Klopt, en dat is weer hetzelfde alsquote:Op maandag 28 februari 2011 17:04 schreef One_conundrum het volgende:
haai,
dus in mijn geval kan  elke waarde tussen 0 en A zijn?
dus het is of 0, of A ?quote:Op maandag 28 februari 2011 18:35 schreef thabit het volgende:
't Is niet gezegd dat het elke waarde kan zijn: er staat immers " is an element of [0, A]", niet "let  be an element of [0, A]".
Nee, hij bedoelt: A is geen willekeurige waarde tussen 0 en A, maar een vast getal wat tussen 0 en A ligt. (subtiel verschilquote:
 is een getal met 0 <=  <= A, maar hoeft niet per se elke willekeurige waarden tussen 0 en A te kunnen aannemen.quote:
Ok.quote:Op maandag 28 februari 2011 19:10 schreef BasementDweller het volgende:
[..]
Nee, hij bedoelt: A is geen willekeurige waarde tussen 0 en A, maar een vast getal wat tussen 0 en A ligt. (subtiel verschil)
Inderdaad, en hij klopt nog ookquote:Op woensdag 2 maart 2011 16:22 schreef ijsklont het volgende:
Ik zou zeggen, vul je oplossing in in de orginele DV en kijk of aan de randvoorwaarden voldaan zijn.
Ik heb geen idee omdat er denk ik een heel stuk van de vraag mist.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 21:13 schreef Knuck-les het volgende:
Iemand hier ervaring met wolfram mathematica?
ik heb namelijk de volgende opgave:
"We willen iets preciezer naar de waarden kijken die Delta(x,y) op de cirkels x^2+y^2=rn^2 aanneemt. Daarvoor parametriseren we de cirkel x^2+y^2=rn^2 als x(t)=rn^2*cos(t), y(t)=rn^2sin(t), en bekijken de grafiek
van En(t)=Delta(x(t),y(t))=Delta (rncos(t),rn^2 sin(t)).
Definieer de functie En(t) als
E[t_,n_]:= ... ,
en teken de grafieken van E n(t) voor n=0,1,2,3 in één figuur."
nu heb ik de functie gedefinieerd als:
f[n_] := 2^-n
Delta x[t_] := f[n]*Cos[t]
Delta y[t_] := f[n]*Sin[t]
E[t_, n_] := (Delta x[t])^2 + (Delta y[t])^2
Nu weet ik ten eerste niet of dit correct is, maar met het plotten krijg ik steeds een foutmelding. De invoer is:
Plot[Evaluate[
Table[E[t, n] == f[n]^2, {n, 0, 3}] {t, -1, 1}, {y, -1, 1}]]
nu weet ik niet wat er in de plek van de t & y moet komen bij het commando. Maar wat ik ook doe ik blijf een foutmelding krijgen dat de 'Objects of unequal length' zijn.
Iemand enig idee?
Je weet hem van 1 / (1 - x), nu kan je hem ook achterhalen van 1 / (1 + x), vanuit deze kan je 1 / (1 + x2) acherhalen, van deze kan je weer naar x / (1 + x2)quote:Op woensdag 2 maart 2011 22:36 schreef -Dries- het volgende:
Ik heb twee opgaven waar ik helemaal niet uit kom. Kan iemand mij een uitleg geven van de volgende vraagstukken?
[ afbeelding ]
Ik heb geen idee waar te beginnen. Help!
Dit zal inderdaad de bedoeling zijn. Of je kijkt gewoon even naar de definitie van de McLaurin reeks, stuk makkelijkerquote:Op woensdag 2 maart 2011 23:01 schreef San_Andreas het volgende:
[..]
Je weet hem van 1 / (1 - x), nu kan je hem ook achterhalen van 1 / (1 + x), vanuit deze kan je 1 / (1 + x2) acherhalen, van deze kan je weer naar x / (1 + x2)
Uiteraard had ik dat al wel gedaanquote:Op woensdag 2 maart 2011 23:26 schreef BasementDweller het volgende:
[..]
Dit zal inderdaad de bedoeling zijn. Of je kijkt gewoon even naar de definitie van de McLaurin reeks, stuk makkelijker
De functie is f(x) = wortel(x), nu moet je nog een 'handig' punt a kiezen waaromheen je een Taylorreeks ontwikkelt. Je wilt f(65) benaderen, dus a zal ergens in de buurt van 65 moeten liggen.quote:Op woensdag 2 maart 2011 23:58 schreef -Dries- het volgende:
[..]
Uiteraard had ik dat al wel gedaanIk zal het nog wat beter bestuderen.
Kan iemand mij ook helpen met de wortelbenadering?
Dit heb ik dus nooit gesnapt, dan kies je toch het punt 65 zelf? of niet?quote:Op donderdag 3 maart 2011 00:05 schreef thabit het volgende:
[..]
De functie is f(x) = wortel(x), nu moet je nog een 'handig' punt a kiezen waaromheen je een Taylorreeks ontwikkelt. Je wilt f(65) benaderen, dus a zal ergens in de buurt van 65 moeten liggen.
Nee, 't is juist de bedoeling om f(65) te benaderen mbv een Taylorreeks, en die begint met f(a) + ... . 't Is dus handig als je f(a) exact kunt uitrekenen.quote:Op donderdag 3 maart 2011 00:15 schreef San_Andreas het volgende:
[..]
Dit heb ik dus nooit gesnapt, dan kies je toch het punt 65 zelf? of niet?
dus je kiest het punt 65 - epsilon ?quote:Op donderdag 3 maart 2011 00:20 schreef thabit het volgende:
[..]
Nee, 't is juist de bedoeling om f(65) te benaderen mbv een Taylorreeks, en die begint met f(a) + ... . 't Is dus handig als je f(a) exact kunt uitrekenen.
lijkt mij dat je a 64 kiest (sqrt(64)=8)quote:Op donderdag 3 maart 2011 03:03 schreef San_Andreas het volgende:
[..]
dus je kiest het punt 65 - epsilon ?
oftewel, in SA's formulering, epsilon = 1quote:Op donderdag 3 maart 2011 03:13 schreef Fsmxi het volgende:
[..]
lijkt mij dat je a 64 kiest (sqrt(64)=8)
De toetsingsgrootheid van de Jarque Bera test wordt als volgt berekend:quote:Op zondag 20 februari 2011 13:52 schreef sitting_elfling het volgende:
Stel, ik heb 2 modellen die ik test op normality via de Jarque Bera test. Een heeft een p-waarde die net een beetje hoger is dan 0.05 en de ander zit bijna tegen de 0.99 aan. Beide zijn voldoende om de nul hypothesis niet te kunnen weigeren en voldoen dus aan de normaliteit norm. Het verschil tussen beide is alleen enorm (wat ook terug te zien valt in het plaatje). Hoe haal ik er uit waar dit grote verschil zit?
Als je een rekenmachine mag gebruiken kies je gewoon het punt 65 zodat je "taylorreeks" wortel(65) + 0 isquote:Op donderdag 3 maart 2011 00:15 schreef San_Andreas het volgende:
[..]
Dit heb ik dus nooit gesnapt, dan kies je toch het punt 65 zelf? of niet?
De primitieve is fout. Neem maar eens de afgeleide (met quotiëntregel), en je krijgt niet de integrand terug.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 14:10 schreef RacerDKB het volgende:
Ik begrijp echt niet hoe je dit moet berekenen...
[ afbeelding ]
Ik heb het geprobeerd met theorie uit het boek (al een half uur) maar ik kom er totaal niet uit, het klopt steeds niet in ieder geval.
De primitieve berekenen lukt nog wel:
[ afbeelding ]
En vervolgens moet je dan (lijkt mij) die b en a (4 en 2) invullen, maar wat dan?
Het antwoord moet iets worden in de trant van:
[ afbeelding ]
Dus met Ln.
Ja dat staat er (bij dat 20u³ du bedoel je?) maar het is amper te lezen.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 15:32 schreef thabit het volgende:
Je grenzen kloppen niet, die moeten 2 en 5 zijn.
Oke, bedankt.. Dan heb ik nu de formule: P(x^2(5) 11,8). Hoe bereken ik dat?quote:Op zaterdag 5 maart 2011 00:44 schreef GlowMouse het volgende:
Dat is het aantal vrijheidsgraden. Je hebt 6x een frequentie (aantal keren 1, aantal keren 2, etc), maar het aantal keren 6 volgt al uit de andere frequenties en het aantal worpen, waardoor je één vrijheidsgraad kwijtraakt. Weer 5 dus.
Punt is dat die factoren niet heel erg verschillen. Miniem. Als je immers een hoge probability hebt, heb je ook een lage JB. Dus die verschillen zijn allemaal op 3/4 cijfers achter de komma.quote:Op donderdag 3 maart 2011 05:09 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
De toetsingsgrootheid van de Jarque Bera test wordt als volgt berekend:
[ afbeelding ]
Er zijn dus drie factoren die van invloed kunnen zijn, het aantal waarnemingen (n), de scheefheid (S) of de kurtosis (K). Een of meer van die factoren moeten dus verschillen.
Niemand?quote:Op vrijdag 4 maart 2011 12:15 schreef Jac0bus het volgende:
[ afbeelding ]
Vraag:
tweede diktes t1 en t2 kruisen elkaar zoals te zien is in het plaatje. In plaats van scherpe hoeken tussen de twee zijn het ronde randen met allebei dezelfde radius R. Hoe groot is de diameter D van de grootste cirkel die in het kruispunt past, als functie van t1, t2 en R?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |