Zo mooi zijn als het leger de politie gaat aanpakken.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 12:06 schreef Drifter__ het volgende:
Berichtje op FB:
Numerous reports from people on the ground confirmed that the situation now is the Egyptian Police (Amn Markazy) along with the usual plain cloths government-thugs/convicts are looting and stealing cars and making as much destruction as they can. So there plan is to cause as much chaos & destruction as possible, stick it to the millions of protesters & use this as an execuse to attack them
Valt me mee dat ze nog een rede zoeken, had langzamerhand wel verwacht dat ze ook zonder reden los gaan op de demonstranten...quote:Op zaterdag 29 januari 2011 12:06 schreef Drifter__ het volgende:
Berichtje op FB:
Numerous reports from people on the ground confirmed that the situation now is the Egyptian Police (Amn Markazy) along with the usual plain cloths government-thugs/convicts are looting and stealing cars and making as much destruction as they can. So there plan is to cause as much chaos & destruction as possible, stick it to the millions of protesters & use this as an execuse to attack them
Kom we posten het plaatje hier:quote:Op zaterdag 29 januari 2011 12:03 schreef rakotto het volgende:
Breedband internet is nog steeds down in Egypte.
En om iedereen hier gerust te stellen
[..]
Kans is erg groot.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 12:08 schreef LeaderRoel het volgende:
Ik ben net wakker, gaan ze nou weer hetzelfde doen zoals gisteren?
quote:mideastmedia David Botti
At least here along Nile in downtown Cairo, the army doesn't seem to be stopping the movement of protesters. #Egypt #jan25
Dat zijn beelden van gisteren.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 12:12 schreef BrandX het volgende:
zie net livefeed uit suez, een leger/politietruck rijdt gewoon over protesters heen
Yep. Net Tunesië. De President belooft beterschap, de protesten gaan door, nog wat vies gedoe (zoals de politie en Thugs die er een puinhoop van maken, over een paar dagen is het voorbij.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 12:08 schreef LeaderRoel het volgende:
Ik ben net wakker, gaan ze nou weer hetzelfde doen zoals gisteren?
http://talefzetna.blogspot.com/p/aljazeera-hd.htmlquote:Op zaterdag 29 januari 2011 12:14 schreef Toverheks het volgende:
heeft iemand de link van AJA voor me bij voorbaat dank
Dat geeft wel aan dat de verklaring van Obama als dubbelzinnig opgevat werd, dat vond ik ook nl. Mooie retoriek, verder geen kleur bekennen.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 12:13 schreef intellectuele_user het volgende:
El Baradei: US should choose between the Egyptian people and the Egyptian government #jan25 #egypt
*even een paar uurtjes werken, alvast iedereen hier bedankt voor het updaten.quote:ianinegypt Ian Lee
Hundreds of protesters moving towards Ministry of Information. The Army isn't letting them near. #egypt #jan25
Ik vraag me af of dat heel veel uitmaakt als je het in je gezicht krijgt.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 12:16 schreef Pistolebob het volgende:
jonjensen
Some tear gas fired in Egypt last night expired in 2008, reports Al-Masry Al-Youm. #Egypt #Mubarak #Jan25
Werkt het dan gewoon niet meer of wordt het dan giftig? Ben niet zo thuis in traangas dat over de datum is...quote:Op zaterdag 29 januari 2011 12:16 schreef Pistolebob het volgende:
jonjensen
Some tear gas fired in Egypt last night expired in 2008, reports Al-Masry Al-Youm. #Egypt #Mubarak #Jan25
quote:Op zaterdag 29 januari 2011 12:17 schreef intellectuele_user het volgende:
From #Cairo: Nasser hospital received more than 150 corpses shot with live bullets! #Jan25 #Egypt #Mubarak
werksequote:Op zaterdag 29 januari 2011 12:16 schreef Carine-C het volgende:
[..]
*even een paar uurtjes werken, alvast iedereen hier bedankt voor het updaten.
Fuck!quote:Op zaterdag 29 januari 2011 12:17 schreef intellectuele_user het volgende:
From #Cairo: Nasser hospital received more than 150 corpses shot with live bullets! #Jan25 #Egypt #Mubarak
Heb even gegoogled:quote:Op zaterdag 29 januari 2011 12:17 schreef Black_Ninja het volgende:
[..]
Werkt het dan gewoon niet meer of wordt het dan giftig? Ben niet zo thuis in traangas dat over de datum is...
Wat zijn dat voor berichtjes eigenlijk, zag ze wel meer op Twitter.quote:
Is dus biologische oorlogsvoering te noemen min of meerquote:Op zaterdag 29 januari 2011 12:18 schreef DroomFiguur het volgende:
[..]
Heb even gegoogled:
'The use of expired tear gas has been warned against by doctors, who say that tear gas when expired turns toxic, and far more dangerous to humans and other organisms.'
En iets zegt mij dat ze dit echt wel wisten... Teringlijers!quote:Op zaterdag 29 januari 2011 12:18 schreef DroomFiguur het volgende:
[..]
Heb even gegoogled:
'The use of expired tear gas has been warned against by doctors, who say that tear gas when expired turns toxic, and far more dangerous to humans and other organisms.'
dat is de draak steken met censuur. Typ hashtag #jan25 in en volg jan25voicesquote:Op zaterdag 29 januari 2011 12:18 schreef ROFLOL het volgende:
[..]
Wat zijn dat voor berichtjes eigenlijk, zag ze wel meer op Twitter.
Is er toch ergens een slachtpartij geweest dan....quote:Op zaterdag 29 januari 2011 12:17 schreef intellectuele_user het volgende:
daar zijn ze al ze lopen allemaal richting brugquote:Op zaterdag 29 januari 2011 12:21 schreef rakotto het volgende:
50.000 demonstraten op Tahrir plein op het moment volgens AJA
History is being written....quote:Op zaterdag 29 januari 2011 12:22 schreef De_Hertog het volgende:
Toch vreemd om berichten over doden en doorzeefde lijken te zien afgewisseld met 'ik wou dat ik daartussen stond'..
Misschien nu inderdaad maar door gaan en dan maar de vele doden voor lief nemen. Het zal bloederig worden maar misschien is het beter het in 1 keer te doen dan om zachtjes te blijven werken en langzaam afgeschoten te worden...quote:Op zaterdag 29 januari 2011 12:21 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Nu maar hopen dat de demonstranten WOEDEND worden.
Het moet nu maar gebeuren ook.
Dat negeren zij toch weer massaal.quote:
Alle dictaturen ter wereld knijpen hemquote:'China has blocked the word "Egypt'' from the country's wildly popular Twitter-like service, while coverage of the political turmoil has been tightly restricted in state media.'
quote:Op zaterdag 29 januari 2011 12:21 schreef rakotto het volgende:
50.000 demonstraten op Tahrir plein op het moment volgens AJA
Snap het ook wel, maar het ziet er zo apart uit.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 12:22 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
History is being written....
Mensen willen deel zijn van de historie.
Chinezen zijn veel slimmer, die zorgen ervoor dat daar niet nogmaals een revolte kan ontstaan.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 12:25 schreef DroomFiguur het volgende:
Ook leuk:
[..]
Alle dictaturen ter wereld knijpen hem
Een lichaam kan best veel hebben voordat 't ophoudt, vergis je niet. Zo'n nummertje zegt misschien niet zo veel maar stel je ze eens naast elkaar voor.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 12:25 schreef Misstique het volgende:
En toch vind ik 150 doden niet heel veel, met zoveel demonstranten, agenten en soldaten op straat.
Je zit nu in dat aparte subforum.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 12:27 schreef StephanL het volgende:
Krijg het, een apart sub forum voor het Midden Oosten
quote:Op zaterdag 29 januari 2011 12:27 schreef Re het volgende:
[..]
Komt me bekend voor op een of andere manier
Zou me niets verbazen als dat de World Press Photo wordt dit jaar.quote:
Avondklok is nu van het legerquote:Op zaterdag 29 januari 2011 12:29 schreef Ludacriss het volgende:
Net alsof ze zich aan de avondklok gaan houden.
Ja, nadat ik het topic had gezocht via actieve topicsquote:Op zaterdag 29 januari 2011 12:28 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Je zit nu in dat aparte subforum..
quote:Iran steunt demonstranten Egypte
TEHERAN - De demonstranten in Egypte krijgen steun uit opmerkelijke hoek. De Iraanse machthebbers, die anderhalf jaar geleden zelf grootschalige straatprotesten trotseerden, scharen zich achter de 'rechtmatige eis' van de betogers in het Noord-Afrikaanse land. Dat heeft een woordvoerder van het Iraanse ministerie van Buitenlandse Zaken gezegd tegen staatspersbureau IRNA.
Volgens de zegsman streven de Egyptische demonstranten naar gerechtigheid. 'Iran verwacht dat de bestuurders van Egypte luisteren naar de stem van dit islamitische land', aldus de woordvoerder.
Iran en Egypte verbraken aan het eind van de jaren zeventig de onderlinge betrekkingen. Dit gebeurde na de Egyptische erkenning van de staat Israël en de islamitische revolutie in Iran. Tot woede van Teheran bood Egypte onderdak aan de verdreven sjah van Perzië, het huidige Iran.
Haha, hypocrietquote:
Klote dat het nooit zonder doden kan gaan.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 12:32 schreef Toverheks het volgende:
staat nu op AJ 95 doden tot nu toe, 95 teveel welke kant je ook staat.
http://english.aljazeera.net/watch_now/ engelse met fullscreen knopquote:Op zaterdag 29 januari 2011 12:33 schreef g0dz0r het volgende:
Is er van AJA geen stream te vinden waarbij het beeld wat groter is?
Mijn arabisch is wat roestig dus sorry als het gewoon op de website staat.
Egypte kent de dienstplicht (net als Turkije), dus het leger bestaat uit gewone jongens die het bij de demonstraties dus min of meer op moeten tegen hun vrienden, buren en familie. Daardoor zullen ze geweld tegen hun landgenoten eerder schuwen dan de politie. Die bestaat namelijk uit mensen die bewust voor dat beroep hebben gekozen (incl. corruptie wat daarbij komt kijken).quote:Op zaterdag 29 januari 2011 11:34 schreef t-8one het volgende:
Waarom is het leger in deze situatie neutraler dan de politie? En wordt er zelfs een beetje van het leger verwacht (o.a. door de egyptenaren) dat het leger de kant van de bevolking kiest?
Het leger krijgt toch betaald door dezelfde partij als de politie?
Hmm, was te verwachten, toch sterkte voor jou en je familiequote:Op zaterdag 29 januari 2011 12:36 schreef Ludacriss het volgende:
Mijn Oma belde net dat mijn neef er vandoor is met een gigantische groep voor de begrafenis van een buurtgenoot. Aan haar stem te horen was de stemming erg onrustig in Alexandrie.
ohhhh wat zal je oma bang zijn, sterktequote:Op zaterdag 29 januari 2011 12:36 schreef Ludacriss het volgende:
Mijn Oma belde net dat mijn neef er vandoor is met een gigantische groep voor de begrafenis van een buurtgenoot. Aan haar stem te horen was de stemming erg onrustig in Alexandrie.
I know maar ik bedoelde de Arabische hoewel ze nu dezelfde beelden tonen.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 12:35 schreef StephanL het volgende:
[..]
http://english.aljazeera.net/watch_now/ engelse met fullscreen knop
Ok, op die manier.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 12:38 schreef g0dz0r het volgende:
[..]
I know maar ik bedoelde de Arabische hoewel ze nu dezelfde beelden tonen.
Die buurtgenoot zal wel tijdens de rellen zijn omgekomen? Tenslotte moet een islamitische begrafenis toch binnen 24 uur plaatsvinden?quote:Op zaterdag 29 januari 2011 12:36 schreef Ludacriss het volgende:
Machtig inderdaad.quote:
Alsof die zin hebben.quote:
Ja, deze keer vanaf 15.00 nl tijd. Daar uurtje later. Het duurt ook een uurtje langer, maar zal ongetwijfeld weer genegeerd worden.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |