Ik geloof dat wij in Nederland de scheiding tussen kerk en staat goed hebben geregeld, misschien moeten we een stapje verder te zetten en kijken over religieus onderwijs nog wel bij onze tijd hoort.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 21:41 schreef Picchia het volgende:
[..]
Dat is ook het probleem als je alles wil vastleggen in een heilig boek, verdragen of zelfs een grondwet. Wellicht is de bevolking een decennium later tot een ander inzicht gekomen en dan zit je er aan vast. Daar hebben wij in Nederland ook last van.
Vrijheid van onderwijs?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 21:50 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Ik geloof dat wij in Nederland de scheiding tussen kerk en staat goed hebben geregeld, misschien moeten we een stapje verder te zetten en kijken over religieus onderwijs nog wel bij onze tijd hoort.
Afschaffen, het is ongelooflijk duur.quote:
Als we dat zouden afschaffen zijn we ook in 1 klap van het Islamitisch onderwijs afquote:Op vrijdag 28 januari 2011 21:52 schreef Holograph het volgende:
[..]
Afschaffen, het is ongelooflijk duur.
Elk gehucht heeft tegenwoordig 3 scholen, dat lijkt me een beetje overbodig.
Klopt, ze zijn een gevaar voor de leerlingen zelf.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 21:53 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Als we dat zouden afschaffen zijn we ook in 1 klap van het Islamitisch onderwijs af
Zo hebben we allemaal onze motieven, maar voorlopig zijn de christelijke partijen nog behoorlijk sterk.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 21:53 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Als we dat zouden afschaffen zijn we ook in 1 klap van het Islamitisch onderwijs af
Of, gewoon een motie indienen. VVD voor PVV voor PvdA voor D66 voor en GL voor. Of zouden PvdA pvv en vvd dat niet doen? Ik twijfel.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 22:05 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Zo hebben we allemaal onze motieven, maar voorlopig zijn de christelijke partijen nog behoorlijk sterk.
Als de scheiding van kerk en staat goed geregeld is dan bemoeit de overheid zich niet met religie. Als men van de vrijheid van onderwijs gebruik maakt voor religieuze doeleinden dan kan de overheid dat niet afkeuren.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 21:50 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Ik geloof dat wij in Nederland de scheiding tussen kerk en staat goed hebben geregeld, misschien moeten we een stapje verder te zetten en kijken over religieus onderwijs nog wel bij onze tijd hoort.
De JS is voorstander, maar zelfs DWARS is tegenstander. Een afschaffing van de vrijheid van onderwijs is dus nog lang niet aan de orde.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 22:12 schreef eriksd het volgende:
PvdA doet het niet omwille allochtone achterban.
PVV doet het niet omwille christelijk onderwijs
VVD doet het niet vanwege het CDA.
Eensquote:Op vrijdag 28 januari 2011 22:28 schreef Picchia het volgende:
Ik vind de afschaffing van de vrijheid van onderwijs ook onzin. Een kwaadwillende regering kan dat dicteren welke propaganda of kennis leerlingen wel of niet moeten ontvangen. Ik vind het wel belangrijk dat de burger op dit gebied niet afhankelijk wordt van de overheid en eigen initiatieven kan blijven ontplooien.
Als mensen godsdienstig onderwijs willen, wie ben jij dan om te zeggen dat zij daar geen onderwijs in mogen krijgen?
Hebben kinderen van 4 jaar keus dan?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 22:28 schreef Picchia het volgende:
Ik vind de afschaffing van de vrijheid van onderwijs onzin. Een kwaadwillende regering kan dat dicteren welke propaganda of kennis leerlingen wel of niet moeten ontvangen. Ik vind het wel belangrijk dat de burger op dit gebied niet afhankelijk wordt van de overheid en eigen initiatieven kan blijven ontplooien.
Als mensen godsdienstig onderwijs willen, wie ben jij dan om te zeggen dat zij daar geen onderwijs in mogen krijgen?
Als de financiering het probleem is dan kun je scholen ook op basis van het aantal leerlingen laten financieren. Dan krijgen ze nooit een onevenredig hoog bedrag. Of als het echt moet via de private weg.
Nee maar hun ouders wel.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 22:34 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hebben kinderen van 4 jaar keus dan?
Kinderen zijn niet capabel om die keus te maken. Dus dat doet degene die het gezag over het kind heeft. Ik vind het ook niet vreemd dat ouders hun kind mogen opvoeden en op een bepaalde wijze mogen vormen, door bijvoorbeeld goed onderwijs voor hen te regelen. Dat is zelfs een plicht die zij hebben ten opzichte van het kind.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 22:34 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hebben kinderen van 4 jaar keus dan?
Waarom zou een kind niet meer aan zelfontplooiiing kunnen doen omdat het religieus onderwijs krijgt/heeft gekregen?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 22:39 schreef Zeeland het volgende:
Zoals Phpmystyle zegt, kinderen kiezen niet hun eigen school. Ik heb persoonlijk een beetje bezwaar tegen een religieuze opvoeding. Men moet beseffen dat hun kinderen ook recht hebben op zelfontplooiingn en zelf hun levensovertuiging moeten kunnen vormen.
Dat kan ook prima op basis van religieus onderwijs. Misschien zelfs wel beter,quote:Op vrijdag 28 januari 2011 22:39 schreef Zeeland het volgende:
Zoals Phpmystyle zegt, kinderen kiezen niet hun eigen school. Ik heb persoonlijk een beetje bezwaar tegen een religieuze opvoeding. Men moet beseffen dat hun kinderen ook recht hebben op zelfontplooiingn en zelf hun levensovertuiging moeten kunnen vormen.
Ik vind je opmerking wel grappig, want het huidige openbare onderwijs biedt helemaal geen mogelijkheid voor kinderen om kennis te maken met specifieke levensovertuigingen. Veel onderwerpen worden juist angstvallig geweerd.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 22:39 schreef Zeeland het volgende:
En waarom kunnen kinderen zich beter ontplooien op religieus onderwijs?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 22:45 schreef gelly het volgende:
[..]
Dat kan ook prima op basis van religieus onderwijs. Misschien zelfs wel beter,
Je hebt meer kennis op dat gebied dan kinderen die openbaar onderwijs hebben gevolgd en kunt dan ook een betere afweging maken. In het algemeen.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 22:46 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
En waarom kunnen kinderen zich beter ontplooien op religieus onderwijs?
Het dorp waar ik woon is werkelijk opgedeelt in een ongelovig deel en een christelijk deel. Gelukkig wordt dit minder, maar je zit het nog steeds in de SGP-milieu's. Ik ken verhalen van mensen die snel moeten trouwen omdat ze in verwachting zijn.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 22:42 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Waarom zou een kind niet meer aan zelfontplooiiing kunnen doen omdat het religieus onderwijs krijgt/heeft gekregen?
Heb altijd op religieuze scholen gezeten, heb me prima ontplooid en ben zelf niets eens meer godsdienstig.
Sorry, maar ik snap niets van deze vreemde redenering.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 22:48 schreef gelly het volgende:
[..]
Je hebt meer kennis op dat gebied dan kinderen die openbaar onderwijs hebben gevolgd en kunt dan ook een betere afweging maken. In het algemeen.
Andersom komt ook voor.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 22:49 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Het dorp waar ik woon is werkelijk opgedeelt in een ongelovig deel en een christelijk deel. Gelukkig wordt dit minder, maar je zit het nog steeds in de SGP-milieu's. Ik ken verhalen van mensen die snel moeten trouwen omdat ze in verwachting zijn.
De gereformeerden gaan naar een school in Aagtekerke, dat lijkt mij niet goed voor het kind. Uiteindelijk komen ze ook niet in een gereformeerd bedrijven terecht.
Oh, sorry dan.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 22:51 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Sorry, maar ik snap niets van deze vreemde redenering.
Ja, maar dat is een ander verhaal. SGP-ers zijn vrij extreem. Klinkt stom om het zo te noemen wellicht, maar de verhalen die ik gehoord heb over mensen die (per ongeluk) in een "zwarte kousenkerk"-dorp zijn gaan wonen en zich niet hielden aan de strenge regels van die kerk zijn niet mals..quote:Op vrijdag 28 januari 2011 22:49 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Het dorp waar ik woon is werkelijk opgedeelt in een ongelovig deel en een christelijk deel. Gelukkig wordt dit minder, maar je zit het nog steeds in de SGP-milieu's. Ik ken verhalen van mensen die snel moeten trouwen omdat ze in verwachting zijn.
De gereformeerden gaan naar een school in Aagtekerke, dat lijkt mij niet goed voor het kind. Uiteindelijk komen ze ook niet in een gereformeerd bedrijven terecht.
En daar kijken mensen naar? Veel mensen? Is het ok als je dan denkt dat je daar toch wel ver superieur aan bent?quote:
Ik vermaakte mij kostelijk met Gordon en Joling. Schaam ik mij ook niet voorquote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:15 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En daar kijken mensen naar? Veel mensen? Is het ok als je dan denkt dat je daar toch wel ver superieur aan bent?
?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:15 schreef eriksd het volgende:
Wat is die Jan Jaap toch lelijk.
En Pauw met zijn horloge van 23.000 euro
Prijs omdat hij JFK greatest man was. Het is een Audemars Piquet. Erg mooi horloge.quote:
Geen lullig prijsje.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:17 schreef eriksd het volgende:
[..]
Prijs omdat hij JFK greatest man was. Het is een Audemars Piquet. Erg mooi horloge.
Absoluut niet. Prachtig horloge. Ik hoop hem ook te kopen ooit.quote:
Alweer hebben wij een verschil van meningquote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:17 schreef eriksd het volgende:
Prijs omdat hij JFK greatest man was. Het is een Audemars Piquet. Erg mooi horloge.
Ah, DeVille. Welke? Is een mooie serie. Heb zelf een Aqua Terra, co-axiaal.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:24 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Alweer hebben wij een verschil van mening
Ik heb een Omega DeVille die ik 10x mooier vind als de bling van Audemars Piquet en die vele malen goedkoper was, maar, smaken verschillen natuurlijk.
Jij dan ook een horloge fetisj Batemanquote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:24 schreef eriksd het volgende:
[..]
Absoluut niet. Prachtig horloge. Ik hoop hem ook te kopen ooit.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |