Als je zo'n bedje van de Ikea ombouwt is het geen enkel probleem. Je kan op de gewenste hoogte zelf gaatjes boren en de bodem dan op dezelfde hoogte doen als je eigen bed. Let er wel even op dat je het matrasje meeneemt in je berekeningquote:Op donderdag 4 augustus 2011 09:24 schreef Bleie het volgende:
owlet: werkt dat ook bij ramen die naar binnen kiepen? dan moet ik daar ook eens naar gaan zoeken.
En nog een vraag over die co-sleeper. Ik bedacht me nl. opeens dat ik eigenlijk wil dat Pietje (die in januari geboren wordt) daar vanaf het begin in slaapt, maar ja, in de kraamweek zit je met die stomme klossen onder het bed. Hoe ga ik dat oplossen?
Dat kun je inderdaad doen, zorgen dat je gaatjes hebt voor de hoogte van het bed tijdens de kraamperiode en de hoogte na de kraamperiode. Ik heb zelf de eerste week nog een reiswiegje gebruikt in plaats van de co-sleeper. Je kunt ook overwegen het bed níet op klossen te zetten en de controles op een ander bed te laten doen, bijvoorbeeld een logeerbed.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 09:36 schreef octopussy het volgende:
[..]
Als je zo'n bedje van de Ikea ombouwt is het geen enkel probleem. Je kan op de gewenste hoogte zelf gaatjes boren en de bodem dan op dezelfde hoogte doen als je eigen bed. Let er wel even op dat je het matrasje meeneemt in je berekening
We hebben geen logeerbed...quote:Op donderdag 4 augustus 2011 11:03 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat kun je inderdaad doen, zorgen dat je gaatjes hebt voor de hoogte van het bed tijdens de kraamperiode en de hoogte na de kraamperiode. Ik heb zelf de eerste week nog een reiswiegje gebruikt in plaats van de co-sleeper. Je kunt ook overwegen het bed níet op klossen te zetten en de controles op een ander bed te laten doen, bijvoorbeeld een logeerbed.
Dit is Hensvik als ik het goed zie. Ik zie geen ledikant voor ¤35. Hebben jullie het dan over Sniglar, waarmee het niet kan? En kan het met Somnat wel? Probleem bij ons is dat ons bed een houten randje heeft, zoiets:quote:Op maandag 31 januari 2011 20:31 schreef huuphuup het volgende:
Wij hebben dit bedje:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
en zoals je kunt zien, wanneer je de zijkant eruit haalt, monteer je onderaan een extra balk voor de stevigheid.
Wat ik begrepen heb boor je dan gaatjes in het frame zodat het matrasje op dezelfde hoogte als je eigen matras ligt. De extra balk onderaan blijft dan wel voor stevigheid zorgen.
Het bedje moet wel echt vastgemaakt worden aan je eigen bed, tenzij heel misschien je het klem kunt zetten tussen je bed en de muur. Je zou bijvoorbeeld aan de onderkant van jullie bedbodem latjes kunnen bevestigen en diezelfde latjes ook aan de onderkant ofzo van het bedje bevestigen. Gewoon door middel van gaatjes boren en dergelijke.
Je co-sleeper is dan alleen wel redelijk definitief vastgemaakt aan je eigen bed, je schuift hem niet zo makkelijk even heen en weer tussen kamers ofzo.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |