abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92340084
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 20:04 schreef Peterselieman het volgende:
Wehehehe. NoordNed is nog niet helemaal weg _O-
stond de hele dag er nog op trouwens *O*
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 4 februari 2011 @ 20:12:25 #127
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_92340462
damn, dat had ik moeten weten dan had ik de camera ook er even bij gepakt.

Leeuwarden is ook nog niet helemaal NoordNed-vrij, want het fietsenhokje naast het Arriva-kantoor is nog altijd groen/paars
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_92340561
het noordned kantoor staat er ook altijd nog hoor in Leeuwarden *O* en dat riedeltje van OV chip is erg vervelend elke keer, en het aangename reis is veranderd in goede reis toch? :Y)

volgens mij staat het er nog steeds op, even snel de trein pakken dus :X

en als je ziggyziggy lief aankijkt, kan hij de bordjes ook aanpassen toch :7
  vrijdag 4 februari 2011 @ 20:18:02 #129
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_92340737
Arriva weg, Noordned terug met de Wadjes O+
pi_92341241
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 20:18 schreef greavy het volgende:
Arriva weg, Noordned terug met de Wadjes O+
DIT
  vrijdag 4 februari 2011 @ 20:29:12 #131
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_92341311
Ik kan vast op een onbewaakt moment de CTA's wel aanpassen. ;)
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_92341632
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 20:29 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik kan vast op een onbewaakt moment de CTA's wel aanpassen. ;)
Ziggy ik weet dat je het kan, ik ben vroeger vaak genoeg in het trdl centrum in groningen geweest :P
  vrijdag 4 februari 2011 @ 20:44:23 #133
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_92342201
Weet ziggy ook precies waar alle per ongeluk nooit verwijderde flapjes zitten dan?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_92342753
Overigens zal DDZ de prijs over nemen van het lelijkste materiaal op de rails.


Die witte kozijnen :r
pi_92343140
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 20:52 schreef carboni het volgende:
Overigens zal DDZ de prijs over nemen van het lelijkste materiaal op de rails.


Die witte kozijnen :r
zonder die witte kozijnen ziet het er nog redelijk uit, nu lijkt het net een pakjes boot met die raampjes -O-
pi_92343344
Ik vind ze leuk. :P

Bedankt trouwens voor de links :)
pi_92344752
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 20:52 schreef carboni het volgende:
Overigens zal DDZ de prijs over nemen van het lelijkste materiaal op de rails.


Die witte kozijnen :r
De voorkant is anders ook wel ernstig lelijk. :N
  vrijdag 4 februari 2011 @ 21:28:37 #138
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_92344930
Die kozijnen zijn inderdaad best wel lelijk... naar het schijnt komt dat door het materiaal wat daarvoor gebruikt wordt. Het front is gewoon het huidige DD-AR met een ander likje verf, niet veel bijzonders daar.

Naar mijn mening blijft V250 het lelijkste materieel wat er in Nederland is. Daarna volgen de wadslopertjes. Helemaal aan de top (mooiste dus :P) staan ICE en Thalys PBKA.
pi_92345130
wadlopers zijn helemaal niet lelijk o|O
ze zijn juist mooi ^O^
  vrijdag 4 februari 2011 @ 21:59:19 #140
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_92347035
Safety in the Channel Tunnel
02/02/2011

Following the declarations on Tuesday, 1 February about safety rules in the Channel Tunnel and their possible evolution, Patrick Kron, Chairman and CEO of Alstom, re-states that the safety rules remain under the exclusive responsibility of the appropriate authorities - the Inter-Governmental Commission and not of Eurotunnel nor of Eurostar.

Today, these rules lay down two essential conditions:

• A concentrated power system (power cars at the front and back end of the train-set) to avoid all possible risk of fire along the length of the train, contrary to the distributed power system;
• A train length of 400 metres, which is greater than the distance between the Tunnels existing emergency exits (located at every 375 metres), thus allowing a safe evacuation.

Alstom, which, like its competitor in the Eurostar tender, is in a position to offer trains using the two technologies distributed or concentrated power is not aware of any safety study likely to conclude that either one or other of these present conditions for Tunnel traffic could be lifted. Simple declarations or mock evacuation exercises cannot take the place of a full safety study.

It is absurd to state that it is a political and not a technical choice to allow or not allow - trains non-compliant with the present rules to operate in the tunnel. This declaration aims to pressure the authorities who have jurisdiction in the matter of safety to adapt the rules to a specific train type, whereas, in all parts of the world, it is the trains which are adapted to safety rules and not the reverse.

Bron: Alstom.com
  Redactie Sport vrijdag 4 februari 2011 @ 22:15:48 #141
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_92348089
Waarom zou een trein van 400 meter veiliger zijn dan een trein van 200 meter? Ok, je moet misschien aan beide uiteindelijk hoogstens 40 meter lopen naar de nooduitgangen, maar is dat zo'n probleem?

Vind het nogal een hoog jankgehalte hebben van Alstom...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 4 februari 2011 @ 22:23:33 #142
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_92348630
Ik denk dat de gedachte achter die regel is dat je in de trein veilig bent. De tunnel zou mogelijk gevuld kunnen zijn met rook of gassen afkomstig van de brand, waarbij je in de trein veilig bent omdat die eigenlijk geheel afgesloten is m.u.v. de deuren tegenover de nooduitgangen.

Het heeft een hoog jankgehalte, dat ben ik met je eens. Maar het zijn Fransen... dat zit nou eenmaal in hun karakter. En Alstom heeft er een groot belang bij als zij in het gelijk worden gesteld. Het contract waar het over gaat is een contract ter waarde van ¤ 600 miljoen. Dat is een heel erg fors bedrag en Alstom wil die order natuurlijk graag binnenslepen.

Vandaar dat ze iedere mogelijkheid aangrijpen om toch in het gelijk gesteld te worden. Zeker wanneer ze dit netjes via de regeltjes en wetten die er zijn kunnen spelen.
  vrijdag 4 februari 2011 @ 23:48:08 #143
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_92353560
Eurotunnel Says Distributed-Drive Trains Safer, Figaro Reports
By Francois de Beaupuy - Feb 2, 2011 8:00 AM GMT+0100

Groupe Eurotunnel SA Chairman Jacques Gounon said yesterday that trains made by Siemens AG with motors under each carriage are less risky in the undersea tunnel between Britain and France than those with a locomotive at each end, Le Figaro reported.

Gounon would like to see German train operator Deutsche Bahn AG get approval from the U.K. and French governments to run such distributed-drive trains through the tunnel by the 2012 London Olympics, the newspaper said. Alstom SA and the French government protested when train operator Eurostar Group Ltd. decided in October to buy Siemens trains that dont comply with the tunnels current safety requirements, Le Figaro said.

Bron: Bloomberg
pi_92354805
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 20:52 schreef carboni het volgende:
Overigens zal DDZ de prijs over nemen van het lelijkste materiaal op de rails.


Die witte kozijnen :r
Vind het eigenlijk nog wel meevallen, en dat voor een raampjes-trein ;) Maar ach, lekker boeiend hoe die er verder uit, als ie mij maar vervoert van a naar b. Raampjes-treinen zijn verder toch maar suf :P
  zaterdag 5 februari 2011 @ 00:16:34 #145
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_92355071
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 21:28 schreef James1988 het volgende:
Het front is gewoon het huidige DD-AR met een ander likje verf, niet veel bijzonders daar.
Zijramen weg & donkere vlak naar beneden (tot onder middenfrontsein) doorgetrokken.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 5 februari 2011 @ 00:24:56 #146
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_92355444
Hm, grappig. Naar het schijnt staat in het contract met AnsaldoBreda dat ze na het opleveren van het eerste functionele stel nog 4 maanden de tijd hebben om de rest te leveren. Kennelijk staat niets gespecificeerd over wanneer het eerste functionele stel geleverd moet zijn _O-
pi_92360912
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 20:59 schreef dan13lv het volgende:

[..]

zonder die witte kozijnen ziet het er nog redelijk uit, nu lijkt het net een pakjes boot met die raampjes -O-
Zijn die dingen echt wit, is het niet een beschermfolietje wat er nog op kleeft? 't Past met dat wit heel niet bij de kleurstelling van andere NS treinen.
pi_92361819
Hoeveel wordt dat spoor langs de Maliebaan nog gebruikt? Mijn trein moest net wachten bij de Aansluiting bij Blauwkapel op een goederentrein, met volgens mij steenkool, die vanuit de richting Hilversum/Amsterdam die richting de stad reed. Ik dacht dat dat spoor er nog hoofdzakelijk voor het museum lag.

In mijn herinnering loopt dat spoor ook over het museumterrein. Maar de laatste keer dat ik daar was is een jaar of 20 terug. Lijkt me vreij ongewenst om daare met zware goederentreinen doorheen te rijden.
  Redactie Sport zaterdag 5 februari 2011 @ 11:25:41 #149
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_92363952
Even een afbeelding erbij voor de duidelijkheid:


De trein kwam dus uit het noorden (Hilversum, Hvs) en ging naar het zuiden (Maliebaan, Utm)?
Die route wordt inderdaad nauwelijks nog gebruikt door goederentreinen, met name omdat je vanaf de Maliebaan alleen nog richting Arnhem kunt en niet meer naar Geldermalsen/Den Bosch.

Als je via Maliebaan gaat kom je inderdaad door het spoorwegmuseum.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 5 februari 2011 @ 11:29:04 #150
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_92364016
Er zijn dit weekend werkzaamheden tussen Amsterdam en Utrecht, dus dan willen ze nog wel eens goederentreinen direct door Maliebaan sturen om Utrecht Centraal wat te ontlasten.
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')