abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92178474
Oorspronkelijke OP:

quote:
De meeste mensen leren het versieren op de middelbare school of soms al op de basisschool. Dan gaat het met vallen en opstaan en kun je allerlei fouten maken. Maar je groeit er op een of andere manier in en raakt er vertrouwd mee zodat je daarna goed beslagen de liefdesmarkt op kunt.

Maar als je deze periode nou helemaal niets leert? Dan moet je het in de volwassen wereld leren waar alles veel serieuzer is, vrouwen kritischer en fouten sneller worden afgestraft.

Is het dan nog mogelijk om het gewoon te leren zoals iedereen die het wel op de middelbare school heeft gedaan. Ik heb het in mijn tienerjaren op een korte scharrel na helemaal gemist.
Hier verder. ^O^

Vorige topics:
Is versieren op latere leeftijd nog goed te leren #2
Is versieren op latere leeftijd nog goed te leren

[ Bericht 5% gewijzigd door Ensemble op 01-02-2011 21:41:40 ]
pi_92178654
Laatste post:

quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 12:34 schreef Splackavellie02 het volgende:
Dan luister je niet. Moet je ook niet blijven janken dat het niet werkt.

Overigens, het beste boek van pua is Magic Bullets van Savoy.
  dinsdag 1 februari 2011 @ 17:12:43 #3
169701 HugoBaas
Ik ben niet meer hier
pi_92180735
Eens een prutser altijd een prutser.

Je wordt daar op latere leeftijd nooit ineens heel goed in. :')
Op maandag 29 maart 2010 19:12 schreef Spoortie het volgende:
Ah, dan vind ik het ook redelijk als ik in naam van alle autisten op FoK! een topic mag openen dat die HugoBaas die ene ziekte met twee k's mag krijgen, of mag dat dan weer niet?
  dinsdag 1 februari 2011 @ 17:14:38 #4
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_92180862
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 17:12 schreef HugoBaas het volgende:
Eens een prutser altijd een prutser.

Je wordt daar op latere leeftijd nooit ineens heel goed in. :')
Onzin, maar het is net als met een taal leren. Dat lukt sneller als je nog jong bent. Hoe ouder je wordt, hoe langer het 'leren' duurt.
Gourmetten of steengrillen?
  dinsdag 1 februari 2011 @ 21:28:07 #5
326272 PfenisBaron
diversiteitsprediker
pi_92194732
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 16:31 schreef Ensemble het volgende:
Laatste post:

[..]

Kijk, ideale tip.
Publicatie staat op google trouwens: checkt
pi_92195745
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 21:28 schreef PfenisBaron het volgende:

[..]

Kijk, ideale tip.
Publicatie staat op google trouwens: checkt
Ik ga deze ook zeker een keer nog lezen. Bedankt. ^O^
  dinsdag 1 februari 2011 @ 21:45:44 #7
291725 Premium_Quality
Natuurlijk gebrouwen
pi_92195847
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 21:44 schreef Ensemble het volgende:

[..]

Ik ga deze ook zeker een keer nog lezen. Bedankt. ^O^
Ik ben hem nu aan het lezen :')

Interessant boek. Lijkt meer over de theorie te gaan dan over exacte routines.
pi_92205634
Ik heb het gevoel dat ik in een soortgelijke situatie zit, maar dat heeft in mijn geval alles te maken met mijn karakter en dan met name mijn onzekerheid.

Ik ben pas net geen tiener meer, dus ik heb verder geen recht van spreken. :P Maar in deel 2 staat iets moois waar veel te weinig op gereageerd is.

quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 07:52 schreef Schenkstroop het volgende:

precies wat ik tien jaar terug dacht,. al die tieners trekken niet voor niets op in groepjes. in groepjes durf je meer, en leer je de grenzen verkennen van de volwassen wereld. achteraf kun je alleen maar lachen om wat je samen hebt meegemaakt, de falen en de wins. en zo groei je en wordt je sterker.

mensen als Richardprf en ik hebben dat gewoon gemist. nu op onze leeftijd staat er meer op het spel. jonge meisjes zijn passé/verboden en op onze leeftijd heb je te maken met zg veeleisende meisjes a la "ikhebgeenmsn" en dat soort kutjes. 't is een bitch
Ik geloof dat daar weleens een kern van waarheid in zou kunnen zitten. Ik heb ook heel erg dat optrekken in groepjes gemist tijdens mijn middelbare schooltijd. Ik heb heel vaak het idee dat ik ten veel niet geleerd heb en veel gemist heb; ik heb toen ook nooit zo met meisjes om kunnen gaan als mijn klasgenoten.

Ik denk dat ik in die tijd veel gemist heb in de mannen<->vrouwen-interactie. Voel me ongemakkelijk, heb totaal geen gevoel voor gesprekken met vrouwen (ben ik sowieso vrij slecht in, maar om een of andere reden is het makkelijker om een goed gesprek te voeren met mannen. Vrouwen kunnen als je raar overkomt of niet interessant genoeg weet te praten heel erg 'kil' reageren. )

Studeer inmiddels als een paar jaar en ik heb nog een tijdje om het wel te leren (en andere aspecten van mijn leven op orde te krijgen, want dat heb ik nog steeds niet). Ik denk/hoop dat het nog wel goed komt.

Maar om een lang verhaal kort te maken, ik denk dat wat Schenkstroop hier schetst best wel ens waar zou kunnen zijn. Ben best wel benieuwd hoe anderen daar over denken.
pi_92207002
Hmm, ik trok wel op met een groepje maar het is niet dat de mannen en vrouwen elkaar allemaal afgewerkt hebben hoor. :P

Op latere leeftijd heb je ook een vriendengroep. Ik denk niet dat het een met het ander te maken heeft. Kan wel, maar zal geen regel zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jabberwocky op 02-02-2011 01:00:12 ]
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  woensdag 2 februari 2011 @ 00:57:32 #10
326272 PfenisBaron
diversiteitsprediker
pi_92207097
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 00:18 schreef benzin het volgende:
Ik heb het gevoel dat ik in een soortgelijke situatie zit, maar dat heeft in mijn geval alles te maken met mijn karakter en dan met name mijn onzekerheid.

Ik ben pas net geen tiener meer, dus ik heb verder geen recht van spreken. :P Maar in deel 2 staat iets moois waar veel te weinig op gereageerd is.

[..]

Ik geloof dat daar weleens een kern van waarheid in zou kunnen zitten. Ik heb ook heel erg dat optrekken in groepjes gemist tijdens mijn middelbare schooltijd. Ik heb heel vaak het idee dat ik ten veel niet geleerd heb en veel gemist heb; ik heb toen ook nooit zo met meisjes om kunnen gaan als mijn klasgenoten.

Ik denk dat ik in die tijd veel gemist heb in de mannen<->vrouwen-interactie. Voel me ongemakkelijk, heb totaal geen gevoel voor gesprekken met vrouwen (ben ik sowieso vrij slecht in, maar om een of andere reden is het makkelijker om een goed gesprek te voeren met mannen. Vrouwen kunnen als je raar overkomt of niet interessant genoeg weet te praten heel erg 'kil' reageren. )

Studeer inmiddels als een paar jaar en ik heb nog een tijdje om het wel te leren (en andere aspecten van mijn leven op orde te krijgen, want dat heb ik nog steeds niet). Ik denk/hoop dat het nog wel goed komt.

Maar om een lang verhaal kort te maken, ik denk dat wat Schenkstroop hier schetst best wel ens waar zou kunnen zijn. Ben best wel benieuwd hoe anderen daar over denken.
Tuurlijk bouw je door omgang met anderen een sociaal referentiekader op, dat mag duidelijk zijn.

Maar wat is voor jou nu helemaal het verschil tussen een gesprek met een man, danwel met een vrouw? (afgezien van het feit dat je je natuurlijk afvraagt of je taas fijn in haar kakement zou liggen).

quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 00:54 schreef Jabberwocky het volgende:
Hmm, ik trekte wel op met een groepje maar het is niet dat de mannen en vrouwen elkaar allemaal afgewerkt hebben hoor. :P

Op latere leeftijd heb je ook een vriendengroep. Ik denk niet dat het een met het ander te maken heeft. Kan wel, maar zal geen regel zijn.
Verbeter jij eerst je taalvaardigheid maar eens knul, daarna kunnen we het wel weer over de inhoud van je post gaan hebben.
pi_92207182
Godverdomme wat dom. :')
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_92215793
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 00:57 schreef PfenisBaron het volgende:

[..]

Tuurlijk bouw je door omgang met anderen een sociaal referentiekader op, dat mag duidelijk zijn.

Maar wat is voor jou nu helemaal het verschil tussen een gesprek met een man, danwel met een vrouw? (afgezien van het feit dat je je natuurlijk afvraagt of je taas fijn in haar kakement zou liggen).
Niet alleen een sociaal referentiekader, maar ook echt oefening met meisjes op het moment dat dat nog vrij onschuldig kan.

Wat is het verschil? Ik vind dat een moeilijke vraag, omdat ik daar zelf ook nog steeds geen goed antwoord op heb. Het voelt en gaat gewoon allemaal heel anders, ook als ik gesprekken af en toe in de bus/trein/op straat opvang dan voelen gesprekken waar een vrouw bij betrokken is vaak anders aan.

Er zijn een paar punten waar ik vrij zeker over weet dat het zo is. Vrouwen reageren vaak veel killer en meer gesloten dan een man. (Kort reageren, gesloten lichaamstaal etc. Op sommige mannen reageren ze opener, dus goede gesprekken met vrouwen voeren is blijkbaar een te leren vaardigheid) Met mannen zijn makkelijk logische gesprekken te voeren, gesprekken met vrouwen werken anders, maar kan niet precies verklaren hoe dan wel.

Daarnaast komt er in mijn geval ook nog de herinnering aan een paar traumatische ervaringen bij. Als ik in de buurt van vrouwen ben dan voel ik mezelf een beetje zoals iemand zich zou voelen in de buurt van een slang die ooit al een keer toegehapt heeft. Ik moet vrij veel moeite doen om die zenuwen te onderdrukken en dat werkt niet echt in mijn voordeel. Ik voel mezelf snel geïntimideerd door een vrouw. Dit is dan iets wat in mijn persoonlijke geval een verschil is, de verschillen in de alinea hierboven zijn voor iedereen hetzelfde denk ik.
pi_92215878
Benzin stap es over die traumatische ervaring van je heen. Je maakt het alleen maar lastig voor jezelf. Neem es risico.
  woensdag 2 februari 2011 @ 12:09:33 #14
262 Re
Kiss & Swallow
pi_92215936
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 00:57 schreef PfenisBaron het volgende:

Verbeter jij eerst je taalvaardigheid maar eens knul, daarna kunnen we het wel weer over de inhoud van je post gaan hebben.
zou je gewoon op willen tyfen... lijkt me een nuttigere bezigheid :)
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_92216470
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 12:08 schreef VonHinten het volgende:
Benzin stap es over die traumatische ervaring van je heen. Je maakt het alleen maar lastig voor jezelf. Neem es risico.
Doe ik af en toe ook, maar het is niet echt makkelijk om je zenuwen onder bedwang te houden.

Maar eigenlijk zou het nu niet echt over mij moeten gaan, maar over de stelling die schenkstroop schetste en waar ik best in geloof.

Ik geloof dat dit 99% van de problemen die jongens op dit vlak hebben hierdoor wordt veroorzaakt, maar zowel in deel 2 als hier leest bijna iedereen er blijkbaar overheen:
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 00:18 schreef benzin het volgende:
In deel 2 staat iets moois waar veel te weinig op gereageerd is.

[..]

Toen ik dat las in deel 2 herkende ik dat gewoon, ook in andere mensen die hier problemen mee hebben.

[ Bericht 2% gewijzigd door benzin op 02-02-2011 12:33:43 ]
pi_92217197
^-- Waarheid als een koe Benzin. Je mist sociale vaardigheden omdat je vroeger uberhaupt geen vrienden had. Helder.

Wat betekent dat echter voor nu? Dat je jezelf deze vaardigheden aan moet leren. Denk na over wat jou een fijn gevoel geeft in contact met anderen. Je houdt ervan als de ander oprechtheid, interesse, goedheid, complimentjes, hulp en humor laat zien? Nou, dan zal de andere persoon daar ook wel van houden. Straal dit uit in je contact met anderen.

Zenuwachtigheid of stress is iets wat je jezelf aandoet. Zet je daar rationeel overheen. Neem es risico in een gesprek, maar een gedurfde (uitdagende) opmerking en geloof (nee, weet!) dat je dit als volwassen man prima kan maken.
pi_92236517
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 12:39 schreef VonHinten het volgende:
^-- Waarheid als een koe Benzin. Je mist sociale vaardigheden omdat je vroeger uberhaupt geen vrienden had. Helder.
Uhuh, maar sociale vaardigheden opdoen die je gebruikt bij mannen is makkelijker dan die voor gebruik bij vrouwen. Dus, ja, ik mis sociale vaardigheden, maar in het bijzonder die voor vrouwen. En dat is in veel gevallen de meest elegante verklaring die ik ooit gezien heb voor dit soort problemen.

Het is sowieso een stuk makkelijker om met mannen dingen te doen en gesprekken te voeren dan met vrouwen.

quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 12:39 schreef VonHinten het volgende:
Wat betekent dat echter voor nu? Dat je jezelf deze vaardigheden aan moet leren. Denk na over wat jou een fijn gevoel geeft in contact met anderen. Je houdt ervan als de ander oprechtheid, interesse, goedheid, complimentjes, hulp en humor laat zien? Nou, dan zal de andere persoon daar ook wel van houden. Straal dit uit in je contact met anderen.

Zenuwachtigheid of stress is iets wat je jezelf aandoet. Zet je daar rationeel overheen. Neem es risico in een gesprek, maar een gedurfde (uitdagende) opmerking en geloof (nee, weet!) dat je dit als volwassen man prima kan maken.
Zeker, moet ik inderdaad ook. Alleen is het wel ietsje makkelijker gezegd dan gedaan. Ik ben het ook aan het proberen :)

Ik weet niet of ik me daar rationeel overheen kan zetten. Ik onderdruk de stress, zenuwachtigheid en angst wel, maar dat wordt niet echt minder. Sowieso ben ik in sociale situaties, zeker als deze voor mij onbekender zijn, bijzonder nerveus.

Situaties met vrouwen zijn voor mij vervelend. Ik *haat* het om te dicht in de buurt te moeten zijn van vrouwen omdat ik me dan angstig voel. Ik weet rationeel wel dat ze niet bijten, maar dat maakt me niet minder bang. Mijn angst onderdrukken is een hoop werk en niet echt fijn. Op het moment vermijd ik vaak situaties die eigenlijk belangrijk voor me zijn, maar waar te veel vrouwen zijn :) Eigenlijk zou ik dat niet moeten doen.
pi_92255485
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 18:48 schreef benzin het volgende:

Situaties met vrouwen zijn voor mij vervelend. Ik *haat* het om te dicht in de buurt te moeten zijn van vrouwen omdat ik me dan angstig voel. Ik weet rationeel wel dat ze niet bijten, maar dat maakt me niet minder bang. Mijn angst onderdrukken is een hoop werk en niet echt fijn. Op het moment vermijd ik vaak situaties die eigenlijk belangrijk voor me zijn, maar waar te veel vrouwen zijn :) Eigenlijk zou ik dat niet moeten doen.
Een paar uur geleden had ik weer zo'n situatie. Eigenlijk zou ik er heel veel voor over hebben om van die angst af te komen.
pi_92255850
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 18:48 schreef benzin het volgende:

[..]

Uhuh, maar sociale vaardigheden opdoen die je gebruikt bij mannen is makkelijker dan die voor gebruik bij vrouwen.
*buzzer tone*

Daar ga je de fout in. Sociale interactie met vrouwen is alleen anders dan met mannen, niet makkelijker of moeilijker. Je weet gewoon nog niet op welke knoppen je precies moet drukken als je bij een vrouw in de buurt bent. En welke houding je jezelf moet geven.

Dat je angstig en zenuwachtig wordt, duidt er mijns inziens op dat je veul te veul van de interactie met de vrouw (of de gevolgen daarvan, of het beeld wat die vrouw van jou zal hebben na jullie gesprek) verwacht. Zie de vrouw voorlopig gewoon even als een kerel met toevallig een gleufje en twee borsten die iets andere interesses heeft dan een man, en niet als een potentiele levenspartner. Hoe lager de verwachtingen, hoe lager de druk, hoe ontspannener (?) je zult zijn :)
pi_92256439
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 00:07 schreef VonHinten het volgende:

Daar ga je de fout in. Sociale interactie met vrouwen is alleen anders dan met mannen, niet makkelijker of moeilijker. Je weet gewoon nog niet op welke knoppen je precies moet drukken als je bij een vrouw in de buurt bent. En welke houding je jezelf moet geven.
Voor mij zijn de knoppen van mannen dan veel beter te vinden. Ik heb nog nooit logica kunnen ontdekken aan interactie met vrouwen.

Mannen zijn logisch, makkelijk, simpel etc. Ik weet gewoon niet wat ik met vrouwen aan moet.

quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 00:07 schreef VonHinten het volgende:

Dat je angstig en zenuwachtig wordt, duidt er mijns inziens op dat je veul te veul van de interactie met de vrouw (of de gevolgen daarvan, of het beeld wat die vrouw van jou zal hebben na jullie gesprek) verwacht. Zie de vrouw voorlopig gewoon even als een kerel met toevallig een gleufje en twee borsten die iets andere interesses heeft dan een man, en niet als een potentiele levenspartner. Hoe lager de verwachtingen, hoe lager de druk, hoe ontspannener (?) je zult zijn :)
Als een meisje slecht reageert, dan heb ik daar weken buikpijn van. Ik weet uit ervaring hoe lelijk en kil ze tegen me kunnen doen. (Soms vraag ik me af of ze niet doorhebben hoeveel pijn ze jongens kunnen doen)

Ik heb geen hoge verwachtingen van gesprekken met een vrouw, het is meer dat ik vrouwen zie als 'vreemde wezens' waarvan ik niet weet hoe ik ermee moet omgaan. Ze zijn echt anders dan mannen, en dan heb ik het puur over gedrag en interesses. Daarnaast speelt die angst mee, ik ben doodsbang dat ze me pijn zullen gaan doen.

[ Bericht 1% gewijzigd door benzin op 03-02-2011 00:32:47 ]
  donderdag 3 februari 2011 @ 00:37:44 #21
291725 Premium_Quality
Natuurlijk gebrouwen
pi_92257454
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 00:18 schreef benzin het volgende:

[..]

Voor mij zijn de knoppen van mannen dan veel beter te vinden. Ik heb nog nooit logica kunnen ontdekken aan interactie met vrouwen.

Mannen zijn logisch, makkelijk, simpel etc. Ik weet gewoon niet wat ik met vrouwen aan moet.

[..]

Als een meisje slecht reageert, dan heb ik daar weken buikpijn van. Ik weet uit ervaring hoe lelijk en kil ze tegen me kunnen doen. (Soms vraag ik me af of ze niet doorhebben hoeveel pijn ze jongens kunnen doen)

Ik heb geen hoge verwachtingen van gesprekken met een vrouw, het is meer dat ik vrouwen zie als 'vreemde wezens' waarvan ik niet weet hoe ik ermee moet omgaan. Ze zijn echt anders dan mannen, en dan heb ik het puur over gedrag en interesses. Daarnaast speelt die angst mee, ik ben doodsbang dat ze me pijn zullen gaan doen.
Als je er geen hoge verwachtingen van hebt, waarom krijg je er dan buikpijn van? Als je ergens geen verwachtingen van hebt, maakt het je ook niks uit wat er gebeurt. Als een man kil tegen je doet, reageer je dan ook zo?

Die vrouw doet je geen pijn, je doet jezelf pijn. Het is waarschijnlijk niet eens haar doel om je pijn te doen (en als dat zo is wil je toch niks met zo'n zielig en onzeker figuur te maken hebben).
  donderdag 3 februari 2011 @ 01:52:39 #22
332441 Legit
Charlie Sheen FTWinning!
pi_92259615
Ze doen je waarschijnlijk alleen pijn (afwijzen) zodat je afhaakt en niet doorgaat, zodat ze je laten weten dat ze niet geintresseerd zijn en op die manier jou verdere pijn besparen. Óf het zijn gewoon zielige wijfen die hun frustraties op jou uiten om zichzelf dan wat beter voelen. Maakt niet uit toch, haters gonna hate. Die bitches zitten waarschijnlijk ook niet lekker in hun vel, dus daar wil jij ook niks mee te maken hebben als het goed is.

De enigste manier om over je angst heen te komen is om jezelf er mee te confronteren. Vergeet niet dat wie nog nooit heeft gefaald, nog nooit iets nieuws heeft geprobeerd. Ik heb uiteindelijk meer spijt van de risico's die ik niet genomen heb dan de keren dat ik hard heb gefaald, want ik heb me toch even door mijn angsten heen geslagen en er iets van geleerd. Al voelt dat op zo'n moment misschien niet zo.
pi_92262705
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 00:37 schreef Premium_Quality het volgende:

Als je er geen hoge verwachtingen van hebt, waarom krijg je er dan buikpijn van? Als je ergens geen verwachtingen van hebt, maakt het je ook niks uit wat er gebeurt. Als een man kil tegen je doet, reageer je dan ook zo?
Omdat ik er lage, vervelende, verwachtingen van heb.

Als een man kil of op een andere manier vervelend tegen me is dan reageer ik mindere mate ook zo. Van vrouwen vind ik het wel erger though. Maar mannn doen dat ook bijna nooit, dat is een van die verschillen tussen mannen en vrouwen.

quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 00:37 schreef Premium_Quality het volgende:
Die vrouw doet je geen pijn, je doet jezelf pijn. Het is waarschijnlijk niet eens haar doel om je pijn te doen (en als dat zo is wil je toch niks met zo'n zielig en onzeker figuur te maken hebben).
Ik weet niet, waarom zou ik mezelf pijn willen doen??
  donderdag 3 februari 2011 @ 09:19:18 #24
291725 Premium_Quality
Natuurlijk gebrouwen
pi_92262826
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 09:14 schreef benzin het volgende:

[..]

Als een man kil of op een andere manier vervelend tegen me is dan reageer ik mindere mate ook zo. Van vrouwen vind ik het wel erger though. Maar mannn doen dat ook bijna nooit, dat is een van die verschillen tussen mannen en vrouwen.

[..]

Ze geeft je geen klap met een knuppel toch? Het ergste wat vrouwen doen meestal is wegdraaien of even koud naar je kijken. Als je gaat lachen of het je denkt: "boeiend", doet het ook geen pijn. Het doet alleen pijn als je denkt: "Oh, zie je nou wel. Alle vrouwen zijn gemeen tegen me en willen niks met me te maken hebben."
pi_92268999
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 09:14 schreef benzin het volgende:

[..]

[..]

Tsja, de vicieuze cirkel van zelfvertrouwen.

Geen zelfvertrouwen -> Geen succes bij vrouwen
Geen succes bij vrouwen -> Nog minder zelfvertrouwen

Ergens zul je deze cirkel moeten doorbreken. Hoe? Trots zijn op jezelf, lekker in je vel zitten (ga sporten, bij een vereniging, doe een toffe reis). Hoe je met anderen omgaat, is een reflectie van hoe je jezelf ziet en hoe je je voelt. Zet die vrouwen voorlopig maar even uit je hoofd, en werk aan jezelf.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')