Met open omgeving verwijs ik naar hetgeen waarin jij stelt dat het hierom een ''nauwe'' plaats betreft,waar men niet doorheen komt, daarnaast is er wel sprake van een omgeving dat open is anders zou dat namelijk betekenen dat men alleen over open omgevingen zou kunnen spreken als dit niet in stad betreft, wat feitelijk gezien onjuist is. De Thermopylae model was gebaseerd op het vormen van een front in een situatie waarin men in het nadeel was op grond van mankracht. Door gebruik te maken van een falanx opstelling kon men niet door de linies komen.quote:Op woensdag 2 februari 2011 22:28 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Zucht... Het is geen open omgeving, het is in een stad, in een straat naar het plein toe. Daarnaast is de hele avond te zien geweest hoe de pro's de anti's op deze manier via diverse wegen in aan het sluiten waren.
Thermopylae was gebaseerd op het overkomen van de grote aantallen van de Perzen door ze een smal front op te dringen. Het gevolg daarvan is dat het voordeel van de numerieke aantallen vervalt en omsingeling vermeden wordt. Dat is dus een doel, niet de opzet.
Mijn leraar Grieks (ik zie hem nog weleens fietsen, geeft nog steeds les, de schat) heeft ons kutpubertjes van 13 dit destijds met grootsch enthousiasme uitgetekend en ingeprent.
quote:Op woensdag 2 februari 2011 22:42 schreef Misstique het volgende:
[..]
En wanneer ze dat kunnen mogen ze leren Molotov cocktails te maken.
Sataliet telefoonsquote:Op woensdag 2 februari 2011 22:43 schreef FunFair het volgende:
wat is er toch mis met die telefoons daar? de heletijd dat gepiep?
Stuur er wat franse hangjeugd naar toe die weten wel hoe je een goede cocktail maaktquote:Op woensdag 2 februari 2011 22:42 schreef Misstique het volgende:
[..]
En wanneer ze dat kunnen mogen ze leren Molotov cocktails te maken.
ik vind het fantastisch. het nieuws was nog nooit zo spannend.quote:Op woensdag 2 februari 2011 22:43 schreef StateOfMind het volgende:
Bizar eigenlijk dat we dit allemaal vanachter onze computer live kunnen volgen.
De Moslim Broederschap in Egypte hebben amper wapens.quote:Op woensdag 2 februari 2011 22:42 schreef harcai het volgende:
Leger staat aan de kant van mubarak moslimbroederschap kom er maar in met je ak-47 en rpg's
nou ik denk dat de val van de muur en het communisme in oost Europa toch wel grotere gevolgen had. Maar het kan inderdaad een enorme sneeuwbal worden(hoeft niet)quote:Op woensdag 2 februari 2011 22:39 schreef Staal het volgende:
[..]
Jawel maar dit wordt groter met verstrekkende gevolgen.
Wordt opgenomen door de veiligheidsdiensten?quote:Op woensdag 2 februari 2011 22:43 schreef FunFair het volgende:
wat is er toch mis met die telefoons daar? de heletijd dat gepiep?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |