abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90499137
De meeste mensen leren het versieren op de middelbare school of soms al op de basisschool. Dan gaat het met vallen en opstaan en kun je allerlei fouten maken. Maar je groeit er op een of andere manier in en raakt er vertrouwd mee zodat je daarna goed beslagen de liefdesmarkt op kunt.

Maar als je deze periode nou helemaal niets leert? Dan moet je het in de volwassen wereld leren waar alles veel serieuzer is, vrouwen kritischer en fouten sneller worden afgestraft.

Is het dan nog mogelijk om het gewoon te leren zoals iedereen die het wel op de middelbare school heeft gedaan. Ik heb het in mijn tienerjaren op een korte scharrel na helemaal gemist.
  maandag 27 december 2010 @ 16:48:48 #2
323560 Microtubuli
transporteert vesikels
pi_90499492
oh man man man wat heb ik hier om moeten lachen (niet dus)

-weg-

[ Bericht 83% gewijzigd door Daniel1976 op 27-12-2010 17:14:40 ]
pi_90500759
Gewoon de stoute schoenen aantrekken en verder niet nadenken.
pi_90502110
Hoe oud ben je nu dan?
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
pi_90502125
Genoeg pick up artist cursussen te vinden.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_90502200
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 17:54 schreef Beach het volgende:
goed op de ioi letten en geen dlv'tjes rondstrooien... dergelijke cursussen? :')
pi_90502230
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 17:56 schreef Henno het volgende:

[..]

goed op de ioi letten en geen dlv'tjes rondstrooien... dergelijke cursussen? :')
ja, misschien heeft ie er wat aan
pi_90502252
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 17:54 schreef Beach het volgende:
Dat soort 'cursussen' :')
pi_90502320
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 17:57 schreef FeestBoek het volgende:

[..]

Dat soort 'cursussen' :')
Geef eens een beter alternatief voor TS.
  maandag 27 december 2010 @ 18:00:08 #10
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_90502336
Vraag ik me ook af.
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
  maandag 27 december 2010 @ 18:05:00 #11
323560 Microtubuli
transporteert vesikels
pi_90502490
quote:
14s.gif Op maandag 27 december 2010 16:48 schreef Microtubuli het volgende:
oh man man man wat heb ik hier om moeten lachen (niet dus)

-weg-
Dan ben je waarschijnlijk de enige, ik en mijn moeder konden namelijk wel hartelijk lachen om deze grap (en ja we hebben dit samen getypt).
  maandag 27 december 2010 @ 18:06:15 #12
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_90502545
Ja natuurlijk valt dat te leren. Of wat dacht je, dat iedereen er op de middelbare school maar op los flirt en relaties heef terwijl jij als enige Nederlander geen skillz hebt opgepikt?
pi_90502703
Er staat tegenover dat volwassen vrouwen ook wat vaker zelf versieren i.p.v. giechelend in een hoekje te blijven staan. Dan is een beetje leuk in de kleren lopen en je onbevangen gedragen al genoeg.
Ik heb het idee dat die foute pick up artist openers ook niet echt gaan werken op Nederlandse meisjes, lig je eerder een paar uur later met een gebroken kaak op straat :')
pi_90502714
ik vraag mezelf ook wel af waar je nou op kan letten? hoe weet je bijvoorbeeld wederzijdse interesse is (als het gesprek goed loopt?) en wanneer kun je om een nummer vragen (of kun je over het algemeen iets anders afspreken met iemand die je net pas kent?).
pi_90502812
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 18:10 schreef stickemperor het volgende:
ik vraag mezelf ook wel af waar je nou op kan letten? hoe weet je bijvoorbeeld wederzijdse interesse is (als het gesprek goed loopt?) en wanneer kun je om een nummer vragen (of kun je over het algemeen iets anders afspreken met iemand die je net pas kent?).
Tja de laatste keer trok ze me zelf mee om te gaan zoenen, dus hoefde ik niet hard na te denken :') maar in mijn ervaring zit het wel snor als ze je aanraakt, dat doen ze bijna allemaal als ze je leuk vinden. Gaan ze aan je haar of kleren zitten e.d.
  maandag 27 december 2010 @ 18:17:25 #16
323560 Microtubuli
transporteert vesikels
pi_90502943
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 18:13 schreef Henno het volgende:

[..]

Tja de laatste keer trok ze me zelf mee om te gaan zoenen, dus hoefde ik niet hard na te denken :') maar in mijn ervaring zit het wel snor als ze je aanraakt, dat doen ze bijna allemaal als ze je leuk vinden. Gaan ze aan je haar of kleren zitten e.d.
Als dat laatste gebeurt is dat dan het moment om de broek al uit trekken of is dit te voorbarig?
pi_90503620
quote:
7s.gif Op maandag 27 december 2010 17:59 schreef Beach het volgende:

[..]

Geef eens een beter alternatief voor TS.
Eeh nou wat dachten we van 'het versieren' niet als een bepaalde missie te zien met de bijbehorende stappen die je moet doorlopen.
Het contact maken moet gewoon vanuit jezelf komen, je ware intentie moet duidelijk aanwezig zijn (je wil de ander beter leren kennen). Tijdens de sociale interactie die dan volgt merk je vanzelf wel of er een 'vibe' is, en of je elkaar wel ziet zitten. Automatisch weet je wel of je haar kan vragen of een keer een drankje wil doen, of je haar nummer mag voor verder contact, of dat je beter om kan draaien en weg kan rennen.

quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 18:10 schreef stickemperor het volgende:
Er zijn duizenden tips en truuks, checklistjes, en dingente vinden waar je op kan letten om te iemand te laten blijken dat je haar wel ziet zitten, of om te merken dat zij je wel leuk vind, maar 99% van die signalen en hints zijn onbewust. Jouw intuitie pikt onbewuste signalen op, dus vertrouw daarop. Dat soort dingen moet je dus ook niet krampachtig bewust gaan forceren, want daarmee bereik je het gros van de keren het tegenovergestelde..

Het voornaamste is denk ik jezelf zijn, tevreden zijn met wie je bent op dat moment. Daardoor ben je meteen zelfverzekerd, iets wat vrouwen over het algemeen al van een kilometer afstand zien. Knoop gesprekjes aan met onbekende meisjes of vrouwen, small-talk een eind weg, en als het stroef loopt of het is oersaai dan ben je gewoon weer weg.

Go with the flow, 'versieren' komt vanzelf als het moment daar is, je hoeft daar geen voorbereidingen voor te treffen..

-edit: Om even op je hoofdvraag terug te komen, já, natuurlijk valt 'het' nog te leren. Maar er is niet één manier die altijd werkt, er is geen samenvatting die je uit hoofd kan leren. Het is een kwestie van vallen en opstaan, leren van je fouten, en onthouden wat je vooral niet en wel kan doen. Dus tijd om er mee te beginnen zou ik zeggen.. En onthoud: Durf te falen. Ben niet bang om iets te doen waarvan je nog niet weet wat de gevolgen daarvan zijn. Elke keer dat je een fout maakt in zo'n situatie is iets positiefs, je leert er namelijk van (ook al is het onbewust), waardoor je de volgende situatie beter kan inschatten.

[ Bericht 9% gewijzigd door FeestBoek op 27-12-2010 18:52:34 ]
  maandag 27 december 2010 @ 18:48:22 #18
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_90503881
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 18:40 schreef FeestBoek het volgende:
Het voornaamste is denk ik jezelf zijn, tevreden zijn met wie je bent op dat moment. Daardoor ben je meteen zelfverzekerd, iets wat vrouwen over het algemeen al van een kilometer afstand zien. Knoop gesprekjes aan met onbekende meisjes of vrouwen, small-talk een eind weg, en als het stroef loopt of het is oersaai dan ben je gewoon weer weg.
Ja, dit dus. Als je blij bent met jezelf straal je dat uit en is 70% van het werk al gedaan. Dan spreek je haar aan (of zij spreekt je aan) en ga je gewoon 'kletsen'. Je maakt wat grapjes, je lult een eind weg, en op het eind sla je toe. Als het niet gebeurt, niks aan de hand, genoeg vrouwen.
Gourmetten of steengrillen?
  maandag 27 december 2010 @ 18:50:39 #19
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_90503956
Ik vind mannen makkelijker te versieren dan jongens.
Misschien geldt dat voor vrouwen ook wel.
All she wants and needs is just a little taste..
  maandag 27 december 2010 @ 18:52:14 #20
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_90504022
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 18:50 schreef Luxuria het volgende:
Ik vind mannen makkelijker te versieren dan jongens.
Misschien geldt dat voor vrouwen ook wel.
Wanneer wordt een jongen een 'man'?

Meisjes zijn makkelijker te versieren, maar er is natuurlijk ook geen eer aan te behalen. Bovendien zijn het niet voor niets 'meisjes', ofwel naïeve makkelijk beinvloedbare apieschapies die erg tegen je op kijken. Heb je dus helemaal niks aan.
  maandag 27 december 2010 @ 18:57:05 #21
206580 Luxuria
pi_90504190
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 18:52 schreef Silenus het volgende:

[..]

Wanneer wordt een jongen een 'man'?

Meisjes zijn makkelijker te versieren, maar er is natuurlijk ook geen eer aan te behalen. Bovendien zijn het niet voor niets 'meisjes', ofwel naïeve makkelijk beinvloedbare apieschapies die erg tegen je op kijken. Heb je dus helemaal niks aan.
Grappig dat je het vraagt, want hier denk ik wel vaker over na. Een jongen verandert op een gegeven moment in een man. Dit is bij iedereen anders. Ik zie bijv. verschillende 30-jarigen waarvan ik de een een 'man' vind, en de ander nog geen man maar meer een 'jongeman'. Als je een man wordt, ga je op het gebied van uiterlijk en innerlijk een verandering door. Je wordt volwassener ;) Zo zie ik het iig.

Ik kan me trouwens wel voorstellen dat meisjes makkelijk te versieren zijn. Ze komen net kijken op dat gebied en vinden alle mannelijk aandacht prachtig. Ik ben dan 21 en ben wel over dat stadium heen, al best wel lang.
  † In Memoriam † maandag 27 december 2010 @ 18:58:46 #22
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_90504258
Tuurlijk! :P
Ik speel altijd vals!
Kruisje, kruisje, rondje, rondje, omhoog, omhoog, links, rechts en dan de clown selecteren bij player select. :D
  maandag 27 december 2010 @ 19:05:40 #23
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_90504497
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 18:57 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Grappig dat je het vraagt, want hier denk ik wel vaker over na. Een jongen verandert op een gegeven moment in een man. Dit is bij iedereen anders. Ik zie bijv. verschillende 30-jarigen waarvan ik de een een 'man' vind, en de ander nog geen man maar meer een 'jongeman'. Als je een man wordt, ga je op het gebied van uiterlijk en innerlijk een verandering door. Je wordt volwassener ;) Zo zie ik het iig.

Ik kan me trouwens wel voorstellen dat meisjes makkelijk te versieren zijn. Ze komen net kijken op dat gebied en vinden alle mannelijk aandacht prachtig. Ik ben dan 21 en ben wel over dat stadium heen, al best wel lang.
Zo werkt dat bij vrouwen ook. Als een meisje voor het eerst in de kroeg gaat denkt ze "WTF IEDEREEN IS GEINTERESSEERD IN MIJN INNERLIJK ENZO :D'. Vervolgens zoent ze direct met Foute Bennie die haar nooit meer terugbelt en *bam* haar eerste kwetsbare momentje is geweest. Zo ontwikkelt zich dat nog een aantal jaren door met vaak op je bek gaan en af en toe een leukerd totdat ze 22/23+ zijn en zelf ook een beetje mondig/bijdehand zijn. Dan is er geen sprake meer van 'de man die de vrouw playt' maar 'man en vrouw zijn in gesprek, er wordt geflirt, óók de vrouw heeft soms de touwtjes in handen'. Een vrouw van 25 is niet meer zo snel onder de indruk van mooie praatjes, heeft soms een goede opmerking terug, weet zelf veel beter wat ze wil en is dus ook veel 'lastiger' te versieren.

Wat niet wegneemt dat het veel leuker is om een 'vrouw' te versieren, want dan moet je tenminste nog echt je best doen. Een meisje van 17 versieren kunnen we allemaal wel, je praat 10 minuten en je zet je mond open.
  maandag 27 december 2010 @ 19:12:28 #24
206580 Luxuria
pi_90504789
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 19:05 schreef Silenus het volgende:

[..]

Zo werkt dat bij vrouwen ook. Als een meisje voor het eerst in de kroeg gaat denkt ze "WTF IEDEREEN IS GEINTERESSEERD IN MIJN INNERLIJK ENZO :D'. Vervolgens zoent ze direct met Foute Bennie die haar nooit meer terugbelt en *bam* haar eerste kwetsbare momentje is geweest. Zo ontwikkelt zich dat nog een aantal jaren door met vaak op je bek gaan en af en toe een leukerd totdat ze 22/23+ zijn en zelf ook een beetje mondig/bijdehand zijn. Dan is er geen sprake meer van 'de man die de vrouw playt' maar 'man en vrouw zijn in gesprek, er wordt geflirt, óók de vrouw heeft soms de touwtjes in handen'. Een vrouw van 25 is niet meer zo snel onder de indruk van mooie praatjes, heeft soms een goede opmerking terug, weet zelf veel beter wat ze wil en is dus ook veel 'lastiger' te versieren.

Wat niet wegneemt dat het veel leuker is om een 'vrouw' te versieren, want dan moet je tenminste nog echt je best doen. Een meisje van 17 versieren kunnen we allemaal wel, je praat 10 minuten en je zet je mond open.
Dat vind ik ook echt zo heerlijk aan het flirten/versieren! Gewoon dat hele spel :9
  maandag 27 december 2010 @ 19:15:51 #25
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_90504926
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 19:12 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Dat vind ik ook echt zo heerlijk aan het flirten/versieren! Gewoon dat hele spel :9
Precies. Dat heb je dus niet bij meisjes onder de 20. Die vinden alles grappig en "hihihiiiiiiiii oh echt waar?"'
Terwijl een oudere vrouw/meisje je nog echt het vuur aan de schenen kan leggen. En dan moet je dus echt al je registers openzetten om haar te 'krijgen'.

Maargoed, TS kan het beter eerst bij de meisjes onder 20 (of de wat lelijkere vrouwen) proberen en zo zijn skills verhogen. Elke profvoetballer is ook bij de amateurs begonnen, dus dat maakt allemaal niet uit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')