Hier verder.quote:De meeste mensen leren het versieren op de middelbare school of soms al op de basisschool. Dan gaat het met vallen en opstaan en kun je allerlei fouten maken. Maar je groeit er op een of andere manier in en raakt er vertrouwd mee zodat je daarna goed beslagen de liefdesmarkt op kunt.
Maar als je deze periode nou helemaal niets leert? Dan moet je het in de volwassen wereld leren waar alles veel serieuzer is, vrouwen kritischer en fouten sneller worden afgestraft.
Is het dan nog mogelijk om het gewoon te leren zoals iedereen die het wel op de middelbare school heeft gedaan. Ik heb het in mijn tienerjaren op een korte scharrel na helemaal gemist.
quote:Op dinsdag 1 februari 2011 12:34 schreef Splackavellie02 het volgende:
Dan luister je niet. Moet je ook niet blijven janken dat het niet werkt.
Overigens, het beste boek van pua is Magic Bullets van Savoy.
Onzin, maar het is net als met een taal leren. Dat lukt sneller als je nog jong bent. Hoe ouder je wordt, hoe langer het 'leren' duurt.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 17:12 schreef HugoBaas het volgende:
Eens een prutser altijd een prutser.
Je wordt daar op latere leeftijd nooit ineens heel goed in.
Ik ga deze ook zeker een keer nog lezen. Bedankt.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 21:28 schreef PfenisBaron het volgende:
[..]
Kijk, ideale tip.
Publicatie staat op google trouwens: checkt
Ik ben hem nu aan het lezenquote:Op dinsdag 1 februari 2011 21:44 schreef Ensemble het volgende:
[..]
Ik ga deze ook zeker een keer nog lezen. Bedankt.
Ik geloof dat daar weleens een kern van waarheid in zou kunnen zitten. Ik heb ook heel erg dat optrekken in groepjes gemist tijdens mijn middelbare schooltijd. Ik heb heel vaak het idee dat ik ten veel niet geleerd heb en veel gemist heb; ik heb toen ook nooit zo met meisjes om kunnen gaan als mijn klasgenoten.quote:Op donderdag 27 januari 2011 07:52 schreef Schenkstroop het volgende:
precies wat ik tien jaar terug dacht,. al die tieners trekken niet voor niets op in groepjes. in groepjes durf je meer, en leer je de grenzen verkennen van de volwassen wereld. achteraf kun je alleen maar lachen om wat je samen hebt meegemaakt, de falen en de wins. en zo groei je en wordt je sterker.
mensen als Richardprf en ik hebben dat gewoon gemist. nu op onze leeftijd staat er meer op het spel. jonge meisjes zijn passé/verboden en op onze leeftijd heb je te maken met zg veeleisende meisjes a la "ikhebgeenmsn" en dat soort kutjes. 't is een bitch
Tuurlijk bouw je door omgang met anderen een sociaal referentiekader op, dat mag duidelijk zijn.quote:Op woensdag 2 februari 2011 00:18 schreef benzin het volgende:
Ik heb het gevoel dat ik in een soortgelijke situatie zit, maar dat heeft in mijn geval alles te maken met mijn karakter en dan met name mijn onzekerheid.
Ik ben pas net geen tiener meer, dus ik heb verder geen recht van spreken.Maar in deel 2 staat iets moois waar veel te weinig op gereageerd is.
[..]
Ik geloof dat daar weleens een kern van waarheid in zou kunnen zitten. Ik heb ook heel erg dat optrekken in groepjes gemist tijdens mijn middelbare schooltijd. Ik heb heel vaak het idee dat ik ten veel niet geleerd heb en veel gemist heb; ik heb toen ook nooit zo met meisjes om kunnen gaan als mijn klasgenoten.
Ik denk dat ik in die tijd veel gemist heb in de mannen<->vrouwen-interactie. Voel me ongemakkelijk, heb totaal geen gevoel voor gesprekken met vrouwen (ben ik sowieso vrij slecht in, maar om een of andere reden is het makkelijker om een goed gesprek te voeren met mannen. Vrouwen kunnen als je raar overkomt of niet interessant genoeg weet te praten heel erg 'kil' reageren. )
Studeer inmiddels als een paar jaar en ik heb nog een tijdje om het wel te leren (en andere aspecten van mijn leven op orde te krijgen, want dat heb ik nog steeds niet). Ik denk/hoop dat het nog wel goed komt.
Maar om een lang verhaal kort te maken, ik denk dat wat Schenkstroop hier schetst best wel ens waar zou kunnen zijn. Ben best wel benieuwd hoe anderen daar over denken.
Verbeter jij eerst je taalvaardigheid maar eens knul, daarna kunnen we het wel weer over de inhoud van je post gaan hebben.quote:Op woensdag 2 februari 2011 00:54 schreef Jabberwocky het volgende:
Hmm, ik trekte wel op met een groepje maar het is niet dat de mannen en vrouwen elkaar allemaal afgewerkt hebben hoor.
Op latere leeftijd heb je ook een vriendengroep. Ik denk niet dat het een met het ander te maken heeft. Kan wel, maar zal geen regel zijn.
Niet alleen een sociaal referentiekader, maar ook echt oefening met meisjes op het moment dat dat nog vrij onschuldig kan.quote:Op woensdag 2 februari 2011 00:57 schreef PfenisBaron het volgende:
[..]
Tuurlijk bouw je door omgang met anderen een sociaal referentiekader op, dat mag duidelijk zijn.
Maar wat is voor jou nu helemaal het verschil tussen een gesprek met een man, danwel met een vrouw? (afgezien van het feit dat je je natuurlijk afvraagt of je taas fijn in haar kakement zou liggen).
zou je gewoon op willen tyfen... lijkt me een nuttigere bezigheidquote:Op woensdag 2 februari 2011 00:57 schreef PfenisBaron het volgende:
Verbeter jij eerst je taalvaardigheid maar eens knul, daarna kunnen we het wel weer over de inhoud van je post gaan hebben.
Doe ik af en toe ook, maar het is niet echt makkelijk om je zenuwen onder bedwang te houden.quote:Op woensdag 2 februari 2011 12:08 schreef VonHinten het volgende:
Benzin stap es over die traumatische ervaring van je heen. Je maakt het alleen maar lastig voor jezelf. Neem es risico.
Toen ik dat las in deel 2 herkende ik dat gewoon, ook in andere mensen die hier problemen mee hebben.quote:Op woensdag 2 februari 2011 00:18 schreef benzin het volgende:
In deel 2 staat iets moois waar veel te weinig op gereageerd is.
[..]
Ik geloof dat daar weleens een kern van waarheid in zou kunnen zitten. Ik heb ook heel erg dat optrekken in groepjes gemist tijdens mijn middelbare schooltijd. Ik heb heel vaak het idee dat ik ten veel niet geleerd heb en veel gemist heb; ik heb toen ook nooit zo met meisjes om kunnen gaan als mijn klasgenoten.
Maar om een lang verhaal kort te maken, ik denk dat wat Schenkstroop hier schetst best wel ens waar zou kunnen zijn. Ben best wel benieuwd hoe anderen daar over denken.
Uhuh, maar sociale vaardigheden opdoen die je gebruikt bij mannen is makkelijker dan die voor gebruik bij vrouwen. Dus, ja, ik mis sociale vaardigheden, maar in het bijzonder die voor vrouwen. En dat is in veel gevallen de meest elegante verklaring die ik ooit gezien heb voor dit soort problemen.quote:Op woensdag 2 februari 2011 12:39 schreef VonHinten het volgende:
^-- Waarheid als een koe Benzin. Je mist sociale vaardigheden omdat je vroeger uberhaupt geen vrienden had. Helder.
Zeker, moet ik inderdaad ook. Alleen is het wel ietsje makkelijker gezegd dan gedaan. Ik ben het ook aan het proberenquote:Op woensdag 2 februari 2011 12:39 schreef VonHinten het volgende:
Wat betekent dat echter voor nu? Dat je jezelf deze vaardigheden aan moet leren. Denk na over wat jou een fijn gevoel geeft in contact met anderen. Je houdt ervan als de ander oprechtheid, interesse, goedheid, complimentjes, hulp en humor laat zien? Nou, dan zal de andere persoon daar ook wel van houden. Straal dit uit in je contact met anderen.
Zenuwachtigheid of stress is iets wat je jezelf aandoet. Zet je daar rationeel overheen. Neem es risico in een gesprek, maar een gedurfde (uitdagende) opmerking en geloof (nee, weet!) dat je dit als volwassen man prima kan maken.
Een paar uur geleden had ik weer zo'n situatie. Eigenlijk zou ik er heel veel voor over hebben om van die angst af te komen.quote:Op woensdag 2 februari 2011 18:48 schreef benzin het volgende:
Situaties met vrouwen zijn voor mij vervelend. Ik *haat* het om te dicht in de buurt te moeten zijn van vrouwen omdat ik me dan angstig voel. Ik weet rationeel wel dat ze niet bijten, maar dat maakt me niet minder bang. Mijn angst onderdrukken is een hoop werk en niet echt fijn. Op het moment vermijd ik vaak situaties die eigenlijk belangrijk voor me zijn, maar waar te veel vrouwen zijnEigenlijk zou ik dat niet moeten doen.
*buzzer tone*quote:Op woensdag 2 februari 2011 18:48 schreef benzin het volgende:
[..]
Uhuh, maar sociale vaardigheden opdoen die je gebruikt bij mannen is makkelijker dan die voor gebruik bij vrouwen.
Voor mij zijn de knoppen van mannen dan veel beter te vinden. Ik heb nog nooit logica kunnen ontdekken aan interactie met vrouwen.quote:Op donderdag 3 februari 2011 00:07 schreef VonHinten het volgende:
Daar ga je de fout in. Sociale interactie met vrouwen is alleen anders dan met mannen, niet makkelijker of moeilijker. Je weet gewoon nog niet op welke knoppen je precies moet drukken als je bij een vrouw in de buurt bent. En welke houding je jezelf moet geven.
Als een meisje slecht reageert, dan heb ik daar weken buikpijn van. Ik weet uit ervaring hoe lelijk en kil ze tegen me kunnen doen. (Soms vraag ik me af of ze niet doorhebben hoeveel pijn ze jongens kunnen doen)quote:Op donderdag 3 februari 2011 00:07 schreef VonHinten het volgende:
Dat je angstig en zenuwachtig wordt, duidt er mijns inziens op dat je veul te veul van de interactie met de vrouw (of de gevolgen daarvan, of het beeld wat die vrouw van jou zal hebben na jullie gesprek) verwacht. Zie de vrouw voorlopig gewoon even als een kerel met toevallig een gleufje en twee borsten die iets andere interesses heeft dan een man, en niet als een potentiele levenspartner. Hoe lager de verwachtingen, hoe lager de druk, hoe ontspannener (?) je zult zijn
Als je er geen hoge verwachtingen van hebt, waarom krijg je er dan buikpijn van? Als je ergens geen verwachtingen van hebt, maakt het je ook niks uit wat er gebeurt. Als een man kil tegen je doet, reageer je dan ook zo?quote:Op donderdag 3 februari 2011 00:18 schreef benzin het volgende:
[..]
Voor mij zijn de knoppen van mannen dan veel beter te vinden. Ik heb nog nooit logica kunnen ontdekken aan interactie met vrouwen.
Mannen zijn logisch, makkelijk, simpel etc. Ik weet gewoon niet wat ik met vrouwen aan moet.
[..]
Als een meisje slecht reageert, dan heb ik daar weken buikpijn van. Ik weet uit ervaring hoe lelijk en kil ze tegen me kunnen doen. (Soms vraag ik me af of ze niet doorhebben hoeveel pijn ze jongens kunnen doen)
Ik heb geen hoge verwachtingen van gesprekken met een vrouw, het is meer dat ik vrouwen zie als 'vreemde wezens' waarvan ik niet weet hoe ik ermee moet omgaan. Ze zijn echt anders dan mannen, en dan heb ik het puur over gedrag en interesses. Daarnaast speelt die angst mee, ik ben doodsbang dat ze me pijn zullen gaan doen.
Omdat ik er lage, vervelende, verwachtingen van heb.quote:Op donderdag 3 februari 2011 00:37 schreef Premium_Quality het volgende:
Als je er geen hoge verwachtingen van hebt, waarom krijg je er dan buikpijn van? Als je ergens geen verwachtingen van hebt, maakt het je ook niks uit wat er gebeurt. Als een man kil tegen je doet, reageer je dan ook zo?
Ik weet niet, waarom zou ik mezelf pijn willen doen??quote:Op donderdag 3 februari 2011 00:37 schreef Premium_Quality het volgende:
Die vrouw doet je geen pijn, je doet jezelf pijn. Het is waarschijnlijk niet eens haar doel om je pijn te doen (en als dat zo is wil je toch niks met zo'n zielig en onzeker figuur te maken hebben).
Ze geeft je geen klap met een knuppel toch? Het ergste wat vrouwen doen meestal is wegdraaien of even koud naar je kijken. Als je gaat lachen of het je denkt: "boeiend", doet het ook geen pijn. Het doet alleen pijn als je denkt: "Oh, zie je nou wel. Alle vrouwen zijn gemeen tegen me en willen niks met me te maken hebben."quote:Op donderdag 3 februari 2011 09:14 schreef benzin het volgende:
[..]
Omdat ik er lage, vervelende, verwachtingen van heb.
Als een man kil of op een andere manier vervelend tegen me is dan reageer ik mindere mate ook zo. Van vrouwen vind ik het wel erger though. Maar mannn doen dat ook bijna nooit, dat is een van die verschillen tussen mannen en vrouwen.
[..]
Ik weet niet, waarom zou ik mezelf pijn willen doen??
Tsja, de vicieuze cirkel van zelfvertrouwen.quote:Op donderdag 3 februari 2011 09:14 schreef benzin het volgende:
[..]
Omdat ik er lage, vervelende, verwachtingen van heb.
Als een man kil of op een andere manier vervelend tegen me is dan reageer ik mindere mate ook zo. Van vrouwen vind ik het wel erger though. Maar mannn doen dat ook bijna nooit, dat is een van die verschillen tussen mannen en vrouwen.
[..]
Ik weet niet, waarom zou ik mezelf pijn willen doen??
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |