Tuuk, verzopen speedy's hebben we niets aan.quote:Op woensdag 2 februari 2011 16:04 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Das lief![]()
Maar euh cat 2 ver landinwaarts?die zijn gek
Ze zouden toch eigenlijk ook pas vrijdag gaan rellen in Egypte? Stelletje party poopers daarquote:Op woensdag 2 februari 2011 16:07 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Men moest gewoon even een dagje wachten met die rellen in Egypte![]()
Vandaag dan Yasi, morgen mogen ze weer rellen van me
quote:Op woensdag 2 februari 2011 16:08 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Tuuk, verzopen speedy's hebben we niets aan.
Of Yasi doet gek..?
Hmmz valt nog mee, had erger verwachtquote:Op woensdag 2 februari 2011 16:23 schreef Ticootje het volgende:
Current wind gusts in kph
Cairns, qld 12:39 AM
55.4
Townsville, qld 12:39 AM
111.2
Mackay, qld 12:40 AM
46.4
Bowen, qld 12:00 AM
70.4
Ingham, qld 12:30 AM
170.4
Innisfail, qld 09:53 PM
79.6
Cooktown, qld 12:30 AM
51.9
Charters Towers, qld 12:00 AM
87.0
Mensen reageren best snel zo in dat soort gebieden, vooral als er een tijdje geen erge schade van stormen is geweest. Waar ik woonde riepen ze dan "ach, het is maar een bananenstorm" (een storm die alleen de bananen uit de boom blaast).quote:Op woensdag 2 februari 2011 15:22 schreef Take_A_Picture het volgende:
Vanochtend bij Giel op de radio, sprak hij met een collega, die zat dan in een sporthal oid, die was ge-evacueerd, maar hij sprak ook met een gozer die gewoon thuis bleef, want de buurman had gezegd dat het wel mee zou gaan vallen.
Het zal mij benieuwen...
quote:Op woensdag 2 februari 2011 16:21 schreef meteo-online het volgende:
9.000 huishoudens zonder stroom en 6 personen zitten vast
Om omstreeks kwart voor twee in de nacht (lokale tijd) zaten al 89.000 mensen zonder stroom in Townsville, ook een aanzienlijk aantal evacuatie centra's zitten nu al zonder elektriciteit.
Ja krijg je van als je de gehele dag al bezig bent met die Yasiquote:
Dat is niet zo veel. Is ie al aan land? (heb het niet kunnen volgen vandaag)quote:Op woensdag 2 februari 2011 16:54 schreef meteo-online het volgende:
Windstoten om half 5
Townsville Airport (9 m) 135 km/h
Hamilton Island Airport (17 m) 117 km/h
Cairns Airport (8 m) 85 km/h
Woomera Aerodrome (167 m) 72 km/h
Alice Springs Airport (547 m) 59 km/h
Wagga Wagga (213 m) 57 km/h
Wangaratta Airport (153 m) 52 km/h
Whyalla Airport (13 m) 50 km/h
Dubbo Airport (275 m) 48 km/h
Pearce (54 m) 48 km/h
Rockhampton Airport (14 m) 48 km/h
Halfuurlijkse update
Wilde parkietjes barbecuen.quote:Op woensdag 2 februari 2011 15:56 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Omdat het binnenland the middle of nowhere is. Er is daar niks om mensen in leven te houden
Het Jeugdjournaal had het er net wel overquote:
Ik vraag me af of die waardes wel werkelijk worden gehaald. Als je zo naar de windstoten kijkt...135km/h hebben we hier in Nederland ook al aantal keren gehad.quote:Op woensdag 2 februari 2011 19:17 schreef aloa het volgende:
Volgens de Saffir-Simpson schaal was het ook een categorie 5 cycloon. 135 kts = 250 km/ uur
en windstoten tot 305 km/uur. Dit zal een spoor van verwoesting achterlaten.
De gevevens blijven maar op 135km/u vast geroest zitten bij wetteronline, meldingen komen binnen van 260 en 230 km/uquote:Op woensdag 2 februari 2011 19:46 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ik vraag me af of die waardes wel werkelijk worden gehaald. Als je zo naar de windstoten kijkt...135km/h hebben we hier in Nederland ook al aantal keren gehad.
Townsville Airport (9 m) O9bft (stoten 135 km/h)
Toch niet echt dramatisch als je het zo bekijkt.
Ben benieuwd naar meerdere metingen, vooral langs de kust.
Zo ziet het er nog niet echt naar uit.quote:Op woensdag 2 februari 2011 19:59 schreef meteo-online het volgende:
Wederom een potentiele cycloon in de maak?
[ afbeelding ]
Zo gaat het al twee dagen, wees blij dat we hier en op o-o erover schrijvenquote:Op woensdag 2 februari 2011 20:08 schreef Guppyfriend het volgende:
Het acht-uur journaal gaat alleen maar over Egypte...
Hier is voor mij voldoende, nu gaan we verder met het andere nieuws. Je mag 130 km/h op de Afsluitdijk, yesssquote:Op woensdag 2 februari 2011 20:09 schreef meteo-online het volgende:
[..]
Zo gaat het al twee dagen, wees blij dat we hier en op o-o erover schrijven
Ze heeft een veeboerderij met haar man en dochtertje dus da's ook niet echt fijn vertrekken, maar ben blij dat ze weg is gegaan en hopelijk gewoon veilig zit.quote:Hai BBQ-kip,
Even een kort berichtje van down under.
Momenteel is er een cycloon onderweg naar het vaste land de ergste sinds mensenheugenis. Wij zullen hier ook erg door geraakt worden maar zijn goed voorbereid en veilig. We blijven niet thuis maar gaan naar een opvangplek die veilig is. Maak je dus maar geen zorgen en zodra ik weer kan e mailen geef ik weer een teken van leven en laat weten hoe het afgelopen is ik ga snel weer verder met de laatste voorbereidingen.
Veel liefs
Kort nieuws inderdaad, bij rtl was het een stuk langer...quote:Op woensdag 2 februari 2011 20:20 schreef Guppyfriend het volgende:
Ja, daar is ie! Op t NOS journaal dan
dusss, dat was t alweer
Genoeg youtube filmpjes te vinden inderdaad..quote:Op woensdag 2 februari 2011 20:23 schreef meteo-online het volgende:
@Aloa Je kan nu ook Yasi in je handtekening erbij zetten
Hmm zit wel mooie beweging in:quote:Op woensdag 2 februari 2011 19:59 schreef meteo-online het volgende:
Wederom een potentiele cycloon in de maak?
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 2 februari 2011 20:34 schreef Olga het volgende:
In een van de evacuatiecentra is een baby geboren
Wat lief! Nou ja, poetisch of zo, ik denk niet dat moeder helemaal kalm en rustig is... ±Dquote:Op woensdag 2 februari 2011 20:34 schreef Olga het volgende:
Lol, of Yassica voor een meisje en Yasper voor een jongen.quote:Op woensdag 2 februari 2011 20:36 schreef MaLo het volgende:
[..].
Die krijgt natuurlijk als naam iets van Hope, of Yasi
Yup... begint al wat rotatie in te komen, maar het is vrij kort voor de kust.quote:Op woensdag 2 februari 2011 20:32 schreef Party_P het volgende:
[..]
Hmm zit wel mooie beweging in:
[ afbeelding ]
quote:NORTH Queensland residents are emerging from their shelters after a terrifying night being battered by the worst tropical storm in living memory.
There have been no reports of any deaths or serious injuries as a result of Cyclone Yasi, Premier Anna Bligh says.
She said Cairns had been spared the worst of the monster storm, with the smaller communities of Mission Beach, Tully, Tully Heads, and Cardwell bearing Yasi's full force.
"It does seem Cairns has been spared the worst and that's a great relief," she told the Nine Network.
"At this stage there are no reports of any serious injuries or fatalities and that's a great relief to me this morning."
The category five Yasi crossed the coast at Mission Beach around midnight (AEDT). It was early on Thursday morning downgraded to a category three and is still considered dangerous.
quote:1 min ago
#TCYasi Townsville is still experiencing winds of up to 110kms. Please stay off the streets, and allow emergency services to do their job
Dat is inderdaad goed om te horen.quote:"It does seem Cairns has been spared the worst and that's a great relief," she told the Nine Network.
Vast wel. Maar 't is nog te vroeg om daar veel over te zeggen. Het is nog donker in Australie, en in de gebieden waar de cycloon is geweest waait het ook nog (te) hard.quote:
Het is hoogzomer en bijna zeven uur in de ochtend. Volgens mij is het dan inmiddels wel licht.quote:
Klopt, zon is inmiddels bijna een uur op. De eerste foto's zullen dus vrij snel online komen verwacht ik.quote:Op woensdag 2 februari 2011 21:51 schreef Zelva het volgende:
[..]
Het is hoogzomer en bijna zeven uur in de ochtend. Volgens mij is het dan inmiddels wel licht.
Denk dat je gelijk hebtquote:Op woensdag 2 februari 2011 21:51 schreef Zelva het volgende:
[..]
Het is hoogzomer en bijna zeven uur in de ochtend. Volgens mij is het dan inmiddels wel licht.
quote:Orkaan Yasi, een storm van de hoogste classificatie, heeft inmiddels de eerste schade aangericht in Australië. Vanuit het dorp Innisfail in het noordoosten van Queensland komen berichten dat er daken van huizen zijn gerukt.
Door het drukverschil is er een grotere kans op geboortes. Waar ik woonde werden vrouwen die meer dan 7 maanden zwanger waren geacht zich preventief in het ziekenhuis te vervoegen. Dat deed alleen bijna niemand, want je moest zonder partner (was geen plaats voor), en kreeg alleen een stoel aangeboden.quote:Op woensdag 2 februari 2011 20:34 schreef Olga het volgende:
quote:8.51am Good news comes in threes and for Queensland that means babies who couldn't wait to be born during Cyclone Yasi.
Premier Anna Bligh says two came into the world at Innisfail hospital right in the midst of the monster storm along with the little girl born in a Cairns evacuation centre this morning.
She's guessing they'll be some of the most sought-after baby photos globally.
En nu is het een categorie 1...quote:Op woensdag 2 februari 2011 22:38 schreef aloa het volgende:
Het is nu een Tropische storm. (categorie 2 volgens de Australische schaal)
Te vergelijken met een windkracht 8 a 9 Beaufort. Nog hoog voor boven land.quote:Op donderdag 3 februari 2011 08:05 schreef Burner82 het volgende:
[..]
En nu is het een categorie 1...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |