quote:Op zaterdag 29 januari 2011 23:49 schreef t-8one het volgende:
pics: http://totallycoolpix.com/2011/01/the-egypt-protests/
Wow....quote:Op zaterdag 29 januari 2011 23:53 schreef t-8one het volgende:
Open voortaan even een nieuwe als je de laatste post hebt.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 23:53 schreef t-8one het volgende:
het is laat, ik ben luiquote:Op zaterdag 29 januari 2011 23:54 schreef Staal het volgende:
[..]
Open voortaan even een nieuwe als je de laatste post hebt..
CIA(-tactieken).quote:Op zaterdag 29 januari 2011 23:46 schreef Dickbride het volgende:
Wat voor een persoon schiet op zijn eigen landgenoten???
Weblog geupdate:quote:Op zaterdag 29 januari 2011 23:53 schreef t-8one het volgende:
das nieuw voor mijquote:Op zaterdag 29 januari 2011 23:39 schreef mazaru het volgende:
[..]
En dan nog een reeks over Italië, waar ze ook een opstand willen organiseren.
http://www.nu.nl/buitenla(...)trek-berlusconi.html
Godverdomme. Dit is afschuwelijk.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 23:53 schreef t-8one het volgende:
wow indrukwekkendquote:Op zaterdag 29 januari 2011 23:53 schreef t-8one het volgende:
275eur KLMquote:Op zaterdag 29 januari 2011 23:55 schreef Antaris het volgende:
Zou het duur zijn om nu naar cairo te gaan?
quote:Op zaterdag 29 januari 2011 23:53 schreef MagicIsland1 het volgende:
Goede samenvatting van Al jazeera over Egypte onder Mubarak
Ik heb dat filmpje erook bijgezet.quote:
quote:
"Dit is mijn PC, vriend!!!!"quote:Op zondag 30 januari 2011 00:08 schreef mazaru het volgende:
[ afbeelding ]
Dit zou zo een Fokker kunnen zijn
alu hoedje op?quote:Op zaterdag 29 januari 2011 23:55 schreef intellectuele_user het volgende:
[..]
CIA(-tactieken).
Venezuela Coup d'etat 2002
Short story of coup. The CIA made an alliance with the Venezuelan elite who controlled the majority of the television stations in the country and top generals of the Venezuelan military. The CIA initiated a progranda campaign through the controlled television stations followed by street demonstrations. Then the CIA used snipers to create chaos in the streets.
http://www.jjraymond.com/political/2007/chavez.html
Ik heb gisteren nog een link gepost waarop stond dat de CIA in Egypte aanwezig is en er alles aan doet om Mubarak aan de macht te houden.
jaquote:Op zondag 30 januari 2011 00:18 schreef TheMagnificent het volgende:
Die foto van de man die een kogel door zijn hoofd heeft gekregen is behoorlijk heftig.
quote:Op zondag 30 januari 2011 00:08 schreef mazaru het volgende:
[ afbeelding ]
Dit zou zo een Fokker kunnen zijn
Plaatje gaat over de politie, niet het leger toch?quote:Op zondag 30 januari 2011 00:19 schreef knuppelhaar het volgende:
Uit het uitgelekte actieplan:
[ afbeelding ]
Zo moesten ze dus aangeven welke partijen meewerkend zijn. Genoeg van zulke foto's met het leger te vinden dus mij lijkt het alsof het leger enkel maar doet alsof.
Plaatje is enkel maar een voorbeeld. Van te voren konden ze niet weten op wie ze konden rekenen dus dan maar een soort van code, foto's dus.quote:Op zondag 30 januari 2011 00:29 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Plaatje gaat over de politie, niet het leger toch?
Ik zit op m'n werk dus kan de livestreams niet volgen, updates hier worden zeer gewaardeerd.
Het leger zegt dat ze naar huis moeten gaan om het te beschermen tegen... jawel de politie.quote:Op zondag 30 januari 2011 00:31 schreef Mr_Memory het volgende:
Het leger doet ook geen ruk, volgens mij wedden ze op twee paarden.
Dat gevoel krijg ik nu ook....quote:Op zondag 30 januari 2011 00:31 schreef Mr_Memory het volgende:
Ik vertrouw het leger al langer niet, ik geloof namelijk niet dat Moebarak zijn grip op het leger zo makkelijk verliest na al die jaren van investeringen erin en dat het zijn rechterhand was. Ook was ik achterdochtig toen eerst de politie opeens verdween, terugkwamen als plunderaars vermomd in burger - alsof ze massaal opeens deserteren - en vervolgens het leger net op tijd de ommezwaai maakt om de mensen met microfoons te vertellen dat ze met het volk zijn en het volk hen het werk moet laten doen om de plunderaars op te pakken... en dat in een tijdbestek van 12 (?) uur... waarin Moebarak opeens alle touwtjes totaal uit handen is getrokkenquote:Op zondag 30 januari 2011 00:19 schreef knuppelhaar het volgende:
Uit het uitgelekte actieplan:
[ afbeelding ]
Zo moesten ze dus aangeven welke partijen meewerkend zijn. Genoeg van zulke foto's met het leger te vinden dus mij lijkt het alsof het leger enkel maar doet alsof.
Het leger doet niks omdat het niet alleen een leger is, maar ook een politieke macht is binnen het land. Zodra ze kiezen voor 1 v/d 2 partijen kunnen ze niet meer terug. Dat kan echt desastreuse gevolgen hebben beide kanten op.quote:Op zondag 30 januari 2011 00:31 schreef Mr_Memory het volgende:
Dus is de revolutie gedoemd om te mislukken!quote:Op zondag 30 januari 2011 00:33 schreef Paxlie het volgende:
[..]
Het leger doet niks omdat het niet alleen een leger is, maar ook een politieke macht is binnen het land. Zodra ze kiezen voor 1 v/d 2 partijen kunnen ze niet meer terug. Dat kan echt desastreuse gevolgen hebben beide kanten op.
Wow, mooie foto's.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 23:53 schreef t-8one het volgende:
quote:If one of the 19 businessmen who fled to Dubai runs Egypt's hair-dye industry, that's clear sign it is truly over #Jan25
Top, ze geven een mooi beeld.quote:Op zondag 30 januari 2011 00:42 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
staan nu ook in het sticky topic
Idd. nu hebben ze een goed "betaalde" baan waarschijnlijk.Als ze kiezen voor het volk zijn ze dat kwijt.quote:Op zondag 30 januari 2011 00:33 schreef Paxlie het volgende:
[..]
Het leger doet niks omdat het niet alleen een leger is, maar ook een politieke macht is binnen het land. Zodra ze kiezen voor 1 v/d 2 partijen kunnen ze niet meer terug. Dat kan echt desastreuse gevolgen hebben beide kanten op.
Aljazeera staat nog aan hier, als er ontwikkelingen zijn hoor je het welquote:Op zondag 30 januari 2011 00:47 schreef Staal het volgende:
Als iemand updates heeft? Ik hou me aanbevolen. Kan niet streamen.
De Engelse Al-Jazeera laat iig geen Egypte meer zien.quote:Op zondag 30 januari 2011 00:47 schreef Staal het volgende:
Geen stream met live beelden helaas.quote:Op zondag 30 januari 2011 00:47 schreef Staal het volgende:
Mooie beschrijving en denk dat het zo ook is.quote:Op zondag 30 januari 2011 00:47 schreef One_of_the_few het volgende:
Bertus Hendriks had een mooie beschrijving.
De lage rangen van het leger worden door de bevolking overgehaald hun kant te kiezen. Althans, dat probeert de bevolking. Het leger zit sterk verweven in de kliek rond Mubarak. De top van het leger staat aan de kant van Mubarak, zeker zolang ze denken dat hij aan het langste eind gaat trekken. Hoge militairen hebben daarnaast veel belangen bij Mubarak. Bedrijven, grond, geld, etc.
De vraag is wat de lagere rangen doen. Die hebben minder belangen, en daardoor minder binding met het regime. Zij zijn toch de mensen die zouden moeten gaan schieten op de eigen bevolking. Het blijft de vraag of de lagere rangen die orders gaan opvolgen. Aldus Hendriks.
Dat kan dus ook de reden zijn dat het leger niks doet. Binnen het leger is geen eenduidig idee over wat de te volgen koers is. Tot nu toe doen ze niks en laten ze de burgers organiseren in het zichzelf verdedigen. Maar dit kunnen ze niet lang volhouden. Het zal staan of vallen met hoe goed de bevolking de lagere rangen kan overhalen zich bij de bevolking aan te sluiten zodat de hogere rangen gedwongen worden een keuze te maken voor het volk.
Het blijft een beetje zoals het was de afgelopen uren. Jongeren hebben barricades opgezet en burgerwachten proberen hun huizen te beschermen.. Bendes op motoren plunderen rond. Het leger doet nog niks behalve aanwezig zijn.quote:Op zondag 30 januari 2011 00:47 schreef Staal het volgende:
Klinkt aannemelijk en klinkt ook alsof het hem dan ook niet meer gaat worden.quote:Op zondag 30 januari 2011 00:47 schreef One_of_the_few het volgende:
Bertus Hendriks had een mooie beschrijving.
De lage rangen van het leger worden door de bevolking overgehaald hun kant te kiezen. Althans, dat probeert de bevolking. Het leger zit sterk verweven in de kliek rond Mubarak. De top van het leger staat aan de kant van Mubarak, zeker zolang ze denken dat hij aan het langste eind gaat trekken. Hoge militairen hebben daarnaast veel belangen bij Mubarak. Bedrijven, grond, geld, etc.
De vraag is wat de lagere rangen doen. Die hebben minder belangen, en daardoor minder binding met het regime. Zij zijn toch de mensen die zouden moeten gaan schieten op de eigen bevolking. Het blijft de vraag of de lagere rangen die orders gaan opvolgen. Aldus Hendriks.
Dat kan dus ook de reden zijn dat het leger niks doet. Binnen het leger is geen eenduidig idee over wat de te volgen koers is. Tot nu toe doen ze niks en laten ze de burgers organiseren in het zichzelf verdedigen. Maar dit kunnen ze niet lang volhouden. Het zal staan of vallen met hoe goed de bevolking de lagere rangen kan overhalen zich bij de bevolking aan te sluiten zodat de hogere rangen gedwongen worden een keuze te maken voor het volk.
ja ik vond het ook een vrij goede analyse van hem.quote:Op zondag 30 januari 2011 00:49 schreef Noelle06 het volgende:
[..]
Mooie beschrijving en denk dat het zo ook is.
Vanavond in NOS journaal hoorde je duidelijk van de demonstranten dat ze het leger nog niet vertrouwde en dat ze zeker op hun hoede zijn.quote:Op zondag 30 januari 2011 00:53 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
ja ik vond het ook een vrij goede analyse van hem.
Ik denk zelf dat er nog een mogelijkheid is om een opening te krijgen. Dat is als de bevolking massaal het regime letterlijk het land uit jaagt. Massaal het ministerie bestormen helpt geen sniper tegen. Toch is de bevolking nog relatief kalm. Ook al negeren ze het uitgaansverbod. het lijkt erop dat er ergens nog een soort van angst zit voor het leger. Ook al is het leger nu relatief rustig. Ze zijn altijd de ruggengraat geweest van het regime. En ze hebben nog geen standpunt ingenomen. Men is denk ik nog bang voor wat het leger gaat doen.
Kan er ook nog bij natuurlijkquote:Op zondag 30 januari 2011 00:56 schreef raistlin6 het volgende:
MostafaMGaafar Mostafa M Gaafar
RT @crsearle Per CNN: 1000 prisoners have escaped from prison 1 hour south of Cairo moving north to city Please be careful
Escaped of vrijgelaten is de vraag danquote:Op zondag 30 januari 2011 00:56 schreef raistlin6 het volgende:
MostafaMGaafar Mostafa M Gaafar
RT @crsearle Per CNN: 1000 prisoners have escaped from prison 1 hour south of Cairo moving north to city Please be careful
Zou het dan toch?quote:khadijapatel Khadija Patel
by Donna_West
Ben wedeman @bencnn reported on air just now #Mubarak is preparing to step down,quoting sources inside regime (via @iRevolt) #Jan25
Wie moeten die thugs dan zijn?quote:Wa7damasrya Shahinaz Abdel Salam
by monznomad
my Dad from Alexandria :The Army asked ppl who protect streets to wear white shirt couse the army will start to shoot on thugs#jan25
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |