Het recept is een aanrader! Erg lekker! Nu aan het balen dat het op is.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 17:21 schreef minilot het volgende:
Vanavond vistaco's!Met tilapia, salsa en zure room
Mango-fetasmeersel?! Recept graag!quote:Op zondag 30 januari 2011 07:57 schreef Aphrodyte het volgende:
Broodje met mango-fetasmeersel en alfalfa, broodje met kersenjam, bakje kwark en thee.
Sorry, kan ik je niet aan helpen. Is van de lokale markt hier, bij een smeerseltjeskraam waar ze zo ongeveer alle smaken hebben die je kan willen. Ik heb momenteel mango, scherpe paprika en knoflook-kruidenquote:Op zondag 30 januari 2011 09:39 schreef minilot het volgende:
[..]
Mango-fetasmeersel?! Recept graag!![]()
Hier ook ontbijt met feta. In een volkoren tortilla, met honing, van onder de grill vandaan.
hou niet van kipkerrie maar dat liever 2x op een dag dan een potje Olvaritquote:Op zondag 30 januari 2011 12:45 schreef Purdey het volgende:
Vanmorgen 2 kaascroissantjes, een potje olvarit () en een beker melk. Dadelijk een wit puntje, met ik denk.. Kip kerriesalade
Vanavond kipkerrie met rijst!
Fruit olvarit héquote:Op zondag 30 januari 2011 13:25 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
hou niet van kipkerrie maar dat liever 2x op een dag dan een potje Olvarit
ok nou heb ik trek in eten uit de frituurquote:Op zondag 30 januari 2011 13:39 schreef misz--kelliej het volgende:
Nu frituurloempia's met chilisaus, vanavond zelf pizza maken!
Mexico Melange van Bonduelle kan wel inpakken als jij nog eens ophoudt met dit spul te eten!quote:Op zondag 30 januari 2011 14:04 schreef Sylvana het volgende:
kogelbiefstuk, krieltjes en Mexico melange
dat lijkt me geniaal die kaasfonduequote:Op zondag 30 januari 2011 18:36 schreef minilot het volgende:
[..]
Mexico Melange van Bonduelle kan wel inpakken als jij nog eens ophoudt met dit spul te eten!
Hier vanavond tomaten-groentensoep met twaalf groenten en pittige ajvar (paprikapasta) erin, ruim knoflook, en een versgebakken stokbrood om erin te soppen.
Vanmiddag als lunch ook al stokbrood, maar dan in plakjes gesneden en gedipt in een misdadig lekkere en idioot gemakkelijke kaasfondue: camembert-kaasje in een ovenschaaltje de oven doen, bovenste randje eraf snijden, wat honing en tijm erop en een kwartiertje op 200 graden.
Camembert van 70 cent, stokbrood van 30 cent = onbetaalbare lunch!
Lekkerquote:
Dat klinkt als mijn soort avondeten!quote:Op zondag 30 januari 2011 22:53 schreef pen-guin het volgende:
Ik wilde ravioli gaan maken vanavond maar zonder pastamachine was het deeg wat ik van m'n werk had meegenomen niet klein te krijgen dus het werd gedroogde pasta met een roomsaus van marsala, erwtjes, parmezaan en tartufo.
Nu een toetje van een mineola en een avocado.
Dat klinkt naar op dieet zijn!quote:Op maandag 31 januari 2011 11:13 schreef Purdey het volgende:
Schaaltje magere perzikyoghurt met lijnzaadjes, 2 ontbijt biscuits en een beker Spa&Fruit
Nom nomquote:Vanavond eten we sperzieboontjes in een pittige tomatensaus met knoflook, rozemarijnaanrdappeltjes uit de oven, viskoekjes en een salade.
quote:Op maandag 31 januari 2011 11:07 schreef FutureFairytale het volgende:
beterschap Mama_Mia!!
ik heb thee en sultana
mooi dat je je weer beter voelt! en goed veel fruit en groentequote:Op maandag 31 januari 2011 14:59 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
OT: voel me weer prima nu, dus ff gezondigd met een frikandelbroodje
voor de rest ben ik nog steeds bezig me aan mijn nieuwe levensstijl te houdencruesli gekocht voor 's ochtends wanneer ik niet goed kan ontbijten (ipv chocopops
), mn koelkast vol met paprika, komkommer en tomaatjes, en ik ga eens proberen of ik over mn allergie voor sinaasappels heen ben
en anders staat er in de koelkast een reteduur pak banaan/aardbei smoothie
Ik doe mn bestquote:Op maandag 31 januari 2011 16:22 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
mooi dat je je weer beter voelt! en goed veel fruit en groente
ik heb nu een limo en thee en sultana yoghurt. t was nog een sultana of en twix dus toch nog ergens verantwoord bezig
een loempia smaakt overal bij!quote:Op maandag 31 januari 2011 17:02 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
Ik doe mn besten dat is heul verantwoord
![]()
Voor vanavond denk ik een salade maken van komkommer, tomaat, ijsbergsla en een eitje. Heb vergeten vlees eruit te leggen, maar een loempia smaakt daar vast ook wel bij
Poeeeeh. Ik heb in mijn eentje twee grote naanbroden met dit spul op en nu kan ik amper meer lopen, alleen nog rollen!quote:Op maandag 31 januari 2011 18:02 schreef minilot het volgende:
Nu bezig met pittige pompoencurry met wortel, aardappel en pindakaas. Erop straks dikke yoghurt en flink wat verse koriander!
* FutureFairytale rolt minilot naar de bankquote:Op maandag 31 januari 2011 20:16 schreef minilot het volgende:
[..]
Poeeeeh. Ik heb in mijn eentje twee grote naanbroden met dit spul op en nu kan ik amper meer lopen, alleen nog rollen!![]()
![]()
Knoopje los!
quote:Op maandag 31 januari 2011 20:31 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
* FutureFairytale rolt minilot naar de bank
ik heb net nog een pakje noodles gegeten omdat ik nog trek had
quote:Op maandag 31 januari 2011 20:16 schreef minilot het volgende:
[..]
Poeeeeh. Ik heb in mijn eentje twee grote naanbroden met dit spul op en nu kan ik amper meer lopen, alleen nog rollen!![]()
![]()
Knoopje los!
Mijn logica ook jaquote:Op maandag 31 januari 2011 18:30 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
een loempia smaakt overal bij!
ik had net heerlijke hachee
quote:Op maandag 31 januari 2011 20:49 schreef minilot het volgende:
[..]
![]()
Ik heb het gevoel dat ik ergens in de komende dagen op het toilet er zo ongeveer een hele provincie van India uit moet gaan zien te krijgen. *burp*
Maar het was wél erg lekker!
de hema heeft heerlijk belegde broodjes hoor. broodje ham ben ik fan vanquote:Op dinsdag 1 februari 2011 10:09 schreef Purdey het volgende:
2 boterhammen met speculaasjes en een beker melk!
Dadelijk voor ik ga werken even wat winkels binnenrennen, en een broodje meenemen bij de Hema. Heb wel plakjes brie bij me
Kan ik dus nog steeds niet tegenquote:Op dinsdag 1 februari 2011 10:46 schreef Mama_Mia het volgende:
Sinaasappel wordt nu voor mij geschild
wat leuk!quote:Op dinsdag 1 februari 2011 15:36 schreef Mirjam het volgende:
ik ga zo een bakje kwark maken voor mezelf, met wat honing, gebroken lijnzaad, en geroosterde zonnebloempitten
vanavond woon ik de workshop 'hoe verwerkt de ambachtelijke slager een half varken' bij, dus hapjes van de slager
oh, wat leukquote:Op dinsdag 1 februari 2011 16:15 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
wat leuk!Ik eet vanavond surinaams, een FOK!ker gaat voor me koken
heb er ook erg veel zin in. En ook wel een beetje spannend want we hebben elkaar nog nooit irl gezienquote:
quote:Op dinsdag 1 februari 2011 23:13 schreef FutureFairytale het volgende:
lekker Mama_Mia. hopelijk valt het goed
ik had nog een paar brokjes overjarige kaas
Wintereten!quote:Op woensdag 2 februari 2011 16:31 schreef Zo-is-dat het volgende:
Nu ga ik de rode kool opzetten ook voor morgen om bij de stoofpot te serveren die nu af staat te koelen.
Vanavond nog een keer achter het fornuis dan voor koolraap-hutspot met spek!
dat klinkt lekker, heb je er toevallig een recept van?quote:Op woensdag 2 februari 2011 16:33 schreef Aphrodyte het volgende:
Vanavond pompoen-abrikoos-bloemkoolcurry met pandanrijst
Nou ik ben nog aan het experimenteren, het is mijn eigen ideetjequote:Op woensdag 2 februari 2011 17:24 schreef roos85 het volgende:
[..]
dat klinkt lekker, heb je er toevallig een recept van?
ik hou het maar op een soepje,naweeën van buikgriep
iieeehhh rode koolquote:Op woensdag 2 februari 2011 16:26 schreef minilot het volgende:
In krap drie dagen zo'n beetje twee hele kolen op! 'n Rodekool en een spitskool. Het rommelt nu wat in mijn buik.. Zou dat er iets mee te maken hebben?![]()
Nu laatste beetje rodekoolsalade weg aan het werken..
dankje! ga hem zeker een keer proberenquote:Op woensdag 2 februari 2011 17:36 schreef Aphrodyte het volgende:
[..]
Nou ik ben nog aan het experimenteren, het is mijn eigen ideetjeMaar ik maak hem zo ongeveer:
-1 el sambal oelek
-1 ui in blokjes
-100 g gedroogde abrikozen gehalveerd
-100 g bloemkool in roosjes
-500 g butternut pompoen in blokjes van ongeveer 1 vierkante cm
-Half potje bio organic korma pasta (of andere curry pasta, zoveel als op de verpakking staat voor 500 g kip ofzo)
-200 ml kokosmelk
-Ghee of neutrale olie om in te bakken
Verhit de ghee op middelhoog vuur in een pan, zo gauw de vetstof warm is de ui en sambal oelek toevoegen en roeren tot de ui goed zacht is. Voeg dan de pompoen en bloemkool toe en roerbak voor 5 minuutjes. Voeg dan de currypasta toe, roer die goed door en meng de abrikozen erdoor. Voeg de kokosmelk toe, breng aan de kook en laat minstens 15 minuten zachtjes stoven. In ieder geval tot de pompoen redelijk zacht is.
Simple as hellServeren met rijst.
!quote:Op donderdag 3 februari 2011 12:03 schreef Zo-is-dat het volgende:
ik ga zo aan de slag om dit te maken:
[ afbeelding ]
De botercrčme is al klaar, zo het schuim maken en de hazelnoten malen!![]()
Tussendoor maar even een gezond boterhammetje eten zodat ik niet teveel van al het lekkers snoep...
ja (hoop ikquote:
quote:Op donderdag 3 februari 2011 12:03 schreef Zo-is-dat het volgende:
[ afbeelding ]
Tussendoor maar even een gezond boterhammetje eten zodat ik niet teveel van al het lekkers snoep...
lekker bezig jijquote:Op donderdag 3 februari 2011 12:03 schreef Zo-is-dat het volgende:
[ afbeelding ]
Risolles en lemper?quote:Op donderdag 3 februari 2011 13:01 schreef FutureFairytale het volgende:
risolle, loempia + kleefrijst met kip van Indo collega
nee in een rondje uitgesmeerd op bakpapier, staat nu af te koelen maar is nog erg zacht.. Ben bang dat ie niet zo mooi gaat worden als op het plaatje! ohh owh, wat een project!quote:Op donderdag 3 februari 2011 13:18 schreef ColdFeet het volgende:
Bak je het schuim dan in een bakvorm, Zo-is-dat?
Het is gelukt!!!quote:Op donderdag 3 februari 2011 14:29 schreef Zo-is-dat het volgende:
[..]
nee in een rondje uitgesmeerd op bakpapier, staat nu af te koelen maar is nog erg zacht.. Ben bang dat ie niet zo mooi gaat worden als op het plaatje! ohh owh, wat een project!
wat doe je eromheen? pindakrokant, hazelnootkrokant of soja?quote:Op donderdag 3 februari 2011 12:03 schreef Zo-is-dat het volgende:
[ afbeelding ]
risolles waren zeker het lekkerste jaquote:Op donderdag 3 februari 2011 13:04 schreef Cici het volgende:
[..]
Risolles en lemper?
Risolles jum, lemper niet zo.
Mij maak je niet blij met (plak)rijst en ik ben nog wel een Indo, hehe.
Loempia's, zo'n zin in nu...
Ik eet nu een chocoreep..
Er zitten geroosterde en grof gemalen hazelnoten omheen.quote:Op donderdag 3 februari 2011 16:40 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
wat doe je eromheen? pindakrokant, hazelnootkrokant of soja?
niet vermengd met suiker?quote:Op donderdag 3 februari 2011 17:11 schreef Zo-is-dat het volgende:
[..]
Er zitten geroosterde en grof gemalen hazelnoten omheen.
nope! dat zit in de crčme!quote:Op donderdag 3 februari 2011 19:08 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
niet vermengd met suiker?
ik had tomatensoep met ciabatta vooraf, daarna durum's met te veel aďoli dus ik stink
Oh jum!quote:Op donderdag 3 februari 2011 20:10 schreef Pietverdriet het volgende:
Turkse pizza met koolsla en wat yoghurt met knoflook
kloptquote:Op donderdag 3 februari 2011 20:17 schreef Cici het volgende:
[..]
Oh jum!
Ook erg lekker met wat fetakaas.
En? Hoe was de taart? Ziet er super uitquote:Op donderdag 3 februari 2011 19:12 schreef Zo-is-dat het volgende:
[..]
nope! dat zit in de crčme!![]()
Zo aan de stoofpot met rode kool en puree!Straks word de taart aangesneden...
Heerlijk! Wat nou machtig, daar kun je toch makkelijk twee stukken van op...quote:Op donderdag 3 februari 2011 23:56 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
En? Hoe was de taart? Ziet er super uit
quote:Op donderdag 3 februari 2011 23:59 schreef Zo-is-dat het volgende:
[..]
Heerlijk! Wat nou machtig, daar kun je toch makkelijk twee stukken van op...![]()
En er is nog over
Inderdaad! Lief hoor.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 07:45 schreef mascara-klodder het volgende:
oh en ik heb gisteren de meest ranzige koekjes gebakken: roze en in de vorm van hartjes voordie terugkomt van wintersport. Ahwell, het gaat om het idee toch?!?
lekker! teriyaki hotwingsquote:Op vrijdag 4 februari 2011 09:48 schreef minilot het volgende:
[..]
Inderdaad! Lief hoor.
Nu een schaaltje brie, druiven en noten.
Lunch weet ik nog niet, ik moet onderweg denk ik iets eten.
Vanavond tandoori-kipburgers op zelfgemaakte naanbroodjes. Later vanavond komt de broer van mijn lief langs, dus ik maak teriyaki-hotwings voor de mannen. Oh, en Momofuku's crack pie voor bij de koffie.
quote:Op vrijdag 4 februari 2011 18:49 schreef Mikkie het volgende:
Ik dacht vanavond lekker Italiaanse bollen met rucola, gerookte zalm en mosterd-dilledressing te eten. Helaas ben ik één ingrediënt vergeten te kopen: de zalm
Dat worden dus Italiaanse bollen met ordinair beleg
Ja, zo stond ik net ook toen ik de koelkast open deed en enkel de sla zag liggenquote:
quote:Op vrijdag 4 februari 2011 18:49 schreef Mikkie het volgende:
Ik dacht vanavond lekker Italiaanse bollen met rucola, gerookte zalm en mosterd-dilledressing te eten. Helaas ben ik één ingrediënt vergeten te kopen: de zalm
Dat worden dus Italiaanse bollen met ordinair beleg
quote:Op vrijdag 4 februari 2011 19:08 schreef Mikkie het volgende:
True, maar ik heb gewoon geen zin om daarvoor de deur uit te gaan. Ik heb honger, dus ben maar geen eten zonder sla. Binnenkort voor de herkansing.
Drie broodjes dus. Dat valt toch wel meequote:Op zaterdag 5 februari 2011 14:05 schreef Purdey het volgende:
Vanochtend 2 crackers met halvajam en een beker melk. Net gewinkeld, en bij AH allemaal broodjes gehaaldDus gegeten: 2 bagels met garnalensalade en een ham/kaas croissantje. Best veel eigenlijk, maar had echt hónger
Ziet er lekker uitquote:Op zaterdag 5 februari 2011 15:24 schreef Zo-is-dat het volgende:
[ afbeelding ]
Hierbij nog de beloofde hazelnootschuimtaart-foto!
Ontopic: net geluncht met een broodje japanse hamburger en een broodje ei met mayo en rode ui.
Vanavond sushi!!!
Lekkeerrrrrrr. eet smakelijkquote:
Eerlijk gezegd?quote:Op zaterdag 5 februari 2011 19:44 schreef motorbloempje het volgende:
half kippetje net open wat patatjes
eet het dan gauw een keertjequote:Op zaterdag 5 februari 2011 19:59 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd?
Dat vind ik het allerlekkerste wat er is
ja, lekker hč?quote:Op zaterdag 5 februari 2011 19:59 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd?
Dat vind ik het allerlekkerste wat er is
Jeetje, heftig als ontbijt! Maar ach ja de taart die we hier hadden is niet veel beterquote:Op zondag 6 februari 2011 11:15 schreef mascara-klodder het volgende:
mijn ontbijt was souvlaki en lamskebab met een berg tzaziki
Ohh, heerlijk klinkt dat!quote:Op zondag 6 februari 2011 11:54 schreef DarkElf het volgende:
Ben bezig met het toetje voor vanavond: Espresso panna cotta wordt dat met chocoladesaus (van mokkaboontjes) en bitterkoekjes.
Als avondeten ga ik zo een wildragú maken (met hert, konijn, koolraap, wortel, rozemarijn, tijm, wijn) erbij eten we pappardelle en lekker wat parmezaan erover.
Ik hoop het! allebei nog nooit gemaaktquote:
Oh lekker schorsenerenquote:Hier nu een kaas-mais broodje met oude kaas. Vanavond schorseneren, peterselie puree en een biefstukje. Nu ik dit tik bedenk ik dat ik mss aardappelgratin ipv puree maak.. eens even kijken wat ik nog in huis heb!
quote:Op zondag 6 februari 2011 14:07 schreef minilot het volgende:
DE, aansteller!
Heb je al van dat overdreven geniale eten vanavond, ga je ook nog eens lunchen met portobello en kalf!Trouw mij!
![]()
Klinkt zalig!quote:On topic: beetje geschoven en gewijzigd binnen het weekenddeel van mijn weekmenu.. We eten vanavond rundvlees dat nu staat te marineren in tandoori masala van de toko.. Ik bak er naanbrood bij om straks de gegrilde en in plakjes gesneden biefstuk op te gooien, samen met koriander, komkommer, rode ui en yoghurt-muntsaus.
ah tnx, ik sla hem iig opquote:Op zondag 6 februari 2011 14:13 schreef motorbloempje het volgende:
ik ben wel geen minilot, maar ik gebruik altijd deze:
http://www.seasaltwithfoo(...)oven-brean-naan.html
Yup, dat is precies het recept dat ik hier ook al een jaar loop te promoten!quote:Op zondag 6 februari 2011 14:13 schreef motorbloempje het volgende:
ik ben wel geen minilot, maar ik gebruik altijd deze:
http://www.seasaltwithfoo(...)oven-brean-naan.html
tonijn, griekse yoghurt oid, wat ketchup en mosterd.. beetje peper erdoor. paprika in blokjes, augurkje in blokjes, gekookt eitje erdoor? zoiets?quote:Op zondag 6 februari 2011 15:16 schreef motorbloempje het volgende:
iemand nog een geweldig tonijnsalade recept? Heb 'n blikje tonijn op water, ui, etc. allemaal in huismaar maak 't niet zo vaak
oh, heb ook kappertjes, augurk, zongedroogde tomaten op olie.. *denk* iemand een idee?
@ Minilot / Motorbloempje: Er staat in het recept dat ze eerst even gewoon in de oven gaan, daarna nog onder de grill voor de kleur, doen jullie dit ook??? Of eigenlijk: wat is het alternatief, heb geen grill....quote:Op zondag 6 februari 2011 14:40 schreef minilot het volgende:
[..]
Yup, dat is precies het recept dat ik hier ook al een jaar loop te promoten!De teller hier in huis staat op minstens honderd naanbroden middels dit recept.
Oh ja, daarnet vergeten te melden!quote:Op zondag 6 februari 2011 16:53 schreef foodlover het volgende:
[..]
@ Minilot / Motorbloempje: Er staat in het recept dat ze eerst even gewoon in de oven gaan, daarna nog onder de grill voor de kleur, doen jullie dit ook??? Of eigenlijk: wat is het alternatief, heb geen grill....
Alvast bedankt voor 't meedenken!
Ik vind tonijnsalade toch vooral wel lekker met volle mayo in plaats van yoghurt!quote:Op zondag 6 februari 2011 15:21 schreef DarkElf het volgende:
[..]
tonijn, griekse yoghurt oid, wat ketchup en mosterd.. beetje peper erdoor. paprika in blokjes, augurkje in blokjes, gekookt eitje erdoor? zoiets?
Dank! Lijkt (behalve de yoghurt en ei) op de bereiding van het Turkse Lavas brood.quote:Op zondag 6 februari 2011 18:38 schreef minilot het volgende:
[..]
Oh ja, daarnet vergeten te melden!Ik rol ze dun uit en gooi ze gewoon in een droge, hete koekenpan. Omdraaien als er grote bubbels komen, na een minuutje ofzo. Dan nog een minuut en klaar. Ik bak er meestal een aantal tegelijk. Dan leg in een theedoek klaar en ik besprenkel elk naanbrood met wat water, en dan vouw ik de theedoek eromheen. Als ik dan klaar ben stop ik de laatste erbij en draag ik de hele stapel naar de eettafel. Door de hete broden een beetje vochtig te maken en in een doek te wikkelen stomen ze nog even na: worden ze lekker zacht van.
Nou, in die saus naast je enchilada's bijvoorbeeld!quote:Op zondag 6 februari 2011 20:00 schreef ColdFeet het volgende:
Minilot! Ik vond daarnet ineens een flesje chipotlesaus in mijn keukenkastje. Nou weet ik dat jij daar altijd vanalles mee maakt; zijn er nog specifieke gerechten waarin het spul optimaal tot z'n recht komt?
OT: enchilada's met zelfgemaakte refried beans, geroosterde pompoen, cheddar, zure room en koriander. Daarbij extreem pittige tomaat-chocoladeprut.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |