Of het nou om een enkele euro of een miljard euro gaat, mensen willen altijd meer hebben dan ze al hadden. De motieven kunnen per persoon verschillen, maar men is in staat de lelijkste acties uit te halen voor persoonlijk gewin. Maar om nou automatisch wantrouwen te hebben... Iemand moet me wel een tastbare reden geven om ze niet te vertrouwen.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 19:25 schreef Loppe het volgende:
Als er miljoenen in omgaan, zoals in de farmacie, denk je dan dat er geen reden is tot wantrouwen?

Ik ben steeds op mijn hoede hoor. Je ziet toch ook wat voor een controle er heerst bij megabanken. Denk je dat wereldlijke corporaties nog onder invloed staan van regeringen? Er heerst nog steeds slavernij hoor.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 23:08 schreef Gray het volgende:
Of het nou om een enkele euro of een miljard euro gaat, mensen willen altijd meer hebben dan ze al hadden. De motieven kunnen per persoon verschillen, maar men is in staat de lelijkste acties uit te halen voor persoonlijk gewin. Maar om nou automatisch wantrouwen te hebben... Iemand moet me wel een tastbare reden geven om ze niet te vertrouwen.
De kans op wangedrag neemt wel toe bij grotere geldbedragen, dus ik snap de gedachtegang. Daarbij komt echter ook dat de controle/beveiliging toeneemt. Ik zal wel een vreemde eend in de bijt zijn hier, maar ik ben (tegenwoordig) geneigd mensen/instanties onbevooroordeeld mijn vertrouwen te geven. Totdat het word geschaad.

Ik houd m'n ogen ook altijd open. Bedrog word meestal niet aangereikt door de partij die bedriegt, vaak word het opgemerkt door de bedrogene.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 23:30 schreef Loppe het volgende:
[..]
Ik ben steeds op mijn hoede hoor. Je ziet toch ook wat voor een controle er heerst bij megabanken. Denk je dat wereldlijke corporaties nog onder invloed staan van regeringen? Er heerst nog steeds slavernij hoor.

Exact! Hoe zouden we de ogen kunnen openen.quote:Op zondag 13 februari 2011 00:35 schreef truepositive het volgende:
En als mensen zich dat beginnen te realiseren zijn we al een heel eind verder

Precies, daarom vind ik familiebanden ook heel belangrijk. Kijk ook graag naar films met Bill Murray.quote:Op zondag 13 februari 2011 04:39 schreef truepositive het volgende:
Daar ben ik dagelijks mee bezig, maar een vaste methode is er denk ik niet. Zoals een wijs man op een van mijn andere forums ooit zei: 'We are all equal, but we are all on different levels of awareness'
Als iets ooit een universele waarheid genoemd kan worden, is dit het wel.
Kennis kan niet opgedrongen worden, alleen gradueel overgedragen.

Veel mensen met een psychiatrisch probleem komen ook uit een slechte familie vermoed ik, maar dat terzijde.quote:Op zondag 13 februari 2011 05:28 schreef truepositive het volgende:
Helemaal mee eens, familie wordt door teveel mensen gezien als een 'noodzakelijke ergernis' of op z'n best een regelmatige verplichte sociale activiteit. Het is zoveel meer dan dat. Het is de meest directe band met onze medemens die we in onze schoot geworpen krijgen. 'Netwerken' is leuk en aardig, maar familie blijft hoe dan ook de meest significante connectie.

Sorry hoor maar dat vind ik echt een domme opmerking, ook mensen uit goede gezinnen kampen met psychische problemen, sommige kinderen staan onder grote druk om toch vooral op school goed te presteren, daarna door te leren aan een universiteit en later een goede baan krijgen.quote:Op zondag 13 februari 2011 05:30 schreef Scuidward het volgende:
[..]
Veel mensen met een psychiatrisch probleem komen ook uit een slechte familie vermoed ik, maar dat terzijde.

Het komt idd in ale standen voor.quote:Op zondag 13 februari 2011 11:02 schreef mousy31 het volgende:
[..]
Sorry hoor maar dat vind ik echt een domme opmerking, ook mensen uit goede gezinnen kampen met psychische problemen, sommige kinderen staan onder grote druk om toch vooral op school goed te presteren, daarna door te leren aan een universiteit en later een goede baan krijgen.
Sommige kunnen die druk van de ouders niet aan en worden depressief e.d.
Het komt in alle standen voor.

Dus dat is jouw definitie van een goed gezin? Er wordt toch nergens beweerd dat dit bij alle mensen psychologische problemen het geval is?quote:Op zondag 13 februari 2011 11:02 schreef mousy31 het volgende:
[..]
Sorry hoor maar dat vind ik echt een domme opmerking, ook mensen uit goede gezinnen kampen met psychische problemen, sommige kinderen staan onder grote druk om toch vooral op school goed te presteren, daarna door te leren aan een universiteit en later een goede baan krijgen.

New Age & NLP zijn CIA-uitvindingen, als bijproducten van MK-Ultra en door Henry Kissinger ingevoerd in de roaring sixties.quote:Op donderdag 10 februari 2011 11:09 schreef Kroketvulling het volgende:
[..]
.... Tegelijkertijd zie je juist bij de opleving van de New Age, dat men aangemoedigd word om meer aandacht te richten op de rechterhersenhelft, waardoor veel mensen daardoor de linkerhelft teveel wegdrukken en daardoor juist zo "zweverig" overkomen. Veel New Age leraren en goeroes benadrukken dit teveel. Men mag vooral niet denken (stel je toch voor dat ze nog weleens met hun rationele denken erachter zouden komen dat hun goeroe misschien toch niet zo zuiver in elkaar steekt!). Het sleutelwoord hierbij (net zoals bij alles) is balans.

Zelfs letterlijk, je voeten op de grond zetten en dan denken dat ze wortelen, heeft iemand mij verteld.quote:Op zondag 13 februari 2011 14:07 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
New Age & NLP zijn CIA-uitvindingen, als bijproducten van MK-Ultra en door Henry Kissinger ingevoerd in de roaring sixties.
Balans idd; evenwicht tussen L en R hersenhelft idd is van belang; daarnaast hebben we verder allemaal een reptielenhersenstam en een pijnappelklier; al deze 4 moeten in balans zijn en SAMENWERKEN voor een goed resultaat.
Goed aarden is ook van belang, met beide benen op de grond staan; niet zweven, niet boven en niet onder de grond leven, maar op Aarde zijn; voor goed contact met de fysieke wereld.

Dat gaat te ver; dan blijf je vasthangen (figuurlijk en letterlijk).quote:Op zondag 13 februari 2011 14:11 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Zelfs letterlijk, je voeten op de grond zetten en dan denken dat ze wortelen, heeft iemand mij verteld.

Oh? Dus dat kan ik me beter niet voorstellen. Gewoon stevig voeten op de grond.quote:Op zondag 13 februari 2011 14:14 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Dat gaat te ver; dan blijf je vasthangen (figuurlijk en letterlijk).

Mja, ok ... ik drukte mij ietwat verkeerd uit. Natuurlijk komen psyschische problemen in elke laag van de samenleving voorquote:Op zondag 13 februari 2011 11:02 schreef mousy31 het volgende:
[..]

Het is toch logisch dat er miljoenen omgaan in farmacie? Er zijn ook miljoenen zieken, die medicijnen nodig hebben.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 19:25 schreef Loppe het volgende:
Als er miljoenen in omgaan, zoals in de farmacie, denk je dan dat er geen reden is tot wantrouwen?

Hilarisch om te zien hoe je eerst zweverig doet, om vervolgens te pleiten voor niet zweverig doen. En dat allemaal in een enkele post!quote:Op zondag 13 februari 2011 14:07 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
New Age & NLP zijn CIA-uitvindingen, als bijproducten van MK-Ultra en door Henry Kissinger ingevoerd in de roaring sixties.
Balans idd; evenwicht tussen L en R hersenhelft idd is van belang; daarnaast hebben we verder allemaal een reptielenhersenstam en een pijnappelklier; al deze 4 moeten in balans zijn en SAMENWERKEN voor een goed resultaat.
Goed aarden is ook van belang, met beide benen op de grond staan; niet zweven, niet boven en niet onder de grond leven, maar op Aarde zijn; voor goed contact met de fysieke wereld.

In deze wereld is het logisch. Vandaar mijn wantrouwen ook. kHeb altijd een afkeer gehad van geld.quote:Op zondag 13 februari 2011 15:09 schreef Lavenderr het volgende:
Het is toch logisch dat er miljoenen omgaan in farmacie? Er zijn ook miljoenen zieken, die medicijnen nodig hebben.

We leven nu eenmaal in deze wereld, dus we zullen het er mee moeten doen.quote:Op zondag 13 februari 2011 15:26 schreef Loppe het volgende:
[..]
In deze wereld is het logisch. Vandaar mijn wantrouwen ook. kHeb altijd een afkeer gehad van geld.

omdat ik het nodig hebquote:Op zondag 13 februari 2011 15:30 schreef Lavenderr het volgende:
We leven nu eenmaal in deze wereld, dus we zullen het er mee moeten doen.
Vanwaar je afkeer van geld?

Mijn afkeer van geld komt voor uit het feit dat ik het onnatuurlijk vind dat het kan groeien, zonder dat het leeft. De Mayas handelden in cacaobonen.quote:Op zondag 13 februari 2011 15:30 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
We leven nu eenmaal in deze wereld, dus we zullen het er mee moeten doen.
Vanwaar je afkeer van geld?

Oorzaken voor psychologische problemen kunnen ook liggen in de nature-hoek, ipv alleen de nurture hoek. Een ledemaat verliezen door een ongeluk kan je gestel ook aardig beinvloeden, evenals elk ander trauma dat je meemaakt of informatie over verkrijgt.quote:Op zondag 13 februari 2011 15:07 schreef Scuidward het volgende:
[..]
Mja, ok ... ik drukte mij ietwat verkeerd uit. Natuurlijk komen psyschische problemen in elke laag van de samenleving voorDe huidige maatschappij is echter naar mijn mening dusdanig aan het veranderen dat het 'goed' opvoeden van kinderen er voor sommige gezinnen bij in schiet (wat goed is weet ik natuurlijk niet echt). Het bewustwordingsproces waar in dit topic ook over gesproken werd, zie ik dan ook met open armen tegemoet

Dat doet kristal ook.quote:Op zondag 13 februari 2011 15:32 schreef Scuidward het volgende:
[..]
Mijn afkeer van geld komt voor uit het feit dat ik het onnatuurlijk vind dat het kan groeien, zonder dat het leeft. De Mayas handelden in cacaobonen.

Nice, die ga ik dan wel eens kijken. Haal altijd veel uit films (een BNW'er met een inspiratiebronquote:Op zondag 13 februari 2011 16:11 schreef Gray het volgende:
Heeft iemand de animatiefilm Megamind al gezien? Genoeg stof voor BNWers om allerhande theorieen en discussies uit te halen, kan ik je vertellen.Ook een erg vermakelijke film trouwens.

Ok dus WTF? Wetenschappers, de almachtigen, hebben gewoon mogelijk een planeet over het hoofd gezien wat 4x zo groot is als Jupiter? In ons eigen zonnestelsel?quote:Op maandag 14 februari 2011 19:47 schreef Bill_E het volgende:
'Nieuwe planeet in ons zonnestelsel ontdekt'
Planet X ?vlak voor 2012

IT'S A CONSPIRACY! GATHER THE MOB, LIGHT THE TORCHES, BURN THE SMART, EDUCATED PEOPLE TRYING TO ADVANCE MANKIND!quote:Op dinsdag 15 februari 2011 07:59 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ok dus WTF? Wetenschappers, de almachtigen, hebben gewoon mogelijk een planeet over het hoofd gezien wat 4x zo groot is als Jupiter? In ons eigen zonnestelsel?

Nou ik zou bijna nog een complot hierin kunnen vinden inderdaad. Wetenschappers onder control van NWO, vertellen alleen wat ze mogen vertellen, weten alleen wat ze mogen weten.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 10:01 schreef Gray het volgende:
[..]
IT'S A CONSPIRACY! GATHER THE MOB, LIGHT THE TORCHES, BURN THE SMART, EDUCATED PEOPLE TRYING TO ADVANCE MANKIND!

Als je het hebt gedroomd, dan moet het wel waar zijn.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 10:13 schreef Bastard het volgende:
[..]
Nou ik zou bijna nog een complot hierin kunnen vinden inderdaad. Wetenschappers onder control van NWO, vertellen alleen wat ze mogen vertellen, weten alleen wat ze mogen weten.
Sterker nog, 2 dagen geleden hierover nog een droom gehad

Nee dat niet..quote:Op dinsdag 15 februari 2011 10:32 schreef Gray het volgende:
[..]
Als je het hebt gedroomd, dan moet het wel waar zijn.

Ik vind de NWO te breed om tastbaar te zijn, je kan er alle kanten mee op want lijkt niet echt grijpbaar te wezen, de een zegt dit en de zegt dat, en ze zijn overal verantwoordelijk voor lijkt het. Ik zie de NWO dan denk ik ook meer als een pseudoniem voor een onzichtbare force die onontkoombaar is, waar we met zn allen (mensheid) aan meewerken en onderhouden.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 11:04 schreef Muridae het volgende:
Hoe denken jullie over de revoluties in het Midden-Oosten?
NWO at work? of is toch spontaner dan we denken?
Ik denk zelf dat de Amerikanen sowieso wat nieuwe leiders willen plaatsen in de regio, leiders met een goede westerse achtergrond die het land ook "stabiel" kunnen houden. Stabiel is goed voor de dollar.

Bizar misschien, maar als er geen onderzoek meer is gedaan naar meerdere planeten in ons zonnestelsel is het wel logisch.. Als jij buiten auto's aan het tellen en bestuderen bent weet je ook niet hoeveel vogels er langs gevlogen zijn, omdat je daar niet op hebt gelet.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 10:41 schreef Bastard het volgende:
[..]
Nee dat niet..
Maar kom op.. een planeet over het hoofd zien ons eigen zonnestelsel... goed het moet nog nagerekend worden maar dat zou bizar zijn hoor.

Onderzoek is er zat geweest, maar die worden altijd weggewuifd als zijnde complotten..quote:Op dinsdag 15 februari 2011 13:48 schreef Typisch het volgende:
[..]
Bizar misschien, maar als er geen onderzoek meer is gedaan naar meerdere planeten in ons zonnestelsel is het wel logisch.. Als jij buiten auto's aan het tellen en bestuderen bent weet je ook niet hoeveel vogels er langs gevlogen zijn, omdat je daar niet op hebt gelet.

Je bedoelt planet x oftewel Niburu? Hmm, dit word nog intressant!quote:Op dinsdag 15 februari 2011 17:40 schreef Bill_E het volgende:
[..]
Onderzoek is er zat geweest, maar die worden altijd weggewuifd als zijnde complotten..

.... interesting.... je hebt bondgenoten en bondgenoten...quote:Op dinsdag 15 februari 2011 11:15 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ik vind de NWO te breed om tastbaar te zijn, je kan er alle kanten mee op want lijkt niet echt grijpbaar te wezen, de een zegt dit en de zegt dat, en ze zijn overal verantwoordelijk voor lijkt het. Ik zie de NWO dan denk ik ook meer als een pseudoniem voor een onzichtbare force die onontkoombaar is, waar we met zn allen (mensheid) aan meewerken en onderhouden.
Wilde acties die nu plaatsvinden in het midden oosten kunnen nooit geregiseerd zijn door een organisatie, daar zit een bepaalde drijfveer bij de mensen die nu tot uiting mag gaan komen.
Borrelt in Iran, Jordanie, Egypte (waarbij de eindtijd bezegelt lijkt te worden door het overlijden van Mubarak), Jemen, noem het maar op.
Westers of oosters, we zullen met zn allen weinig invloed kunnen uitoefenen op wat er gaat gebeuren door deze veranderingen. Natuurlijk zijn er achter de schermen politieke conversaties aan de gang en worden bondgenoten gezocht om de afloop te sturen maar wat het uiteindelijk nut ervan zal wezen...

Natuurlijk, er zijn altijd machtswisselingen aan de gang.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 18:21 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
.... interesting.... je hebt bondgenoten en bondgenoten...
Er zijn meerdere globale agenda's .. en niet alleen van de Illuminati...

... of naar een periode ZONDER illuminati, NWO-virussen of andere mind-controlled people.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 18:39 schreef Bastard het volgende:
[..]
Natuurlijk, er zijn altijd machtswisselingen aan de gang.
Maar misschien gaan we naar een periode waar er minder sprake is van machtsmisbruik

....zelfde show als ik bekijk.. andere belichtingquote:Op dinsdag 15 februari 2011 19:18 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
... of naar een periode ZONDER illuminati, NWO-virussen of andere mind-controlled people.

Dat is in het nu. Tenminste, voor zij die in het nu leven.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 19:18 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
... of naar een periode ZONDER illuminati, NWO-virussen of andere mind-controlled people.

Van wat ik weet van de mayakalender en 2012 is dat zij het omschreven als het eind van deze periode en het begin van een Nieuwe Tijd, dat feitelijk niet meer inhield dan het ingaan van een kalenderperiode met het volgende sterrenbeeld.quote:Op woensdag 16 februari 2011 13:43 schreef truepositive het volgende:
Iets wat misschien enige duiding kan geven aan de periode waarin we momenteel leven, dat ongetwijfeld al eens genoemd is, is de Mayaanse kalender. Er is een bekende misvatting dat 21 december 2012 hier iets mee te maken zou hebben, maar een van de meest onderlegde onderzoekers van de kalender verklaart waarom dit onzin is. Carl Calleman is al bijna 20 jaar met dit onderzoek bezig en heeft op regelmatige basis contact met daadwerkelijke hedendaagse Maya's, in tegenstelling to sommige anderen die vooral bezig geweest zijn met academische extrapolatie van uiteenlopende bronnen.
http://calleman.com/
Het is denk ik het beste om bij de introduction sectie te beginnen.
Voor degenen die misschien twijfels over de man hebben, kijk dan eerst even naar de biografie.

Zo lees je hier jaren niks over Calleman en zo 2x in 2 dagenquote:Op woensdag 16 februari 2011 13:43 schreef truepositive het volgende:
Iets wat misschien enige duiding kan geven aan de periode waarin we momenteel leven, dat ongetwijfeld al eens genoemd is, is de Mayaanse kalender. Er is een bekende misvatting dat 21 december 2012 hier iets mee te maken zou hebben, maar een van de meest onderlegde onderzoekers van de kalender verklaart waarom dit onzin is. Carl Calleman is al bijna 20 jaar met dit onderzoek bezig en heeft op regelmatige basis contact met daadwerkelijke hedendaagse Maya's, in tegenstelling to sommige anderen die vooral bezig geweest zijn met academische extrapolatie van uiteenlopende bronnen.
http://calleman.com/
Het is denk ik het beste om bij de introduction sectie te beginnen.
Voor degenen die misschien twijfels over de man hebben, kijk dan eerst even naar de biografie.

Niet helemaal.. de kalender begint met tellen biljoenen jaren geleden, zo hebben we iedere maal een periode gekend van zoveel tijd. En nu zijn we in de laatste trede aangekomen (sinds vorige week) en die eindigt vlgs Calleman in Oktober dit jaar.quote:Op woensdag 16 februari 2011 14:20 schreef Gray het volgende:
[..]
Van wat ik weet van de mayakalender en 2012 is dat zij het omschreven als het eind van deze periode en het begin van een Nieuwe Tijd, dat feitelijk niet meer inhield dan het ingaan van een kalenderperiode met het volgende sterrenbeeld.
| 
 | 
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |