abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 31 januari 2011 @ 20:23:11 #1
300054 Marlinde
Dolgelukkige mama van Tessa
pi_92140105
Tessa slaapt zo af en toe wel eens bij ons (als ze ziek is of slecht slaapt) en ze is nogal bewegelijk wat inhoud dat ik dan niet kan slapen.
Nu had ik gelezen dat je van een Ikea ledikantje een co-sleeper kan maken, maar hoe gaat dit in zn werk?

Wij hebben een bed dat aan de zijkant dicht is zoiets maar dan anders :') iig kan het bedje dus niet worden vastgemaakt aan ons bed.

Mijn vraag: Welk ledikantje heb ik nodig en hoe maak je het bedje stevig genoeg dat mijn (bijna) dreumes er in kan liggen. Het lijkt me niet dat je er 1 kant van kan afhalen, tegen ons bed aan doen en klaar toch?
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
je hebt ons door je komst
nóg gelukkiger gemaakt
pi_92140683
Wij hebben dit bedje:

en zoals je kunt zien, wanneer je de zijkant eruit haalt, monteer je onderaan een extra balk voor de stevigheid.

Wat ik begrepen heb boor je dan gaatjes in het frame zodat het matrasje op dezelfde hoogte als je eigen matras ligt. De extra balk onderaan blijft dan wel voor stevigheid zorgen.
Het bedje moet wel echt vastgemaakt worden aan je eigen bed, tenzij heel misschien je het klem kunt zetten tussen je bed en de muur. Je zou bijvoorbeeld aan de onderkant van jullie bedbodem latjes kunnen bevestigen en diezelfde latjes ook aan de onderkant ofzo van het bedje bevestigen. Gewoon door middel van gaatjes boren en dergelijke.

Je co-sleeper is dan alleen wel redelijk definitief vastgemaakt aan je eigen bed, je schuift hem niet zo makkelijk even heen en weer tussen kamers ofzo.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_92140849
en wij hebben een Gulliverbedje, maar dat werkt in principe hetzelfde. De allergoedkoopste bedjes van ikea (die van 35) daar kan het niet mee, daar kan je geen peuterbed van maken.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_92141065
Ik had het bed vaststaan met lijmklemmen aan mijn bed.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 31 januari 2011 @ 21:12:47 #5
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_92143521
Dat aanpassen is vlgs mij echt heel simpel. Kwestie van gaatjes op de juiste hoogte boren en dan is alles zo over te zetten.
Ik zou zelf die plank ter onderteuning ook naar boven halen, dan is er minder kans op zwabberen.

En met lijmklemmen vastzetten is een slim idee. :Y
pi_92148044
Wij hebben ook het gulliver bedje van de Ikea als co-sleeper gebruikt en dat ging heel goed. Zijkant er uit laten en de steunbalk erop zetten. De hoogte van de bodem moet je gewoon even afmeten wanneer er een matrasje op ligt zodat het gelijk ligt met je eigen matras. Dan gaatjes boren voor de pennen van de bodem.
Wij hebben een malm bed en daar konden we wel met sjorbanden de boel stevig vastmaken aan de zijkant, maar met een bed zoals op het plaatje in de OP weet ik niet of dat lukt.
Je hebt dan trouwens een ledikant wat gewoon op 4 poten staat dus het is zeker stevig genoeg voor een dreumes. We hebben het bedje trouwens nu als logeerbedje bij mijn ouders staan met alle kanten erin :)
pi_92148078
Ik ben gewoon heel slim.
  dinsdag 1 februari 2011 @ 09:35:43 #8
300054 Marlinde
pi_92162334
Bedankt voor jullie reacties :*
(Na het openen van dit topic heeft Tessa alles ondergespuugd en heeft flinke koorts, het had dus al handig geweest als we het al zouden hebben..op marktplaats kan ik helaas nog niks vinden. Hoop dat we het zsm kunnen halen)

Het zou dus in principe van elk bedje gemaakt kunnen worden waar je van het gewone ledikantje ook een peuterbedje van kan maken?

En vastzetten hoeft niet, we hebben het bed al gedraaid dus als er een ledikantje naast komt kunnen we die vastklemmen :)

Het klinkt iig makkelijk, hopen dat dat het ook is :P
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
pi_92164132
Het kan ook met het goedkoopste Ikealedikantje, die moet je dan alleen zelf nog even verstevigen met een latje aan de onderkant.
pi_92166306
  dinsdag 1 februari 2011 @ 13:13:15 #11
300054 Marlinde
pi_92169386
Zo dat is wel heel veel geld inderdaad :P Ik ga voor een ikea bedje en dan niet de goedkoopste
Even kijken of het nieuw of via marktplaats gaat worden

Bedankt voor de tips allemaal :*
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
pi_92175743
Ik zie nu pas dat je een apart topic hebt geopend. Ik had ook nog gereageerd:

quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 15:28 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Een beetje een late reactie, maar als je een Ikeabedje koopt waar je een peuterbedje van kunt maken dan krijg je er inderdaad een verstevigende lat bij waardoor het bed stevig genoeg is. Je boort dan dus eerst de gaten op de goede hoogte, bevestigt de lattenbodem, monteert de lat en bevestigt daarna het bedje aan je eigen bed. Dat laatste kun je op verschillende manieren doen; wij hebben snelbinders gebruikt. Ik heb ook van een Prénatalbedje een cosleeper gemaakt en dat bedje was zonder extra lat al stevig genoeg.
Ik was nog vergeten erbij te zeggen dat het handig is om tot slot handdoeken tussen het matras en de zijkant van het bedje te stoppen zodat het kindermatrasje strak tegen je eigen bed/matras aan ligt.

Bij ons ziet het er zo uit:

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 1 februari 2011 @ 16:15:18 #13
300054 Marlinde
pi_92177771
Oh Claudia dat ziet er lief uit O+

Welk bedje van de prenatal hebben jullie? En denk je dat hij dan ook stevig genoeg is voor een dreumes/kleuter?
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
pi_92188622
Wij hebben het ledikant van de ikke lijn van prenatal.
pi_92190001
Dit is gewoon een Ikeabed, de Gulliver (69,95 euro).

Ik durf er zelf nog wel in te liggen. :+
  woensdag 2 februari 2011 @ 00:34:20 #16
300054 Marlinde
pi_92206292
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 19:50 schreef Ticootje het volgende:
Wij hebben het ledikant van de ikke lijn van prenatal.
En heb je daar ook geen extra steun voor nodig denk je?
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
pi_92208864
quote:
Op dinsdag 1 februari 2011 11:52 schreef Ticootje het volgende:
als je geld teveel hebt:

http://www.ikbenmama.nl/l(...)wiegje-c-10_638.html
Wow wat duu!
Heb ze van de week nieuw voor 150 euro gezien, was wel mooi bedje maar vond het nog wel prijzig
  donderdag 10 maart 2011 @ 20:41:03 #18
300054 Marlinde
pi_93923386
We hebben de co-sleeper sinds vandaag staan *O* (Tessa moest huilen toen ze het bedje zag en we weg liepen, want ze wilde zo graag naar bedje toe _O- Gelukkig ging ze zonder mokken in haar eigen kamertje slapen :) )

Bedankt voor jullie tips! :*
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
pi_93923860
Ja super! Ziet er heerlijk uit!
pi_93923964
Ziet er fijn uit MP :Y
Heb je dat bedje nu tweedehands? en hoe zit het vast, gewoon klemgeschoven ofzo?

Hier komt er als het aan ons ligt ook een co-sleeper, we moeten alleen nog ff kijken hoe en wat.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 10 maart 2011 @ 20:54:32 #21
300054 Marlinde
pi_93924436
Bedje hebben we inderdaad van marktplaats afgehaald :Y
We hebben het bedje klemgeschoven, ledikantje helemaal tegen de muur aan en daar dus het bed tegenaan :+ Het lijkt nu wel alsof we een hele kleine slaapkamer hebben, maar er is dus nog een boel ruimte voor het bed :)

Ik moet zeggen dat ik er echt héél blij mee ben! Tessa is laatst weer zo ziek geweest en toen lag ze weer gewoon bij ons in bed, maar dat is echt niet meer te doen met die draaikont! :D

Voorlopig kan Tessa er nog lekker gebruik van maken en daarna hopelijk nr 2 en dan nr 3 en nr 4.... _O-
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
pi_93924441
Ziet er goed uit, Marlinde!

Huup, niet te lang tegenaan hikken, zo'n co-sleeper. Het zelf in elkaar zetten van zo'n ding valt namelijk onzettend mee. Hey, zelfs wij konden het. :Y)
  donderdag 10 maart 2011 @ 20:55:24 #23
300054 Marlinde
pi_93924509
En wat Claudia dus zegt, het valt echt mee!
Ik was bang dat het veel tijd en werk in beslag zou nemen, maar we hadden het bedje in een kwartier in elkaar staan! :D
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
pi_93924570
Ik klus dat soort dingen ook zelf. No problemo. Als ik moet komen klussen bij je huup gil maar.
pi_93924775
oh nee dat is het probleem niet hoor, maar we moeten dan nog een bedje gaan regelen enzo en b. is er nog niet over uit wat ie wil, wieg of ledikant ivm ruimte in slaapkamer en nieuw of marktplaats enz enz. t kan mij niet zoveel schelen wat er komt als er maar iets komt :D

Ons bed is écht te krap voor met zn 3 erin }:| dus t duurt niet lang meer :P
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_93924866
Wat voor ledikant heb je nu eigenlijk in de kamer van Elin staan? Dat kun je zeker niet ombouwen?

Wij hebben er trouwens twee keer een tweedehands ledikant voor gebruikt. Het eerste was van de Prénatal en het tweede van de Ikea.
pi_93924955
Oh ik heb misschien nog wel een mooie wieg. Moet ik ff m'n moeder bellen want hij staat in de opslag voor de vlooienmarkt. ( hoop ik anders is hij naar de hoeve)
pi_93925178
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 21:00 schreef Claudia_x het volgende:
Wat voor ledikant heb je nu eigenlijk in de kamer van Elin staan? Dat kun je zeker niet ombouwen?

Wij hebben er trouwens twee keer een tweedehands ledikant voor gebruikt. Het eerste was van de Prénatal en het tweede van de Ikea.
Elin heeft een prénatalbedje in haar kamer maar die laat ik liever staan. Eventueel gaat ze straks overdag wel op haar kamertje slapen.

Tico wat wil je daarvoor hebben? en foto?
hoelang kunnen ze nou eigk in een wieg? Elin is nu al 57 cm. ik denk dat een wieg voor ons wel practischer is ivm ruimte
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_93925221
Nee ik moet ff bellen w8
pi_93925467
:') hij staat gewoon in de kelder. Je mag m in bruikleen. In juli gaan we naar de vlooienmarkt dan is Elin er al lang uitgegroeid joh.
pi_93925890
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 21:07 schreef Ticootje het volgende:
:') hij staat gewoon in de kelder. Je mag m in bruikleen. In juli gaan we naar de vlooienmarkt dan is Elin er al lang uitgegroeid joh.
_O-
die kelder van jou heeft mythische proporties inmiddels haha. Maar kan ik er een cosleeper van bouwen? mag er eventueel een gaatje in geboord worden om het ding te verlagen? als k em sloop koop ik hem wel van je :P

het zou me verbazen als we het tot juli uit zouden houden ja :D
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_93926062
Hmmmm. Ik weet niet, het zou wel kunnen denk ik. Als je goede stevige bevestiging maakt aan de ontbrekende kant moet het kunnen. Verlagen is onmogelijk.
pi_93926297
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 21:13 schreef Ticootje het volgende:
Hmmmm. Ik weet niet, het zou wel kunnen denk ik. Als je goede stevige bevestiging maakt aan de ontbrekende kant moet het kunnen. Verlagen is onmogelijk.
ok, ik ga ff met B. overleggen als ie thuis is vanaaf
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_93926347
Foto van het ding staan ergens op Hyves wel. Witte hoge wieg. Lijkt op ledikant, maar tis een wieg.
Fotoalbum van leyla, met oranje klamboe erover.
pi_93926428
Ik kan alleen niet morgen komen brengen. Ben alleenig en ik vind het al genoeg uitdaging om boodschappen te doen me 2. En leyla is nog veel te verkouden.
pi_93928250
nee joh gek, sowieso komen we m dan wel halen :)

ik moet even zien of het handig is, nu staat de kinderwagen naast ons bed namelijk. T grote voordeel van een co-sleeper zou zijn dat ik het bed niet uithoef om de speen terug te doen of voor de voedingen. Als dat met t wiegje niet gaat maakt het weinig verschil of ze nou in een wieg of in de wagen ligt en hoeft er ook niet met spullen gesleept te worden. straks sloop ik het :X
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_93928738
Ja boeie als het stuk gaat, had het maar geen wieg moeten worden. Nou denk maar ff na.
pi_96812335
Ik vind dit echt een super idee!
Bedankt Claudia dat je mij op dit topic attendeerde! ik vind de gulliver bedje van ikea ook handig!

Trouwens, kan je kind zich niet bezeren aan de spijlen? met de voet klem zitten ofzo?
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_96812538
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 22:07 schreef bitterend het volgende:
Trouwens, kan je kind zich niet bezeren aan de spijlen? met de voet klem zitten ofzo?
Ja, als je kind gaat bewegen kan dat wel, vooral bij kinderen die gaan rollen. Maar dat duurt in de regel wel een tijd, hoor. Van echt bezeren is hier nooit sprake geweest.

Oh, en als ze kunnen staan gaan ze ook in bed staan en kunnen ze hard vallen. :+ Mijn schooonzus is om die reden het campingbedje gaan gebruiken toen haar zoon ouder werd.
  zondag 17 juli 2011 @ 21:56:24 #40
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_99593713
Ik ben om (niet dat dat enige moeite kostte ;) ), ik wil ook een co-sleeper.
Nu hebben wij een groot ledikant in de babykamer, waar de zijkant heel makkelijk uit kan en de bedbodem kan ook 'hendig' verlaagd worden. Het enige nadeel is dat het hoofd- en voeteneind dicht zitten, dus daar valt niets aan te binden. Wel aande lattenbodem zelf, met een spandband moet het dan aan ons bed komen te zitten. Of zie ik iets over het hoofd?

Het enige nadeel dat ik kan bedenken dat mijn sloffen niet meer naast mijn bed kunnen staan (en een evt spuugemmer :P ) Wat mij betreft staat hij er morgen al (die sleeper dan he), want dat lijkt me toch een stuk luxer dan die losse wieg op de kamer bij ons.

De komende tijd staat de wieg dan op de babykamer, daarna evt het campingbedje voor die keren dat er daar geslapen wordt.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  zondag 17 juli 2011 @ 22:13:57 #41
94046 PM-girl
pi_99594790
Ik kwam met Google ook nog deze tegen, dat is ook handig! Moet je wel een breed bed hebben! (of je partner eruit rollen :P )
*
pi_99595054
Gewoon zo'n veiligheidsrekje langs je bed, evt later te gebruiken voor t peuterbedje, werkt ook heel prima als je je co-sleeper alleen nog hebt staan als opvangbak! Laatst nog te koop bij de Lidl!

edit: uiteraard wel vooral voor de rustige slapers onder ons, je zal je kind er toch maar tussen drukken :o
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_99595499
PM-girl, wij hebben Ivans ledikant met dichte voor- en achterkant ook gebruikt als co-sleeper en dat ging prima met het vastmaken aan ons eigen bed. Mijn lief gebruikte daar snelbinders voor. :')

Handig trouwens, Poppedein! Hier fungeert de co-sleeper momenteel inderdaad alleen nog als opvangbak. Ik vind het nu wat onhandig met het in- en uitstappen.
  zondag 17 juli 2011 @ 22:40:09 #44
94046 PM-girl
pi_99596146
Ah, snelbinders, die kosten niet veel! ;)
Poppedein, ik zou dan per se op mijn zij liggen en dat is mij te eenZiJdig! :)
*
pi_99615810
Hier staat de co-sleeper momenteel klem tussen ons bed en de muur. Zit ook vast :)
  maandag 18 juli 2011 @ 13:09:20 #46
94046 PM-girl
pi_99615882
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 13:07 schreef WupWup het volgende:
Hier staat de co-sleeper momenteel klem tussen ons bed en de muur. Zit ook vast :)
Dat kan bij ons niet zomaar denk ik, omdat de deur dan niet meer open of dicht kan.

Ik moet alleen even gaan oefenen op het zeemans- (of matrozen-?)bedje!
*
pi_99632473
Zo, ik heb - met dank aan dit topic - manlief in 1 minuut overgehaald om voor ons tweede kindje ook een Ikea-bedje tot co-sleeper om te bouwen. Hoef ik straks midden in de winter niet voor de nachtvoedingen m'n bed uit :)
  donderdag 4 augustus 2011 @ 08:12:17 #48
94046 PM-girl
pi_100303699
Inmiddels is de co-sleeper al even in gebruik, met plezier! Het voeden gaat niet in onze slaap, maar het gemak van er niet uit hoeven, het gezellige van het naast elkaar liggen is het al waard!

Maar. De MUGGEN komen. Waar koop ik een klamboe voor een 3-persoonsbed? ;)
*
pi_100303771
Mooi zo PM-girl!

Wat wij hebben tegen binnendringend ongedierte zijn rolhorren in de raamkozijnen. Dat werkt echt perfect bij ons. Kan je bij de bouwmarkt kopen.
  donderdag 4 augustus 2011 @ 08:23:43 #50
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_100303781
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 08:12 schreef PM-girl het volgende:
Inmiddels is de co-sleeper al even in gebruik, met plezier! Het voeden gaat niet in onze slaap, maar het gemak van er niet uit hoeven, het gezellige van het naast elkaar liggen is het al waard!

Maar. De MUGGEN komen. Waar koop ik een klamboe voor een 3-persoonsbed? ;)
Trendhopper (en ook LeenBakker vlgs mij) verkopen klamboe's voor 2 persoonsbedden die met 6 (of meer ogen) rechthoekig boven het bed hangen. In die van de trend hopper zit vlgs mij wel genoeg ruimte om dat om een cosleeper heen te slaan.
  donderdag 4 augustus 2011 @ 08:36:33 #51
94046 PM-girl
pi_100303926
BE, dat is een goede tip, dank!

Octo, dat zou ik ook wel willen, maar onze ramen komen naar binnen. Dus een hor kan wel, maar dan aan de buitenkant en dat moet dan permanent. Dat is niet handig!
*
pi_100304549
PM-girl, je kan ook horrengaas met zelfklevend klittenband in de binnenkant van het raamkozijn plakken (tussen raam en kozijn). Dat zijn kant en klare setjes, ik geloof dat ik ze ooit bij de marskramer heb gekocht.
pi_100304605
owlet: werkt dat ook bij ramen die naar binnen kiepen? dan moet ik daar ook eens naar gaan zoeken.

En nog een vraag over die co-sleeper. Ik bedacht me nl. opeens dat ik eigenlijk wil dat Pietje (die in januari geboren wordt) daar vanaf het begin in slaapt, maar ja, in de kraamweek zit je met die stomme klossen onder het bed. Hoe ga ik dat oplossen?
pi_100304786
Ja, wij hebben van die ramen die zowel naar binnen kunnen draaien als kunnen kiepen en daar werkt het prima bij. Het zit geplakt op het randje van het kozijn waar het raam tegen aan rust als het dicht is.
Wij hebben het nu een paar jaar zomer en winter zitten en het zit nog prima.
pi_100304887
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 09:24 schreef Bleie het volgende:
owlet: werkt dat ook bij ramen die naar binnen kiepen? dan moet ik daar ook eens naar gaan zoeken.

En nog een vraag over die co-sleeper. Ik bedacht me nl. opeens dat ik eigenlijk wil dat Pietje (die in januari geboren wordt) daar vanaf het begin in slaapt, maar ja, in de kraamweek zit je met die stomme klossen onder het bed. Hoe ga ik dat oplossen?
Als je zo'n bedje van de Ikea ombouwt is het geen enkel probleem. Je kan op de gewenste hoogte zelf gaatjes boren en de bodem dan op dezelfde hoogte doen als je eigen bed. Let er wel even op dat je het matrasje meeneemt in je berekening ;)
pi_100305762
Bleie, eventueel zou je in de kraamweek de kinderwagenbak op de co-sleeper kunnen zetten?

PM, wij hebben ook een klamboe van de leenbakker (die ongelooflijk veel openingen heeft }:| die ik zelf dus maar heb dichtgemaakt) en die past prima om de combi bed en co-sleeper heen. Ons bed is wel maar 1.40 trouwens..
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_100306967
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 09:36 schreef octopussy het volgende:

[..]

Als je zo'n bedje van de Ikea ombouwt is het geen enkel probleem. Je kan op de gewenste hoogte zelf gaatjes boren en de bodem dan op dezelfde hoogte doen als je eigen bed. Let er wel even op dat je het matrasje meeneemt in je berekening ;)
Dat kun je inderdaad doen, zorgen dat je gaatjes hebt voor de hoogte van het bed tijdens de kraamperiode en de hoogte na de kraamperiode. Ik heb zelf de eerste week nog een reiswiegje gebruikt in plaats van de co-sleeper. Je kunt ook overwegen het bed níet op klossen te zetten en de controles op een ander bed te laten doen, bijvoorbeeld een logeerbed.
  donderdag 4 augustus 2011 @ 11:55:47 #58
94046 PM-girl
pi_100308625
Hmm, onze ramen gaan alleen naar binnen toe open. En er steekt een flink stuk voorbij het kozijn, dus je tip zal hier niet werken owlet. Dan wordt de hor naar buiten geduwd bij het sluiten.
*
pi_100309819
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 11:03 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat kun je inderdaad doen, zorgen dat je gaatjes hebt voor de hoogte van het bed tijdens de kraamperiode en de hoogte na de kraamperiode. Ik heb zelf de eerste week nog een reiswiegje gebruikt in plaats van de co-sleeper. Je kunt ook overwegen het bed níet op klossen te zetten en de controles op een ander bed te laten doen, bijvoorbeeld een logeerbed.
We hebben geen logeerbed...
Maar een reiswiegje gebruiken kan inderdaad wel, daar heeft de oudste de eerste weken van haar bestaan ook in geslapen. Hoger gaatjes boren zie ik niet echt gebeuren, want ons bed is al best hoog (boxspring), dus als dat op klossen staat, ik denk niet dat een Ikeabedje dat haalt, maar dat zou ik moeten nameten.
pi_100313089
Je kunt ook even met het kraamzorgbureau bellen om je probleem voor te leggen.
pi_100316806
Ja, gewoon even navragen wat de bedhoogte moet zijn in de kraamperiode. Als je al een hoog bed hebt en dan ook nog klossen eronder zet dan zit je zelf zowat tegen het plafond. Een boxspring is volgens mij ook wel lastig op klossen te krijgen. Misschien is het genoeg om er een paar plankjes onder te leggen of bijvoorbeeld een extra matras erop.
Overigens hebben wij voor ons bed (Ikea Malm) geen klossen gebruikt maar bierkratjes.
  donderdag 4 augustus 2011 @ 22:53:33 #62
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_100333494
Wij hadden een lieve kraam van wie het bed niet op klossen hoefde, ze deed de controles zittend op bed (we hadden een goede smoes, ik beviel te vroeg. Zondag bevallen, afspraak om klossen te gaan halen stond op dinsdag erop...

Ik zou ook even bellen wat de minimum hoogte moet zijn, en 2 of 3 centimeter lager kan dan ook nog wel hoor.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_100343736
Nou, vorige keer moesten de klossen echt, en we hebben nog hetzelfde bed, en hetzelfde kraambureau, dus ik denk dat we daar wel aan vast zitten. Het kan dus ook wel, en ik moet zeggen: ik vond het voor mezelf eigenlijk wel prettig, zo'n hoog bed (had nogal wat hechtingen, en bij zo'n hoog bed kon ik er nog een beetje in en uit, denk dat ik bij een lager bed écht de hele week in bed had gelegen.

Nee, ik denk dat het een reiswiegje wordt, en dan als de klossen weg zijn de co-sleeper.

Dank voor het meedenken!
pi_107564392
Even een rotschop. De kraamweek zit er inmiddels op, de klossen zijn weer onder het bed vandaan, en ik heb vanmiddag het tot co-sleeper gebombardeerde Ikea-bedje tussen ons bed en de muur geklemd. Dat zit wel vast. Blijven twee problemen over.

1. Wat doe je met je nachtkastje? Ik heb nu vanaf de muur gezien, eerst mijn nachtkastje staan, en dan pas het bedje, maar als ik dat dan kort opmaak, ligt Pietje ter hoogte van mijn knieën ongeveer. Maakt op zich niet zo veel uit, maar is natuurlijk eigenlijk niet het idee van een co-sleeper.

2. Laten / lieten jullie je kindje ook in de co-sleeper slapen als je er zelf niet bij bent (overdag bijvoorbeeld)? Ben je dan niet bang dat hij eruit rolt (nu nog niet, maar als hij over een poosje kan omrollen)?
pi_107565539
Bleie, ik heb zelf een uitschuifbaar bedeinde, dus het eerste probleem heb ik niet:

Wel heb ik het bedje als matrozenbedje (zie google) opgemaakt zodat ze helemaal bij het hoofdeinde kan liggen. Dan liggen we bijna op ooghoogte en heeft ze de 'beschutting' van het hoofdeinde van de co-sleeper.

Ik laat haar wel alleen slapen in de co-sleeper, maar die is dan ook een paar cm lager dan mijn matras, dus ze kan er hoe dan ook niet uitrollen.
pi_107568210
Bleie, ik heb indertijd het ledikant naast het bed gezet en naast het ledikant weer mijn nachtkastje. Daar kon ik dus niet heel goed bij, maar ik kon wel mijn wekker zien. Het snoertje van de lamp op het nachtkastje liet ik langs de co-sleeper lopen zodat ik daar goed bij kon. De ervaring leert dat je de co-sleeper al gauw als nachtkastje gaat gebruiken. :+

Lena sliep overdag in de co-sleeper tot het moment dat ik het eng begon te vinden. Niet heel handig, maar we hebben indertijd het goedkoopste ledikant van de Ikea erbij gekocht om in haar eigen kamer te zetten en daar legde ik haar dan in.
pi_107568222
Wij lieten Wies ook alleen slapen in de co sleeper. Ik zette de babyfoon dan in het bed en kon ik precies alles horen.

Ik had aan het hoofdeind gewoon wat spulletjes die normaal op mn nachtkastje had staan.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_107586871
Octopussy: wat een briljant bed! Waar haal je dat vandaan? Matrozenbedje klinkt ook als een optie (ik dacht zelf aan gewoon vanaf de andere kant van het bedje opmaken), even kijken of ik daar meer details over kan vinden.

Claudia: van jullie slaapkamer staat op pagina 1 een foto toch? Dat kan hier nl niet, omdat het bedje klem staat tussen de muur en het bed.

En het hoofdeind van het bedje als nachtkastje gebruiken is deels een optie, maar ik heb er ook altijd een glas water staan, zeker nu ik weer nachtvoedingen doe (daar krijg ik enorm dorst van op een of andere manier), en om dat nou in een bedje te zetten...

Vannacht trouwens voor het eerst zo geslapen, en ondanks (dankzij?) het feit dat we amper geslapen hebben, vond ik het ideaal, Hoefde ik in elk geval niet zoals bij B. elke keer echt mijn bed uit. Als Pietje nou nog wat rustiger wordt 's nachts...
  zaterdag 4 februari 2012 @ 09:41:27 #69
35189 Troel
scherp en bot
pi_107587330
IKEA bed toch?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_107615752
Bleie, neem ipv een glas een flesje met water. Dat maakt niet uit als het valt.
Ik had er 2 mandjes staan. Eentje met prut voor mij en de ander met babyspullen (verschoning enz). In mijn mandje stond dus ook een flesje water. Ik had gewoon ikea dingen die je in je kledingkast kan gebruiken.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_107619908
Ik heb ook flesjes water staan (en limonade, maar dat is natuurlijk niet zo geweldig voor je tanden en zo). Ik drink minimaal 1 flesje leeg in een nacht want ik krijg ook altijd enorm dorst van het voeden.
Verder ook verschoonspulletjes en nog de gebruikelijke nachtkast spullen.

Bleie, ik heb het Ikea Malm bed + uitschuifbaar bed einde en elektrisch beweegbare bed bodems (dat is echt heerlijk!). Als co-sleeper het hensvik ledikantje geloof ik.
pi_107619918
Oh, dat klinkt eigenlijk wel heel logisch en handig. Heb ook al weleens gedacht om een grote boekenplank boven ons bed op te hangen, zodat we daar spulletjes op kwijt kunnen, en ook lampjes aan kunnen ophangen. We zijn nl. helemaal nog niet aan een nieuw bed toe.
pi_115763771
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2011 20:31 schreef huuphuup het volgende:
Wij hebben dit bedje:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

en zoals je kunt zien, wanneer je de zijkant eruit haalt, monteer je onderaan een extra balk voor de stevigheid.

Wat ik begrepen heb boor je dan gaatjes in het frame zodat het matrasje op dezelfde hoogte als je eigen matras ligt. De extra balk onderaan blijft dan wel voor stevigheid zorgen.
Het bedje moet wel echt vastgemaakt worden aan je eigen bed, tenzij heel misschien je het klem kunt zetten tussen je bed en de muur. Je zou bijvoorbeeld aan de onderkant van jullie bedbodem latjes kunnen bevestigen en diezelfde latjes ook aan de onderkant ofzo van het bedje bevestigen. Gewoon door middel van gaatjes boren en dergelijke.

Je co-sleeper is dan alleen wel redelijk definitief vastgemaakt aan je eigen bed, je schuift hem niet zo makkelijk even heen en weer tussen kamers ofzo.
Dit is Hensvik als ik het goed zie. Ik zie geen ledikant voor ¤35. Hebben jullie het dan over Sniglar, waarmee het niet kan? En kan het met Somnat wel? Probleem bij ons is dat ons bed een houten randje heeft, zoiets:
http://www.google.nl/sear(...)Gqqb0QWOjYHoDA#biv=i|46;d|CdIAJ55SWi_MiM:
Dus ik denk dat een co-sleeper dan alleen kan als het ledikant op dezelfde hoogte staat, dan zou je de matras eventueel over onze houten bedrand kunnen schuiven en dan moet nog dat stukje opgevuld worden wat dan aan de andere kant leeg blijft.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_115765621
Hier heb ik onder het matras het camping bed matras, daardoor zit de co sleeper (het matras) precies op dezelfde hoogte als ons matras.. aan de buitenrand van het bed heb ik een voedingskussen gepropt, zodat hij mooi aansluit..

Wij hebben overigens de gulliver... het kan met andere bedjes ook maar dan moet je vaak zelf een plankje extra monteren bijvoorbeeld!
pi_115772337
Dankje, Gerberaatje. Ik zal even met mijn man samen kijken, die doet meestal de kluswerkzaamheden hier in huis. Die kan dan kijken of het bed kwa hoogte over de rand van ons bed kan aansluiten, hoe hoog het matras van de co-sleeper dan uitkomt en of we extra latje moeten monteren of niet maakt denk ik niet zoveel uit.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_116291500
Yeah, wij hebben hem nu staan *G*:

En nog bedankt voor jullie tips en trucs.
Carpe Diem- Pluk de Dag
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')