abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92315252
Ik laat het aan hem over.
Hij komt soms zelf na de 3 uur, maar soms ook na de 2 uur.. zolang hij het heel duidelijk en goed zelf kan aangeven dan vind ik dat de beste manier. Hij is alert, levendig en gezellig.
Zou hij alleen maar slapen en moe zijn dan zou ik hem toch wel die boost geven en meer aanleggen.
Zo deed ik het vanaf het begin eigenlijk, maar toen dronk hij gerust 2 uur lang en dan na 1,5 uur weer

Ik belde de dokter voor wat spray.. De assistente kende het volgens mij niet :+
Maar ze zei ik zal het aan de dokter vragen ik bel voor 12uur terug als de dokter vragen heeft.
En gaat de dokter er mee akkoord dan kan je het om 15:00 ophalen.
Dat ging gelukkig iig makkelijk *O*
pi_92315409
Leia drinkt pas sinds een tijdje 2 borsten per voeding, en nog niet lang altijd.. Echt geclusterd heeft ze ook nooit.. Vanaf moment 1 liet ze er 3 uur tussen en volgens mij ging ze vrij vlot naar om de 4 uur. Daar is ze een tijd best consequent in geweest.

Hoeveel drinkt Lena dan ongeveer nu?
pi_92315523
Ik vind het lastig. Lena is morgen 3 weken oud en de meeste baby's slapen die eerste tijd nou eenmaal de hele dag. Dat is op zich niet verontrustend. Ik wil haar graag de gelegenheid geven om zelf aan te geven hoe vaak en hoeveel ze wil drinken, maar als ze nog goed te prikkelen is voor een tweede borst dan vraag ik me wel af of ze uit zichzelf om genoeg voeding vraagt.

Ideaal is als ze zelf om een voeding vraagt en ik na één borst verschoon zodat ze daarna nog gretig een tweede borst drinkt. Wat de laatste dagen vaker voorkomt is dat ik haar verschoon voorafgaand aan het voeden omdat ze nog slaapt en zelf niet om een voeding vraagt, en daarna heeft ze geen zin meer.

Nou ja, meten is weten. Ik had haar gister graag willen wegen, maar toen kwam het er niet van. Ik ga maandag echt even langs.

Ik ga even kijken hoe vaak ze drinkt op een dag.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 4 februari 2011 @ 11:31:50 #34
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_92315751
Claudia, hoeveel slaapt ze op een dag? Heb je het idee dat ze teveel slaapt?
Hoe lang slaapt ze per keer, als je haar niet wakker maakt?

En als je haar 'gewoon' wakker maakt, en dan na de eerste borst verschoont?

Naja, als je ongerust bent, is maandag wegen wellicht een goede optie.

Orea, wat leuk dat je in zo'n magazin komt te staan! :)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_92315777
De afgelopen week:

Zaterdag: 9x 2 borsten, 3x 1 borst
Zondag: 4x 2 borsten, 6x 1 borst
Maandag: 6x 2 borsten, 4x 1 borst
Dinsdag: 7x 2 borsten (maar 's avonds van 19-21 uur geclusterd)
Woensdag: 5x 2 borsten, 4x 1 borst
Donderdag: 6x 2 borsten ('s avonds weer geclusterd), 2x 1 borst

Ik tel voor mezelf 1 borst als een halve voeding, dus ik kom de laatste dagen voor m'n gevoel vaak niet eens aan de 8 voedingen per dag. Ze heeft wel van die buien dat ze even bij lijkt te tanken. Dan hangt ze een paar uur lang aan de borst. Maar wat ze dan nou werkelijk binnenkrijgt...?
pi_92315817
Ik zou persoonlijk overdag nog wel iedere 3 uur de borst aanbieden. Als ze dan niet wil geeft ze het wel aan toch? Dan maakt het ook niet uit als ze er 's nachts een lange tijd tussen laat. Misschien kun je haar ipv door te verschonen ook wel wakker houden door over haar ruggetje of onder haar voetjes te kriebelen (ik was best wel een gemene mama ;) ) en dan tussendoor wel verschonen en de tweede borst proberen.
Hoeveel borsten ze per keer drinkt ligt heel erg aan jouw eigen productie en opslagcapaciteit, dat kun je niet vergelijken met een ander.

Ik zal het ook even voor je controleren in het borstvoedingsboek.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_92316119
Wel fijn om te horen dat jullie het ook niet raar vinden om haar elke 3 uur wakker te maken. Ik vind het lastig te zeggen hoeveel ze daadwerkelijk slaapt. Daar zit nog totaal geen ritme in.

Het lukt me wel om haar wakker genoeg te krijgen, hoor. Dat gaat niet altijd even makkelijk, maar ik ken de foefjes. De vraag is alleen of ik dat wíl doen elke keer. Het voelt erg alsof ik haar de voedingen opdring en haar niet de gelegenheid geef om haar eigen slaapritme te vinden. Als het nodig is dan doe ik dat natuurlijk wel. Goed groeien is het belangrijkste. (Als ik het idee had dat ze suf was dan zou ik hier overigens helemaal niet over twijfelen.)
pi_92316316
"Na de kraamweek, als de baby op krachten gekomen is en van jouw melk groeit, worden de tussenpozen tussen de voedingen vanzelf langer en regelmatiger. Je zult nu merken dat je baby een paar uur tussen de voedingen kan laten. Het is het beste als je minstens acht tot twaalf voedingen per etmaal geeft, inclusief de nachtvoedingen.
Je melkproductie neemt nog steeds toe en frequent voeden helpt om het evenwicht te krijgen tussen vraag en aanbod. Rond de tweede of derde week drinkt je baby een halve tot driekwart liter moedermelk per etmaal. De hoeveelheden zijn indrukwekkend en op topdagen kun je wel tot een liter maken.
Het bereiken van een goede melkproductie tijdens de eerste vier weken garandeert voldoende melk voor de volgende vijf maanden als je uitsluitend borstvoeding wilt blijven geven. Het is daarom belangrijk dat je de eerste maand de nadruk legt op uitsluitend en frequent borstvoeden zodat problemen met "te weinig melk" in de toekomst voorkomen worden. Dit heeft te maken met het activeren van de melkcellen. Met een degelijke "basisproductie" maak je snel en gemakkelijk weer meer melk, mocht de vraag op een later moment toenemen.
Zeer regelmatig aan de borst en kleine beetjes drinken - clustervoeden - is normaal babygedragmaar past volgens sommigen niet in onze westerse samenleving. Men noemt deze baby's dan "onrustig". Over een baby die clustert hoef je je geen zorgen te maken; hij regelt namelijk met het clusteren een goede melkproductie en houdt daarmee zijn bloedsuikerspiegel mooi op peil."
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_92316416
Dankjewel, Twinkly! :*
  vrijdag 4 februari 2011 @ 11:45:23 #40
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_92316418
Claudia, ik weet het zelf niet goed maar ik denk dat het afhankelijk is van het kind. Nathan drinkt nog steeds elke 2.5 a 3.5 uur.

Orea wat leuk!

Morretje dank je.

Gisteravond heb ik om 20.30 gedaan alsof hij naar bed ging. Dus pyama, luier alle (3!) zalfjes en hup zn bed in. Om 22.10 aangelegd voor een slaapvoeding die hij volgens mij redelijk heeft gedronken en daarna heeft hij geslapen tot 2.30. Aangezien hij al tijden om 2.30 wakker wordt voor een voeding reken ik dat maar even als "normaal". Hoop dat we nu 's avonds weer es met zn tweetjes zijn, zou wel fijn zijn om weer es aandacht voor elkaar te hebben.
pi_92316517
Claudia is het niet een optie om gewoon even een weegschaal te huren?
Dat gaf mij toen hij in het ziekenhuis lag best een fijn gevoel.
pi_92316558
"Hoe weet je nu of je voldoende melk produceert? Het antwoord op die vraag is eenvoudig: alsje baby voldoende groeit, maak jij voldoende melk. Een baby die voldoende moedermelk drinkt, komt tijdens de eerste maand tussen de 100 en 200 gram per week aan, dus ongeveer tussen de 500 en 600 gram per maand. Naast wegen zijn er verschillende andere manieren om te beoordelen hoe het met je baby en je melkproductie gaat:
-hoe ziet je baby eruit? Is hij alert? Kijkt hij helder uit zijn oogjes? Maakt hij een levendige indruk?
-Hoeveel voedingen vraagt je baby? Als je baby elke paar uur of vaker voor een voeding komt en daarbij goed en effectief drinkt, komt hij zeker niets tekort. Minstens zeven tot acht voedingen per etmaal is normaal, meer is beter.
-Hoe voelen je borsten aan? Voor een voeding zouden je borsten wat voller en meer gespannen moeten voelen dan erna.
-Hoor je je baby slikken tijdens het drinken?
-Hoeveel natte luiers tel je op een dag? Natte luiers zijn in combinatie met poepluiers een betrouwbare graadmeter om te weten hoe het met je baby gaat. Hij zal ongeveer vier tot zes volle, zware wegwerpluiers per dag hebben, of zes tot acht katoenen luiers.
-Hoe vaak heeft je baby ontlasting en hoe ziet die eruit? Elke dag twee tot vijf poepluiers is, tot zes weken, normaal."

(Borstvoeding, Broekhuijsen, Kleintjes)
  vrijdag 4 februari 2011 @ 11:48:50 #43
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_92316580
Claudia, Harry vroeg ook niet snel om (meer) voedingen. Die was heel tevreden met een buik vol voormelk, Ik heb dus ook nog heel lang hem steeds elke 3 uur wakker gemaakt en inderdaad tussentijds verschoond.
pi_92316827
Ik zou dolgraag een weegschaal willen huren! Ik heb er nog naar gevraagd bij het intakegesprek van de kraamzorg, maar toen werd er aangegeven dat dat tegenwoordig niet meer mogelijk is bij de thuiszorg. Zou ik er nog op een andere manier aan kunnen komen?
  vrijdag 4 februari 2011 @ 11:54:43 #45
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_92316866
Nog een kleine toevoeging: een effectief drinkende baby heeft zijn ogen open. Dus niet alleen goed aangelegd, en de juiste drinkbeweging en horen slokken. Ook de ogen moeten open zijn. Ze staan wel op standje "zen", maar dat maakt niet uit. ;)

En zitten er vetbolletjes in de poep? dan krijgt ze voldoende achtermelk binnen.
pi_92316917
Ik zal eens op de ogen letten! Geen idee eigenlijk. :@

Hoe zien vetbolletjes in de poep eruit? :D
pi_92316989
Hmm, het "gevaar" van een weegschaal huren is dat je iedere dag gaat wegen en in de stress schiet als ze een dag wat minder gedronken heeft of een enorme poepluier geproduceerd heeft. Ik denk dat ik zelf de voorkeur zou geven aan iedere week bij het cb even wegen.

Witte stukjes :9 Maar die zag ik ook niet altijd :?
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  vrijdag 4 februari 2011 @ 11:57:55 #48
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_92317021
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 11:55 schreef Claudia_x het volgende:
Ik zal eens op de ogen letten! Geen idee eigenlijk. :@

Hoe zien vetbolletjes in de poep eruit? :D
het is geen gladde mosterd.
Weet je hoe pindakaas met stukjes pinda erin eruit ziet? Die pindastukjes zijn hard en scherp, maar vetbolletjes zijn dus zacht en rond. Ongeveer de helft van die grootte (als ik het me goed herinner)
  vrijdag 4 februari 2011 @ 12:08:20 #49
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_92317412
Davinia, die vetbolletjes zijn toch ook wittig?
  vrijdag 4 februari 2011 @ 12:13:03 #50
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_92317648
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 12:08 schreef pessie het volgende:
Davinia, die vetbolletjes zijn toch ook wittig?
Dat schreef Twinky net ook. Kan ik me echt niet herinneren. (Ik keek niet al te lang naar de poep, werd ik misselijk van. Even een kleine gluur en dan gauw dicht.) Je ziet ze iig goed zitten, als ze er zijn. ;)
pi_92318191
Oh, ik zal op de vetbolletjes gaan letten! Het is wel iets waar ik alert op ben, het hele voormelk/achtermelk-verhaal.

Ik ben niet bang om in de stress te schieten van elke dag wegen. Ik weeg mezelf ook elke dag en laat Excel de verwachte gewichtsafname lineair plotten om te kunnen abstraheren. :Y)
pi_92318593
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 11:53 schreef Claudia_x het volgende:
Ik zou dolgraag een weegschaal willen huren! Ik heb er nog naar gevraagd bij het intakegesprek van de kraamzorg, maar toen werd er aangegeven dat dat tegenwoordig niet meer mogelijk is bij de thuiszorg. Zou ik er nog op een andere manier aan kunnen komen?
Wat gek.. Hier kan ik het gewoon huren bij de thuiszorgwinkel..
pi_92318606
Ze blijken weegschalen te verhuren bij het borstvoedingscentrum in mijn wijk! We gaan er morgen een halen.
pi_92318650
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 12:34 schreef Claudia_x het volgende:
Ze blijken weegschalen te verhuren bij het borstvoedingscentrum in mijn wijk! We gaan er morgen een halen.
ik had het net ook gevonden inderdaad. Ik was gaan googlen *O* *O*
  vrijdag 4 februari 2011 @ 14:13:59 #55
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_92323101
Ik lees zo even bij:
Harry is nu 71,5 cm en 7410 gram (tenminste gisteren dan ;) )
Wijkverpleegkundige heeft terug gebeld maar met mijn man gesproken. In elk geval over op volle produkten en wat extra boter door zijn eten.
Maar zij kent Harry en hij heeft haar gisteren laten zien dat hij snel kan kruipen en dat hij zo goed als loopt, dus ze zei ook dat het best kon zijn dat hij zoveel energie verbruikt dat hij er niet tegenop gegeten krijgt. Ze gaat nog overleggen met een arts en dan hoor ik maandagmiddag meer.
pi_92324533
Fijn dat ze je vraag zo serieus nemen, Asyniur! Het klinkt als een heel plausibele verklaring. Heb je ook het gevoel dat ze goed meedenken?

Lief van je, Pvoesss!
  vrijdag 4 februari 2011 @ 16:55:17 #57
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_92331101
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 12:24 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben niet bang om in de stress te schieten van elke dag wegen. Ik weeg mezelf ook elke dag en laat Excel de verwachte gewichtsafname lineair plotten om te kunnen abstraheren. :Y)
Als je, nadat je jezelf gewogen hebt, met Lena in je armen op de weegschaal gaat staan dan weet je ook wat ze weegt.
Per 100 gram is dan minder precies dan met een baby-weegschaal, maar je kunt het wel iets in de gaten houden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_92338173
Ach, het is een kleine moeite om een weegschaal te huren. Mijn weegschaal is niet precies genoeg om haar gewicht goed in de gaten te houden, maar bij Ivan doen we dat inderdaad wel eens!

Ik heb vandaag gelet op de punten die je aanstipte, Davinia. Ik heb inderdaad vetbolletjes gevonden in de poepluiers! En ze drinkt met ogen open. Dat zit dus wel goed. Ik heb wat dat betreft helemaal geen signalen dat ze tekort komt.
  vrijdag 4 februari 2011 @ 21:29:36 #59
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_92345001
quote:
Op vrijdag 4 februari 2011 19:29 schreef Claudia_x het volgende:
Ach, het is een kleine moeite om een weegschaal te huren. Mijn weegschaal is niet precies genoeg om haar gewicht goed in de gaten te houden, maar bij Ivan doen we dat inderdaad wel eens!

Ik heb vandaag gelet op de punten die je aanstipte, Davinia. Ik heb inderdaad vetbolletjes gevonden in de poepluiers! En ze drinkt met ogen open. Dat zit dus wel goed. Ik heb wat dat betreft helemaal geen signalen dat ze tekort komt.
Hopelijk geeft dat ook war rust. :*
nu de grote vraag: wat voor kleur hadden de vetbolletjes? :9
pi_92345777
Zal ik er een foto van maken? :+

Ze zijn wit! Haar poep is trouwens al een tijdje oranje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')