Serieus? Pierce heeft in de UFC alleen van Fitch verloren (en iedereen verliest van Fitch) en wist toen zelfs een ronde te pakken. Ik denk dat Pierce wel gaat winnen.
Verder moeilijke card om te voorspellen:
FC Middleweight Championship
Anderson Silva (No. 1 MW, No. 1 PFP) vs. Vitor Belfort (No. 5 MW)
Vitor heeft snelle handen en behoorlijk wat power, dus ik zou hem wel kunnen zien winnen. Aan de andere kant vindt Silva altijd wel een manier om te winnen, en heeft Vitor sinds 2009 niet meer gevochten. Ring rust is een bitch, dus ik ga voor Anderson Silva
Forrest Griffin (No. 5 LHW) vs. Rich Franklin
Franklin heeft allround misschien de betere techniek, maar Griffin zou groter en sterker moeten zijn. Daarbij is Franklin nooit echt sterk geweest in het checken van leg kicks, wat toch een specialiteit van Griffin is, en heeft Franklin ook niet de snelheid van Silva. Daarentegen geldt ook weer: ring rust is een bitch, en Griffin heeft langer niet gevochten dan Franklin. Toch schat ik Forrest hoog genoeg in om te winnen, als is het maar net. Griffin via decision.
Ryan Bader (No. 6 LHW) vs. Jon Jones (No. 7 LHW)
Weer heel erg close. Bader is de beste worstelaar in zijn gewichtsklasse denk ik, dus is het voor Jones moeilijker hem door de Octagon te smijten zoals hij met al zijn andere tegenstanders doet. Jones is sneller, maar Bader heeft meer power en een goede kin. Beiden vechten redelijk slim, maar Jones heeft Greg Jackson in zijn hoek en meer flashy moves (wat snel scoort bij de judges). Ik ga voor Jones via decision, maar zou niet verbaasd zijn als Bader weet te winnen.
Jake Ellenberger vs. Carlos Eduardo Rocha
Relatief makkelijke pick. Ellenberger stond geboekt voor Fitch, terwijl Rocha net tegen iemand gevochten heeft die verloor tijdens The Ultimate Fighter. Rocha is een jiu jitsu-vechter, Ellenberger is een worstelaar met goede top control en meer ervaring met kwaliteitsvechters. Ellenberger via decision.
Miguel Torres vs. Antonio Banuelos
Torres, waarschijnlijk via submission.
Donald Cerrone vs. Paul Kelly
Kelly werd gechoked door Marcus Davis, en Cerrone heeft betere submissions dan Davis. Verder heeft ie een goede kin en aardige standup. Ik ga voor Cerrone via sub.
Chad Mendes vs. Michihiro Omigawa
Norifumi Yamamoto vs. Demetrious Johnson
Paul Taylor vs. Gabe Ruediger