+2143198502952340957203quote:Op dinsdag 1 februari 2011 14:34 schreef kwiwi het volgende:
Ik zou in ieder geval de pil maar weer gaan slikken. In zo'n situatie moet je geen kind op de wereld willen zetten.
Eerst die relatie redden, dan eens aan kinderen gaan denken. Stel dat de relatie toch niet te redden is, maar dat jullie nog wel een keertje toch weer wel seks hebben en het is seks. Dat lijkt mij ver van ideaal. Dus eerste wat je moet doen is die pil weer slikken.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 14:38 schreef Angelke het volgende:
dat heeft toch geen nut aangezien we het toch al nietmeer doen maakt dat toch geen verschil,
en het probleem ligt bij mij helemaal niet bij het wel of niet kinderen krijgen, wil mijn relatie gewoon redden
Nee, maar je zal het maar per ongeluk wel een keer doen... Een beetje verantwoordelijk zijn is niet verboden.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 14:38 schreef Angelke het volgende:
dat heeft toch geen nut aangezien we het toch al nietmeer doen maakt dat toch geen verschil,
en het probleem ligt bij mij helemaal niet bij het wel of niet kinderen krijgen, wil mijn relatie gewoon redden
je bedoel dat de pil gaan slikken geen nut heeft?quote:Op dinsdag 1 februari 2011 14:38 schreef Angelke het volgende:
misschien dringt nu pas tot hem door wat het gaat veranderen en zoquote:Op dinsdag 1 februari 2011 14:40 schreef Angelke het volgende:
ja cherrylips dat zou wel kunnen, maar zou het wel raar vinden aangezien hij degene is die mij erin gepraat heeft in het begin.
Misschien is hij van gedachten veranderd? Dat gebeurt, het is niet niks.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 14:40 schreef Angelke het volgende:
ja cherrylips dat zou wel kunnen, maar zou het wel raar vinden aangezien hij degene is die mij erin gepraat heeft in het begin.
Wellicht had hij toen nog niet goed over de gevolgen nagedacht. Of heeft hij met vrienden gesproken en hebben die hem op andere gedachten gebracht.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 14:40 schreef Angelke het volgende:
voor het zingen de kerk uit?quote:Op dinsdag 1 februari 2011 14:47 schreef Angelke het volgende:
hallo Techno,
Nee dat doet hij altijd als hij thuis is.
Zijn nieuwe hobby is off road gaan rijden met zijn jeep. als hij niet in zijn zetel ligt, zit hij ergens in het veld met dat ding
hij is de laatste tijd gewoon heel gesloten
en sorry maar ik weet best wel wanneer ik vruchtbaar ben en wanneer niet, er zijn zoveel mensen die niets gebruiken en toch verantwoordlijk zijn en geen kinderen krijgen
er zijn best genoeg andere middelen dan de pil hoor,
de pil is 99, nogwat% betrouwbaarquote:Op dinsdag 1 februari 2011 14:50 schreef Angelke het volgende:
ja en denk jij dat de pil 100% betrouwbaar is, ken genoeg mensen die de pil juist namen en toch zwanger geworden zijn.
Het enige wat 100% zekerheid geeft is gewoon niet vrijen, maar wie doet dit nu?
ik (en andere) hebben serieuze reacties gegeven in het beginquote:Op dinsdag 1 februari 2011 14:51 schreef Angelke het volgende:
En sorry maar als dit toppic rond veilig vrijen gaat draaien, never mind, maar dat was de bedoeling niet, bedankt voor de moeite, maar hier ben ik spijtig genoeg niet veel mee
Dit topic ging inderdaad eigenlijk over de situatie tussen jou en je vriend, maar als wij dan zien dat jij zo onverantwoordelijk bent om er eventueel nog een kind in te gaan betrekken ook... Moeten we dan maar onze mond houden?quote:Op dinsdag 1 februari 2011 14:51 schreef Angelke het volgende:
En sorry maar als dit toppic rond veilig vrijen gaat draaien, never mind, maar dat was de bedoeling niet, bedankt voor de moeite, maar hier ben ik spijtig genoeg niet veel mee
Neeeee!quote:Op dinsdag 1 februari 2011 15:17 schreef Phantomesse het volgende:
Praat met hem als jullie in bed liggen, zeg wat je dwars zit en vraag wat hem dwars zit, of het over je kinderwens gaat en dat je heus nog wel wilt wachten als hij daar mee zit.
...
Duh, hij heeft een ander..quote:Op dinsdag 1 februari 2011 14:31 schreef Angelke het volgende:
Als hij thuiskomt van zijn werk gaat hij regelrecht achter zijn pc zitten, spelletjes spelen, het lijkt wel of hem niets nog intresseert buiten zijn nieuwe hobby, als ik vraag om ergens heen te gaan wil hij nooit mee, maar als zijn collega van het werk belt is hij vertrokken
Ja, vooral alleen een condoom gebruiken in je vruchtbare dagen. Je zei net dat je geen onbezonnen tiener van 16 meer was, maar bovenstaande bewijst nou niet echt het tegendeelquote:Op dinsdag 1 februari 2011 15:48 schreef Angelke het volgende:
ach weet je wat ik trek mijn plan wel zelf van die onnozele hoef ik niet te pikke van een wildvreemde, en ja ik weet goed wanneer ik vruchtbaar ben, dus als je dan een condoom gebruikt ben je even veilig als dat je een pil neemt
en ik hoef mij niet te rechtvaardigen voor jullie
Dan zul je vast ook wel weten dat sperma nog een aantal dagen blijft leven in je baarmoeder?quote:Op dinsdag 1 februari 2011 15:48 schreef Angelke het volgende:
ach weet je wat ik trek mijn plan wel zelf van die onnozele hoef ik niet te pikke van een wildvreemde, en ja ik weet goed wanneer ik vruchtbaar ben, dus als je dan een condoom gebruikt ben je even veilig als dat je een pil neemt
Een forum waar mensen direct zijn en je met de neus op de feiten drukken, daar kun je inderdaad beter wegblijven als je de waarheid liever niet wil horenquote:Op dinsdag 1 februari 2011 16:10 schreef Angelke het volgende:
ja sperma kan tot 3 dagen blijven leven in je, met een absolute maximum van 5 dagen (wat normaal heel heel lang is en zelden voorkomt) heb wel voorlichting gehad op school, en als jullie denken dat de pil de enig oplossing is om niet zwanger te worden, nou goed voor jullie dan slik die rommel maar wat je lichaam compleet onderdrukt
Dacht dat hier mss iemand kon helpen met echte raad maar aagezien dit niet het geval is zoek ik wel een andere manier om hulp of los het mss wel zelf op, denk dat ze op zwangerschapsfora waar ze mij goed kennen mij wel willen helpen,
amai wat een forum waar je gewoon veroordeeld wordt ipv dat ze je willen helpen
ja op zwangerschapsfora gaan ze je idd objectief helpen en zeggen dat je beter nog maar ff niet zwanger kunt rakenquote:Op dinsdag 1 februari 2011 16:10 schreef Angelke het volgende:
ja sperma kan tot 3 dagen blijven leven in je, met een absolute maximum van 5 dagen (wat normaal heel heel lang is en zelden voorkomt) heb wel voorlichting gehad op school, en als jullie denken dat de pil de enig oplossing is om niet zwanger te worden, nou goed voor jullie dan slik die rommel maar wat je lichaam compleet onderdrukt
Dacht dat hier mss iemand kon helpen met echte raad maar aagezien dit niet het geval is zoek ik wel een andere manier om hulp of los het mss wel zelf op, denk dat ze op zwangerschapsfora waar ze mij goed kennen mij wel willen helpen,
amai wat een forum waar je gewoon veroordeeld wordt ipv dat ze je willen helpen
Jij toch?quote:Op dinsdag 1 februari 2011 14:50 schreef Angelke het volgende:
Het enige wat 100% zekerheid geeft is gewoon niet vrijen, maar wie doet dit nu?
Daar zeg je wat... We zijn vergeten pics te vragen van TS, anders hadden we wellicht een kort pittig kapsel gezien en gelijk de oorzaak van het probleem geweten.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 17:03 schreef LoneWanderer het volgende:
Ben je dik geworden TS? Of hij neukt buiten de deur
Succes als alleenstaande moeder straksquote:Op dinsdag 1 februari 2011 14:47 schreef Angelke het volgende:
hallo Techno,
Nee dat doet hij altijd als hij thuis is.
Zijn nieuwe hobby is off road gaan rijden met zijn jeep. als hij niet in zijn zetel ligt, zit hij ergens in het veld met dat ding
hij is de laatste tijd gewoon heel gesloten
en sorry maar ik weet best wel wanneer ik vruchtbaar ben en wanneer niet, er zijn zoveel mensen die niets gebruiken en toch verantwoordlijk zijn en geen kinderen krijgen
er zijn best genoeg andere middelen dan de pil hoor,
Dit, als je er over begint, begin dan niet meteen met dat er iets fout is van zijn kant, kom juist aan met een voorstelquote:Op dinsdag 1 februari 2011 18:18 schreef Soempie het volgende:
TS, probeer toch nog eens te praten met je vriend. Niet door te zeggen dat je denkt dat hij je niet meer ziet staan, want dan zal hij al snel zeggen dat er niks aan de hand is en dat hij alleen maar moe is (lijkt me dat hij dan wel de waarheid kan spreken trouwens). Leg uit wat jij graag wilt in de relatie, boek gewoon een weekend weg en sleur hem mee, etc.
Doen jullie het altijd op die manier? Want dan is er misschien niets om je zorgen over te maken.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 15:48 schreef Angelke het volgende:
Kan je niet beter eerst een paar hartstikke gezellige leuke dingen doen en dan zeggen dat het ook zo kan? Creëert wat meer goodwill.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 19:00 schreef Angelke het volgende:
weet niet of dit we zo relevant is, maar weeg 61kg en ben 1m83 groot, dus geen dikkertje, al hoe wel die mensen ook gewoon gevoelens hebben hoor! Een foto ga ik hier echt niet posten, doet volgens mij helemaal niet ter zake!
dank u dat er toch nog mensen zijn die nuttig comentaar geven, zoals soempie en frag_adder, is mss wel een goed idee om een uitstapje te maken en op neutraal terrein is het mss wel wat makkelijker om alles eens uit te praten
Aha, dus je lijdt aan ondergewicht...misschien heeft je vent geen zin meer in je gratenpakhuisquote:Op dinsdag 1 februari 2011 19:00 schreef Angelke het volgende:
weet niet of dit we zo relevant is, maar weeg 61kg en ben 1m83 groot, dus geen dikkertje, al hoe wel die mensen ook gewoon gevoelens hebben hoor! Een foto ga ik hier echt niet posten, doet volgens mij helemaal niet ter zake!
Probeer je er niets van aan te trekken TS, lopen hier ook gewoon heel veel kansloze figuren rond die maar al te graag topics tegenkomen waarin ze kunnen bashen (pesten). Ik wens je in ieder geval veel succes en hoop dat jij en je vriend weer goed op de rails komen.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 19:30 schreef Angelke het volgende:
kijk sorry hoor, maar als jullie je de hele dag maar lopen vervelen en je bezig houden op een forum met mensen te pesten die graag eens hun hart luchten, doe maar zoveel je wil maar ik ben hier weg, zoek maar een ander slachtoffer, hoop dat jullie je eventjes hebben kunnen amuseren
zou jou wel eens willen zien, waarschijnlijk zo een neurd die alles van pc's weet maar nog nooit met een vrouw hebt durven praten
Want ik, en vele anderen in dit topic, zijn inderdaad mannen jaquote:Op dinsdag 1 februari 2011 19:30 schreef Angelke het volgende:
kijk sorry hoor, maar als jullie je de hele dag maar lopen vervelen en je bezig houden op een forum met mensen te pesten die graag eens hun hart luchten, doe maar zoveel je wil maar ik ben hier weg, zoek maar een ander slachtoffer, hoop dat jullie je eventjes hebben kunnen amuseren
zou jou wel eens willen zien, waarschijnlijk zo een neurd die alles van pc's weet maar nog nooit met een vrouw hebt durven praten
even doorheenbijten, meestal zit er toch wel redelijk nuttige adviezen en vragen tussen die een beter beeld kunnen scheppen over jouw situatie... dat doen we al 11 jaar zo, ongeveerquote:Op dinsdag 1 februari 2011 19:30 schreef Angelke het volgende:
Als je man sexueel geen zin meer in je heeft, dan ligt daar doorgaans een hele simpele (oppervlakkige) reden aan ten grondslag.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 19:30 schreef Angelke het volgende:
Het had trouwens wel van belang kunnen zijn. Als jij ineens een stuk dikker was geworden de laatste tijd, had het zomaar gekund dat je vriend je niet meer aantrekkelijk had gevonden en daarom liever met andere dingen bezig is.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 19:40 schreef Angelke het volgende:
en wat heeft dat er mee te maken of ik nu aan de dikke kant of eerder aan de magere kant ben!
ik heb trouwens een bmi van 20 wat perfect is in je gezondheid van gewicht, heb namelijk gezondheidsleer gehad op school en weet op dit gebied wel waar ik over spreek en niemand is perfect gevormd of gebouwd en die nerd was toch tegen iemand anders, maar kut als mensen je zo aanvallen als je het goed bedoelt he
Iemand vroeg of je dik was geworden. Dat is heel wat anders dan iemand uitmaken voor dikkerd.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 19:52 schreef Angelke het volgende:
ja en dan wordt ik opeens zomaar uitgemaakt voor dikkerd
En dat is zeker niet iemand verwijten neequote:Op dinsdag 1 februari 2011 17:05 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Daar zeg je wat... We zijn vergeten pics te vragen van TS, anders hadden we wellicht een kort pittig kapsel gezien en gelijk de oorzaak van het probleem geweten.
Klopt, dat is geen verwijt.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 19:58 schreef Angelke het volgende:
[..]
En dat is zeker niet iemand verwijten nee
Misschien moet je de definitie van 'verwijt' eens opzoeken.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 20:01 schreef Angelke het volgende:
ach ga ergens anders iemand dit wijs maken
Dan neem je een spiraal, nuvaring, IETS in ieder geval. De vrouwen hier roepen nog harder dat je aan de pil moet dan de mannen. Ik weet ook wel dat het een kutding is en ik vind het ook lekkerder zonder pil dan met, maar je moet IETS. Trouwens fuck het wat reageer ik hier nog daaaaaag zoek het uit.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 20:16 schreef Angelke het volgende:
kijk he ik vond het zo straf dat iedereen maar doorraast over die pil, maar nu ik begin te beseffen dat het hier allemaal mannen zijn verwonderd het mij nietmeer mannen weten gewoon veel minder van anti-conceptie dan vrouwen
Alsof ik (een vrouw btw) niet meteen al zei ga eens wat leuk doen met je ventquote:Op dinsdag 1 februari 2011 19:00 schreef Angelke het volgende:
dank u dat er toch nog mensen zijn die nuttig comentaar geven, zoals soempie en frag_adder, is mss wel een goed idee om een uitstapje te maken en op neutraal terrein is het mss wel wat makkelijker om alles eens uit te praten
Dat dus. En dan niet een weekend weggaan om vervolgens alles tijdens dat weekendje weg in het teken te stellen van "Het Probleem". Ga weer ff zorgeloos genieten van elkaar. Dan bouw je een basis om het probleem daarna aan te snijden.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 22:12 schreef rhubarbje het volgende:
Nou dan zul je deze raad ook wel in de wind slaan maar ik geef hem lekker toch:
Doe eerst wat leuks met je vent en begin daarna er pas weer over
quote:Op dinsdag 1 februari 2011 22:43 schreef Angelke het volgende:
en goede raad sla ik zeker niet in de wind maar het moet wel raad zijn de rest gaan we vanaf nu gewoon negeren dus doe maar op
quote:Op dinsdag 1 februari 2011 21:50 schreef Xennia het volgende:
Heb je al geprobeerd de seks wat spannender te maken? Of sexy lingerie gekocht?
Wat ik bedoelde: probeer eerst even weer een goede sfeer tussen jullie te creeren voordat je Het Probleem gaat bespreken. Anders zal agitatie en frustratie de boventoon voeren in jullie discussie. Gewoon, weer even leuke dingen doen en verliefd worden op elkaar (of een begin daartoe), dan kun je ook meer verwachten van het (oplossingsgerichte!!) gesprek dat je met hem wilt voeren.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 22:41 schreef Angelke het volgende:
ik heb vandaag nog niets kunnen voorstellen, dinsdag is hier altijd een heel drukke dag, toen hij goed terug was van werken, duurde het niet lang of ik moest naar de avondschool vertrekken, en wou die korte tijd niet beginnen over de problemen, omdat ik het niet tussen de soep en de pattaten wil gooien, maar gewoon open en goed erover wil praten, maar als jullie denken dat het beter is om er mee te wachten tot na het weekend zal ik daar zeker rekening mee houden,
maar was aan het denken om er eens een weekende centerparcs van te maken als dat nog vrij is, hij is zot van zwemmen, al vind ik het persoonlijk meer een opgave om te gaan zwemmen dan een ontspanning, maarja 'tis voor een goede zaak dan hebben we het er wel voor over
Goeie vraagquote:Op dinsdag 1 februari 2011 22:51 schreef VonHinten het volgende:
[..]
Hoe kun je seks spannender maken als de seks nog niet eens bestaat?
dat is ook precies wat ik bedoeldequote:Op dinsdag 1 februari 2011 22:50 schreef VonHinten het volgende:
[..]
Wat ik bedoelde: probeer eerst even weer een goede sfeer tussen jullie te creeren voordat je Het Probleem gaat bespreken. Anders zal agitatie en frustratie de boventoon voeren in jullie discussie. Gewoon, weer even leuke dingen doen en verliefd worden op elkaar (of een begin daartoe), dan kun je ook meer verwachten van het (oplossingsgerichte!!) gesprek dat je met hem wilt voeren.
voor de nederlandse topic-volgers....quote:Op dinsdag 1 februari 2011 22:41 schreef Angelke het volgende:
....omdat ik het niet tussen de soep en de pattaten wil gooien....
Ik ben hier zeker niet gekomen om maar te horen wat ik zelf wil horen, maar ben hier gekomen om wat nuttige tips te kunnen krijgenquote:Op dinsdag 1 februari 2011 23:02 schreef Kabolter het volgende:
Ik zou als ik jou was je niet zo snel aangevallen voelen.
En vooral dan niet te ver vooruit denken/dingen zelf invullen. Als mannen iets irritant vinden en je wilt zo snel mogelijk horen dat jij gelijk hebt moet je dat vooral doen.
Oftewel, zet je emoties even aan de kant. Anders schiet je met dat gesprek nog niks op.
quote:Op dinsdag 1 februari 2011 15:05 schreef RianaLuna het volgende:
Praat er over met hem, en zeg dat je niet verder wilt als er geen verandering in komt (zal vast ook wel komen door jou, dus werk er samen aan )
Wanneer heb je eigenlijk tegen hem gezegd wat er dwars zat? Hoe lang is dit al aan de gang? Heb je hiervoor er al wat van gezegd? Hebben jullie gezamelijke hobbies?quote:Op dinsdag 1 februari 2011 16:25 schreef RianaLuna het volgende:
Wat gebeurt er als je er met hem over praat TS? Als je vraagt waardoor het komt?
quote:Op dinsdag 1 februari 2011 23:12 schreef Angelke het volgende:
[..]
Ik ben hier zeker niet gekomen om maar te horen wat ik zelf wil horen, maar ben hier gekomen om wat nuttige tips te kunnen krijgen
want immers mannen komen van mars en vrouwen van venus, ons denken en doen ligt nu eenmaal heel anders, en soms is het heel moeilijk om mekaar te kunnen volgen, en is het handig om iemand die afstand heeft van de situatie eens zijn mening te vragen,
Ah ok, ik wist niet dat je van plan was kinky seks te hebben in Center Parcsquote:Op dinsdag 1 februari 2011 22:49 schreef Angelke het volgende:
heb toch gezegd dat ik nog niet de tijd heb gehad om dat te doen, maar dat ik dacht aan een weekendje centerparcs
ik denk dat hij een stuk vriendelijker en opmerkzamer is na een goede beurt.. Nu zijn jullie gewoon huisgenoten die zich aan elkaar ergeren.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 23:37 schreef Angelke het volgende:
ja ok natuurlijk mis ik de sex maar het is niet het enige wat schort op dit moment, en vind het heel belangrijk dat alles uitgepraat wordt ipv een potje te sexen
als je mij begrijpt, ik mis de sex wel maar er zijn belangrijkere dingen die ik ook mis ...
Tenzij hij geen kind meer wil... Dan heeft hij liever geen goede beurt waarschijnlijk.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 23:45 schreef Xennia het volgende:
[..]
ik denk dat hij een stuk vriendelijker en opmerkzamer is na een goede beurt..
Ja sorry maar als iemand mij zoiets zou lappen eerst een goei potje sex en dan je problemen vlug eruit gooien zou ik toch niet blij van worden denk ik zoquote:Op dinsdag 1 februari 2011 23:45 schreef Xennia het volgende:
[..]
ik denk dat hij een stuk vriendelijker en opmerkzamer is na een goede beurt.. Nu zijn jullie gewoon huisgenoten die zich aan elkaar ergeren.
Zo bedoelt ze het neem ik aan helemaal niet, je stelt het wel erg kort door de bocht. Zorg gewoon, zoals hier al tig keer is gezegd, dat je een leuk weekend hebt samen incl. lekkere sex. En ga daarna (niet aan het einde van het weekend), je problemen eens rustig bespreken.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 23:50 schreef Angelke het volgende:
zoals ik al zei zijn er genoeg middelijk om geen kind te krijgen
[..]
Ja sorry maar als iemand mij zoiets zou lappen eerst een goei potje sex en dan je problemen vlug eruit gooien zou ik toch niet blij van worden denk ik zo
Als hij geen kind meer wil, neem ik aan dat hij dat wel aangeeft. En indien niet: als mannen geil zijn, talen ze doorgaans niet naar de anticonceptiepil.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 23:45 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Tenzij hij geen kind meer wil... Dan heeft hij liever geen goede beurt waarschijnlijk.
Als hij TS er eerst voor warm gemaakt heeft, en zich daarna (om wat voor reden dan ook) bedacht heeft... Dan kan ik me wel voorstellen dat je niet zoveel zin hebt om die mededeling te doenquote:Op dinsdag 1 februari 2011 23:55 schreef Xennia het volgende:
[..]
Als hij geen kind meer wil, neem ik aan dat hij dat wel aangeeft.
Ik bedoel als je geen seks meer hebt, ben je alleen nog huisgenoot met dagelijkse irritaties en niets anders wat jullie in de verte verbindt.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 23:50 schreef Angelke het volgende:
zoals ik al zei zijn er genoeg middelijk om geen kind te krijgen
[..]
Ja sorry maar als iemand mij zoiets zou lappen eerst een goei potje sex en dan je problemen vlug eruit gooien zou ik toch niet blij van worden denk ik zo
Ha! Bedankt!quote:Op dinsdag 1 februari 2011 23:06 schreef rozecroc het volgende:
[..]
voor de nederlandse topic-volgers....
Tussen de soep en de patatten"
Voor pakweg 1900 werd er op het platteland heel eenzijdig gekookt en gegeten. Een boerin besteedde aan de bereiding van de maaltijd maar weinig tijd en op het menu stond elke dag praktisch hetzelfde: aardappelen, vet, boter en karnemelk. Ook vlees en groenten kwam op tafel, maar in veel mindere mate en afhankelijk van de slachtperiode en van wat de moestuin opleverde. Gewoonlijk werd er eerst soep gegeten, gevolgd door een portie aardappelen. Op tafel kwam er één diep bord, en uit datzelfde bord werd eerst de soep en daarna de aardappelen gegeten. En daarmee basta.
In 1911 werd de Boerinnenbond opgericht en via het ledenblad, het maandblad "De Boerin" en "Ons kookboekje" werden recepten verspreid en werd onze kookcultuur opgekrikt. Vanaf dan werden er drie gangen gepromoot, namelijk soep, hoofdgerecht en dessert.
De uitdrukking "iets tussen de soep en de patatten doen" verwijst naar onze oude, monotone eetgewoontes. Het betekent zoveel als een tussendoortje, iets even tussendoor doen.
weet ik ook wel, en is hier voor mij niet de hoofdzaak, ik heb dit bij mijn verhaal toegevoegd, dat we samen besloten hebben om aan kinderen te beginnen, zodat de informatie compleet was en dat dit toch wel een belangrijke rol speelt misschien heeft hij zich idd wel bedacht, en ziet hij dit plots nietmeer zitten,quote:Op woensdag 2 februari 2011 00:10 schreef Gray het volgende:
[..]
Angelke: Her en der zitten tussen alle beledigingen van een aantal hier ook heel goede adviezen. Een kind nemen is geen oplossing voor het doorbreken van de sleur.
Heel goed, gezien wij het hier moeten doen met de info die jij levert. Verder is het belangrijk eerst de bron van het probleem te identificeren. (H)erkenning van het probleem is de eerste stap op weg naar de oplossing.quote:Op woensdag 2 februari 2011 00:20 schreef Angelke het volgende:
[..]
weet ik ook wel, en is hier voor mij niet de hoofdzaak, ik heb dit bij mijn verhaal toegevoegd, dat we samen besloten hebben om aan kinderen te beginnen, zodat de informatie compleet was en dat dit toch wel een belangrijke rol speelt misschien heeft hij zich idd wel bedacht, en ziet hij dit plots nietmeer zitten,
wil alleen zeggen dat we niet besloten hebben een kind te nemen om de sleur te doorbreken, maar dat het ergens tussen die beslissing en nu verkeerd gelopen is ergens en wou gewoon wat advies over hoe ik het eventueel weer op het rechte pad zou kunnen krijgen in mijn relatie
als hij het niet meer ziet zitten om aan kinderen te beginnen begrijp ik dat zelfs en kan ik gerust wachten tot hij er wel klaar voor is, maar weet zelfs nieteens of het allemaal wel iets met het feit kinderen te maken heeft waarom het nu scheef zit
Ik zou in jouw geval (verslaafde als partner) straks harde afspraken maken (zeker wat betreft drugsgebruik) en duidelijk maken dat gebruiken = exit.quote:Op woensdag 2 februari 2011 12:50 schreef Nogeenkeereenkloon het volgende:
Ik zit in een gelijkaardige situatie. Bleek die een verslaving te hebben en de sleur zat er in en hij bleef maar liegen, anderhalf jaar lang. Ik ben het, toen ik erachter kwam, afgebold (om het op zijn vlaams te zeggen), goed uitgegaan en gepraat met vrienden, gaan winkelen, bioscoop,... Kortom, me vermaakt om mijn zinnen te verzetten en hem in zijn sop laten gaar koken. Resultaat: elke dag smeekbedes of ik toch niet terug kwam en ik kom hier vandaag binnen in schoongeboend huis en cadeautjes op tafel (lol). Ik ben nu aan het wachten tot hij thuiskomt voor een gesprek.
Hangt er vanaf wat jij wil, maar ik zou uitgaan, plezier maken, voor jezelf leven ipv hem en hem maar laten beseffen wat je waard bent (en praat hier dan ook over).
Mja, zijn verslaving ligt niet in de feitelijke drugs (mijn eigen topic vertelt er meer over), maar we hebben inderdaad harde afspraken nodig en hij heeft nu ook een afspraak met een therapeut.quote:Op woensdag 2 februari 2011 12:53 schreef VonHinten het volgende:
[..]
Ik zou in jouw geval (verslaafde als partner) straks harde afspraken maken (zeker wat betreft drugsgebruik) en duidelijk maken dat gebruiken = exit.
Het zit hem vooral in het "bij hem weg gaan voor een tijd". Pak gewoon wat spullen, zeg dat je weg gaat omdat je zijn shit beu bent en even rust wil, en afgaande van zijn reactie, kan je na die periode nog met hem praten of de rest van jouw spullen pakken. Dat is hetgene wat ik zou gedaan hebben moest mijn vriend zich nog steeds onverschillig hebben opgesteld (nu was die aan het smeken om op zijn minst te praten).quote:Op woensdag 2 februari 2011 14:08 schreef Angelke het volgende:
hallo nogeenkeereenkloon,
dank voor de raad, maar die weg ben ik al een tijdje geleden ingeslagen, als hij niet mee wil ga ik gewoon alleen, of soms krijg ik hem mee na heel lang gezeur, maar dik tegen zijn zin, en lijkt hij zich ook absolut niet te amuzen, zoals hier iemand zie ga eens naar de cinema, ja leuk idee, maar dan kan ik alleen of met iemand anders gaan, gaat hij voor geen goud van de wereld mee naartoe, zo is hij wel altijd geweest, als dat hij niet naar de cine wil, of mee op bezoek bij mijn zus, naar mijn beste vriendin wil hij nietmeer mee, omdat haar nieuwe vriend een eikel is 'vindt mijn vriend' maar tegenwoordig wordt het alleen maar erger, wil zelfs nietmeer mee naar vrienden die hij wel graag heeft,
als ik vraag wat hij wil doen, niets ... tja dan trek ik er maar op mijn eentje op uit, ga mij echt ,niet opsluiten omdat hij niet mee wil, maar zou het gewoon veel fijner vinden om samen dingen te doen, en de vriend terug te krijgen die ik vroeger had, het lijkt gewoon als het niet om de jeep te doen is hij nietmeer uit zijn zetel komt, en dan nog maar goed dat hij met die jeep wel gaat rondrijden anders kwam hij hier de zetel nietmeer uit!
Ik ken alleen jouw topic waarin je verteld dat je hem hemt betrapt op porno e.d. en dat je niet weet hoe je daarmee moet om gaan.. of is dat een andere "nogeenkeereenkloon"? Mocht je het wel zijn, er staan nog reacties open.quote:Op woensdag 2 februari 2011 12:50 schreef Nogeenkeereenkloon het volgende:
Ik zit in een gelijkaardige situatie. Bleek die een verslaving te hebben en de sleur zat er in en hij bleef maar liegen, anderhalf jaar lang. Ik ben het, toen ik erachter kwam, afgebold (om het op zijn vlaams te zeggen), goed uitgegaan en gepraat met vrienden, gaan winkelen, drinken,... Kortom, me vermaakt om mijn zinnen te verzetten en hem in zijn sop laten gaar koken. Resultaat: elke dag smeekbedes (ik kreeg zelfs smsjes voor de eerste keer in drie jaar
) of ik toch niet terug kwam en ik kom hier vandaag binnen in schoongeboend huis en cadeautjes op tafel (lol). Ik ben nu aan het wachten tot hij thuiskomt voor een gesprek.
Hangt er vanaf wat jij wil, maar ik zou uitgaan, plezier maken, voor jezelf leven ipv hem en hem maar laten beseffen wat je waard bent (en praat hier dan ook over).
QFTquote:Op dinsdag 1 februari 2011 14:34 schreef kwiwi het volgende:
Ik zou in ieder geval de pil maar weer gaan slikken. In zo'n situatie moet je geen kind op de wereld willen zetten.
Daar heb je wel een punt, natuurijk zit je met twee in een relatie, en maak je met twee fouten, maar je eigen fouten zie je zelf niet in!quote:Op woensdag 2 februari 2011 08:46 schreef rhubarbje het volgende:
Als je je eigen gedrag veranderd volgt hij waarschijnlijk vanzelf. Het kost waarschijnlijk wat volhouden (want als jij moeite doet om te veranderen en hij niet meteen daar op reageert moet je wel volhouden) maar investeer in goede gesprekken, lekkere avondjes samen, spannende sex en je uiterlijk.
Wonderkindquote:Op dinsdag 1 februari 2011 14:43 schreef CherryLips het volgende:
Volgens mij ontwijkt hij je gewoon.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |