Het is duidelijk dat dat niet is wat het volk wil, maar de uitkomst van de revolutie is nog allerminst zeker. Keihard stellen dat dit zeker niet kan gebeuren is net zo goed je kop in het zand steken, vind ik. Ik wil niet dezelfde angst aanwakkeren als sommige regeringen, maar de revolutie in Iran begon ook gematigd. Of die in Rusland. Wat het volk wil en wat het volk krijgt zijn helaas nog altijd twee verschillende dingen.quote:Op woensdag 2 februari 2011 00:42 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Wow, dan heb je echt niet begrepen waar het over gaat. Kudo's, je kop zo diep in zand steken verdient ook punten.
Joh zei Moebi tegen Boemi; Luister, Boemi, ik als Moebi ik kan niet zomaar even opstappen, dan verlies ik mijn gezicht, ik moet het leger de straat op gooien en straaljagers over laten vliegen, anders kijkt mijn familie me niet meer aan, zo doen we dat hier. Zegt Boemi tegen Moebi, joh, dan doe ik wel een beetje boos op tv, dan lijkt het net alsof je niet anders kan dan met vakantie gaan, wij vrienden begrijpen elkaar, ja toch?quote:Op woensdag 2 februari 2011 00:46 schreef megamandy het volgende:
Hij heeft schijnbaar met Mubarak gesproken na zijn speech op de staatstelevisie?
Tja, het is de enigste stabiele factor in Egypte nu...quote:Op woensdag 2 februari 2011 00:48 schreef Ulpianus het volgende:
Ja hoor, Amerika zet in op het leger.
Redelijk sterk vond ik, sterk pro-demonstratie standpunt.quote:Op woensdag 2 februari 2011 00:49 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
Zwakke speech van Obama, maar had ook niets anders verwacht van die nietsnut.
Waar zijn die Obama-fanboys nu?
Heb je dezelfde speech gezien?quote:Op woensdag 2 februari 2011 00:49 schreef Hukkie het volgende:
hij zegt helemaal niets over het feit dat Mubarak tot september wil blijven zitten en staat daar dus achter.
NOW , niet septemberquote:Op woensdag 2 februari 2011 00:49 schreef Hukkie het volgende:
hij zegt helemaal niets over het feit dat Mubarak tot september wil blijven zitten en staat daar dus achter.
Je komt zelf met 0 argumenten en hebt welgeteld een minuut gewacht voor je tot de conclusie kwam dat er geen reactie was. Dat lijkt nogal op een trol. Als je nog een inhoudelijke reactie op de speech hebt, graag.quote:Op woensdag 2 februari 2011 00:49 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
Zwakke speech van Obama, maar had ook niets anders verwacht van die nietsnut.
Waar zijn die Obama-fanboys nu?
Meningen & spellcheck plsquote:Update 00.50 uur
Obama gaf zojuist een persconferentie op het Witte Huis over de situatie in Egypte. Hierin sprak hij over 'enorme demonstraties in Egypte door mensen die verandering willen en eisen'. Hij gaf aan fel tegen het gebruik van geweld te zijn. Vervolgens prees hij het leger. Deze heeft, volgens Obama, zich perfect gedragen door te kiezen voor beschermen in plaats van de burgers aan te vallen.
Hij sprak Mubarak ook toe. Obama gaf aan dat de stemmen van de Egyptenaren duidelijk waren in hun eis dat de tijd van 'de huidige leider van het land' voorbij is en dat het volk een directe overgang van leiding eist.
Tegen de jongeren van Egypte zei Obama dat Amerika hun stemmen hoort. Ook benadrukte de president de nauwe band tussen de VS en Egypte.
Jawel, we shall see.quote:Op woensdag 2 februari 2011 00:50 schreef RobertVH het volgende:
[..]
Heb je dezelfde speech gezien?![]()
''orderly transition: now''
Dat dus.quote:Op woensdag 2 februari 2011 00:51 schreef druide het volgende:
Even voor de duidelijkheid, Obama zei niet dat verandering nu meteen moet beginnen maar dat het proces van verandering nu moet beginnen.
Ik vond het persoonlijk een zwakke speech van hem. Totaal geen duidelijk standpunt, iets wat Egypte nu wel nodig heeft.quote:Op woensdag 2 februari 2011 00:51 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Je komt zelf met 0 argumenten en hebt welgeteld een minuut gewacht voor je tot de conclusie kwam dat er geen reactie was. Dat lijkt nogal op een trol. Als je nog een inhoudelijke reactie op de speech hebt, graag.
Dat maakte ik er ook uit op idd.quote:Op woensdag 2 februari 2011 00:51 schreef druide het volgende:
Even voor de duidelijkheid, Obama zei niet dat verandering nu meteen moet beginnen maar dat het proces van verandering nu moet beginnen.
Dat is ook niet aan hem.quote:Op woensdag 2 februari 2011 00:52 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Ik vond het persoonlijk een zwakke speech van hem. Totaal geen duidelijk standpunt, iets wat Egypte nu wel nodig heeft.
Dat lijkt me vrij duidelijk.quote:Op woensdag 2 februari 2011 00:50 schreef clumsy_clown het volgende:
Mja, hij zegt wel weer weinig, maar ik heb het idee dat hij niet hardop wil zeggen dat Mubarak op moet stappen, maar dat wel de boodschap is.
Orderly transition ?quote:Op woensdag 2 februari 2011 00:52 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Ik vond het persoonlijk een zwakke speech van hem. Totaal geen duidelijk standpunt, iets wat Egypte nu wel nodig heeft.
Enige juiste vertaling.quote:Op woensdag 2 februari 2011 00:51 schreef druide het volgende:
ik heb dus ook het idee dat er gewoon gruwelijk omheen lultquote:Op woensdag 2 februari 2011 00:49 schreef Hukkie het volgende:
Zeer wel, wantquote:
Ondanks dat dit geen wenselijke situatie is, is dit wel het geval.quote:Op woensdag 2 februari 2011 00:52 schreef SuperHarregarre het volgende:
Ik vind 't wel typisch dat de wereld nu weer zat te wachten op de mening van de VS. Interesseerde mij eigenlijk geen reet, maar goed.
Ik zeg ook niet dat je het er mee eens moet zijn, maar die reactie had niets om op in te haken.quote:Op woensdag 2 februari 2011 00:52 schreef RvLaak het volgende:
[..]
juist .. ( is dat proces week geleden niet al begonnen ? toen de demonstranten de straat op gingen ???)quote:Op woensdag 2 februari 2011 00:51 schreef druide het volgende:
Precies. Muba's dagen zijn geteld, dus hoe eerder hij weg is hoe beter.quote:Op woensdag 2 februari 2011 00:53 schreef Toverheks het volgende:
hij kan natuurlijk Mubarak niet openlijk afvallen, maar denk dat Obama ook korte metten wil maken en ziet wat er in Egypte nu gebeurd, vergeet niet Egypte is belangrijk voor Amerika en ja je moet ook vriendjes blijven met de volgende regering lijkt mij.
Kan heel simpel met de VP. Moebie treedt af, VP neemt over, volk blij(er)quote:Op woensdag 2 februari 2011 00:53 schreef Muridae het volgende:
[..]
Orderly transition ?
Het volk moet dus maar luisteren naar Mubarak.
Hij kwam namelijk met hetzelfde aanbod.
Hij zei helemaal niets over wat er moet komen...quote:Op woensdag 2 februari 2011 00:54 schreef Ulpianus het volgende:
Hij zegt inderdaad niet dat hij nu weg moet, maar wel dat het afgelopen is met de schijndemocratie. Dat er partijen moeten worden gevormd en dat het leger er voor het volk moet zijn.
Dat lijkt mij nu ook het meest voor de hand liggende.quote:Op woensdag 2 februari 2011 00:54 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Kan heel simpel met de VP. Moebie treedt af, VP neemt over, volk blij(er)
dus ik zie het goed he Remlof wat er nu gebeurt met zulke toespraken is gewoon een warmhoudertjequote:Op woensdag 2 februari 2011 00:54 schreef remlof het volgende:
[..]
Precies. Muba's dagen zijn geteld, dus hoe eerder hij weg is hoe beter.
ja , dus hij toont een beetje respect ( dan dan weer wel ) met die woorden , maar uiteindelijk , niks nad noppes ....quote:Op woensdag 2 februari 2011 00:48 schreef gehotseflotst het volgende:
Hij geeft aan dat ie met Mubarak heeft gesproken, die beseft zich dat de omstandigheden moeten veranderen. Voor het volk. De Egyptenaren geven aan dat het tijd is voor verandering. Het is niet de rol van een ander land om te bepalen wie Egypte zou moeten leiden, dat moet aan de Egyptenaren overgelaten worden. Het proces van het kiezen van een nieuwe leider o.i.d. moet vreedzaam verlopen, eerlijk enz.
De demonstratie is inspirerend geweest om de wijze waarop deze verliep. De jonge mensen worden gehoord, hij gelooft dat ze hun eigen toekomst kunnen maken en dat ze voor hun kinderen en kleinkinderen een goede toekomst kunnen creëren. Er zullen moeilijke dagen zijn, veel vragen over de toekomst van Egypte. De mensen van Egypte zullen de antwoorden vinden. Te zien in de gemeenschap, onder de mensen, bij de soldaten en bij de mensen die arm in arm elkaar beschermden.
Bla bla, dat was het onder andere. Snel meegeschreven
Maar hij praatte veel te snel![]()
Jawel, hij zei dat de wil van het volk gevolgd moet worden.quote:Op woensdag 2 februari 2011 00:55 schreef BeSimple het volgende:
[..]
Hij zei helemaal niets over wat er moet komen...
Had de president van de USA dan moeten zeggen hoe Egypte zijn nieuwe regering moest gaan inrichten? Ze willen nu juist van opgedwongen dingen af.quote:Op woensdag 2 februari 2011 00:55 schreef BeSimple het volgende:
[..]
Daar was hij idd erg duidelijk overquote:Op woensdag 2 februari 2011 00:56 schreef remlof het volgende:
[..]
Jawel, hij zei dat de wil van het volk gevolgd moet worden.
Ik interpreteerde toch echt dat hij zei dat het Egyptische volk inspraak moest hebben in de regering en dat er naar meerdere mensen moest worden geluisterd?quote:Op woensdag 2 februari 2011 00:55 schreef BeSimple het volgende:
[..]
Ook geen internet?quote:Op woensdag 2 februari 2011 00:56 schreef megamandy het volgende:
Ik ga slapen, moet morgen vroeg op.
Tot morgenavond allemaal! Heb helaas geen tv op het werk en moet tot 18u door.
Uitdroging, slaapgebrek en wazig zicht hierquote:Op woensdag 2 februari 2011 00:56 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Daar was hij idd erg duidelijk over
Heeft men btw al een spellcheck gedaan over mijn update op de FP? Bier & FP werk is niet een hele goede combo
Denk niet dat dat het volk momenteel interesseerd... Ze willen enkel Moebie weg & democratie. Dat de VP er dan een half jaar zit, moet dan maar.quote:Op woensdag 2 februari 2011 00:56 schreef Muridae het volgende:
Dat de VP in het verleden hoofd van de geheime dienst was moeten ze maar vergeten ?
Suleiman is net zo'n grote schurk als Mubarak, lijkt me ook niet de beste kandidaat om hervormingen door te voeren, de ex chef van een paar honderdduizend (geheime) agenten.quote:Op woensdag 2 februari 2011 00:56 schreef Muridae het volgende:
Dat de VP in het verleden hoofd van de geheime dienst was moeten ze maar vergeten ?
Ziet er goed uitquote:Op woensdag 2 februari 2011 00:56 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Daar was hij idd erg duidelijk over
Heeft men btw al een spellcheck gedaan over mijn update op de FP? Bier & FP werk is niet een hele goede combo
Dankquote:
en dankquote:Op woensdag 2 februari 2011 00:57 schreef gehotseflotst het volgende:
[..]
Uitdroging, slaapgebrek en wazig zicht hierIk doe mijn best. Spelling lijkt me goed, kijk nog ff verder
Ik heb ook niet het idee dat Obama veel meer had kunnen zeggen zonder als 'kolonisator' over te komen, eigenlijk.quote:Op woensdag 2 februari 2011 00:57 schreef Ulpianus het volgende:
[..]
Ik interpreteerde toch echt dat hij zei dat het Egyptische volk inspraak moest hebben in de regering en dat er naar meerdere mensen moest worden geluisterd?
Al die dictaturen zijn ook representatief voor de stem van het volk. Dat is mijn interpetatie van USA met hun Midden-Oosten politiek de afgelopen 30 jaar.quote:Op woensdag 2 februari 2011 00:57 schreef Ulpianus het volgende:
[..]
Ik interpreteerde toch echt dat hij zei dat het Egyptische volk inspraak moest hebben in de regering en dat er naar meerdere mensen moest worden geluisterd?
Neequote:
quote:alphaleah MUST. SLEEP. Is there a Twitter pause button? #jan25 #egypt
1 minute ago via web
Jawel: "Moebie; opzouten & verkiezingen. De VS zal zich niet meer bemoeien met Egypte, zolang we maar door het Suez kanaal kunnen"quote:Op woensdag 2 februari 2011 00:58 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ik heb ook niet het idee dat Obama veel meer had kunnen zeggen zonder als 'kolonisator' over te komen, eigenlijk.
Ik vind deze zin een beetje raar RvLaak. Maar ik heb ook bier op.quote:Deze heeft, volgens Obama, zich perfect gedragen door te kiezen voor beschermen in plaats van de burgers aan te vallen.
Geen idee, ze herhalen heel veel. Nu weer de veldslag in Alexandrië.quote:
Alleen die zin idd. Misschien alleen vermelden dat ze het volk beschermden (en evt dat ze rellen afbraken o.i.d.)?quote:Op woensdag 2 februari 2011 01:00 schreef Ulpianus het volgende:
[..]
Ik vind deze zin een beetje raar RvLaak. Maar ik heb ook bier op.
Ik kan er momenteel echt niets anders van maken... Als iemand een betere zinsconstructie heeft, graagquote:Op woensdag 2 februari 2011 01:01 schreef gehotseflotst het volgende:
[..]
Alleen die zin idd. Misschien alleen vermelden dat ze het volk beschermden (en evt dat ze rellen afbraken o.i.d.)?
Niet zoals ik het lees. Heb er namelijk bewust "anti-demonstranten" van gemaaktquote:Op woensdag 2 februari 2011 01:02 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
over die FP ( ik had al eerder gemeld maar geen reactie gehad) ;
in die FP staat
Volgens Mohyeldin hebben de mensen in de pro-groep stokken en andere wapens mee. Wederom beschermt het leger de anti-demonstranten.
?? staat beetje raar , lijkt nou of ze de pro's namelijk beschermen ( anti demonstratie )
( of zeur ik nou ? )
verder top dat FP! !!!!
bedoelen jullie nou de zin waar ik het over had ?quote:Op woensdag 2 februari 2011 01:02 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Ik kan er momenteel echt niets anders van maken... Als iemand een betere zinsconstructie heeft, graag
Zoiets?quote:Update 00.50 uur
Obama gaf zojuist een persconferentie op het Witte Huis over de situatie in Egypte. Hierin sprak hij over 'enorme demonstraties in Egypte door mensen die verandering willen en eisen'. Hij gaf aan fel tegen het gebruik van geweld te zijn. Vervolgens prees hij het leger. Deze heeft, volgens Obama, zich perfect gedragen door te kiezen voor beschermen en opbreken van rellen.
Hij sprak Mubarak ook toe. Obama gaf aan dat de stemmen van de Egyptenaren duidelijk waren in hun eis dat de tijd van 'de huidige leider van het land' voorbij is en dat het volk een directe overgang van leiding eist.
Tegen de jongeren van Egypte zei Obama dat Amerika hun stemmen hoort. Ook benadrukte de president de nauwe band tussen de VS en Egypte.
nopequote:Op woensdag 2 februari 2011 01:03 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
bedoelen jullie nou de zin waar ik het over had ?
quote:Deze heeft, volgens Obama, zich perfect gedragen door te kiezen voor beschermen in plaats van de burgers aan te vallen.
lijkt het toch nog of het over mensen gaat die tegen de demonstranten zijn ? of ligt dat nu aan mij ?quote:Op woensdag 2 februari 2011 01:02 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Niet zoals ik het lees. Heb er namelijk bewust "anti-demonstranten" van gemaakt
Dan moet je iemand zoeken die af en toe een update kan smsen. Dit topic zit er vol mee denk ik, als je verder geen 'volgers' kentquote:Op woensdag 2 februari 2011 00:59 schreef megamandy het volgende:
[..]
Nee
Erg he, en is mijn eerste werkdag en eigenlijk denk ik niet dat die andere mensen dit ook maar een fuck interesseert.
Maar 't klopt ook wel, omdat ze eigenlijk bevel hadden om met scherp te schieten op de burgers... toch?quote:
Deze heeft, volgens Obama, zich perfect gedragen door te kiezen voor het beschermen in plaats van aanvallen van de burgers.quote:Op woensdag 2 februari 2011 01:02 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Ik kan er momenteel echt niets anders van maken... Als iemand een betere zinsconstructie heeft, graag
Zoeiets ?quote:Op woensdag 2 februari 2011 01:02 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Deze heeft, volgens Obama, zich perfect gedragen door te kiezen voor het beschermen van de burgers en opbreken van rellen.quote:
Volgens mij ligt dat aan jou, maar ben benieuwd naar de mening van de restquote:Op woensdag 2 februari 2011 01:04 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
lijkt het toch nog of het over mensen gaat die tegen de demonstranten zijn ? of ligt dat nu aan mij ?
zo is die goedquote:Op woensdag 2 februari 2011 01:05 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Deze heeft, volgens Obama, zich perfect gedragen door te kiezen voor het beschermen van de burgers en opbreken van rellen.
Zo ook goed? Ik wil die burgers er namelijk expliciet in hebben.
[..]
Volgens mij ligt dat aan jou, maar ben benieuwd naar de mening van de rest
Dat is ten eerste totaal geen realistische politiek en ten tweede een prachtvoorbeeld van het 'opdringen' dat ik noemde.quote:Op woensdag 2 februari 2011 00:59 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Jawel: "Moebie; opzouten & verkiezingen. De VS zal zich niet meer bemoeien met Egypte, zolang we maar door het Suez kanaal kunnen"
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |