Krijgt God dan ook zijn verdiende loon? Een sadistische klootzak is het. Hij heeft de macht om iets aan deze situatie te veranderen, maar omdat ooit Eva een appel van een verboden boom at, moeten miljoenen mensen dagelijks lijden?quote:Op zondag 6 februari 2011 20:57 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Over onbestraft onrecht hoef je je ook geen zorgen te maken: God zal ieder werk in oordeel brengen, en ieder zal zijn verdiende loon krijgen.
Het grappige is dat de situatie op de foto vrij duidelijk is, maar dan komt er een post van jou waarin jij vier alinea's nodig hebt om de situatie op de foto goed te kunnen praten. Intellectueel materialisme heet dat. Jij goochelt met woorden en semantiek om jouw kromme wereldbeeld te kunnen goedpraten.quote:Maar houd op met je verontwaardiging over de gevolgen van hoe wij als mensen de wereld runnen en elkaar behandelen als excuus te gebruiken om je vinger te wijzen, God van haat te beschuldigen en anderen te veroordelen. Kijk naar jezelf.
Wie ben jij om te bepalen wat het verdiende loon is van wie dan ook?quote:Op zondag 6 februari 2011 22:58 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Krijgt God dan ook zijn verdiende loon? Een sadistische klootzak is het. Hij heeft de macht om iets aan deze situatie te veranderen, maar omdat ooit Eva een appel van een verboden boom at, moeten miljoenen mensen dagelijks lijden?
Het grappige is dat jij de situatie op de foto verengt tot enkel het beeld op de foto.quote:[..]
Het grappige is dat de situatie op de foto vrij duidelijk is, maar dan komt er een post van jou waarin jij vier alinea's nodig hebt om de situatie op de foto goed te kunnen praten. Intellectueel materialisme heet dat. Jij goochelt met woorden en semantiek om jouw kromme wereldbeeld te kunnen goedpraten.
Ik ben een member van The Zeitgeist Movement die het systeem van een Resource Based Economy wereldwijd willen introduceren. Ik denk er zelfs over om een technische studie te gaan doen (ben nu 29) om mee te werken aan dit ideaal.quote:Op zondag 6 februari 2011 23:26 schreef Sattyagraha het volgende:
[..]
Wie ben jij om te bepalen wat het verdiende loon is van wie dan ook?
Oordeelt niet voor gij zult beoordeelt worden oid?
Hoe zou het verdiende loon van god eruit zien volgens jou?
En wat is jouw verdiende loon? Handel jij niet ook mee in deze wereldeconomie die ervoor zorgt dat de elite zich kan verrijken terwijl overgrote meerderheid verarmt?
Drijft jouw wereldje niet op dezelfde grondstoffen die geplunderd en afgepakt zijn van miljoenen mensen zoals op deze foto zowel in het heden als in het verleden? Die VOC mentaliteit, je weet wel.
Zou jij zonder mensen op de wereld die onder de dollar grens leven de kleren kunnen dragen die je op dit moment aan hebt? Kijk is naar de labeltjes. Wat staat er? Bangladesh, China, India...?
Weer geen antwoord op de vraag. En het probleem is niet dat mijn wereldbeeld krom is, het is juist uiterst rechtlijnig. En juist daarom hekel ik een deel van de gelovige gemeenschap die meent te denken dat zij naar de hemel gaan als ze god maar aanbidden, terwijl er verschrikkelijke dingen gebeuren op de wereld.quote:Het grappige is dat jij de situatie op de foto verengt tot enkel het beeld op de foto.
In jouw kromme wereldbeeld ben jij ervan overtuigt dat het jouw plek is om deze te voorzien van een anti-religieuze boodschap. Een boodschap die niet voor jouw bedoelt is. Jij behoort immers al tot de ontwaakten en ziet de wereld voor wat het is.
Waarom is jouw wereldbeeld rechtlijnig? Hoe weet je dat jij een rechtschapen geest bezit? Wat kwalificeert jou om deze uitspraak te doen?quote:Op zondag 6 februari 2011 23:30 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Ik ben een member van The Zeitgeist Movement die het systeem van een Resource Based Economy wereldwijd willen introduceren. Ik denk er zelfs over om een technische studie te gaan doen (ben nu 29) om mee te werken aan dit ideaal.
[..]
Weer geen antwoord op de vraag. En het probleem is niet dat mijn wereldbeeld krom is, het is juist uiterst rechtlijnig. En juist daarom hekel ik een deel van de gelovige gemeenschap die meent te denken dat zij naar de hemel gaan als ze god maar aanbidden, terwijl er verschrikkelijke dingen gebeuren op de wereld.
Oh, je vraag is dus niet waarom god de Afrikaanse kinderen haat, maar waarom zijn gelovigen falen.quote:Op zondag 6 februari 2011 23:30 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Ik ben een member van The Zeitgeist Movement die het systeem van een Resource Based Economy wereldwijd willen introduceren. Ik denk er zelfs over om een technische studie te gaan doen (ben nu 29) om mee te werken aan dit ideaal.
[..]
Weer geen antwoord op de vraag. En het probleem is niet dat mijn wereldbeeld krom is, het is juist uiterst rechtlijnig. En juist daarom hekel ik een deel van de gelovige gemeenschap die meent te denken dat zij naar de hemel gaan als ze god maar aanbidden, terwijl er verschrikkelijke dingen gebeuren op de wereld.
Gast, waar wil je nou precies heen dan? Zeg nou gewoon dat Gods wegen ondoorgrondelijk zijn en dat feiten daarom niet tellen. Dat is toch wat je bedoelt of niet?quote:Op zondag 6 februari 2011 23:38 schreef Sattyagraha het volgende:
[..]
Waarom is jouw wereldbeeld rechtlijnig? Hoe weet je dat jij een rechtschapen geest bezit? Wat kwalificeert jou om deze uitspraak te doen?
God bestaat bij de gratie van het geloof dus ik snap je punt niet helemaal.quote:Op maandag 7 februari 2011 00:30 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Oh, je vraag is dus niet waarom god de Afrikaanse kinderen haat, maar waarom zijn gelovigen falen.
Ik begrijp niet wat er zo "quasi-intelligent" is aan mijn opmerking. Mijn reactie was gebaseerd op de gefrustreerde woorden als "god is een sadistische klootzak" e.d. die je gebruikt. Ja, gefrustreerd is wellicht het goede woordquote:Op zondag 6 februari 2011 08:50 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Ik ben niet bang om toe te geven dat ik idd veel meer zou kunnen doen. Maar geloven in een God die dit soort dingen laat gebeuren terwijl hij wel over mij persoonlijk waakt zolang ik maar tot hem bid, dat vind ik toch weer een hele grote stap verder gaan.
Ik krijg een beetje het idee dat jij met een quasi-intelligente opmerking wil laten blijken dat je een geweldig inzicht hebt in de mens en zijn beweegredenen.
Sorry dat ik jou moet confronteren met het feit dat je de klok hebt horen luiden, maar niet weet waar de klepel hangt
Dat het dogmatische geloof mij frustreert, dat is inderdaad zo. Dat doet het al jaren, maar is niet de reden achter het openen van dit topic. Ik open dit topic niet puur om mijn frustratie te uiten, en dat insinueerde jij in jouw post. Dat van de sadistische klootzak kwam ook pas na jouw post.quote:Op maandag 7 februari 2011 04:13 schreef U.N.K.L.E. het volgende:
Ik begrijp niet wat er zo "quasi-intelligent" is aan mijn opmerking. Mijn reactie was gebaseerd op de gefrustreerde woorden als "god is een sadistische klootzak" e.d. die je gebruikt. Ja, gefrustreerd is wellicht het goede woord![]()
Tja, de ene keer gebruik je fluwelen handschoentjes en de andere keer hanteer ik de botte bijl. Als je kijkt naar hoe zo'n invloed het geloof nog steeds heeft in de wereld, mag ik best een verklaring eisen voor de situatie in de foto uit de OP.quote:Laat ik het zo zeggen. Ik vind de manier waarop jij hier een discussie probeert te starten met gelovigen nogal vreemd. Als je het op een normale manier had gedaan (en ja, dat had zelfs gekund met deze foto) had je er denk ik meer aan gehad.
Miljarden mensen. Praktisch alle mensen lijden. De een meer dan de ander, maar lijden doen we allemaal op de een of andere manier, soms tot het punt dat we het zelf niet eens meer door hebben. Dus ja, door 1 mens is zonde in de wereld gekomen, en daar lijden we allemaal onder. Gods belofte is echter dat dat 1 dag op zal zouden, en we een in een eeuwig paradijs zullen leven. Het een maakt het ander goed. De vraag is echter: heb jij daar zin in of niet. Zie je dat dit soort leed onacceptabel is, en zo ja, wat heb jij voor je medemens over? Het is niet dat God plezier heeft in dit leed, maar het is nodig om ons tot besef te brengen van bepaalde belangrijke waarheden. Als God constant de gevolgen van onze daden als mensheid zou tegengaan, komen we nooit ergens, leren we niets. Stel je voor dat God elke kogel zou stoppen van elk geweer dat afgeschoten wordt in een oorlog. Dus net voor iemands neus valt die kogel a la the matrix op de grond. Vervolgens beginnen de mensen te vechten maar geen enkele vuist of schop raakt. Of steeds wanneer een land een hongersnood heeft doordat enkele mensen door corruptie het land een puinhoop maken, worden op miraculeuze wijze de buikjes gevuld. Wordt de wereld hier nu werkelijk beter van? Of zijn we nog steeds vol haat en onverschilligheid naar elkaar en zullen we dat ook blijven? Immers, God lost alles op. Nu zie jij de gevolgen van menselijke fouten en imperfecties en je wordt boos. Aan jou de keus: wil jij jezelf opofferen voor het welzijn van je medemens of steek je je kop in het zand en open je topics waarin je je frustraties uit?quote:Op zondag 6 februari 2011 22:58 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Krijgt God dan ook zijn verdiende loon? Een sadistische klootzak is het. Hij heeft de macht om iets aan deze situatie te veranderen, maar omdat ooit Eva een appel van een verboden boom at, moeten miljoenen mensen dagelijks lijden?
Ik vind het interessant hoe je mijn hele post negeert, over het oordeel begint en God opnieuw aanvalt. Open dan geen topic.quote:Het grappige is dat de situatie op de foto vrij duidelijk is, maar dan komt er een post van jou waarin jij vier alinea's nodig hebt om de situatie op de foto goed te kunnen praten. Intellectueel materialisme heet dat. Jij goochelt met woorden en semantiek om jouw kromme wereldbeeld te kunnen goedpraten.
Van wat ik zo zie aan de foto is er gewoon niet genoeg eten daar in de buurt. Dus een horn of plenty neer laten dalen zou helpen.quote:Op maandag 7 februari 2011 08:30 schreef Murvgeslagen het volgende:
Even een wedervraag: als God dan zou bestaan (wat geïnsinueerd wordt in de OP), wat zou God dan moeten doen, hoe zou hij dan moeten ingrijpen?
Misschien komt het omdat jij gelovig bent, en ze met jou een gesprek aangingen? Ik kan me niet voorstellen dat twee atheïsten onderling God de schuld zouden geven.quote:Ik heb deze discussie eerder gevoerd met mensen, en inderdaad er komt bij dit soort discussies een hoop frustratie vrij over die %$#^% in de hemel, wiens verantwoording het allemaal zou moeten zijn. Het vreemde daarvan is dat die frustatie zich uit naar een persoon die volgens die personen niet eens bestaat.
nr. 26 en nr. 27 zijn al in contra dictie met elkaar. Lees maar eens goed wat daar staat.quote:Op maandag 7 februari 2011 13:00 schreef Ali_Kannibali het volgende:
26 En God zeide: Laat Ons mensen maken, naar Ons beeld, naar Onze gelijkenis; en dat zij heerschappij hebben over de vissen der zee, en over het gevogelte des hemels, en over het vee, en over de gehele aarde, en over al het kruipend gedierte, dat op de aarde kruipt.
27 En God schiep den mens naar Zijn beeld; naar het beeld van God schiep Hij hem; man en vrouw schiep Hij ze.
28 En God zegende hen, en God zeide tot hen: Weest vruchtbaar, en vermenigvuldigt, en vervult de aarde, en onderwerpt haar, en hebt heerschappij over de vissen der zee, en over het gevogelte des hemels, en over al het gedierte, dat op de aarde kruipt!
29 En God zeide: Ziet, Ik heb ulieden al het zaadzaaiende kruid gegeven, dat op de ganse aarde is, en alle geboomte, in hetwelk zaadzaaiende boomvrucht is; het zij u tot spijze!
Het kind op de foto is niet nodig.
Lees Genesis eens goed, satan komt er helemaal niet in voor...quote:Volgens het christelijk geloof is de aarde in de eerste plaats aan de mensen gegeven door God, dat betekent dat zij de verantwoording hadden. Door de zonde is de duivel/satan overste van de wereld geworden, en valt de aarde ook onder zijn invloed. Pas als Jezus terug komt zal de macht van satan over de wereld uiteindelijk gebroken worden, en komt er een nieuwe hemel en aarde waar geen ellende meer is.
Er wordt daar gesproken over de slang, en openbaringen zegt over de slang het volgende:quote:Op maandag 7 februari 2011 17:43 schreef Berjan1986 het volgende:
[..]
Lees Genesis eens goed, satan komt er helemaal niet in voor...
Dat gebeurde wel, waarom heb ik verder niet gevraagd. Maar dat is dus ook de strekking van de OP, een beetje rare en kansloze discussie.quote:Op maandag 7 februari 2011 17:15 schreef Berjan1986 het volgende:
[..]
Misschien komt het omdat jij gelovig bent, en ze met jou een gesprek aangingen? Ik kan me niet voorstellen dat twee atheïsten onderling God de schuld zouden geven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |