mocht nemen. Op Schiphol moest ik mijn tassen plus koffer openmaken. Helaas pindakaas. Dat ze mij in Turkije niet juist voorgelicht hadden was geen excuus.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 17:04 schreef pc-fr34k het volgende:
[..]
Ach, je hebt een grote kans dat ze het als een vergissing zien en gewoon de 2 sloffen achter houden of zo en je er met een waarschuwing vanaf laten. [..]
De accijns-vrijstelling bestaat alleen voor eigen gebruik. M.a.w. meenemen voor iemand anders mag nietquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 16:59 schreef pc-fr34k het volgende:
[..]
Hehe maar stiekem is nogal onzinnigMet toestemming een akkoord bereikt en ik neem aan dat de 1 slof maximaal per persoon geld. Als allemaal individuen nu het exporteren met 1 slof pp dan is er toch niks mis mee als je eenmaal op eigen bodem belandt, de sloffen worden samengevoegd tot 1 partij.
Lijkt me dat het erom gaat dat je maar zoveel mag importeren ivm belastingen maar lijkt me niet dat er een maximum aan tabak bestaat dat een persoon mag bezitten.
Dit inderdaadquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 16:39 schreef rene90 het volgende:
Anders 1 in je koffer en 1 in je handbagage
Ja dat het niet mag begrijp ik ook wel. Maar hoe gaan ze bewijzen dat die sloffen allemaal van jou zijn als je vrienden ze 1 voor 1 meenemen. Kan toch zijn dat jullie allemaal roken?quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 17:46 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
De accijns-vrijstelling bestaat alleen voor eigen gebruik. M.a.w. meenemen voor iemand anders mag niet
zat ik ook aan te denken.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 17:05 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
En hoeveel mensen denk je dat er een dubieus pakketje van een wildvreemde meenemen door de douane...?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |