pek en veren, ik zeg 't jequote:Op woensdag 2 februari 2011 21:31 schreef kanovinnie het volgende:
Hij is nu 28, ik hoop dat de FOT mods mij vergeven.
Geeeil.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 18:55 schreef Wiebeldak het volgende:
Besteld:
Canon EF 135mm F/2.0 L USM + ET-78II (zonnekap) + UV filter.
[ afbeelding ]
Als het goed is donderdag binnen. Ik kan niet wachten.
Wat een geld! Wel mooi spulquote:Op zondag 27 februari 2011 03:11 schreef Vendris het volgende:
[ afbeelding ]
ennnnn
[ afbeelding ]
Beide Mark II's
Had al eerder de 70-200 maar de foto van hoe die er uit ziet bespaar ik jullie.. neem maar van mij aan dat er geen glas meer in de voorkant zit...
de 16-35 aangeschaft ivm overstap 7d > 5MII (doch hou ik de 7d als backup) had een 17-55 2.8 maar deze was EF-S en gaat derhalve niet passen op de 5DMII
Hm zalige lens, staat ook op mijn verlanglijstje... Sponsors?quote:
Ben ik inderdaad ;-) Helaas door het sneue weer nog niet echt de kans gehad er op uit te gaan, vrijdag pas binnengekomen.quote:Op zondag 27 februari 2011 21:10 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Als je van Mark 1 naar Mark 2 bent gegaan is het een grote vooruitgang
Jawel joh! Tijd voor een "post hier je gesloopte apparatuur" draadje, met horrorfoto's en bijbehorende verhalen en anekdotes? :pquote:Op zondag 27 februari 2011 03:11 schreef Vendris het volgende:
Had al eerder de 70-200 maar de foto van hoe die er uit ziet bespaar ik jullie.. neem maar van mij aan dat er geen glas meer in de voorkant zit...
lol heb hetzelfde vandaag binnen gehadquote:Op maandag 7 maart 2011 20:37 schreef ACT-F het volgende:
Ik heb nieuwe CPS goodies van 2011 binnen![]()
[ afbeelding ]
Dat mocht wel een keer, het is al maart
Da's heul geen 18-55 IS.quote:Op zondag 13 maart 2011 10:38 schreef kanovinnie het volgende:
Toen liet hij ook nog is een 450D met 18-55 IS vallen![]()
Deze dus:
[ afbeelding ]
Daarna ben je zeer nog het Sonsbeekpark ingerend om testfoto's te schieten en ze vervolgens in het Landschapsfotografie forum te posten, hè?quote:Op zondag 13 maart 2011 10:38 schreef kanovinnie het volgende:
Ik was in Arnhem, daar zag ik een fotograaf lopen met deze lens:
[ afbeelding ]
Ik gooide snel mijn broertje voor een auto, in de hoop dat het een soort van Timmos zou zijn. En dat lukte.
Met een slinkse beweging heb ik toen deze lens uit zijn fotovest getrokken.
Toen de fotograaf het doorhad wilde hij de achtervolging inzetten. Ik schrikte hem echter af waardoor hij voor mij weg ging rennen. Toen liet hij ook nog is een 450D met 18-55 IS vallen![]()
Deze dus:
[ afbeelding ]
Nu well!quote:
Klopt!quote:Op zondag 13 maart 2011 11:56 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Daarna ben je zeer nog het Sonsbeekpark ingerend om testfoto's te schieten en ze vervolgens in het Landschapsfotografie forum te posten, hè?
Daar schijnt 'ie ook nog een andere fotograaf tegengekomen te zijn die met z'n 70-200 een emomeisje aan het neerknuppelen was, omdat de muziek uit haar telefoonspeakers 'm niet beviel.quote:Op zondag 13 maart 2011 11:56 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Daarna ben je zeer nog het Sonsbeekpark ingerend om testfoto's te schieten en ze vervolgens in het Landschapsfotografie forum te posten, hè?
quote:Op zondag 13 maart 2011 12:01 schreef Omniej het volgende:
[..]
Daar schijnt 'ie ook nog een andere fotograaf tegengekomen te zijn die met z'n 70-200 een emomeisje aan het neerknuppelen was, omdat de muziek uit haar telefoonspeakers 'm niet beviel.
Tuig ook allemaal in Arnhem.
quote:Op zondag 13 maart 2011 10:38 schreef kanovinnie het volgende:
Ik was in Arnhem, daar zag ik een fotograaf lopen met deze lens:
[ afbeelding ]
Ik gooide snel mijn broertje voor een auto, in de hoop dat het een soort van Timmos zou zijn. En dat lukte.
Met een slinkse beweging heb ik toen deze lens uit zijn fotovest getrokken.
Toen de fotograaf het doorhad wilde hij de achtervolging inzetten. Ik schrikte hem echter af waardoor hij voor mij weg ging rennen. Toen liet hij ook nog is een 450D met 18-55 IS vallen![]()
Deze dus:
[ afbeelding ]
staat ook nog op mn wensenlijstje. De mooiste portretlens die canon ooit gemaakt heeft.quote:Op donderdag 17 maart 2011 12:13 schreef qless het volgende:
Als het goed is vrijdag in mijn bezit:
Canon EF 135mm F/2.0 L USM + ET-78II (zonnekap) + UV filter.
[ afbeelding ]
En zaterdag fotoshoot op lokatie, dus meteen testen
Tegen een gebroken spaarpotje is dat geen slechte ruil.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 13:00 schreef Daantke het volgende:
Hoppa!! spaarpotje gebroken en geruild voor dittes:
[ afbeelding ]
17-50 2.8 VC.
Wat is dat, die extender?quote:Op zaterdag 19 maart 2011 22:38 schreef Vendris het volgende:
[ afbeelding ]
Canon 2x Extender
+
[ afbeelding ]
Sony TX10
Om onderwater mee te fotograferen. ik durf mijn EOS toch net niet te riskeren, ook niet met specifieke onderwaterbehuizing voor die paar uur lol..
Die doe je tussen je lens en je body. Dan is je zoom 2 keer zo groot.quote:
Klopt, ik gebruik hem op de 70-200 Mark II, zelfs met extender is hij dan nog net iets beter dan de 100-400L en t scheelt in de prijs.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 22:50 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Die doe je tussen je lens en je body. Dan is je zoom 2 keer zo groot.
Dus 18-55 gaat naar 36-110.
Als ik me niet vergis wordt je diafragma ook 2 keer zo klein, dus dat is een wat minder mooie bijkomstigheid. En ze zijn volgens mij vrij prijzig.
Als je zoiets wilt bereiken is het inderdaad goedkoper om een extender te kopen, tenzij je de lichtsterke nodig hebt.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 22:55 schreef Vendris het volgende:
[..]
Klopt, ik gebruik hem op de 70-200 Mark II, zelfs met extender is hij dan nog net iets beter dan de 100-400L en t scheelt in de prijs.
Extender was 460 euro (EF 2x III)
de 70-200 zit dan op 5.6. zelfde als de 100-400Lquote:Op zaterdag 19 maart 2011 22:57 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Als je zoiets wilt bereiken is het inderdaad goedkoper om een extender te kopen, tenzij je de lichtsterke nodig hebt.
Kleine sidenote: niet alle lenzen zijn ermee compatible, dus de 18-55 is in dit geval een slecht voorbeeld.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 22:50 schreef kanovinnie het volgende:
Die doe je tussen je lens en je body. Dan is je zoom 2 keer zo groot.
Dus 18-55 gaat naar 36-110.
En met dit mooie weer al wat moois mee geschoten?quote:
Mwah, heb alleen zaterdagavond een kleine poging nachtfotografie gewaagd, maar ben niet zo tevreden over 't resultaat van die avond. Verder geen tijd voor foto's meer gehad helaasch. (die tijd komt meestal als het weer grijs weer is...)quote:Op maandag 21 maart 2011 10:49 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
En met dit mooie weer al wat moois mee geschoten?
Ik had tijd om te fotograveren, had ik een toernooi in een sporthal.quote:Op maandag 21 maart 2011 12:54 schreef Omniej het volgende:
[..]
Mwah, heb alleen zaterdagavond een kleine poging nachtfotografie gewaagd, maar ben niet zo tevreden over 't resultaat van die avond. Verder geen tijd voor foto's meer gehad helaasch. (die tijd komt meestal als het weer grijs weer is...)
hehegheheheghehehghehghegquote:
Ik ben er tot nu toe ook behoorlijk tevreden mee ja.quote:Op maandag 21 maart 2011 18:04 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
Geweldige lens. Dat was na mijn kit lens de eerste lens die ik aanschafte.
f/4 valt zo nu en dan wel tegen vind ik ook. Maar dat is ook het enige min puntje. Hij is sowieso belachelijk in scherpte, echt niet normaal.quote:Op maandag 21 maart 2011 18:35 schreef Omniej het volgende:
[..]
Ik ben er tot nu toe ook behoorlijk tevreden mee ja.Ben ook blij dat ik nu weer een groothoek heb, want die begon ik toch wel te missen. Alleen jammer dat het weer een f/4 is, maar ja, ik denk dat ik voor lichtsterkte maar gewoon naar primes ga kijken, in plaats van f/2.8 zooms.
Mooi ding. Moet je alleen niet mee in de buurt van de man met de ontplofte pruik komenquote:Op maandag 21 maart 2011 19:53 schreef Benelli het volgende:
Mijn laatste aanschaf:
[ afbeelding ]
Compleet met originele koffer, met daarin filters, schroevendraaiers, standaardlens en een reservebody
Daarnaast heb ik ook nog 3 Russische FED-meetzoekercamera's gescoord
Pas maar op met die paranoia in nederland, dalijk word je nog als vuurwapengevaarlijk aangemerktquote:Op maandag 21 maart 2011 19:53 schreef Benelli het volgende:
Mijn laatste aanschaf:
[ afbeelding ]
Compleet met originele koffer, met daarin filters, schroevendraaiers, standaardlens en een reservebody
Daarnaast heb ik ook nog 3 Russische FED-meetzoekercamera's gescoord
quote:Op maandag 21 maart 2011 20:27 schreef Mexicaantje. het volgende:
Oja het kleinere cammie is niet nieuw.
http://www.flickr.com/photos/noortjeisleukquote:Op woensdag 30 maart 2011 10:51 schreef rubje het volgende:
[..]
Om het even maar je bent een noob op fotografie gebied
aangezien je foto van je mobiel wel heel erg slecht is en ongetwijfeld te maken zal hebben dat je de kamer niet wat verlicht hebt en bewoog tijdens het fotograferen.
![]()
![]()
1 vd eerste dingen die een geoefende fotograaf altijd vermijdt
![]()
Hehe dankje. Maar check zijn PI ook.quote:Op woensdag 30 maart 2011 13:01 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
http://www.flickr.com/photos/noortjeisleuk
Oordeel daar zelf maar over.
Veel plezier er mee!quote:Op donderdag 14 april 2011 18:30 schreef SP22 het volgende:
Vandaag gearriveerd! Een Canon 550D + 18-55 IS and 55-250 IS..Me = happy!
![]()
Owja.. Er zat ook nog een cameratas bij en een geheugenkaartje uiteraard.
Sexyquote:Op maandag 18 april 2011 20:39 schreef keeszify het volgende:
Mijn nieuwste aanwinst:
[ afbeelding ]
Sigma 15-30mm![]()
Ja één dagje noem ik "net binnen"quote:Op dinsdag 19 april 2011 15:57 schreef Andyy het volgende:
Maandag al gehaald, maar zag net pas dit topic in myat
Het is dan ook een erg lekkere objectief, en bedanktquote:Op woensdag 20 april 2011 00:03 schreef Omniej het volgende:
[..]
Hij begint nog populair te worden hier.Mooi lensje.
Edit: en welkom in FOT?
Wat een prachtig cameratje..quote:Op woensdag 20 april 2011 03:05 schreef hydraulix het volgende:
[ afbeelding ]
Olympus OM-2 inclusief 50 f/1.4 lens
Echt een prachtig compact SLR. Ben er helemaal gelukkig mee
Mijn vriendin heeft 'm ook, prima lens voor de prijs! De buitenkant is helemaal plastic, maar het glas is van hoge klasse. Scherp, contrastrijk en erg mooie bokeh.quote:Op dinsdag 26 april 2011 20:16 schreef ultra_ivo het volgende:
Het komt niet vaak voor dat ik een hele nieuwe lens koop (zelfs heel recent ontworpen), maar vandaag dan toch wel. De Pentax DA 2.4/35. Hier amper leverbaar, in Luik lag ie gewoon in de etalage. En dat ook nog voor een prijs die akelig in de buurt van de internettoko's komt.
Zit jij nog in China? De 2.4/35 is natuurlijk heel mooi in combi met een bepaalde andere lensquote:Op woensdag 27 april 2011 08:17 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Mijn vriendin heeft 'm ook, prima lens voor de prijs! De buitenkant is helemaal plastic, maar het glas is van hoge klasse. Scherp, contrastrijk en erg mooie bokeh.
Op internet issie hier nu zo'n 290 euro. Dus in de winkel waarschijnlijk ook wel zoiets.quote:Op woensdag 27 april 2011 17:03 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Aha, hoeveel was ook alweer de andere 2.4?
Heel interesant, een stuk minder dan de straat/internetprijs hier.quote:Op donderdag 28 april 2011 02:27 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Op internet issie hier nu zo'n 290 euro. Dus in de winkel waarschijnlijk ook wel zoiets.
Als je statief aan het plafond hangt.quote:Op maandag 9 mei 2011 12:29 schreef Daantke het volgende:
is dat nou handig, je camera op-z'n-kop op je statief?
Wow! Dat is een hoop, heb je ook nog een foto van alles?quote:Op zaterdag 14 mei 2011 09:26 schreef Benelli het volgende:
Soms heb je geluk. Heel veel geluk.
Gisteren was zo'n dag voor mij. Werkende in een fotozaak raak je wel eens aan de praat met klanten over fotoapparatuur. Vaak komt het gesprek dan op mijn passie voor analoge camera-apparatuur. Nu mocht ik gisteren langskomen bij een echtpaar dat nog een oude Canon-set had liggen. Ik mocht het zo meenemen!
Dit is al een gevalletje 'mazzel hebben', maar wacht maar tot je ziet wat er in die set zat:
- Canon F-1 body met winder, hoekzoeker en extra matglas
- Canon EF body
- Canon FD 35mm F/2 SSC II
- Canon FD 24mm F/2.8 SSC
- Canon FD 85mm F/1.8 SSC
- Canon FD 50mm F/1.8
- Canon FD 50mm F/3.5 SSC Macro, met originele life-size adapter
- Canon FD 100-300mm F/5.6
- Canon FD TS 35mm F/2.8 (TILT SHIFT)
- Tokina SD 70-210mm F/4-5.6
En voor de rest nog een officiële Canon Camera Holder (om je camera verticaal op een statief te kunnen zetten), een macro-balgsetje, een berg filters en nog één of twee tele-converters. En bij alle objectieven de originele koker en zonnekappen!
Ik denk dat ik maar even een bloemetje ga versturen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |