Niet!quote:
Dan zul je ze dat, met de wettekst van DJ in de hand, even duidelijk moeten maken dat hun traagheid jou geld gaat kosten en dat niet de bedoeling kan zijn.quote:Op woensdag 2 maart 2011 00:59 schreef Meesteroog het volgende:
[..]
Nee, want anders zou ik het niet posten. Ik betaal nu bijna een volle maand inkomen in de 42% schijf, terwijl ik anders deze in de 33% schijf had betaald.
En ik wil juist dat ze het in 2010 stoppen, omdat ik in 2010 sowieso minder verdiend heb.
Zoals MaW al zei: niet persoonlijk aftrekbaar.quote:
Het loon moet zowel vorderbaar als inbaar zijn. Vorderbaar wil zeggen dat je recht heeft op onmiddellijke uitbetaling, het loon is inbaar als je werkgever (inhoudingsplichtige) op jouw verzoek onmiddellijk tot betaling overgaat.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 15:45 schreef Meesteroog het volgende:
Maar het is toch vorderbaar als de arbeid is verricht? Of begrijp ik dat verkeerd?
Ik had m'n loonbriefjes op tijd ingeleverd, alleen bij de betaling zijn zij te laat geweest.
Het is nogal raar, want het scheelt me anders toch een paar honderd euro.
Immers dan betaal ik over 2011 voor 13 maanden belasting en kom ik dus met meer inkomen in een hogere schijf.
Joh, het zou veel duidelijker zijn geweest als je je vraag meteen volledig had gesteld in plaats van in meerdere posts beetje bij beetje.quote:
Waar ik mijn reiskosten kan aftrekken voor het ov. Heb namelijk een stapel treinkaartjes liggenquote:Op woensdag 2 maart 2011 14:58 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Joh, het zou veel duidelijker zijn geweest als je je vraag meteen volledig had gesteld in plaats van in meerdere posts beetje bij beetje.
Ik ben nu alweer vergeten wat je concrete vraag is, en ik ben te lui om 'm weer op te zoeken.
dat ligt aan de factuurdatum die je hebt gebruikt.quote:Op woensdag 2 maart 2011 14:39 schreef hearmeout het volgende:
Mijn bedrijf heeft alleen in november en december wat winstgevend werk uitgevoerd voor een ander bedrijf, maar de facuur daarvoor is pas gestuurd in januari 2011...
Valt dat nou onder inkomstenbelasting 2010 of pas 2011?
12 januari 2011... Dus hoef ik niet op te geven toch?quote:Op woensdag 2 maart 2011 15:18 schreef Essebes het volgende:
[..]
dat ligt aan de factuurdatum die je hebt gebruikt.
Ja. Ik neem aan dat je die kosten ook opgeeft?quote:Op woensdag 2 maart 2011 15:22 schreef hearmeout het volgende:
...
We hebben wel wat omzet uit een ander project gehaald van vorig jaar, maar dat was pure kostenvergoeding (geen winst)...
Moet dat ook worden opgegeven?
jammer, maar helaas dus. Een pc-afschrijving niet gedeeld door 12 leverde wel een leuk bedrag op, maar zo blijft er uiteraard weinig overquote:
Als je meer schulden dan bezittingen hebt (klinkt heel dramatisch, maar dat is wel het geval bij mijn studieschuld) dan hoef je box 3 helemaal niet in te vullen toch? Doe ik al jaren niet in ieder geval.quote:Op woensdag 2 maart 2011 14:08 schreef Shugosha het volgende:
Schulden kun je meenemen binnen box 3, maar als je geen bezittingen hebt om in te vullen kun je hier niks mee. Het verlaagt namelijk alleen de gemiddelde waarde van de bezittingen.
Eerste vraag is een soort controlevraag. "Heeft u spaargeld, bankrekeningen...bla bla bla" -> ja. Meer dan de drempel? -> Neequote:Op woensdag 2 maart 2011 16:43 schreef Zuigstengel het volgende:
[..]
Als je meer schulden dan bezittingen hebt (klinkt heel dramatisch, maar dat is wel het geval bij mijn studieschuld) dan hoef je box 3 helemaal niet in te vullen toch? Doe ik al jaren niet in ieder geval.
Ik zou dat alleen in moeten vullen wanneer ik een huis koop of spaargeld boven de 20.000 en nog een beetje toch?
Stond er niet bij.quote:
Valt in 2010. Is gewoon een overlopende post (nog te factureren omzet). Volgens goed koopmansgebruik hoor je het op te geven in het jaar dat de werkzaamheden zijn verricht.quote:Op woensdag 2 maart 2011 14:39 schreef hearmeout het volgende:
Mijn bedrijf heeft alleen in november en december wat winstgevend werk uitgevoerd voor een ander bedrijf, maar de facuur daarvoor is pas gestuurd in januari 2011...
Valt dat nou onder inkomstenbelasting 2010 of pas 2011?
Recht op stufi of lening? Zo ja, gebruik de normbedragen. (Zie de rest van het topic want meer dan de helft van de vragen en antwoorden gaat hier over.)quote:Op woensdag 2 maart 2011 17:17 schreef Asgard het volgende:
Kan iemand mij misschien uitleggen hoe het nou zit met terugkrijgen van schoolkosten? Er staat een drempel van ¤500, maar wat telt daar nou allemaal in mee?
Ik volg nu een nominale WO opleiding (1600 euro nog wat collegegeld) en rond de 600 euro aan boeken. Lijkt me niet dat je collegegeld bij de belastingdienst kan terugvragen (of wel?).
Alvast bedankt.
Thanks! Krijg (zoals verwachtquote:Op woensdag 2 maart 2011 18:25 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Recht op stufi of lening? Zo ja, gebruik de normbedragen. (Zie de rest van het topic want meer dan de helft van de vragen en antwoorden gaat hier over.)
Zo nee, lees de help eens. Daar staat al een groot deel vermeld. Zo ook dat je het collegegeld kunt opvoeren als studiekosten.
En anders is hier wel een toelichting te vinden.
Tsja, je bent niet voor niks verplicht om de vooraf ingevulde aangifte te controleren alvorens te versturen.quote:Op woensdag 2 maart 2011 19:34 schreef Bayswater het volgende:
Belastingdienst heeft zo te zien geen rekening gehouden dat er werkgevers/instellingen zijn die bij wijziging van een salarisadministratie 2 jaaropgaven (eentje tot mei en eentje vanaf juni)hebben verzonden. Alleen de cijfertjes van de tweede helft zijn, in mijn geval, door de belastingdienst opgenomen in de gegevens. Een voordeel van 2100 euro als ik de voorbewerkte gegevens laat staanMaar zo ben ik natuurlijk niet.
Weet ik, vroeg mij eigenlijk af of het probleem bekend is. Het is namelijk een vrij grote verzekeraar.quote:Op woensdag 2 maart 2011 19:40 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Tsja, je bent niet voor niks verplicht om de vooraf ingevulde aangifte te controleren alvorens te versturen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |