Dat zal niet lang meer kunnen.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 11:29 schreef Peterselieman het volgende:
Er zijn dit weekend werkzaamheden tussen Amsterdam en Utrecht, dus dan willen ze nog wel eens goederentreinen direct door Maliebaan sturen om Utrecht Centraal wat te ontlasten.
quote:Om de spoorverdubbeling tussen Utrecht Centraal en Houten mogelijk te maken, moet de
komende jaren materieel en materiaal worden aan- en afgevoerd richting de spoorlijnen naar Utrecht Centraal. Ook vanaf het Oude Houtensepad moet er een toegang tot het spoor komen. Omdat de Oosterspoorbaan weinig meer gebruikt wordt, kan het zuidelijke deel (vanaf de Koningsweg) gedurende de uitvoeringsfase ingericht worden als bouwweg. Zo wordt voorkomen dat reguliere wegen extra worden belast met bouwverkeer. Medio 2012 wordt dit deel van de Oosterspoorbaan ingericht als bouwweg. Om de verkeersveiligheid te garanderen wordt op de kruising met de Koningsweg de overweg weggehaald en worden er verkeerslichten geplaatst. Ook wordt nog gekeken naar aanvullende maatregelen. Vanaf eind 2012 tot en met 2015 wordt de bouwweg in gebruik genomen. De bouwweg over de Oosterspoorbaan wordt tijdens de uitvoering gebruikt door aannemers voor de spoorverdubbeling, de aanleg van de HOV-baan en diverse onderaannemers.
In principe zal de Oosterspoorbaan aan het eind van het project worden herbouwd. Momenteel wordt onderzocht of het zuidelijke deel van de Oosterspoorbaan definitief kan worden opgeheven. In opdracht van de gemeente Utrecht onderzoekt ProRail de mogelijkheden hiertoe. In de loop van 2011 moet hierover meer duidelijkheid zijn.
Door werkzaamheden tussen Asd en Ut worden goederentreinen vanuit Beverwijk/Amsterdam richting Utrecht en verder omgeleid via Hilversum. Treinen die doorgaan naar Geldermalsen/Betuweroute gaan vervolgens bij Blauwkapel weer rechtsaf en via Utrecht Centraal. Treinen die doorgaan naar Arnhem en Emmerich, kunnen eventueel ook nog via de Maliebaan. De trein die je zag betreft de lege kalktrein uit Beverwijk naar Flandersbach in het Ruhrgebiet en ziet er ongeveer zo uit:quote:Op zaterdag 5 februari 2011 09:17 schreef Fixers het volgende:
Hoeveel wordt dat spoor langs de Maliebaan nog gebruikt? Mijn trein moest net wachten bij de Aansluiting bij Blauwkapel op een goederentrein, met volgens mij steenkool, die vanuit de richting Hilversum/Amsterdam die richting de stad reed. Ik dacht dat dat spoor er nog hoofdzakelijk voor het museum lag.
In mijn herinnering loopt dat spoor ook over het museumterrein. Maar de laatste keer dat ik daar was is een jaar of 20 terug. Lijkt me vreij ongewenst om daare met zware goederentreinen doorheen te rijden.
Komt door werkzaamheden tussen Amersfoort en Zwolle. De Intercity vanuit Groningen gaat over in de 3600.quote:Op zondag 6 februari 2011 12:55 schreef Rdaalwil het volgende:
Sinds wanneer kan je vanaf Roosendaal naar Groningen
Want het staat op NS.nl .. heel vreemd
Waarschijnlijk kunnen de CTA's (de borden boven het perron) geen Groningen weergeven. Waarschijnlijk roepen ze het wel om in de trein.quote:Op zondag 6 februari 2011 13:07 schreef Rdaalwil het volgende:
Oww oké. Maar moeten ze dat niet aangeven dan?
Op het station zelf staat Zwolle..
Het bord in Groningen zal wel geen flapje voor Roosendaal in zitten.quote:Op zondag 6 februari 2011 13:07 schreef Rdaalwil het volgende:
Misschien omdat er *veel* mensen zijn die Groningen-Amersfoort of vv reizen, die je zo gerust zou kunnen stellen dat ze niet bang hoeven te zijn om in Zwolle door de drukte de aansluiting te missen?quote:Op zondag 6 februari 2011 13:11 schreef Zug-Chef het volgende:
Waarom zou men. De enige sterveling die die hele reis wil maken heet Socios of Greavy, denk ikDe trein Roosendaal - Zwolle rijdt ook gewoon zn normale route. Alleen bij aankomst in Zwolle, keert het treinstel op de IC richting Groningen. Dat gaat vanzelf en is ook niet echt nodig om in Roosendaal al aan te geven...
Rdaalwil heeft het over het bord in Roosendaal. Daar komen mensen die Groningen-Amersfoort doen niet echt langs.quote:Op zondag 6 februari 2011 13:14 schreef Igen het volgende:
[..]
Misschien omdat er *veel* mensen zijn die Groningen-Amersfoort of vv reizen, die je zo gerust zou kunnen stellen dat ze niet bang hoeven te zijn om in Zwolle door de drukte de aansluiting te missen?
quote:Op zondag 6 februari 2011 13:18 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Rdaalwil heeft het over het bord in Roosendaal. Daar komen mensen die Groningen-Amersfoort doen niet echt langs.
Gaat niet door, omdat het VIRM stel in Roosendaal moet blijven. Anders zou de trein inderdaad overgaan op de stoptrein naar Vlissingen.quote:Op zondag 6 februari 2011 13:19 schreef Peterselieman het volgende:
Er is dit weekend 's avonds laat geloof ik zelfs een trein die helemaal Groningen - Vlissingen doet
En ikkequote:Op zondag 6 februari 2011 13:11 schreef Zug-Chef het volgende:
Waarom zou men. De enige sterveling die die hele reis wil maken heet Socios of Greavy, denk ik
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Denk wel de langste durende treinverbinding in Nederland. Als je bij Etten-leur alle stations opnoemt met overstappen ben je in Breda nog niet klaar
.
quote:Op zondag 6 februari 2011 15:19 schreef Brembo het volgende:
den helder/schagen naar Maastricht is toch de langste treinverbinding?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Denk wel de langste durende treinverbinding in Nederland. Als je bij Etten-leur alle stations opnoemt met overstappen ben je in Breda nog niet klaar
.
Klopt. In de ochtend komt er één slag vanuit Den Helder die helemaal door gaat naar Maastricht.quote:Op zondag 6 februari 2011 16:47 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
den helder/schagen naar Maastricht is toch de langste treinverbinding?
Is er al. Bij de metronom, rijdt met name diverse RE-verbindingen rond Bremen/Hamburg/Cuxhaven/Hannover, geldt een absolutes Alkohol konsum verbot.quote:Op zondag 6 februari 2011 16:29 schreef Dr_Flash het volgende:
Dus ik zat vandaag, het kwam zo uit, voor het eerst sinds m'n ongeluk in de Merwede-Lingelijn, of in een trein OP die lijn zo u wilt. Een biertje te doppen natuurlijk, want dat hoort erbij![]()
Word ik daar ineens aangesproken door een Steward, of Stewardess zo u wilt, van Arriva, dat dat niet magOch, die figuur doet ook maar haar werk, het zal wel zo zijn
Maar wat een schijtbedrijf is dat Arriva dan zeg
Er hoeft in Duitsland geen enkele vervoerder met zo'n regel te komen want hij kan meteen de tent sluiten
Kinds geklier in Nederland weer
Niet waar.quote:Op zondag 6 februari 2011 16:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Klopt. In de ochtend komt er één slag vanuit Den Helder die helemaal door gaat naar Maastricht.
Suf. Jij hebt dat ook al eens aan den lijve ondervonden of...?quote:Op zondag 6 februari 2011 16:56 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Is er al. Bij de metronom, rijdt met name diverse RE-verbindingen rond Bremen/Hamburg/Cuxhaven/Hannover, geldt een absolutes Alkohol konsum verbot.
Nee, nouja, heb er enkele ritten meegemaakt maar toen was er onbewust geen alcohol in het spel.quote:Op zondag 6 februari 2011 16:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Suf. Jij hebt dat ook al eens aan den lijve ondervonden of...?
Die laatste rijdt normaal gesproken nietquote:Op zondag 6 februari 2011 16:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Niet waar.
Den Helder - Amsterdam - EIndhoven - Maastricht is 298 km
Roosendaal - Nijmegen - Zwolle - Groningen is 311 km.
Er zit in de reguliere dienstregeling ook zo'n leuke trein. De intercity Amersfoort Schothorst - Amsterdam Centraal zit gekoppeld aan de intercity Amsterdam Centraal - Enkhuizen, en zodoende staat op de trein ook 'Enkhuizen' als je in Amersfoort in stapt. Maar op het perron staat eindbestemming Amsterdam Centraal.quote:Op zondag 6 februari 2011 13:07 schreef Rdaalwil het volgende:
Vroeger had je leuke rechtstreekse treinen:quote:Op zondag 6 februari 2011 16:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Niet waar.
Den Helder - Amsterdam - EIndhoven - Maastricht is 298 km
Roosendaal - Nijmegen - Zwolle - Groningen is 311 km.
Maar dan wel overstappen bij de grens bij de laatste trein ICM in Belgie :x.quote:Op zondag 6 februari 2011 18:59 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Vroeger had je leuke rechtstreekse treinen:
Groningen - Maastricht
Groningen - Valkenburg
Amsterdam (of was het Zandvoort) - Luxemburg
En die laatste met ICM-rijtuigen.![]()
Nou nee als je zo gaat beginnen is Moskou - Wladiwostok de langste :-}quote:Op zondag 6 februari 2011 19:27 schreef Brembo het volgende:
[..]
Maar dan wel overstappen bij de grens bij de laatste trein ICM in Belgie :x.
Trouwens dan is Amsterdam - Moskou de langste treinverbinding. Het ging denk ik eerder om binnenlandse reizen.
Ik zou het alleen doen als er ICRm in zat, maar er zat VIRM in... Er waren wel 4 man uit Groningen die het deden "omdat het kon"quote:Op zondag 6 februari 2011 13:11 schreef Zug-Chef het volgende:
Waarom zou men. De enige sterveling die die hele reis wil maken heet Socios of Greavy, denk ik![]()
Sinds DRGL2011 rijdt de BerlijnIC niet meer naar Sczcezin Glowny ofzo.quote:Op zondag 6 februari 2011 19:14 schreef MarkoAlmelo het volgende:
amsterdam naar polen. berlijn trein
Szczecin. Weet je best.quote:Op zondag 6 februari 2011 19:42 schreef greavy het volgende:
[..]
Sinds DRGL2011 rijdt de BerlijnIC niet meer naar Sczcezin Glowny ofzo.
Die plaatsnaam is volgens mij gewoon een opzettelijke pesterij voor buitenlanders. Net als plaatsnamen als Ljubljana, Zalaegerszeg, Hódmezövásárhely of Miercurea Ciuc etc.quote:
quote:
Wij weten ALLESquote:Op zondag 6 februari 2011 21:34 schreef Rdaalwil het volgende:
Bedankt nog voor jullie antwoorden! Het is mij nu veel duidelijkerIk wil trouwens ook van de week een leuke treinreis uitstippelen door Nederland. Weet iemand iets leuks? Begin station is duidelijk: Roosendaal.
Hoe is dat nou toch mogelijk?quote:Op zondag 6 februari 2011 21:53 schreef greavy het volgende:
Bleek ik mijn geheugenkaartje vergeten te zijn![]()
De SD-kaart zat nog in de laptop... Ben toen maar een rondje gaan lopen en een half uur later terug naar Dordrecht. Toen naar huis, SD-kaart ophalen, en terug naar de brug voor die Plan V's.quote:
Nou ja, als je ECHT een mooi ritje wilt maken, dan pak je in Heerlen of Maastricht (waar je ook maar begint) een Euregioticket en maak je een rondje Heerlen - Aken - Luik - Maastricht of de andere kant op natuurlijk.quote:Op zondag 6 februari 2011 21:59 schreef greavy het volgende:
Mooi landschap is Maastricht-Heerlen/Kerkrade.
Heerlen-Kerkrade is enkelsporig, maar ook wel de moeite.
Dan mag je zeker niet de thalys/ice tussen aken en luik pakken?quote:Op zondag 6 februari 2011 22:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou ja, als je ECHT een mooi ritje wilt maken, dan pak je in Heerlen of Maastricht (waar je ook maar begint) een Euregioticket en maak je een rondje Heerlen - Aken - Luik - Maastricht of de andere kant op natuurlijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |