abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91991833
Op één van de daken van een appartementencomplex dat ik beheer (gewoon voor mijn werk) huist een groepje duiven. Ik had al klachten gekregen over 'duivenoverlast' en nam aan dat het zou gaan om de welbekende vliegende ratten. Maar vandaag was ik ter plaatse voor het bijwonen van een bouwkundige inspectie en we hebben ook de daken geïnspecteerd. Toen bleek dat de duiven echt maar op één dak zitten en dat ze daar ook lijken te 'wonen'. De dakgoot zit hélemaal vol met stront en één hoek van het dak is ook een soort mesthoop (waar plantjes in groeien e.d.). De duiven zaten er toen wij aankwamen en het zijn geen stadsduiven, maar sierduiven. Er zitten geringde exemplaren zijn, maar ze lijken geen duiventil in de buurt te hebben. Het vermoeden kwam bij me op dat iemand daar in de buurt ooit een duiventil had en dat diegene is vertrokken met achterlating van de duiven...

Wat zou ik hier nou aan kunnen doen? Kan ik de duiven door iemand laten vangen? En wat moet er vervolgens mee gebeuren, zijn er mensen die die beesten dan vervolgens zou willen hebben? Andere mogelijkheden? Ze brengen namelijk echt schade toe aan het pand...
pi_91992175
neem eens contact op met de lokale dierenbescherming. die weten wellicht wat de mogelijkheden zijn
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_91992310
gewoon wat gif strooien in dat hok
[b]Op <ahref="http://forum.fok.nl/topic/1286014/2/50#68576888" target="_blank" >vrijdag 1 mei 2009 23:32</a> schreef swarmahoer het volgende:[/b]
neem een voorbeeld aan de kwaliteitsposts van gers :P
  vrijdag 28 januari 2011 @ 15:51:05 #4
301731 t0sti
met ketchup
pi_91992596
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 15:44 schreef gers het volgende:
gewoon wat gif strooien in dat hok
welk hok :') lees het verhaaaltje nog eens

ontopic: bij dirty jobs gingen ze een keer mee met duiven 'verjagers', en toen hadden ze gewoon het dak onder stroom gezet :P
The only things that start on time are those that you're late for.
pi_91992609
als de duiven een ring hebben zorgen dat je de ring op foto krijgt. Met dit rignummer is dan de eigenaar te achterhalen via een duivensport vereniging.
Misschien hebben ze sowieso wel belang bij deze duiven?
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_91993610
Dan mag ik wel een flinke telelens aanschaffen wil ik de ringnummers op de foto krijgen. :')
pi_91994775
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 15:51 schreef t0sti het volgende:

[..]

welk hok :') lees het verhaaaltje nog eens

ontopic: bij dirty jobs gingen ze een keer mee met duiven 'verjagers', en toen hadden ze gewoon het dak onder stroom gezet :P
Ik zou niet weten hoe ik het dak onder stroom moest zetten. :P Zo'n valkenier lijkt me wel wat, maar da's een beetje kostbaar want die moet dan een paar keer per week langskomen.
  Moderator vrijdag 28 januari 2011 @ 16:46:17 #8
155227 crew  Guppy
dus
pi_91995297
Kun je niet van die anti-duiven pinnen op het dak plaatsen? Je ziet ze ook wel eens op randen van gebouwen en op stations.

Dit soort dingen dus:
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_91996230
Hoeveel zijn het?
Ik had vorig jaar last van sierduiven op mijn balkon. Eest kwam er een en die vond ik best zielig en heb haar wat voer en water neergezet. Fout!!!! De volgende dagen bracht ze haar 2 vriendjes mee en binnen de kortste keren zat alles onder de poep. Twee ervan hatten ook ringen, ik via de vereiniging (er bestaan ook nog 3 verschillende of zo die deze ringen registreren) de eigenaar opgespoord, maar die had de duiven al lang weer doorverkocht. Ik moeite gedaan om de duiven te vangen en bij de oorspronkelijke eigenaar in het duivenhok achtergelaten, kwamen ze doodleuk dagen later weer terug...
Mijn vriend heeft ze dan een keertje meegenomen naar een landelijk gebied en vrij gelaten. Gelukkig kwamen ze toen niet meer terug.
Verjagen van de balkon was ook heel heel moeilijk, ze vlogen gewoon een balkon verder en kwamen steeds weer bij mij zitten.
Tja, hier heb je natuurlijk ook niets aan, maar het is volgens mij niet heel eenvoudig om duiven op een "humane" manier te verwijderen...
  Moderator vrijdag 28 januari 2011 @ 17:07:39 #10
155227 crew  Guppy
dus
pi_91996389
Dat is natuurlijk ook zo. Één keer voeren en je bent de sjaak. Bij ons in het appartementencomplex is het dan ook verboden om vogels te voeren op het balkon, gezien de schade die het aan het pand opleverd. Is ook opgenomen in de splitsingsakte en het huishoudelijk regelement. Misschien is dat ook een idee?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_91998032
Hier is dat ook verboden, maar dat wil nog niet zeggen dat het niet gebeurt... Maar al zou er niemand voeren (volgens mij gebeurt het weinig), dan nog zouden ze blijven gok ik. Ze wonen daar gewoon, zoveel is duidelijk.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 28 januari 2011 @ 19:42:15 #12
163650 Greys
pi_92003839
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 17:42 schreef Isegrim het volgende:
Hier is dat ook verboden, maar dat wil nog niet zeggen dat het niet gebeurt... Maar al zou er niemand voeren (volgens mij gebeurt het weinig), dan nog zouden ze blijven gok ik. Ze wonen daar gewoon, zoveel is duidelijk.
Ik zou denk ik eens rondvragen of iemand een duivenhouder kent in de buurt en die eens bellen, wellicht dat diegene je tips kan geven.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_92011970
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 16:46 schreef Guppyfriend het volgende:
Kun je niet van die anti-duiven pinnen op het dak plaatsen? Je ziet ze ook wel eens op randen van gebouwen en op stations.

Dit soort dingen dus:
[ afbeelding ]
Had ik ook al bedacht uiteraard, maar als ik dit dak hiervan voorzie, gaan ze vast op één van de andere daken zitten. :Y Maar het is de moeite van het proberen waard, dan gewoon hopen dat ze verhuizen naar een dak dat geen onderdeel van dit complex is. })
  Moderator zaterdag 29 januari 2011 @ 11:49:19 #14
155227 crew  Guppy
dus
pi_92033118
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 21:56 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Had ik ook al bedacht uiteraard, maar als ik dit dak hiervan voorzie, gaan ze vast op één van de andere daken zitten. :Y Maar het is de moeite van het proberen waard, dan gewoon hopen dat ze verhuizen naar een dak dat geen onderdeel van dit complex is. })
Precies, als ze maar op een ander dak gaan zitten.

Als je niet het hele dak vol wilt plempen met die duivenpinnen, kun je ze ook alleen aan de randen plaatsen, en de rest van het platte dak overspannen met ijzergraad of grof gaas. Dat ze daar ook niet meer kunnen landen.
pi_94056550
EDIT: reclame maken is niet gewenst op FOK!
Daarvoor kunt u indien gewenst contact opnemen met PR@fok.nl

[ Bericht 78% gewijzigd door Greys op 13-03-2011 18:59:53 ]
  Moderator zondag 13 maart 2011 @ 18:54:31 #16
155227 crew  Guppy
dus
pi_94057735
Spammerd
pi_96652772
Ik heb van die duivenstrips bij www.fok.nl besteld. Nu zitten er geen vogels meer.

[ Bericht 8% gewijzigd door ElisaB op 11-05-2011 16:40:58 ]
  woensdag 11 mei 2011 @ 16:41:12 #19
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_96654888
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 16:02 schreef Erickleef het volgende:
Ik heb van die duivenstrips bij www.fok.nl besteld. Nu zitten er geen vogels meer.
Hou eens op met spammen; vinden we niet leuk :N
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')