Ik weet het niet. Ik ben geen beveiliger.quote:Wat doen beveiligers nu als een winkeldief een mes trekt?
Wat een lulhannes ben je toch.quote:Op woensdag 2 februari 2011 14:01 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Nee, niet klaar. Bewakers werken voor een private partij, niet voor de overheid. Daarom geen geweld. Klaar.
En tussen iemand verzoeken even in de tas te mogen kijken of een vuurwapen trekken zit een heleboel ruimte. Een ruimte die niet wordt gevuld met een A4'tje met wat regels een middagje oefenschieten.
En je insinuatie dat ik dan zelf slechte ervaringen met beveiligers heb is een foute manier van discussiëren en dat weet je zelf ook. Maar om je vraag te beantwoorden: nee, nog nooit. Sterker nog; ik heb er meerdere malen één geholpen als ze weer eens lagen te rollen met een stuk tuig. Ik heb ook niets tegen beveiligers, ik wil ze alleen niet bewapend hebben. Maar blijkbaar ken je alleen zwart/wit of aan/uit
[..]
Goh, mijn jongens stonden anders continu onder controle van de politie en waren bovendien 'best handig' op het gebied van vechtsporten. Ik heb juist het idee dat de jongens bij de supermarkten te iel waren om bij een club te gaan staan...
[..]
Volgens mij ben jij juist degene die het concept van een overval niet begrijpt. Een gewapende bewaker zal de boel juist op scherp zetten. Bovendien houdt een bewakertje geen vier overvallers tegen en dat weet je ook. Hij is wel een ideale gijzelaar. Je weet overigens de 'tien gouden regels' bij een overval? De belangrijkste daarvan is dat je niet de overvallers in de weg gaat lopen. Een heldhaftige bewaker is wel het laatste dat je kunt gebruiken tijdens een overval.
[..]
Haal je nu mijn voorbeeld aan? want daar had ik het al over vijf, niet over één.
[..]
In mijn zaak hingen 15 camera's en liep een mannetje of 20 personeel. Losgaan op een bezoeker zou mij mn vergunning hebben gekost en mn portiers ook. Onzin dus.
Op dit moment rennen ze meestal de andere richting op om de politie te bellen.quote:Op woensdag 2 februari 2011 15:20 schreef waht het volgende:
[..]
Wat doen beveiligers nu als een winkeldief een mes trekt?
[..]
Voorbeeld nemen aan Rusland?
Hoe graag wil je Nederland verkloten?
Precies. ALTIJD.quote:Op woensdag 2 februari 2011 16:26 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Terwijl de daders op zijn minst een mes, vuurwapen, of boksbeugel hebben. Ja, gelijke omstandigheden, de goede burgers worden altijd bestraft in Nederland en de daders op handen gedragen.
Het idee dat er iemand op je let. Preventief dus. Er is toch ook niemand die je verplicht bewaker te worden ? Nou ja, misschien het CWI.quote:Op woensdag 2 februari 2011 16:32 schreef KuyaEd2010 het volgende:
Niet altijd. Maar ze hebben wel standaard een achterstand tegenover een bewapende dief / overvaller. En vaak zijn die bewapend. En wat is dan nog het nut van een BEWAKER?
De taak van een beveiliger is onder andere er zorg voor te dragen dat de winkel veilig is. Als hij dan ongewapend tegenover iemand met een mes staat kan hij dat al niet meer.quote:Op woensdag 2 februari 2011 16:33 schreef gelly het volgende:
[..]
Het idee dat er iemand op je let. Preventief dus. Er is toch ook niemand die je verplicht bewaker te worden ? Nou ja, misschien het CWI.
Misschien moeten we hem dan maar een bazooka en een apache ter beschikking stellen.quote:Op woensdag 2 februari 2011 16:35 schreef KuyaEd2010 het volgende:
[..]
De taak van een beveiliger is onder andere er zorg voor te dragen dat de winkel veilig is. Als hij dan ongewapend tegenover iemand met een mes staat kan hij dat al niet meer.
Of hij moet een zwarte band judo zijn, maar denk ik nietquote:Op woensdag 2 februari 2011 16:35 schreef KuyaEd2010 het volgende:
[..]
De taak van een beveiliger is onder andere er zorg voor te dragen dat de winkel veilig is. Als hij dan ongewapend tegenover iemand met een mes staat kan hij dat al niet meer.
Zo extreem overdreven hoeft het ook niet. Tenzij de overvallers met handgranaten komen natuurlijk.quote:Op woensdag 2 februari 2011 16:37 schreef gelly het volgende:
[..]
Misschien moeten we hem dan maar een bazooka en een apache ter beschikking stellen.
Landmijnen bij de voordeur. Prikkeldraad.quote:Op woensdag 2 februari 2011 16:39 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Zo extreem overdreven hoeft het ook niet. Tenzij de overvallers met handgranaten komen natuurlijk.
Nou ik heb bijna gelachen. Maar goed niks mis mee met een beetje humorquote:Op woensdag 2 februari 2011 16:40 schreef gelly het volgende:
[..]
Landmijnen bij de voordeur. Prikkeldraad.
Bezoekers van winkels verplicht boeien wie weet wat ze wel niet van plan zouden zijn.quote:Op woensdag 2 februari 2011 16:40 schreef gelly het volgende:
[..]
Landmijnen bij de voordeur. Prikkeldraad.
Waar komt dat vertrouwen in de gemiddelde bewaker vandaan ? Degene die ik ooit ben tegengekomen waren van zichzelf nogal, umh, autoritair en agressief. En die wil jij ook nog wapens gaan geven ?quote:Op woensdag 2 februari 2011 16:41 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Nou ik heb bijna gelachen. Maar goed niks mis mee met een beetje humor
En ook niks mis met bewakers die een pistool en pepperspray dragen. Scheelt uiteindelijk in de kosten. En dat zal IntensiveGary goed bevallen.
Het is bij die persoon eerder een wantrouwen jegens de overheid als ik het zo lees. En deze persoon is zoveel geindoctrineerd dat hij ook nog denkt dat alles wat door een bedrijf gedaan wordt per defenitie goedkoper uitgevoerd wordt dan dat de overheid het zelf zou doen.quote:Op woensdag 2 februari 2011 16:49 schreef gelly het volgende:
Waar komt dat vertrouwen in de gemiddelde bewaker vandaan ?
Dus zijn ze allemaal kwade appels. Gewoon hele beroep van beveiliging afschaffen. Sommige beveiligers zijn trouwens ook al gevaarlijk genoeg met hun blote vuistenquote:Op woensdag 2 februari 2011 16:49 schreef gelly het volgende:
[..]
Waar komt dat vertrouwen in de gemiddelde bewaker vandaan ? Degene die ik ooit ben tegengekomen waren van zichzelf nogal, umh, autoritair en agressief. En die wil jij ook nog wapens gaan geven ?
Inderdaad. Het is ook onzin dat dat niet werkt. Ben ik ook helemaal voor. Maar bewapende beveiligers ben ik ook voor.quote:Op woensdag 2 februari 2011 18:11 schreef kontknager het volgende:
Lijkt me een slecht idee. De gemiddelde crimineel is minimaal met een mes of een vuurwapen bewapend. Dan krijg je vervelende situaties. De gemiddelde beveiliger staat ook niet echt bekend als een snugger persoon. Liever concealed carry van vuurwapens voor burgers die van onbesproken gedrag zijn en een verplichte training hebben gevolgd. Dat zorgt voor veel minder criminaliteit als je de statistieken bekijkt.
Een fors gedeelte van de beveiligers zijn afgewezen bij de politie. Lijkt me niet logischquote:Op woensdag 2 februari 2011 09:34 schreef John5 het volgende:
Lekker plan, laat ze maar mooi opteffen. Zie het al voor me, zo'n flapdrol denkt dat je wat gestolen hebt, of dat je hem raar aankijken en hij gaat meteen met z'n wapenstok zwaaien..
Als ze nou eens een deel van die beveiligers opleiden tot politieagent, dan is er meer blauw op straat en kunnen ze snel reageren als het winkelalarm afgaat. 2 vliegen.
Ja, maar alleen als ze aan de eisen voldoen. Het lijkt allemaal zo simpel (schieten) maar dat valt vies tegen in de praktijk.quote:Op woensdag 2 februari 2011 18:12 schreef KuyaEd2010 het volgende:
[..]
Inderdaad. Het is ook onzin dat dat niet werkt. Ben ik ook helemaal voor. Maar bewapende beveiligers ben ik ook voor.
Ow? Nou, daar denken de statistieken in de VS toch anders over.quote:Op woensdag 2 februari 2011 18:11 schreef kontknager het volgende:
Lijkt me een slecht idee. De gemiddelde crimineel is minimaal met een mes of een vuurwapen bewapend. Dan krijg je vervelende situaties. De gemiddelde beveiliger staat ook niet echt bekend als een snugger persoon. Liever concealed carry van vuurwapens voor burgers die van onbesproken gedrag zijn en een verplichte training hebben gevolgd. Dat zorgt voor veel minder criminaliteit als je de statistieken bekijkt.
Het enige resultaat daarvan is geweld escalatie. Daarbij, wat is het belang van de winkelier als bewakers erop los gaan knallen? Denk jij nu echt dat winkeliers daarop zitten te wachten?quote:Op woensdag 2 februari 2011 18:12 schreef KuyaEd2010 het volgende:
Inderdaad. Het is ook onzin dat dat niet werkt. Ben ik ook helemaal voor. Maar bewapende beveiligers ben ik ook voor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |