http://www.vi.nl/Nieuws-i(...)es-arbitragezaak.htmquote:Bas Dost heeft de tegen zijn werkgever SC Heerenveen aangespannen arbitragezaak verloren. Door de uitspraak hoeven de Friezen de spits niet naar Ajax te laten verkassen.
Heerenveen veegde de eerste twee offertes van de Amsterdammers resoluut van tafel en verlangt zeven miljoen voor de spits. Daarop besloot Dost een arbitragezaak aan te spannen. De aanvaller, die vorige zomer voor 3,2 miljoen euro overkwam van Heracles Almelo, vond dat zijn club teveel geld vroeg.
Omdat Dost in het ongelijk werd gesteld, werd hij aansprakelijk gesteld voor de kosten van de spoedzitting. Dost leeft bij Heerenveen in onmin met trainer Ron Jans. De coach zet de aanvaller steevast op de bank.
De aanvaller kan zijn reserverol maar moeilijk verkroppen en had zijn zinnen gezet op een overgang naar Amsterdam. De bankzitter heeft in Friesland nog een contract tot medio 2015.
Alleen als Ajax alsnog met de door de Friezen gevraagde transfersom op de proppen komt, is een overgang nog mogelijk.
True.quote:Op maandag 31 januari 2011 19:31 schreef .Henk. het volgende:
Je faalt, volgens mij verloor Suarez destijds ook zijn arbitragezaak (dacht ik me te herinneren), alleen na die zaak ging hij alsnog naar Ajax omdat Ajax alsnog de hoofdprijs betaalde....
dat zal bij Dost dus ook wel gebeuren
quote:Na het vertrek van Ryan Babel bij Ajax wilden de Amsterdammers Suárez. FC Groningen wilde absoluut niet onderhandelen, waardoor Suárez via een arbitragezaak probeerde een transfer te forceren. Suárez zou volgens zijn advocaat zowel sportieve als financiële verbetering bewerkstelligen, wanneer hij naar Ajax kon. Volgens de directeur van FC Groningen, Hans Nijland, zou Súarez door Ajax aangezet zijn tot de arbitragezaak. Volgens Nijland zou de Uruguayaan niet eens weten wat een arbitragezaak is. Ajax zou 3,5 miljoen euro voor Suárez over hebben.
Suárez trok de arbitragezaak in toen de clubs opnieuw in onderhandeling gingen. Bij dit nieuwe gesprek verwierp FC Groningen een bod van 6,5 miljoen euro, waarop ze Ajax lieten weten dat ze Suárez niet zouden laten vertrekken voor minder dan 9,5 miljoen euro. Hierop spande Suárez alsnog een arbitragezaak aan die diende op maandag 6 augustus 2007.[3] In de nacht van 8 op 9 augustus 2007 kwam de arbitragecommissie tot de conclusie dat Suárez aan zijn contract gehouden diende te worden, vanwege een te geringe verbetering. Dezelfde dag kwamen Groningen en Ajax alsnog tot een akkoord. De Amsterdammers betalen een bedrag van rond de 8 miljoen euro voor de Uruguayaan, dat in verband met zijn prestaties bij Ajax nog zou kunnen oplopen.
Dit denk ik dus ook, zo goed is ie volgens mij niet.quote:Op maandag 31 januari 2011 20:32 schreef detulp050 het volgende:
Ik begrijp überhaupt niet wat nou de aantrekkingskracht van Dost is. Hoe goed denken ze dat hij is
Je kunt toch veel beter scouten? Zeker voor dat geld lijkt me Dost me niet een verstandige aankoop voor Ajax.
Ik denk dat hij van het kaliber Huntelaar kan wordenquote:Op maandag 31 januari 2011 20:32 schreef detulp050 het volgende:
Ik begrijp überhaupt niet wat nou de aantrekkingskracht van Dost is. Hoe goed denken ze dat hij is
Je kunt toch veel beter scouten? Zeker voor dat geld lijkt me Dost me niet een verstandige aankoop voor Ajax.
quote:Op maandag 31 januari 2011 20:52 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Ik denk dat hij van het kaliber Huntelaar kan worden![]()
Ik zie in ieder geval veel overeenkomsten met die 2
Ja hoor, Lach hier FireFox1 uitquote:
Goede speler voor FC Twente of Vitesse inderdaad, bel ze 's opquote:Op maandag 31 januari 2011 20:52 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Ik denk dat hij van het kaliber Huntelaar kan worden![]()
Ik zie in ieder geval veel overeenkomsten met die 2
Goed ideequote:Op maandag 31 januari 2011 21:08 schreef msnk het volgende:
[..]
Goede speler voor FC Twente of Vitesse inderdaad, bel ze 's op
En over een half jaar heimwee heeft naar Almelo e.o.quote:Op maandag 31 januari 2011 21:48 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Ach, uiteindelijk gaat Dost toch naar ajax. Waar hij de bank warm mag houden.
quote:Op maandag 31 januari 2011 22:50 schreef Uw_ergste_nachtmerrie het volgende:
[..]
En over een half jaar heimwee heeft naar Almelo e.o.
Ik snap niet dat h h h heerenveen het lef heeft om 7 miljoen te vragen voor een spits die een enkel topseizoen bij Heracles heeft gehad en er dit seizoen een stuk of 8 ingelegd heeft.
Wat vroeg Groningen indertijd voor Suaréz? 3,5 - 4 miljoen? Dan zou Dost m.i. niet meer dan een Bounty en een pakje Sportlife waard zijn. Nou vooruit, een colaatje erbij.
Alves. 7 uit 1quote:Op maandag 31 januari 2011 22:55 schreef Uw_ergste_nachtmerrie het volgende:
Dan is de helft nog steeds te veel voor Dost.. Knap dat hij 8 uit 19 haalt bij een subtopper, maar niet opzienbarend wanneer je dit met andere ex-heerenveen spitsen vergelijkt.
Klopt. Ik was zo vreselijk teleurgesteld dat hij niet naar AZ ging. Zijn transfer zou mij hebben overgehaald een seizoenskaart te kopen.quote:
Als wisselspeler ja, maar dat weet jezelf ook wel. Niet dat hij het supertalent is wat Ajax ff naar het kampioenschap/Europaleague gaat schieten, maar Ajax heeft momenteel gewoon meer doelpunten nodig.quote:Op maandag 31 januari 2011 22:55 schreef Uw_ergste_nachtmerrie het volgende:
Dan is de helft nog steeds te veel voor Dost.. Knap dat hij 8 uit 19 haalt bij een subtopper, maar niet opzienbarend wanneer je dit met andere ex-heerenveen spitsen vergelijkt.
Leeft en voetbalt die nog?quote:Op maandag 31 januari 2011 22:58 schreef Grielen het volgende:
[..]
Klopt. Ik was zo vreselijk teleurgesteld dat hij niet naar AZ ging. Zijn transfer zou mij hebben overgehaald een seizoenskaart te kopen.
Qatar.quote:
Zal wel 5 jaar duren. Istie 35 jaar oudquote:
In Qatar duurt dat een dag denk ikquote:Op maandag 31 januari 2011 23:07 schreef Grielen het volgende:
[..]
Zal wel 5 jaar duren. Istie 35 jaar oud
Braziliaanse spitsen hebben vreemde houdbaarheidsdata. Zie Ronaldo, Jonathas.quote:Op maandag 31 januari 2011 23:09 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
In Qatar duurt dat een dag denk ik, maar ik betwijfel wel of hij 2022 nog gaat halen.
Frits Barend en geldzakenquote:Op maandag 31 januari 2011 23:11 schreef alors het volgende:
Nou volgens Frits Barend biedt Ajax nog niet genoeg.
quote:Op maandag 31 januari 2011 23:15 schreef Cara het volgende:
Zag 'm op twitter
Bas Dost niet door medische keuring, dokters staan versteld.
Geen ballen maar wel een hele grote eikel!
Whahahaha!quote:Op maandag 31 januari 2011 23:15 schreef Cara het volgende:
Zag 'm op twitter
I loll'edquote:Op maandag 31 januari 2011 23:15 schreef Cara het volgende:
Zag 'm op twitter
quote:'Ik verdien al genoeg bij SC Heerenveen, ik wil gewoon voetballen'
Dinsdag, 1 februari 2011 om 06:50Bas Dost beleefde maandag in zijn prille loopbaan een van de meest hectische dagen in een toch al rampzalig seizoen. De aanvaller van SC Heerenveen kreeg geen gelijk in de arbitragezaak tegen zijn werkgever en kreeg in de late avonduren te horen dat men opnieuw geen overeenstemming had bereikt met Ajax. Voor Dost zit er derhalve niets anders op dan zich woensdag in Heerenveen te melden en in elk geval het lopende seizoen bij de noorderlingen af te maken.
Dost maakte maandag in Zeist duidelijk dat Ron Jans ervoor heeft gezorgd dat bij hem alles is geknakt. "Er zijn maanden geweest dat ik met tegenzin naar de voetbal ging", citeert De Telegraaf de bankzitter. "Het was zo erg, dat ik dacht: wat is hier aan de hand, dit gaat helemaal de verkeerde kant op. Net toen ik dacht dat ik na een gesprek met de trainer een streep onder alles kon zetten, maakte hij na de winterstop in de volle kleedkamer duidelijk dat ik niet ging spelen. Op dat moment knakte het bij mij. Ik heb zo mijn best gedaan, wil spelen en plezier hebben bij Heerenveen. Maar dat kan niet meer en daarom wilde ik naar een andere club."
Dost sprong volgens het dagblad uit zijn vel toen hij bestuurders van Heerenveen hoorde zeggen dat hij voor het grote geld wil kiezen. "Daar schrik ik van, dat er nu wordt beweerd dat ik voor een zak geld kies", countert de 21-jarige aanvaller. "Met mijn relatie met de mensen van de club was niks mis. Ik heb geen probleem met de voorzitter. Ik ben zelfs bij hem thuis geweest. Maar het doet me wel pijn als ik dit hoor. Ik verdien al genoeg. Ik wil gewoon voetballen."
quote:Op dinsdag 1 februari 2011 09:51 schreef DS4 het volgende:
Ik vind de berichtgeving over deze zaak wel vrij eenzijdig. Als ajax het onderste uit de kan wil halen (26,5 mio is gewoon veel te veel voor suarez, 10-15 mio zou reëler zijn) is het goede handelsgeest. Wil Heerenveen een hoger bedrag (Dost is ong. 5 mio waard, dus 6 mio is bepaald niet over de top), dan roept men ineens dingen als "mensenhandel"...
Bizar.
Je moet eens kijken wat de prijzen zijn voor vergelijkbare voetballers momenteel. De prijzen zijn niet meer zo hoog als ze waren.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 09:57 schreef j0rdiiii het volgende:
10-15 miljoen voor Suarez, rot op man
Zoals Carroll?quote:Op dinsdag 1 februari 2011 10:07 schreef DS4 het volgende:
[..]
Je moet eens kijken wat de prijzen zijn voor vergelijkbare voetballers momenteel. De prijzen zijn niet meer zo hoog als ze waren.
Nee, als je een speler belangrijk vind dan moet je hem houden aan zijn contract. Niks mis mee en is een arbitragezaak natuurlijk helemaal niet aan de orde.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 09:51 schreef DS4 het volgende:
Ik vind de berichtgeving over deze zaak wel vrij eenzijdig. Als ajax het onderste uit de kan wil halen (26,5 mio is gewoon veel te veel voor suarez, 10-15 mio zou reëler zijn) is het goede handelsgeest. Wil Heerenveen een hoger bedrag (Dost is ong. 5 mio waard, dus 6 mio is bepaald niet over de top), dan roept men ineens dingen als "mensenhandel"...
Bizar.
Wat daar niet bijgezegd wordt, maar uiteraard wel wordt bedoeld: mits er een goed bedrag op tafel komt.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:00 schreef Adames het volgende:
Nee, als je een speler belangrijk vind dan moet je hem houden aan zijn contract. Niks mis mee en is een arbitragezaak natuurlijk helemaal niet aan de orde.
Echter is het verhaal nu ietsjes anders. Dost werd als jong talent als grootste aankoop binnengehaald bij Heerenveen. Hier hoopte hij uit te groeien tot een goede en belangrijke speler. Echter ondanks zijn doelpunten krijgt hij nooit een kans om in de basis te beginnen, dit komt vanwege de onvrede met de trainer (hij vind Dost lui). Daarom is er meerdere malen tegen hem en tegen de media gezegd, 'Dost, als je wilt, je mag vertrekken'.
Zo vreemd is dat niet. Nog afgezien van het feit dat uiteindelijk ajax Dost voor rond die 5 mio hadden kunnen ophalen, althans, zo las ik ergens. Bij Feyenoord weet je dat er weinig geld is, dus je prijst jezelf al heel snel uit de markt door geld te vragen bij Feyenoord. Kralen en spiegeltjes... dat lukt misschien nog net!quote:Ajax en Feyenoord melden zich. Feyenoord krijgt een vraagprijs van 5 miljoen te horen, Ajax van 6 miljoen, dit omdat Suarez veel geld heeft opgeleverd. Hoewel natuurlijk legaal, is het wel vreemd. Je hebt een vraagprijs, maar voor verschillende clubs heb je verschillende prijzen. Nog vreemder omdat Feyenoord meer een concurrent is dan Ajax.
Ik snap Heerenveen wel. Het is een jonge speler en hij kan nog steeds uitgroeien tot een doelpuntenmachine. Zodra het daar gaat lopen is hij zo het dubbele waard. Dus dan kun je best beslissen om het nog eens een jaar aan te kijken.quote:Maar in ieder geval, Dost wil weg, mag weg, er is onvrede, Ajax is van kinds af aan zijn droomclub (in Nederland dan). In plaats van dat Heerenveen hem dan weer met lichte winst verkoopt, iets wat een club dat nog wat over heeft voor zijn speler zou doen, willen ze hem koste wat kost houden.
Nog steeds, moeten ze nog zelf weten, contract is contract, maar dit is toch wel een aparte situatie. Zo veel clubs willen geen dure ontevreden spelers bij zich houden.
Ik vind juist dat Heerenveen niet meer voor Europees voetbal speelt in het voordeel van Heerenveen. Die Dost zetten ze gewoon nog een paar weken niet in de basis. Daarna wordt alles goed uitgepraat en kijken ze samen naar de zomer. Dan wordt hij sowieso wel verkocht voor 5 miljoen.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 15:27 schreef DS4 het volgende:
[..]
Wat daar niet bijgezegd wordt, maar uiteraard wel wordt bedoeld: mits er een goed bedrag op tafel komt.
[..]
Zo vreemd is dat niet. Nog afgezien van het feit dat uiteindelijk ajax Dost voor rond die 5 mio hadden kunnen ophalen, althans, zo las ik ergens. Bij Feyenoord weet je dat er weinig geld is, dus je prijst jezelf al heel snel uit de markt door geld te vragen bij Feyenoord. Kralen en spiegeltjes... dat lukt misschien nog net!
[..]
Ik snap Heerenveen wel. Het is een jonge speler en hij kan nog steeds uitgroeien tot een doelpuntenmachine. Zodra het daar gaat lopen is hij zo het dubbele waard. Dus dan kun je best beslissen om het nog eens een jaar aan te kijken.
Ik wil je wel in herinnering roepen dat PSV 4 mio kreeg voor Aissati. Een speler die veel minder aan het spelen toe kwam, middenvelder ipv scorende spits en minstens zo ontevreden.
En dat was weliswaar in een andere tijd, maar je laat spelers niet zo maar gaan als ze waarde vertegenwoordigen. Zeker niet naar de concurrentie. En voor Heerenveen is ajax nu eenmaal concurrentie... beiden zijn in de race om Europa League te mogen spelen.
Ik snap de hype ook niet zo. Ik denk dat dit voor Ajax wel eens een geluk bij een ongeluk kan zijn. Ik denk dat teveel mensen slaafs de mening van ome Johan hebben overgenomen. Spelers als Dost en de Jong kunnen goede spitsen worden, maar daar is echt nog wel een jaar of twee voor nodig. En iemand merkte terecht op dat de linksback-positie met Blind en Anita (die trouwens eindelijk weer eens speelde waar hij hoorde: op het middenveld) vrij dun bezet is.quote:Op maandag 31 januari 2011 20:32 schreef detulp050 het volgende:
Je moet ze pas kopen als het goede spitsen zijn?quote:Op dinsdag 1 februari 2011 17:30 schreef HuffTheTalbot het volgende:
[..]
Ik snap de hype ook niet zo. Ik denk dat dit voor Ajax wel eens een geluk bij een ongeluk kan zijn. Ik denk dat teveel mensen slaafs de mening van ome Johan hebben overgenomen. Spelers als Dost en de Jong kunnen goede spitsen worden, maar daar is echt nog wel een jaar of twee voor nodig. En iemand merkte terecht op dat de linksback-positie met Blind en Anita (die trouwens eindelijk weer eens speelde waar hij hoorde: op het middenveld) vrij dun bezet is.
Niet persé, maar het gaat om de komende 5 maanden. Dan haal je iemand die er meteen staat, en dat is Dost - mijns inziens - niet.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 18:31 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Je moet ze pas kopen als het goede spitsen zijn?
Op de nummer 10 positie wel, jammer dat er geen spits voorstaatquote:Op dinsdag 8 februari 2011 17:12 schreef HuffTheTalbot het volgende:
El H. is prima zat. Beter dan Dost.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |