dat was bij mij ook het grootste probleem, het begrijpen..ik heb me erbij neergelegd dat ik op sommige dingen nooit antwoord zal krijgen. Het maakte me kapot, het waarom..quote:Op maandag 14 februari 2011 17:04 schreef Mr.Myst het volgende:
[..]
Het is ook niet zozeer dat ik me ervoor schaam. Mijn omgeving weet ervan af, daar ben ik best wel open in. Ik besef me ook dat ik er zelf niet uit ga komen, als ik zo door blijf gaan. Wat dat betreft zie ik het wel rationeel in, maar de spreekwoordelijke 'knop' omzetten, dat kan ik niet. Ik WIL de situatie wel accepteren, maar het lukt me niet. Dat frustreert me ook behoorlijk.
Des te meer omdat de breuk voor mij uit het niets kwam vallen, en ik vooral ook niet mag denken dat het aan mij ligt. Dat heb ik inmiddels wel geaccepteerd, maar het blijft onbegrijpelijk dat deze relatie geen stand heeft kunnen houden. Dat is overigens niet alleen mijn subjectieve mening, maar ook de mening van mensen in mijn omgeving, die het 'van een afstand' kunnen bekijken.
Ik probeer afleiding te zoeken, maar dit is lastig. Het is namelijk zo dat ik een paar vrienden heb, maar die wonen op grote afstand, en hebben weinig tijd om af te spreken. De 'vrienden' die ik had, waren vooral vrienden van mijn ex. Dat contact verwatert, want ik zag ze eigenlijk alleen als we samen wat leuks gingen doen.
Wat dat betreft is het dus lastig, ik moet mijn sociale leven weer opnieuw op zien te bouwen. Het is absoluut niet zo dat ik niet sociaal ingesteld ben (ik heb ook een sociale opleiding gevolgd, helaas niet af kunnen maken), maar op het moment is het even wat lastiger. Sporten zit er niet in, op m'n werk zitten nauwelijks mensen van mijn leeftijd.
Ik hoop over een tijdje weer te kunnen gaan studeren, dat zou de kans op een beter sociaal leven wat groter maken. En natuurlijk elke kans aangrijpen om iets leuks te gaan doen. Dat doe ik dan ook, hoewel ik niet kan zeggen dat ik er echt van geniet, al probeer ik dat wel uit te stralen. Dat is ook een stukje gewenning, want 'genieten' deed ik als ik iets leuk deed met mijn ex. Nu moet ik uit gaan zonder mijn ex, met mensen waarmee ik niet echt een klik heb, en dan is het toch wat lastiger om een leuke avond te hebben, al doe je nog zo ontzettend je best.
Het heeft echt zijn tijd nodig bij mij. Er zijn veel mensen bij wie dat voor onbegrip zorgt. 'Geen hand vol, maar een land vol'. Dat is allemaal leuk en aardig, maar eerst moet dat gevoel voor mijn ex wegebben. Dat is nog veel te sterk op dit moment. Ik zie het allemaal best rationeel in, volgens mij (en dat werd ook nog eens bevestigd door een hulpverlener). Het is puur het gevoel wat mij parten speelt.
Dat 'verwijt' is mij ook al wel vaker gemaakt (overigens niet door mijn ex): Ik zou té gevoelig zijn, te lief. Mijn ex was dat echter ook (al twijfel ik daar nu wel aan), dat was op zich wel een goede match.
Misschien wel iets wat tekenend voor mijn situatie/mijn gevoel is, mijn vader kwam vorige week met de volgende uitspraak: 'Het eindigen van een relatie is niet het einde van de wereld. Voor jou is het op dit moment echter wel het einde van de wereld. Je had het ultieme geluk gevonden, en dat ben je nu verloren.'
Inderdaad, ik besef me wel dat ik geen antwoord zal krijgen op mijn vragen. Misschien ook omdat die er simpelweg niet zijn. Er zijn echter dingen waar ik mijn vraagtekens bij zet, qua gedrag/houding en de totale omslag bij mijn ex. Het zijn dingen die ik moet accepteren, maar die ongewild toch nog steeds verwondering en onbegrip oproepen. Ik krijg dat ook maar niet uit mijn gedachten, en dat put me uit. Ik slaap al maanden nauwelijks, en dat is ook iets waar ik nu met een psych gericht aan wil gaan werken. Het accepteren/loslaten, slapen, en mijn zelfvertrouwen weer terug zien te krijgen.quote:Op maandag 14 februari 2011 17:24 schreef zwartedoos het volgende:
[..]
dat was bij mij ook het grootste probleem, het begrijpen..ik heb me erbij neergelegd dat ik op sommige dingen nooit antwoord zal krijgen. Het maakte me kapot, het waarom..
Genieten van dingen heb ik eigenlijk pas sinds een paar weken weer terug. Ik heb veel afleiding gezocht, op stap gegaan, gelachen etc maar van binnen voelde ik me nog net zo ellendig. Toch heeft het me geholpen. Mijn zelfvertrouwen groeide weer en ik zat iig niet thuis te janken. Dat deed ik wel 's nachts als ik thuis kwamSoms ook in de kroeg, dat was helemaal erg, maar gelukkig had ik veel lieve mensen om me heen.
Ik snap dan ook dat je in een vervelende situatie zit..
En opmerkingen als geen hand vol maar een land vol schiet je niks mee op, je ziet die anderen toch niet staan..
Wel fijn dat je met je pa erover kan praten..
Priceless met die nick.quote:Op maandag 14 februari 2011 16:46 schreef ex het volgende:
Hoi! Wat is Valentijnsdag toch een stomme commerciële dag niet. Moest gelijk aan jullie denken.
Hier alles prima, druk bezig met een nieuwe relatie.
Wat is het nou? Wordt die ex van dr nou haar nieuwe lover of is dit weer zo'n verwrongen toekomstbeeld wat zich in je gedachten afspeelt? Ene moment vergaat de wereld, dan is er weer niks aan het handje, en nu is het toch serieuzer dan gedacht? Verwarrend hoor.quote:Op maandag 14 februari 2011 21:03 schreef Neo-Mullen het volgende:
En dan op onverwachte manier toch allerlei foto's zien van haar en dr toekomstige vriend... damn dat was ff slikken
Watquote:Op maandag 14 februari 2011 21:45 schreef goofy_goober het volgende:
[..]
Wat is het nou? Wordt die ex van dr nou haar nieuwe lover of is dit weer zo'n verwrongen toekomstbeeld wat zich in je gedachten afspeelt? Ene moment vergaat de wereld, dan is er weer niks aan het handje, en nu is het toch serieuzer dan gedacht? Verwarrend hoor.
Het was niet eens via haar facebook. en ik heb geen zin om 10 mensen uit m'n facebook te gooien omdat ik dan geen foto's meer zie.quote:Op maandag 14 februari 2011 22:49 schreef H6-4ever het volgende:
Begin te merken dat ik geen idee heb wat ze uitspookt, mij goed begint te doen...trots op mijzelfal meer als 2 weken niet op haar hyves gekeken...zal ook goed voor jou zijn neo...alleen zeg je wel onverwachts gezien, ja das kloten zorgen dat dat niet meer gebeurd dan!
Define scharrelen.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 14:22 schreef Neo-Mullen het volgende:
Zo, v-day is voorbij. Nu kan ik weer rustig verder.
Wie van jullie is trouwens bezig met scharrelen? Helpt het bij jullie om daarmee over je ex te komen of heeft het andere redenen?
Nou, one night stands en gewoon seks hebben met iemand zonder echt een gevoel daarbij te hebben van liefde.quote:
Ja, eigenlijk te veel. De eerste 3 maanden nadat het uit was geloof ik wel 4 of 5 ONS, en nog meer nutteloos gezoen. De volgende 3 maanden daarna 2 of 3 ONS geloof ik, en wederom meer nutteloos gezoen.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 14:31 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Nou, one night stands en gewoon seks hebben met iemand zonder echt een gevoel daarbij te hebben van liefde.
Ongetwijfeld, maar ik denk dat het ook te maken heeft met het feit dat vrouwen de scheiding tussen seks en liefde moeilijker kunnen maken.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 15:58 schreef CeeZee het volgende:
Ik scharrel niet.
Op zich zou ik het niet erg vinden om nu met een leuke jongen te zoenen, denk dat ik dan wel makkelijker over mijn ex heen kom, maar meer dan dat echt niet. Ik heb nu ook helemaal geen behoefte aan seks (wat ik in de relatie zelf wel veel had) dus ik zie voor mij op dit moment geen reden om one night stands te hebben (ik zou er op zich wel open voor staan, maar heb het nu niet nodig).
Voor mij liggen seks en liefde denk ik nog wat dicht bij elkaar
Als ik weer verliefd ben komt die behoefte vanzelf weer terug denk ik
Eensquote:Op dinsdag 15 februari 2011 16:43 schreef CeeZee het volgende:
Jaa daar ben ik het wel mee eens, dat klopt vaak..
Hoewel ik vrouwen ken die veel erger zijn dan mannen
Ik heb persoonlijk gewoon liever seks met iemand van wie ik hou
Daar heb je helemaal gelijk in, en dat gaf ik in het begin al aan.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 16:43 schreef CeeZee het volgende:
Jaa daar ben ik het wel mee eens, dat klopt vaak..
Hoewel ik vrouwen ken die veel erger zijn dan mannen
Ik heb persoonlijk gewoon liever seks met iemand van wie ik hou
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |