De motor is uit de 850, ik heb alleen dat-ie tegen een goed stootje kan want het is met fors geweld gebeurd

Een en ander kan ermee te maken hebben dat ik niet extreem handig ben en als ik met alle geweld iets wil niet altijd even ergens bij nadenk.
Ik had de aandrijfassen los gehaald bij de wielen, maar ze werden geblokkeerd door de schokbrekers. En die kon ik niet losdraaien want die schroef draait wel maar de schokbreker draait gewoon mee. Dus dacht ik, dan maar bij het differentiaal. Bak eronder voor de olie, de boel los gehaald, maar nog steeds niet genoeg speling. Uiteindelijk heb ik de schokbrekers aan de bovenkant losgemaakt zodat de spanning eraf was, en kon er een waterpomptang er tussen wrikken om ze tegen te houden. Dus ze zijn er alsnog af.
Alleen heb ik de bak ergens voor opzij geschoven - motor/differentiaal hing een beetje scheef dus de as lekte toen ook niet - en toen een uur later de motor iets omlaag kon en dus recht kwam te liggen is zonder dat ik het door had nagenoeg het hele differentiaal leeg gelekt op de stenen

Totaal niet over nagedacht om hem meteen te legen, ook niet zo handig natuurlijk. Wel zoveel mogelijk op proberen te dweilen met keukenpapier.
En in het kader van milieuvervuiling; had ik al het koelwater opgevangen in een emmer, wordt die emmer gewoon omver geblazen door een windstoot
Fiat heeft bij deze modellen heel handig de achterkant in twee platen heeft ontworpen, zodat je die los kan halen en - als de motor+bak los is en op de grond staat - je de auto er zo overheen weg kan rollen. Leuk, maar één moertje was compleet dolgedraaide en zat in een hoek zodat er ook geen enkele tang meer grip op kreeg. Dus vanwege één moertje kon dat niet. Wat ik daarom maar heb gedaan is de achterkant fors omhoog opgekrikt en de auto er zo 'overheen' getild. Alleen heeft-ie daarbij wel het luchtfilterhuis van de carburateur/motor getrokken. Ik dacht eerst dat hjj was afgebroken, maar het ziet er nu naar uit dat alleen de slangen het hebben moeten ontgelden. Net als die van de bougie, want die zijn door diezelfde actie bij de verdelerkap gescheurd. Daarna met veel pijn en moeite de bak van de motor gescheiden (ik weet niet of die metalen die ertussen zit een pakking is, maar vervangen moet ik hem nu wel) omdat er één verstopt boutje was wat nergens goed stond uitgetekend. En tot slot het blok naar binnen gehupst en geschoven, wat vast ook niet de beste methode zal zijn.
Ja, ik ben een eersteklas monteur