abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 4 augustus 2011 @ 08:36:33 #51
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_100303926
BE, dat is een goede tip, dank!

Octo, dat zou ik ook wel willen, maar onze ramen komen naar binnen. Dus een hor kan wel, maar dan aan de buitenkant en dat moet dan permanent. Dat is niet handig!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_100304549
PM-girl, je kan ook horrengaas met zelfklevend klittenband in de binnenkant van het raamkozijn plakken (tussen raam en kozijn). Dat zijn kant en klare setjes, ik geloof dat ik ze ooit bij de marskramer heb gekocht.
pi_100304605
owlet: werkt dat ook bij ramen die naar binnen kiepen? dan moet ik daar ook eens naar gaan zoeken.

En nog een vraag over die co-sleeper. Ik bedacht me nl. opeens dat ik eigenlijk wil dat Pietje (die in januari geboren wordt) daar vanaf het begin in slaapt, maar ja, in de kraamweek zit je met die stomme klossen onder het bed. Hoe ga ik dat oplossen?
pi_100304786
Ja, wij hebben van die ramen die zowel naar binnen kunnen draaien als kunnen kiepen en daar werkt het prima bij. Het zit geplakt op het randje van het kozijn waar het raam tegen aan rust als het dicht is.
Wij hebben het nu een paar jaar zomer en winter zitten en het zit nog prima.
pi_100304887
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 09:24 schreef Bleie het volgende:
owlet: werkt dat ook bij ramen die naar binnen kiepen? dan moet ik daar ook eens naar gaan zoeken.

En nog een vraag over die co-sleeper. Ik bedacht me nl. opeens dat ik eigenlijk wil dat Pietje (die in januari geboren wordt) daar vanaf het begin in slaapt, maar ja, in de kraamweek zit je met die stomme klossen onder het bed. Hoe ga ik dat oplossen?
Als je zo'n bedje van de Ikea ombouwt is het geen enkel probleem. Je kan op de gewenste hoogte zelf gaatjes boren en de bodem dan op dezelfde hoogte doen als je eigen bed. Let er wel even op dat je het matrasje meeneemt in je berekening ;)
pi_100305762
Bleie, eventueel zou je in de kraamweek de kinderwagenbak op de co-sleeper kunnen zetten?

PM, wij hebben ook een klamboe van de leenbakker (die ongelooflijk veel openingen heeft }:| die ik zelf dus maar heb dichtgemaakt) en die past prima om de combi bed en co-sleeper heen. Ons bed is wel maar 1.40 trouwens..
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_100306967
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 09:36 schreef octopussy het volgende:

[..]

Als je zo'n bedje van de Ikea ombouwt is het geen enkel probleem. Je kan op de gewenste hoogte zelf gaatjes boren en de bodem dan op dezelfde hoogte doen als je eigen bed. Let er wel even op dat je het matrasje meeneemt in je berekening ;)
Dat kun je inderdaad doen, zorgen dat je gaatjes hebt voor de hoogte van het bed tijdens de kraamperiode en de hoogte na de kraamperiode. Ik heb zelf de eerste week nog een reiswiegje gebruikt in plaats van de co-sleeper. Je kunt ook overwegen het bed níet op klossen te zetten en de controles op een ander bed te laten doen, bijvoorbeeld een logeerbed.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 4 augustus 2011 @ 11:55:47 #58
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_100308625
Hmm, onze ramen gaan alleen naar binnen toe open. En er steekt een flink stuk voorbij het kozijn, dus je tip zal hier niet werken owlet. Dan wordt de hor naar buiten geduwd bij het sluiten.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_100309819
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 11:03 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat kun je inderdaad doen, zorgen dat je gaatjes hebt voor de hoogte van het bed tijdens de kraamperiode en de hoogte na de kraamperiode. Ik heb zelf de eerste week nog een reiswiegje gebruikt in plaats van de co-sleeper. Je kunt ook overwegen het bed níet op klossen te zetten en de controles op een ander bed te laten doen, bijvoorbeeld een logeerbed.
We hebben geen logeerbed...
Maar een reiswiegje gebruiken kan inderdaad wel, daar heeft de oudste de eerste weken van haar bestaan ook in geslapen. Hoger gaatjes boren zie ik niet echt gebeuren, want ons bed is al best hoog (boxspring), dus als dat op klossen staat, ik denk niet dat een Ikeabedje dat haalt, maar dat zou ik moeten nameten.
pi_100313089
Je kunt ook even met het kraamzorgbureau bellen om je probleem voor te leggen.
pi_100316806
Ja, gewoon even navragen wat de bedhoogte moet zijn in de kraamperiode. Als je al een hoog bed hebt en dan ook nog klossen eronder zet dan zit je zelf zowat tegen het plafond. Een boxspring is volgens mij ook wel lastig op klossen te krijgen. Misschien is het genoeg om er een paar plankjes onder te leggen of bijvoorbeeld een extra matras erop.
Overigens hebben wij voor ons bed (Ikea Malm) geen klossen gebruikt maar bierkratjes.
  donderdag 4 augustus 2011 @ 22:53:33 #62
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_100333494
Wij hadden een lieve kraam van wie het bed niet op klossen hoefde, ze deed de controles zittend op bed (we hadden een goede smoes, ik beviel te vroeg. Zondag bevallen, afspraak om klossen te gaan halen stond op dinsdag erop...

Ik zou ook even bellen wat de minimum hoogte moet zijn, en 2 of 3 centimeter lager kan dan ook nog wel hoor.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_100343736
Nou, vorige keer moesten de klossen echt, en we hebben nog hetzelfde bed, en hetzelfde kraambureau, dus ik denk dat we daar wel aan vast zitten. Het kan dus ook wel, en ik moet zeggen: ik vond het voor mezelf eigenlijk wel prettig, zo'n hoog bed (had nogal wat hechtingen, en bij zo'n hoog bed kon ik er nog een beetje in en uit, denk dat ik bij een lager bed écht de hele week in bed had gelegen.

Nee, ik denk dat het een reiswiegje wordt, en dan als de klossen weg zijn de co-sleeper.

Dank voor het meedenken!
pi_107564392
Even een rotschop. De kraamweek zit er inmiddels op, de klossen zijn weer onder het bed vandaan, en ik heb vanmiddag het tot co-sleeper gebombardeerde Ikea-bedje tussen ons bed en de muur geklemd. Dat zit wel vast. Blijven twee problemen over.

1. Wat doe je met je nachtkastje? Ik heb nu vanaf de muur gezien, eerst mijn nachtkastje staan, en dan pas het bedje, maar als ik dat dan kort opmaak, ligt Pietje ter hoogte van mijn knieën ongeveer. Maakt op zich niet zo veel uit, maar is natuurlijk eigenlijk niet het idee van een co-sleeper.

2. Laten / lieten jullie je kindje ook in de co-sleeper slapen als je er zelf niet bij bent (overdag bijvoorbeeld)? Ben je dan niet bang dat hij eruit rolt (nu nog niet, maar als hij over een poosje kan omrollen)?
pi_107565539
Bleie, ik heb zelf een uitschuifbaar bedeinde, dus het eerste probleem heb ik niet:

Wel heb ik het bedje als matrozenbedje (zie google) opgemaakt zodat ze helemaal bij het hoofdeinde kan liggen. Dan liggen we bijna op ooghoogte en heeft ze de 'beschutting' van het hoofdeinde van de co-sleeper.

Ik laat haar wel alleen slapen in de co-sleeper, maar die is dan ook een paar cm lager dan mijn matras, dus ze kan er hoe dan ook niet uitrollen.
pi_107568210
Bleie, ik heb indertijd het ledikant naast het bed gezet en naast het ledikant weer mijn nachtkastje. Daar kon ik dus niet heel goed bij, maar ik kon wel mijn wekker zien. Het snoertje van de lamp op het nachtkastje liet ik langs de co-sleeper lopen zodat ik daar goed bij kon. De ervaring leert dat je de co-sleeper al gauw als nachtkastje gaat gebruiken. :+

Lena sliep overdag in de co-sleeper tot het moment dat ik het eng begon te vinden. Niet heel handig, maar we hebben indertijd het goedkoopste ledikant van de Ikea erbij gekocht om in haar eigen kamer te zetten en daar legde ik haar dan in.
pi_107568222
Wij lieten Wies ook alleen slapen in de co sleeper. Ik zette de babyfoon dan in het bed en kon ik precies alles horen.

Ik had aan het hoofdeind gewoon wat spulletjes die normaal op mn nachtkastje had staan.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_107586871
Octopussy: wat een briljant bed! Waar haal je dat vandaan? Matrozenbedje klinkt ook als een optie (ik dacht zelf aan gewoon vanaf de andere kant van het bedje opmaken), even kijken of ik daar meer details over kan vinden.

Claudia: van jullie slaapkamer staat op pagina 1 een foto toch? Dat kan hier nl niet, omdat het bedje klem staat tussen de muur en het bed.

En het hoofdeind van het bedje als nachtkastje gebruiken is deels een optie, maar ik heb er ook altijd een glas water staan, zeker nu ik weer nachtvoedingen doe (daar krijg ik enorm dorst van op een of andere manier), en om dat nou in een bedje te zetten...

Vannacht trouwens voor het eerst zo geslapen, en ondanks (dankzij?) het feit dat we amper geslapen hebben, vond ik het ideaal, Hoefde ik in elk geval niet zoals bij B. elke keer echt mijn bed uit. Als Pietje nou nog wat rustiger wordt 's nachts...
  zaterdag 4 februari 2012 @ 09:41:27 #69
35189 Troel
scherp en bot
pi_107587330
IKEA bed toch?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_107615752
Bleie, neem ipv een glas een flesje met water. Dat maakt niet uit als het valt.
Ik had er 2 mandjes staan. Eentje met prut voor mij en de ander met babyspullen (verschoning enz). In mijn mandje stond dus ook een flesje water. Ik had gewoon ikea dingen die je in je kledingkast kan gebruiken.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_107619908
Ik heb ook flesjes water staan (en limonade, maar dat is natuurlijk niet zo geweldig voor je tanden en zo). Ik drink minimaal 1 flesje leeg in een nacht want ik krijg ook altijd enorm dorst van het voeden.
Verder ook verschoonspulletjes en nog de gebruikelijke nachtkast spullen.

Bleie, ik heb het Ikea Malm bed + uitschuifbaar bed einde en elektrisch beweegbare bed bodems (dat is echt heerlijk!). Als co-sleeper het hensvik ledikantje geloof ik.
pi_107619918
Oh, dat klinkt eigenlijk wel heel logisch en handig. Heb ook al weleens gedacht om een grote boekenplank boven ons bed op te hangen, zodat we daar spulletjes op kwijt kunnen, en ook lampjes aan kunnen ophangen. We zijn nl. helemaal nog niet aan een nieuw bed toe.
pi_115763771
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2011 20:31 schreef huuphuup het volgende:
Wij hebben dit bedje:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

en zoals je kunt zien, wanneer je de zijkant eruit haalt, monteer je onderaan een extra balk voor de stevigheid.

Wat ik begrepen heb boor je dan gaatjes in het frame zodat het matrasje op dezelfde hoogte als je eigen matras ligt. De extra balk onderaan blijft dan wel voor stevigheid zorgen.
Het bedje moet wel echt vastgemaakt worden aan je eigen bed, tenzij heel misschien je het klem kunt zetten tussen je bed en de muur. Je zou bijvoorbeeld aan de onderkant van jullie bedbodem latjes kunnen bevestigen en diezelfde latjes ook aan de onderkant ofzo van het bedje bevestigen. Gewoon door middel van gaatjes boren en dergelijke.

Je co-sleeper is dan alleen wel redelijk definitief vastgemaakt aan je eigen bed, je schuift hem niet zo makkelijk even heen en weer tussen kamers ofzo.
Dit is Hensvik als ik het goed zie. Ik zie geen ledikant voor ¤35. Hebben jullie het dan over Sniglar, waarmee het niet kan? En kan het met Somnat wel? Probleem bij ons is dat ons bed een houten randje heeft, zoiets:
http://www.google.nl/sear(...)Gqqb0QWOjYHoDA#biv=i|46;d|CdIAJ55SWi_MiM:
Dus ik denk dat een co-sleeper dan alleen kan als het ledikant op dezelfde hoogte staat, dan zou je de matras eventueel over onze houten bedrand kunnen schuiven en dan moet nog dat stukje opgevuld worden wat dan aan de andere kant leeg blijft.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_115765621
Hier heb ik onder het matras het camping bed matras, daardoor zit de co sleeper (het matras) precies op dezelfde hoogte als ons matras.. aan de buitenrand van het bed heb ik een voedingskussen gepropt, zodat hij mooi aansluit..

Wij hebben overigens de gulliver... het kan met andere bedjes ook maar dan moet je vaak zelf een plankje extra monteren bijvoorbeeld!
pi_115772337
Dankje, Gerberaatje. Ik zal even met mijn man samen kijken, die doet meestal de kluswerkzaamheden hier in huis. Die kan dan kijken of het bed kwa hoogte over de rand van ons bed kan aansluiten, hoe hoog het matras van de co-sleeper dan uitkomt en of we extra latje moeten monteren of niet maakt denk ik niet zoveel uit.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_116291500
Yeah, wij hebben hem nu staan *G*:

En nog bedankt voor jullie tips en trucs.
Carpe Diem- Pluk de Dag
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')