Ik voorzie voorlopig helemaal geen afbouw. Zelfs de villabelasting met een opslag van het eigenwoningforfait wordt niet doorgevoerd. Ze beginnen dus niet eens bij het topje van de ijsberg.quote:Op woensdag 2 februari 2011 11:00 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Aangezien ik een versnelde afbouw van de HRA voorzie.
quote:Op woensdag 2 februari 2011 10:34 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ik beschuldig de financiele sector in ieder geval van diefstal. Deze mensen produceren immers niets en vreten mee uit de ruif die door anderen gevuld is. Banksters en verzekeraars zijn de grootste parasieten van deze wereld.
quote:'Bonussen zijn gestolen geld'
TILBURG - Willem Middelkoop heeft geen enkel vertrouwen meer in het huidige financiële systeem.
Dat is volgens hem door en door verrot. Middelkoop, belegger, ondernemer en voormalig tv-journalist en belegger, sprak dinsdag op de Universiteit van Tilburg.
Middelkoop was in Tilburg voor het maandelijkse evenement Food for Thought, waarbij de gasten uit het economisch veld worden geïnterviewd door twee studenten.
Vorige maand was Heleen Mees de gast en volgende maand wordt dat Ruud Lubbers. Er waren dinsdag zo'n kleine honderd (economie-) studenten bij de bijeenkomst. Middelkoop vindt dat ons huidige financiële systeem waanzin is en dat de bonussen, nu al weer volop uitgereikt in de financiële sector, domweg 'gestolen geld' zijn dat door de belastingbetaler opgehoest is.
Volgens Middelkoop is de beurs op Wallstreet een criminele organisatie en loopt Nederland volkomen passief aan het handje van de Verenigde Staten
Dat ligt toch in de lijn van de partij voor de rijksten?quote:Op woensdag 2 februari 2011 11:18 schreef Bayswater het volgende:
Ik voorzie voorlopig helemaal geen afbouw![]()
Zelfs de villabelasting met een opslag van het eigenwoningforfait wordt niet doorgevoerd. Ze beginnen dus niet eens bij het topje van de ijsberg.
Blijf jij maar lekker huren.![]()
Die wereld is al eeuwen zo. Alleen de bonuscultuur en het dogma van winstmaximalisatie heeft dit systeem ziek gemaakt.quote:Op woensdag 2 februari 2011 11:28 schreef xenobinol het volgende:
Er zijn wel meer mensen als WM en xenobinol die er zo over denken. Bankieren en verzekeren is tegenwoordig verworden tot gelegaliseerde diefstal, zodra mensen zien dat dit soort gedrag word getolereerd zal deze ziekte zich als een olievlek verspreiden door alle lagen van de samenleving. Zeg nou zelf... in zo'n wereld willen we toch niet leven?
In iedere geordende samenleving word diefstal moreel verworpen, in elke samenleving komt diefstal echter voor. Zodra diefstal echter gelegaliseerd word en de norm begint te worden dan zal de samenleving uiteen vallen. Mensen beginnen hun vertrouwen in het financiele systeem te verliezen omdat er zoveel gestolen word en de overheden er niets aan doen. Sterker nog... de overheid doet er gewoon aan mee. Vele dieven zijn hun schaamte reeds te boven gekomen en stelen tegenwoordig in het openbaarquote:Op woensdag 2 februari 2011 11:32 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Die wereld is al eeuwen zo. Alleen de bonuscultuur en het dogma van winstmaximalisatie heeft dit systeem ziek gemaakt.
Wanneer is iets diefstal?quote:Op woensdag 2 februari 2011 11:40 schreef xenobinol het volgende:
In iedere geordende samenleving word diefstal moreel verworpen,
Met het verschil dat je in de winkel besluit iets wel of niet te kopen. Als je wilt dat de producent een eerlijke prijs krijgt kun je fair trade producten kopen, wil je een koe een redelijk leven geven dan koop je biologisch vlees etc. etc..quote:Op woensdag 2 februari 2011 11:50 schreef Basp1 het volgende:
Wanneer is iets diefstal?
Je wilt niet weten wat voor marges winkels soms nog hanteren, maar wij als consument betalen toch dat bedrag wat in de winkel gevraagd wordt.
Als we ook eens kijken naar boeren hoe die worden uitgeknepen om melk maar zo goedkoop mogelijk te leveren, de marges blijven daarna bij de tussenhandel hangen. En de consumenten accepteren het allemaal.
Daar kun je met de meeste werkgevers prima afspraken over maken hoor... het is nou niet bepaald zo dat ik keurig mijn 8 uurtjes per dag draai. Je spreek met elkaar targets af en die kom je gewoon na... that's the dealquote:En als we het toch over diefstal hebben en er heel puur naar gaan kijken is iedereen die hier in de baas zijn tijd reageert ook een vieze dief dat deze tijd en bandbreedte van de baas steelt.
Misschien, misschien, misschien.quote:Op woensdag 2 februari 2011 11:00 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ik begrijp dat HansvD een spaarhypotheek heeft. Dat is misschien wel niet de slimste keuze in het geval men de HRA gaat afbouwen, dit soort producten kan immers enkel bestaan vanwege de HRA. Daarnaast heb ik begrepen dat spaarhypotheken niet erg flexibel zijn in de overdracht naar andere hypotheekverstrekkers vanwege de spaar constructie. Aangezien ik een versnelde afbouw van de HRA voorzie voor de nabije toekomst is een annuiteitenhypotheek misschien wel de slimste keuze.
Man, het is al doorgedrongen in alle lagen van de maatschappij.quote:Op woensdag 2 februari 2011 11:28 schreef xenobinol het volgende:
Er zijn wel meer mensen als WM en xenobinol die er zo over denken. Bankieren en verzekeren is tegenwoordig verworden tot gelegaliseerde diefstal, zodra mensen zien dat dit soort gedrag word getolereerd zal deze ziekte zich als een olievlek verspreiden door alle lagen van de samenleving. Zeg nou zelf... in zo'n wereld willen we toch niet leven?
Xeno is Huurmarkt-jehovaquote:Op woensdag 2 februari 2011 13:18 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Man, het is al doorgedrongen in alle lagen van de maatschappij.
Jawel... maar het is nog niet zo dat de meeste mensen diefstal beschouwen als een legitieme manier om je inkomen mee aan te vullen.quote:Op woensdag 2 februari 2011 13:18 schreef Boris_Karloff het volgende:
Man, het is al doorgedrongen in alle lagen van de maatschappij.
Klopt, probeer je loon maar eens handje contantje te krijgen zoals vroeger. Banken hebben een prima positie, er zijn weinig alternatieven en elk jaar rekenen ze allemaal meer kosten, terwijl er steeds minder mensen nodig zijn als vroeger om hetzelfde werk uit te voeren. ERn toen rekenden ze niets.quote:Op woensdag 2 februari 2011 11:58 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Met het verschil dat je in de winkel besluit iets wel of niet te kopen. Als je wilt dat de producent een eerlijke prijs krijgt kun je fair trade producten kopen, wil je een koe een redelijk leven geven dan koop je biologisch vlees etc. etc..
Maar wie zijn de banksters die mijn geld stelen? Heb ik daar voor gekozen? Zijn deze mensen door het volk gekozen? Nee... het zijn criminelen die de hele wereld in hun houdgreep houden. Waarom mag ik niet mijn eigen geld uitgeven?
quote:
Ik huur ook, wat is daar mis mee? Volgend jaar staat mijn volgende carrieremove gepland en ik moet dus een beetje mobiel blijven.quote:
Daar is ook helemaal niets mis mee, behalve als je xeno heet en structureel alle kopers/eigenaren blijft benoemen als leenkneus of wat hij nog meer in zijn rijke fanatsie heeft laten ontspringen.quote:Op woensdag 2 februari 2011 13:23 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Ik huur ook, wat is daar mis mee? Volgend jaar staat mijn volgende carrieremove gepland en ik moet dus een beetje mobiel blijven.
Er is niets mis met Jehova zijn, zolang je maar niet anderen opdringerig gaat lastigvallen met jouw eigen keus en hen gaat overhalen om dezelfde keus te maken en ze dan als "slecht", "ongeinformeerd", "onverstandig" of iets van dien aard te bestempelen als ze jouw keus niet overnemen. En ook je voet niet tussen de deur probeert te steken als ze die willen dicht doen.quote:Op woensdag 2 februari 2011 13:23 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Ik huur ook, wat is daar mis mee? Volgend jaar staat mijn volgende carrieremove gepland en ik moet dus een beetje mobiel blijven.
Hetzelfde kun je ook zeggen over de VEH, NVM en Rabobank.quote:Op woensdag 2 februari 2011 13:52 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Er is niets mis met Jehova zijn, zolang je maar niet anderen opdringerig gaat lastigvallen met jouw eigen keus en hen gaat overhalen om dezelfde keus te maken en ze dan als "slecht", "ongeinformeerd", "onverstandig" of iets van dien aard te bestempelen als ze jouw keus niet overnemen. En ook je voet niet tussen de deur probeert te steken als ze die willen dicht doen.
Vervang nu Jehova door huurder en je snapt het idee. En waag het eens je voet tussen mijn koopdeur te steken
Die zie ik nergens op dit forum spammen. Jij wel?quote:Op woensdag 2 februari 2011 15:16 schreef Terrorizer het volgende:
[..]
Hetzelfde kun je ook zeggen over de VEH, NVM en Rabobank.
Woningmarkt staat op springenquote:Op woensdag 2 februari 2011 15:16 schreef Terrorizer het volgende:
[..]
Hetzelfde kun je ook zeggen over de VEH, NVM en Rabobank.
Zieltje...quote:Op woensdag 2 februari 2011 15:41 schreef Whuzz het volgende:
Goed bericht weer van VEH! Laten we beginnen om ipv 5% iets van 30% huurverhoging voor scheefhuurders te doen. Dan gaan die allemaal op zoek naar een koopwoning en komen hun huizen vrij voor mensen die het nodig hebben. Klaar!
.quote:Op woensdag 2 februari 2011 15:32 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
waarbij de ontevredenen soms tot in grote lengte gaan om door hen gesignaleerde misstanden op de woningmarkt aan te tonen en aan de kaak te stellen. Verontrustend is daarbij de gedachte van laat de zaak maar eens goed in elkaar donderen, dan zal je zien dat het daarna veel beter gaat. Dit soort revolutionaire gedachten geven meer blijk van de mate van onvrede die er onder de mensen leeft, dan dat ze nog gebaseerd zijn op gezond verstand.
Ik kon het niet laten hier een associatie met jou te leggen, Xenoquote:moderne media maken het gemakkelijk om die onvrede te meten. Ik hoor en lees het steeds vaker, waarbij de ontevredenen soms tot in grote lengte gaan om door hen gesignaleerde misstanden op de woningmarkt aan te tonen en aan de kaak te stellen.
Ja, jij.quote:Op woensdag 2 februari 2011 15:32 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Die zie ik nergens op dit forum spammen. Jij wel?
Ik zie ze ook nergens mensen die huren belachelijk maken. jij wel?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |