quote:Op zaterdag 29 januari 2011 15:41 schreef Bluesdude het volgende:
[ afbeelding ]
PHP.... ik ben er ook.... en als je niet komt dan ben je eg wel slappe was....
Jawel...
Zweer bij de Grote Thorbecke dat je er zal zijn....
was nog bezigquote:Op zaterdag 29 januari 2011 15:45 schreef ethiraseth het volgende:
ik denk niet dat een post van 19 december de laatste was.
Nee hoor, ik heb met jou niks te makke.quote:
Prima, als jij kapt met je infantiele gedrag.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 15:48 schreef mlg het volgende:
Houd gewoon op joh, dit eindigt zo met een ban.
Dat doe ik wel, je kunt niet iemand z'n mening verbieden. Ik vind jouw mening bijvoorbeeld ook pervers.quote:
quote:Op zaterdag 29 januari 2011 22:13 schreef ethiraseth het volgende:
Je kan mensen wel bannen omdat ze uitspraken doen op Fok. Zou jij toch moeten weten.
Sinds wanneer snoeren we mensen de mond als ze met wetenschappelijke bewijzen en argumenten komen?quote:Op zaterdag 29 januari 2011 21:23 schreef gelly het volgende:
Mag ik de moderatie erop wijzen dat racisme of het oproepen daartoe strafbaar is ? Heb al eerder een topicreport gemaakt voor de uitspraken van Berlitz, sinds wanneer is het toegestaan op FOK! ?
Dat laten we wel aan justitie over. Hopelijk is het je dat waard.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 22:27 schreef Berlitz het volgende:
[..]
Sinds wanneer snoeren we mensen de mond als ze met wetenschappelijke bewijzen en argumenten komen?
Ohja sinds die mensen rechts zijn.
De vrijheid van meningsuiting is ook een groot goed. Ook als het een achterlijke en verwerpelijke mening is. En mocht hij weer over de schreef gaan dan zal er ook weer worden opgetreden.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 21:23 schreef gelly het volgende:
Mag ik de moderatie erop wijzen dat racisme of het oproepen daartoe strafbaar is ? Heb al eerder een topicreport gemaakt voor de uitspraken van Berlitz, sinds wanneer is het toegestaan op FOK! ?
Is dat jouw mening of die van FOK! ?quote:Op zaterdag 29 januari 2011 23:03 schreef du_ke het volgende:
[..]
De vrijheid van meningsuiting is ook een groot goed. Ook als het een achterlijke en verwerpelijke mening is. En mocht hij weer over de schreef gaan dan zal er ook weer worden opgetreden.
Mijn mening en hoe ik mij inzet als mod in POL.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 23:07 schreef gelly het volgende:
[..]
Is dat jouw mening of die van FOK! ?
Ik hoef je toch niet uit te leggen dat het toestaan van strafbare uitingen consequenties voor FOK! kan hebben ?quote:Op zaterdag 29 januari 2011 23:09 schreef du_ke het volgende:
[..]
Mijn mening en hoe ik mij inzet als mod in POL.
Kun jij die posts quoten waarin jij vindt dat Berlitz wetten overtreed?quote:Op zaterdag 29 januari 2011 23:10 schreef gelly het volgende:
[..]
Ik hoef je toch niet uit te leggen dat het toestaan van strafbare uitingen consequenties voor FOK! kan hebben ?
Pervers?quote:Op zaterdag 29 januari 2011 22:11 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat doe ik wel, je kunt niet iemand z'n mening verbieden. Ik vind jouw mening bijvoorbeeld ook pervers.
Ja.quote:
Hoepel op met je gezeik. Du_ke doet het als mod prima (zeker gezien zijn uitgesproken linkse signatuur, wat betekent dat hij veel meningen moet verdragen waar hij het niet mee eens is), en wat strafbare uitlatingen zijn is in het geheel niet eenvoudig vast te stellen. Verder is racisme op zich niet strafbaar.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 23:10 schreef gelly het volgende:
[..]
Ik hoef je toch niet uit te leggen dat het toestaan van strafbare uitingen consequenties voor FOK! kan hebben ?
Vind jij dat mensen die PVV'ers voor Untermenschen oid. uitmaken ook gebanned moeten worden?quote:Op zaterdag 29 januari 2011 21:23 schreef gelly het volgende:
quote:Als misdrijven worden strafbaar gesteld:
* Het beledigend uitlaten over een groep mensen op grond van hun ras (art. 137c)
* Het aanzetten tot haat tegen of discriminatie van of gewelddadig optreden tegen mensen vanwege hun ras (art. 137d)
* Het openbaar maken van uitlatingen waarvan men weet of kan vermoeden dat ze voor een groep mensen
wegens hun ras beledigend zijn, dan wel aanzetten tot haat of discriminatie (art. 137e)
* Het deelnemen aan of het verlenen van steun aan activiteiten gericht op discriminatie van mensen wegens hun
ras (art. 137f)
* Het in de uitoefening van een ambt, beroep of bedrijf discrimineren van mensen wegens hun ras (art. 137g). Dit laatste is tevens als overtreding strafbaar gesteld in artikel 429quater.
http://www.magenta.nl/mis(...)actieve-websites.pdfquote:3.3 FOK!
www.fok.nl
1. Aantal strafbare uitingen in 7 dagen 14
2. Type uiting Discriminatie op grond van godsdienst en ras
3. Locatie forum en nieuwssectie
4. Geplaatst door verschillende gebruikers
5. Verwijderd (tijdsbestek) nee
6. Zichtbare moderatie nee
7. Gemelde strafbare uiting Discriminatie op grond van ras
8. Uiting verwijderd (tijdsbestek) nee
De 14 aangetroffen uitingen bevatten discriminerende uitingen jegens joden (2),
zwarten (6), allochtonen (1), Marokkanen (2), Roma (1), moslims (2), asielzoekers (1)
en christenen (1).39 In geen van de gevallen zijn de uitingen verwijderd. Zie voor een
aantal voorbeelden van uitingen de afbeeldingen 9, 10 en 11.
Je ziet dat racisme an sich niet strafbaar is. Het moet vergezeld gaan van discriminatie of belediging. Dus tja, wanneer is daar sprake van. Dat is een grijs gebied.quote:
Het aanzetten tot discriminatie wordt onder racisme geschaard. Verder maakt het ook niet uit wat jij er van vindt.quote:Op maandag 31 januari 2011 17:44 schreef eriksd het volgende:
[..]
Je ziet dat racisme an sich niet strafbaar is. Het moet vergezeld gaan van discriminatie of belediging. Dus tja, wanneer is daar sprake van. Dat is een grijs gebied.
Dat geef ik grif toe. Kennelijk ben ik niet de enige die er zo over denkt, anders was er wel actie ondernomen.quote:Op maandag 31 januari 2011 17:47 schreef gelly het volgende:
[..]
Het aanzetten tot discriminatie wordt onder racisme geschaard. Verder maakt het ook niet uit wat jij er van vindt.
Vooralsnog is Berlitz wel een week weg maar dat komt eerder vanuit een combinatie van irritant gedrag, persoonlijke aanvallen en een achterlijke mening die hij te pas en te onpas wil mededelen.quote:Op maandag 31 januari 2011 17:50 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dat geef ik grif toe. Kennelijk ben ik niet de enige die er zo over denkt, anders was er wel actie ondernomen.
En omdat we de MDI niet op ons dak willen hebben, sommige van zijn uitspraken gingen veel te ver.quote:Op maandag 31 januari 2011 18:01 schreef du_ke het volgende:
[..]
Vooralsnog is Berlitz wel een week weg maar dat komt eerder vanuit een combinatie van irritant gedrag, persoonlijke aanvallen en een achterlijke mening die hij te pas en te onpas wil mededelen.
Niet alleen daarom, echt lang niet alleen daarom.quote:Op maandag 31 januari 2011 18:17 schreef phpmystyle het volgende:
Jammer van de moderatie, ik deel de mening van Berlitz ook lang niet altijd (met name het rassen denken in hoeverre aanwezig), maar iemand bannen om zijn mening
Je geeft wel aan dat het een factor van belang is..quote:Op maandag 31 januari 2011 18:18 schreef du_ke het volgende:
[..]
Niet alleen daarom, echt lang niet alleen daarom.
Kom op zeg, zo bang ben jij ook weer niet. En ik had echt gehoopt dat jij vrijheid van meningsuiting wat hoger in het vaandel had. Mensen bannen om dit soort futiliteiten gaat echt te ver. Uiteraard, irritant gedrag moet gebanned worden. Maar ik weet niet als hier echt sprake van was.quote:Op maandag 31 januari 2011 18:08 schreef remlof het volgende:
[..]
En omdat we de MDI niet op ons dak willen hebben, sommige van zijn uitspraken gingen veel te ver.
Daar was zeer duidelijk sprake van. En je weet heus wel dat ik niet om elk wissewasje moeilijk ga doen...quote:Maar ik weet niet als hier echt sprake van was.
Ik ken de posts van Berlitz redelijk, niet allemaal maar wel redelijk. En hij spreidt best een stukje eruditie ten toon, ook al deel ik zijn mening niet. Hij brengt het niet grof of wat dan ook.quote:Op maandag 31 januari 2011 18:21 schreef remlof het volgende:
We bannen niemand om zijn of haar mening. We kunnen wel bannen om de manier waarop die mening wordt gebracht.
en..quote:Zwarte en witte mensen zijn verschillend, wit is beter
Dit is niet mijn mening, ik geef enkel een voorbeeldquote:Mensen zijn van nature groeps dieren, en daar is ras een factor van belang in
Wat hij citeerde was ook niet de wet. In de praktijk komt het er op neer dat je wel discussies over zulke onderwerpen mag houden, maar de gedane uitlatingen hier moeten dan natuurlijk wel in die discussie passen. En niet gedaan worden met de bedoeling om een groep personen zwart te maken. En dan maakt het weinig uit of die groep bestaat uit PvdA'ers of negers. En bij belediging moet je meer denken aan een groep zwartmaken en haatzaaien een groep wegwerken.quote:Op maandag 31 januari 2011 17:44 schreef eriksd het volgende:
[..]
Je ziet dat racisme an sich niet strafbaar is. Het moet vergezeld gaan van discriminatie of belediging. Dus tja, wanneer is daar sprake van. Dat is een grijs gebied.
Je weet toch dat Duke en Remlof van linkse mensen houden.quote:Op maandag 31 januari 2011 18:42 schreef ethiraseth het volgende:
Ik vind de moderatie op Fok sowieso nog verrassend soepel. Het lukt mij in elk geval niet om doelbewust een ban te verkrijgen, en ik heb het wel eens geprobeerd.
Ik ben niet bang, maar we hebben ons wel aan de wet te houden. En de MDI doet niet anders dan controleren of de wet wordt nageleefd mbt discriminatie.quote:Op maandag 31 januari 2011 18:22 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je geeft wel aan dat het een factor van belang is..
[..]
Kom op zeg, zo bang ben jij ook weer niet. En ik had echt gehoopt dat jij vrijheid van meningsuiting wat hoger in het vaandel had. Mensen bannen om dit soort futiliteiten gaat echt te ver. Uiteraard, irritant gedrag moet gebanned worden. Maar ik weet niet als hier echt sprake van was.
Je probeert het toch continu? Je gaat me niet wijsmaken dat je echt zo'n over the top stalinist bent.quote:Op maandag 31 januari 2011 18:42 schreef ethiraseth het volgende:
Ik vind de moderatie op Fok sowieso nog verrassend soepel. Het lukt mij in elk geval niet om doelbewust een ban te verkrijgen, en ik heb het wel eens geprobeerd.
Je bent duidelijk niks gewend.quote:Op maandag 31 januari 2011 18:48 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Je probeert het toch continu? Je gaat me niet wijsmaken dat je echt zo'n over the top stalinist bent.
Het MDI heeft daar niets over te zeggen.quote:Op maandag 31 januari 2011 18:48 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik ben niet bang, maar we hebben ons wel aan de wet te houden. En de MDI doet niet anders dan controleren of de wet wordt nageleefd mbt discriminatie.
Justitie wel. Het MDI verzamelt de meldingen en geeft deze door. Ze zijn echter zo aardig om betreffende website nog even te wijzen op bepaalde teksten om de kans te geven deze te verwijderen. Ik snap echter niet waarom FOK! dit soort users keer op keer weer terug laat komen, wetende dat het nooit lang duurt voor ze dezelfde teksten weer plaatsen.quote:Op maandag 31 januari 2011 18:54 schreef eriksd het volgende:
[..]
Het MDI heeft daar niets over te zeggen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |