abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 7 februari 2011 @ 15:33:06 #251
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_92461311
Benieuwd hoe veilig dat IR-systeem is eigenlijk. Is dat ooit onderzocht, hoe dat werkt en/of hoe veilig het is?
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
pi_92461541
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 15:33 schreef V2 het volgende:
Benieuwd hoe veilig dat IR-systeem is eigenlijk. Is dat ooit onderzocht, hoe dat werkt en/of hoe veilig het is?
Wat zou er onveilig aan moeten zijn? Het ergste dat er kan gebeuren, lijkt me, is dat 'ie het niet goed doet. Dan blijft de overweg open en het sein op rood en is de veiligheid dus nog steeds niet in het geding.
  maandag 7 februari 2011 @ 15:45:19 #253
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_92461835
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 15:25 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

de machinist schiet zelf.
Pieuw pieuw
  maandag 7 februari 2011 @ 15:48:55 #254
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_92462005
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 15:38 schreef Igen het volgende:

[..]

Wat zou er onveilig aan moeten zijn? Het ergste dat er kan gebeuren, lijkt me, is dat 'ie het niet goed doet. Dan blijft de overweg open en het sein op rood en is de veiligheid dus nog steeds niet in het geding.
Ja je kunt er inderdaad weinig mee. Ik doelde eigenlijk op iemand anders met een IR-apparaat die de overweg triggerde, maar het enige dat er dan gebeurt is dat de overweg te vroeg dicht gaat.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 7 februari 2011 @ 15:56:28 #255
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_92462362
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 15:48 schreef V2 het volgende:

[..]

Ja je kunt er inderdaad weinig mee. Ik doelde eigenlijk op iemand anders met een IR-apparaat die de overweg triggerde, maar het enige dat er dan gebeurt is dat de overweg te vroeg dicht gaat.
Ook dat zal meevallen denk ik, want je kunt niet op elk moment dat pistool richten en hiermee de overweg aansturen. Pas als boven in de paal een lichtje brandt heeft je schietactie kans op succes. Als het lichtje na geschoten te hebben uit gaat weet je dat de overweg dicht zal gaan.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 7 februari 2011 @ 16:08:03 #256
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_92462896
met sleutelen bedoel ik trouwens de deuren, niet een overweg of zo :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_92465924

Met ingang van 5 februari 2011 is ACTS Nederland officieel opgegaan in HUSA Transportation Railway Services. De afgelopen weken waren hiervan de eerste tekenen al zichtbaar. Het begon met de kleine Husa sticker op de 1621, later volgden ook de 7104 (nu 1506) en de 1609. Langzamerhand zal als het goed is, de complete tractievloot in de nieuwe huisstijl worden gestoken. Na een flinke omweg via Tliburg en Arnhem als gevolg van werkzaamheden op de Veluwe tussen Putten en Nunspeet, passeert onder vrij lastige lichtomstandigheden de HTRS 1621 met de volledig beladen containertrein 50044 naar Veendam het station van Meppel. Op de achtergrond is het witte stationsgebouw van het type SS nieuw 3e klasse, daterende uit 1866, te zien. Gelukkig besloot Prorail deze zware trein te laten roestrijden over spoor 4 (niet-perron-spoor), waardoor de trein met zo'n 60km/h op de ISO-400 gevoelige plaat vastgelegd kon worden. Op de voorgrond de losweg die nog af en toe gebruikt wordt om werkmaterieel te stallen.

ACTS, afkorting voor Afzet Container Transport Systeem is al een tijdje in handen van de van Gansewinkel groep. Gans, in het Tsjechisch Husa, verklaard meteen het nieuwe logo op de oranje huif van de eerste fris her-bestickerde g1206. Voorheen ging de lok als 7104 door het ACTS-leven maar aangezien het fabrieksnummer toch echt 500 1506 is, wordt laatstgenoemde nu aangehouden als officieel loknummer. De nieuwe eigenaar van ACTS, HRTS, is een afkorting van Husa Transportation Railway Services. Met aan de haak de volledig beladen trein 50148 uit het Italiaanse Mortara wordt hier het station van Oisterwijk gepasseerd op weg naar de Rotterdamse Waalhaven.
  maandag 7 februari 2011 @ 17:16:27 #258
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_92466074
Ik zag gisteren op de Kijfhoek een 1600 staan in die kleuren. Ik moet telkens aan de Rabo-wielerploeg denken :D
  maandag 7 februari 2011 @ 18:37:44 #259
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_92469098
Ik zit nu in een SLT van Den Bosch naar Breda... het ding weet me te vertellen dat het volgende station Utrecht Lunetten is, en dat we daar 1 minuut geleden aan gaan komen (met vertraging). Wat is toch de fascinatie van die dingen met Utrecht Lunetten? :')
  maandag 7 februari 2011 @ 18:37:47 #260
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_92469104
- insert woordgarpje over treinen en doping -
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_92483535
Trein ontspoord tussen Hengelo en Duitsland volgens ns.nl maar nog nergens iets te vinden...

wie weet er iets?
  Redactie Frontpage / Sport maandag 7 februari 2011 @ 23:22:55 #262
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_92483855
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 23:16 schreef Yreal het volgende:
Trein ontspoord tussen Hengelo en Duitsland volgens ns.nl maar nog nergens iets te vinden...

wie weet er iets?
Schijnt in Oldenzaal een Lintje uit de rails te zijn gelopen. Gevolgen lijken mee te vallen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_92483970
Die linten zijn ook klote materieel. Ik verbaas me er nog steeds over dat ze bij Zevenaar naar Didam niet omvallen, zo erg wordt je daar door elkaar geschud.
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
pi_92483995
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 23:16 schreef Yreal het volgende:

wie weet er iets?
Treinreiziger.nl meldt het ook, maar heeft tot nu toe verder ook geen informatie.
pi_92490070
Vervoersbedrijf Syntus verwacht dat de trein tussen Hengelo en Oldenzaal dinsdagochtend rond half 10 weer volgens schema gaan rijden.
Syntus

Dinsdagochtend vroeg ontspoorde een trein van het bedrijf. Vanwege een wisselstoring reed de trein al langzaam maar ontspoorde toch. De passagiers bleven ongedeerd. Er worden bussen ingezet tussen Hengelo, Oldenzaal en Bad Bentheim. Reizigers moeten rekening houden met een vertraging van ongeveer een half uur.

rtvoost.nl
pi_92490203
Ontwerpfout bij overweg in Bilthoven

Bij de spoorwegovergang in de Leijenseweg in Bilthoven, waar deze week bijna een busje met acht kinderen werd aangereden door een sneltrein is mogelijk sprake van een ontwerpfout. Dat zegt raildeskundige prof. dr. ing. Ingo Hansen van de TU Delft.

De chauffeur kon zichzelf en de passagiers ternauwernood redden door een dot gas te geven. De spoorbomen waren niet gedaald, toen de sneltrein Amersfoort-Utrecht luid toeterend kwam aandenderen. De machinist was door een rood sein gereden, zo heeft spoorbeheerder Prorail inmiddels bevestigd.

Volgens Hansen is standaard elke overweg uitgerust met detectie die de bomen laat dalen als er een trein aankomt, ook al die een rood sein passeert. Volgens Prorail is bij Bilthoven sprake van een bijzondere situatie, omdat anders de bomen te lang dicht blijven. Dat geeft op zich weer aanleiding tot onveilig gedrag van weggebruikers.

Hansen meent dat dat nooit afbreuk mag doen aan de standaard voorziening. Anders ontstaat een veiligheidsrisico.
Prorail heeft gisteren maatregelen genomen door de installatie van verbeterde Automatische Trein Beīnvloeding bij twee seinen. Die brengt treinen tot stilstand als de overweg niet dicht is.

Bron: AD
pi_92490262
Kortom, ik begrijp er niets van.

Na t ongeluk, waardoor die complete overweg vervangen moest worden en deze 'superveilige' overweg er kwam is het alleen maar ellende geweest.
Bomen die niet dicht gingen, bomen die niet meer open wilden. Vaak zat gezien dat de politie erbij stond en het verkeer aan het regelen was.

Of al die treinen achter elkaar. Het record dat ik ooit heb gezien was 25 minuten wachten, en in de tussentijd kwamen er 6/7 treinen langs.
Ze zouden in plaats van een tunnel bij station Bilthoven gewoon die hele Leyenseweg anders moeten maken. Maarja, dat doen ze toch niet. Of uiteindelijk wel; als de andere kant inmiddels klaar is.

Rot overweg.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 08:29:12 #268
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_92490454
Zojuist bij vertrek uit Breda zag ik een rode loc met een Fyra-sticker in Breda op spoor 5 staan. Het integraal proefbedrijf (IPB) naar Breda is begonnen of beter gezegd: hervat.

Vanaf 2 april zal Fyra op en neer gaan rijden tussen Amsterdam en Breda, wat 2 dagen eerder is dan de officieel gecommuniceerde planning van 4 april. Deze ritten staan ook niet in de dienstregeling, maar gaan toch plaatsvinden: er zijn dat weekend voetbalwedstrijden bij Rotterdam Stadion en daarom kan er dan niet daar gekeerd worden.

Daarnaast zullen tijdens het IPB er ritten zijn die na een passagiersdienst Amsterdam - Rotterdam leeg doorrijden naar Breda, om aldaar te keren en weer terug te keren. Te Rotterdam kunnen er dan weer passagiers instappen voor de richting Amsterdam.

Bron: OHIH.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 08:45:37 #269
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_92490666
Ja, de vorige keer dat er gevoetbald werd bij de Kuip werd ook de Fyra gedegradeerd tot 1x/uur omdat op CS gekeert moest worden. Ze hebben nu wel een extra stam nodig om naar Breda te rijden verwacht ik zo.
pi_92491691
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 08:29 schreef James1988 het volgende:
Zojuist bij vertrek uit Breda zag ik een rode loc met een Fyra-sticker in Breda op spoor 5 staan. Het integraal proefbedrijf (IPB) naar Breda is begonnen of beter gezegd: hervat.

Vanaf 2 april zal Fyra op en neer gaan rijden tussen Amsterdam en Breda, wat 2 dagen eerder is dan de officieel gecommuniceerde planning van 4 april. Deze ritten staan ook niet in de dienstregeling, maar gaan toch plaatsvinden: er zijn dat weekend voetbalwedstrijden bij Rotterdam Stadion en daarom kan er dan niet daar gekeerd worden.

Daarnaast zullen tijdens het IPB er ritten zijn die na een passagiersdienst Amsterdam - Rotterdam leeg doorrijden naar Breda, om aldaar te keren en weer terug te keren. Te Rotterdam kunnen er dan weer passagiers instappen voor de richting Amsterdam.

Bron: OHIH.
Als het nou NAC - Feyenoord is kan de Fyra mooi gevuld worden :'). Maar goed, zo snugger zijn ze dus ook nog niet.
pi_92492768
"Dames en heren, welkom aan boord van deze Fyra trein met eindbestemming Rotterdam stadion. We zullen onderweg nog stoppen op station Schiphol en Rotterdam Centraal" :o
  dinsdag 8 februari 2011 @ 12:00:48 #272
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_92496132
Kut, zou ik net met de kleine met de trein, liggen zowel Roodeschool als Delfzijl eruit.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_92497403
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 12:00 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Kut, zou ik net met de kleine met de trein, liggen zowel Roodeschool als Delfzijl eruit.
Als jij het niet regelt dan doet niemand het daar blijkbaar :o _O-
  dinsdag 8 februari 2011 @ 13:28:40 #274
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_92498873
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 12:00 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik zie geen storingen hoor?
  Moderator dinsdag 8 februari 2011 @ 13:32:55 #275
155227 crew  Guppy
dus
pi_92499041
quote:
5s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 13:28 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik zie geen storingen hoor?
Insait informeesjun :Y
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')