Ja en ja.quote:Op donderdag 3 maart 2011 21:55 schreef Drav het volgende:
Misschien wat off-topic, maar klopt het dat de bijdrage ZVW ook geldt voor ondernemers jonger dan achttien jaar? Is dat de inkomensafhankelijke bijdrage ZVW?
Ik kom op ¤ 1.210,- terug.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 08:23 schreef Kleurdoos het volgende:
hmzz, ik vraag me af of t wel klopt dat ik zoveel terugkrijg
fiscaal 11.751
loonheffing 2.342
arbeidskorting 733
loon zvw 10.977
premie zvw 774
iets van 2000 terug?
Dat kan meetellen. Alleen had je dat er niet bij vermeld.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 08:45 schreef Kleurdoos het volgende:
vind ik ook geen probleem
( telt het nog mee dat je een kind hebt oid? ben een complete noob)
Weet niet of je alleenstaand bent en de leeftijd van je kind, maar check de heffingskortingen. Zijn er namelijk verscheidene ivm kinderen waarvoor je een teruggaaf kan ontvangen.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 08:45 schreef Kleurdoos het volgende:
vind ik ook geen probleem
( telt het nog mee dat je een kind hebt oid? ben een complete noob)
ik ben samen met haar vader, maar dat is nog een studiebol/half leerkrachtquote:Op vrijdag 4 maart 2011 09:59 schreef Shugosha het volgende:
[..]
Weet niet of je alleenstaand bent en de leeftijd van je kind, maar check de heffingskortingen. Zijn er namelijk verscheidene ivm kinderen waarvoor je een teruggaaf kan ontvangen.
Die mag je ook afschrijven voor het deel dat je hem voor de studie gebruikt.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 11:46 schreef roos85 het volgende:
even een vraagje, afgelopen jaar voor mijn studie nieuwe laptop en printer gekocht..
van een laptop weet ik dat ik deze mag afschrijven (over 3 jaar), geldt dit ook voor een printer?
Kun je opvoeren als studiekosten voor het deel dat ze voor de studie verbruikt worden.quote:en hoe zit het met inktpatronen e.d.?
Nope. Die kosten zitten in de 19 ct/km verwerkt.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 12:08 schreef A-ce het volgende:
Hoi,
Even een vraag. Ik werk via een detacerings bedrijf, hiervoor rijd ik met mijn eigen auto.
Ik krijg we ¤ 0,19 per km maar kan ik op een of andere manier ook mijn kosten aan de auto dus bijv nieuwe banden op te kunnen geven aan de belastingdienst?
Groetjes
dankjequote:Op vrijdag 4 maart 2011 12:11 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Die mag je ook afschrijven voor het deel dat je hem voor de studie gebruikt.
[..]
Kun je opvoeren als studiekosten voor het deel dat ze voor de studie verbruikt worden.
Hypotheeknummer is vaak het rekeningnummer waar je geld op 'staat' , as in, daar sta je tot dat bedrag debet.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 12:19 schreef Bayswater het volgende:
Bij hypotheek aftrekbare rente wordt gevraagd om het rekeningnummer van de hypotheek. Moet dat niet gewoon het hypotheeknummer zijn dat bij je jaaropgave zit?. Rekeningnummer kan ik ook wel opzoeken, maar die vraag is wat vreemd en heb ik voorheen nooit gezien.
Niemand die mij kan vertellen of ik het nu bij mét stufi zet omdat ik in dat jaar nog wel recht heb gehad of bij zonder omdat ik er over die maanden geen recht meer op had?quote:Op donderdag 3 maart 2011 18:27 schreef _Ophelia_ het volgende:
Ik twijfel in beetje over de studiekosten, ik heb de eerste drie maanden een nullening gehad met OV, daarna geen recht meer op stufi. De eerste drie maanden vallen uiteraard onder "studie met recht op studiefinanciering" maar hoe zit het met april tm december?
Je zult het moeten splitsen.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 13:40 schreef _Ophelia_ het volgende:
Bij mij stond ook salaris, dat van vriend en hypotheekbedrag\ stufi erin. De hypotheekrente ed moest ik wel zelf toevoegen.
[..]
Niemand die mij kan vertellen of ik het nu bij mét stufi zet omdat ik in dat jaar nog wel recht heb gehad of bij zonder omdat ik er over die maanden geen recht meer op had?
Mooi, thnx. Dat komt qua aftreek onder de streep ook beter uit.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 13:45 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Je zult het moeten splitsen.
De andere maanden zijn een studie zonder stufi geweest. (Als je geen recht meer had op stufi, lening of OV.)
Mooi. Waar kan ik de factuur dan naar toe sturen?quote:Op vrijdag 4 maart 2011 13:58 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Mooi, thnx. Dat komt qua aftreek onder de streep ook beter uit.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |