Ik was nog vergeten erbij te zeggen dat het handig is om tot slot handdoeken tussen het matras en de zijkant van het bedje te stoppen zodat het kindermatrasje strak tegen je eigen bed/matras aan ligt.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 15:28 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Een beetje een late reactie, maar als je een Ikeabedje koopt waar je een peuterbedje van kunt maken dan krijg je er inderdaad een verstevigende lat bij waardoor het bed stevig genoeg is. Je boort dan dus eerst de gaten op de goede hoogte, bevestigt de lattenbodem, monteert de lat en bevestigt daarna het bedje aan je eigen bed. Dat laatste kun je op verschillende manieren doen; wij hebben snelbinders gebruikt. Ik heb ook van een Prénatalbedje een cosleeper gemaakt en dat bedje was zonder extra lat al stevig genoeg.
En heb je daar ook geen extra steun voor nodig denk je?quote:Op dinsdag 1 februari 2011 19:50 schreef Ticootje het volgende:
Wij hebben het ledikant van de ikke lijn van prenatal.
Wow wat duu!quote:Op dinsdag 1 februari 2011 11:52 schreef Ticootje het volgende:
als je geld teveel hebt:
http://www.ikbenmama.nl/l(...)wiegje-c-10_638.html
Elin heeft een prénatalbedje in haar kamer maar die laat ik liever staan. Eventueel gaat ze straks overdag wel op haar kamertje slapen.quote:Op donderdag 10 maart 2011 21:00 schreef Claudia_x het volgende:
Wat voor ledikant heb je nu eigenlijk in de kamer van Elin staan? Dat kun je zeker niet ombouwen?
Wij hebben er trouwens twee keer een tweedehands ledikant voor gebruikt. Het eerste was van de Prénatal en het tweede van de Ikea.
quote:Op donderdag 10 maart 2011 21:07 schreef Ticootje het volgende:
hij staat gewoon in de kelder. Je mag m in bruikleen. In juli gaan we naar de vlooienmarkt dan is Elin er al lang uitgegroeid joh.
ok, ik ga ff met B. overleggen als ie thuis is vanaafquote:Op donderdag 10 maart 2011 21:13 schreef Ticootje het volgende:
Hmmmm. Ik weet niet, het zou wel kunnen denk ik. Als je goede stevige bevestiging maakt aan de ontbrekende kant moet het kunnen. Verlagen is onmogelijk.
Ja, als je kind gaat bewegen kan dat wel, vooral bij kinderen die gaan rollen. Maar dat duurt in de regel wel een tijd, hoor. Van echt bezeren is hier nooit sprake geweest.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 22:07 schreef bitterend het volgende:
Trouwens, kan je kind zich niet bezeren aan de spijlen? met de voet klem zitten ofzo?
Dat kan bij ons niet zomaar denk ik, omdat de deur dan niet meer open of dicht kan.quote:Op maandag 18 juli 2011 13:07 schreef WupWup het volgende:
Hier staat de co-sleeper momenteel klem tussen ons bed en de muur. Zit ook vast
Trendhopper (en ook LeenBakker vlgs mij) verkopen klamboe's voor 2 persoonsbedden die met 6 (of meer ogen) rechthoekig boven het bed hangen. In die van de trend hopper zit vlgs mij wel genoeg ruimte om dat om een cosleeper heen te slaan.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 08:12 schreef PM-girl het volgende:
Inmiddels is de co-sleeper al even in gebruik, met plezier! Het voeden gaat niet in onze slaap, maar het gemak van er niet uit hoeven, het gezellige van het naast elkaar liggen is het al waard!
Maar. De MUGGEN komen. Waar koop ik een klamboe voor een 3-persoonsbed?
Als je zo'n bedje van de Ikea ombouwt is het geen enkel probleem. Je kan op de gewenste hoogte zelf gaatjes boren en de bodem dan op dezelfde hoogte doen als je eigen bed. Let er wel even op dat je het matrasje meeneemt in je berekeningquote:Op donderdag 4 augustus 2011 09:24 schreef Bleie het volgende:
owlet: werkt dat ook bij ramen die naar binnen kiepen? dan moet ik daar ook eens naar gaan zoeken.
En nog een vraag over die co-sleeper. Ik bedacht me nl. opeens dat ik eigenlijk wil dat Pietje (die in januari geboren wordt) daar vanaf het begin in slaapt, maar ja, in de kraamweek zit je met die stomme klossen onder het bed. Hoe ga ik dat oplossen?
Dat kun je inderdaad doen, zorgen dat je gaatjes hebt voor de hoogte van het bed tijdens de kraamperiode en de hoogte na de kraamperiode. Ik heb zelf de eerste week nog een reiswiegje gebruikt in plaats van de co-sleeper. Je kunt ook overwegen het bed níet op klossen te zetten en de controles op een ander bed te laten doen, bijvoorbeeld een logeerbed.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 09:36 schreef octopussy het volgende:
[..]
Als je zo'n bedje van de Ikea ombouwt is het geen enkel probleem. Je kan op de gewenste hoogte zelf gaatjes boren en de bodem dan op dezelfde hoogte doen als je eigen bed. Let er wel even op dat je het matrasje meeneemt in je berekening
We hebben geen logeerbed...quote:Op donderdag 4 augustus 2011 11:03 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat kun je inderdaad doen, zorgen dat je gaatjes hebt voor de hoogte van het bed tijdens de kraamperiode en de hoogte na de kraamperiode. Ik heb zelf de eerste week nog een reiswiegje gebruikt in plaats van de co-sleeper. Je kunt ook overwegen het bed níet op klossen te zetten en de controles op een ander bed te laten doen, bijvoorbeeld een logeerbed.
Dit is Hensvik als ik het goed zie. Ik zie geen ledikant voor ¤35. Hebben jullie het dan over Sniglar, waarmee het niet kan? En kan het met Somnat wel? Probleem bij ons is dat ons bed een houten randje heeft, zoiets:quote:Op maandag 31 januari 2011 20:31 schreef huuphuup het volgende:
Wij hebben dit bedje:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
en zoals je kunt zien, wanneer je de zijkant eruit haalt, monteer je onderaan een extra balk voor de stevigheid.
Wat ik begrepen heb boor je dan gaatjes in het frame zodat het matrasje op dezelfde hoogte als je eigen matras ligt. De extra balk onderaan blijft dan wel voor stevigheid zorgen.
Het bedje moet wel echt vastgemaakt worden aan je eigen bed, tenzij heel misschien je het klem kunt zetten tussen je bed en de muur. Je zou bijvoorbeeld aan de onderkant van jullie bedbodem latjes kunnen bevestigen en diezelfde latjes ook aan de onderkant ofzo van het bedje bevestigen. Gewoon door middel van gaatjes boren en dergelijke.
Je co-sleeper is dan alleen wel redelijk definitief vastgemaakt aan je eigen bed, je schuift hem niet zo makkelijk even heen en weer tussen kamers ofzo.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |