abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 31 januari 2011 @ 22:41:07 #226
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_92149937
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 22:12 schreef snabbi het volgende:
O, ik had nog meer kunnen lenen w/
Stakker! Hoe kun je zo'n kans laten glippen om meer van Xeno's belastinggeld te innen! :{w

:P

Xeno is wel een schaap. Hij blaat klakkeloos achter een neplog aan. :')
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
pi_92150430
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 22:41 schreef Whuzz het volgende:

Xeno is wel een schaap. Hij blaat klakkeloos achter een neplog aan. :')
Sure... ik blaat klakkeloos achter een neplog aan. :')
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
  maandag 31 januari 2011 @ 22:50:24 #228
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_92150552
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 22:48 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Sure... ik blaat klakkeloos achter een neplog aan. :')
En achter mij ook kennelijk :')
Houd eens op, je lijkt mijn zusje wel toen ze 4 was... :')
pi_92150738
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 22:50 schreef Whuzz het volgende:

En achter mij ook kennelijk :')
Houd eens op, je lijkt mijn zusje wel toen ze 4 was... :')
Heb je daardoor nog steeds een trauma :')
I'll sing you a lullaby.
  maandag 31 januari 2011 @ 23:00:35 #230
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_92151245
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 22:53 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Heb je daardoor nog steeds een trauma :')
Niet alles wat vervelend is levert meteen een trauma op bij mentaal gezonde mensen. Bij huurders echter... tja...

Vandaag de sleutel afgegeven aan de huurster die mijn huurcel overnneemt...

Huurster: Is er achterstallig onderhoud waarop ik de huisbaas moet aanspreken?
Ik: ... het is een huurhuis :')
Huurster: wat bedoel je?
Ik: :|W Natuurlijk is er achterstallig onderhoud. *wijst op zo'n 10 punten*
Huurster: Ok, ik zal het aan de huisbaas doorgeven
Ik: Ok... succes 8)7
Ik: Denk er aan dat je de thermostaat laag zet als je weg gaat
Huurster: Hoezo? Het is toch inclusief?
Ik: :') Dat is je voorschot ja. Als je meer verstookt krijg je aan het eind gewoon de afrekening hoor...
Huurster: oh! Maar als ik dan minder verstook, krijg ik dan terug?
Ik: Zie je dat enkel glas, en die mooie originele glas-in-lood ramen? En die 20 jaar oude ketel van 80 kilo?
Huurster: Ja?
Ik: Succes met minder verstoken! :W

Huurders. _O-
pi_92153030
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 22:41 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Stakker! Hoe kun je zo'n kans laten glippen om meer van Xeno's belastinggeld te innen! :{w
|:(
Ik ga eens kijken of ik nog een tweede hypotheek kan afsluiten. Ik kan nog wel een tweede auto uitbouw van mijn appartement gebruiken.
  maandag 31 januari 2011 @ 23:34:47 #232
250237 huizenmarkt-zeepbel.nl
De zeepbel in de huizenmarkt
pi_92153483
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 22:19 schreef donald_dick het volgende:
Zag op het nieuws dat de verhuisindustrie weer aantrekt :)
Het was weer een mooi stukje overheidspropaganda van het NOS staatsjournaal..
pi_92153889
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 23:34 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:

[..]

_O- , bedankt zeepbel. In tijden niet meer zo gelachen.
Kijk je ook regelmatig om je heen om vast te stellen of je gevolgd wordt of dat er misschien een huurmoordenaar staat namens de 'vastgoed-maffia' die je het zwijgen wil opleggen?
pi_92154003
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 23:34 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:

I have lived in your future but it didn't work

I'll sing you a lullaby.
pi_92154330
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 23:41 schreef snabbi het volgende:

_O- , bedankt zeepbel. In tijden niet meer zo gelachen.
Kijk je ook regelmatig om je heen om vast te stellen of je gevolgd wordt of dat er misschien een huurmoordenaar staat namens de 'vastgoed-maffia' die je het zwijgen wil opleggen?
Lach er maar om :X
I'll sing you a lullaby.
pi_92154625
nieuwe klap wannabe huizenverkopers

Ja.... had je nu vorig jaar je te dure hut verkocht.... nu word het alleen maar moeilijker.... fear is around the corner w/
I'll sing you a lullaby.
pi_92154929
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 23:49 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Of de berichtgeving juist is of niet, zal me werkelijk een zorg zijn. Alleen al het feit dat er zo paranoia gereageerd wordt dat het allemaal een complot is, gewoon fantastisch!
pi_92156735
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 21:39 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
Dan kom jij toch echt op een derde plaats.
Alsof ik me druk hoef te maken over de waarde van mijn woning... :W

Ik heb dat ding gekocht om in te wonen. Niet om eraan te verdienen. Zal me een zorg zijn wat die waard is, hij is inmiddels helemaal naar mijn zin en straks helemaal afbetaald.

quote:
Vele worden pas over 2 jaar wakker.
Dat roep je al sinds 2007. Samen met de andere azijnpissers op je weblogje. Erg geloofwaardig ben je inmiddels niet meer.

Xeno is de uitzondering die de regel bevestigd :+
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  dinsdag 1 februari 2011 @ 07:09:51 #239
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_92160586
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 00:35 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Alsof ik me druk hoef te maken over de waarde van mijn woning... :W

Ik heb dat ding gekocht om in te wonen. Niet om eraan te verdienen. Zal me een zorg zijn wat die waard is, hij is inmiddels helemaal naar mijn zin en straks helemaal afbetaald.
Dit. Maar goed, don't feed the troll BVZ, heeft geen zin. Zaadbel heeft ergens een enorme tik opgelopen mbt tot koophuizen en probeert deze diepgewortelde frustratie weg te werken op o.a. dit forum. Hoe dat kwam? Een paar mogelijkheden:

1) Heeft een koophuis met een DSB of andere woekerpolis hypotheek (gehad)?
2) Heeft ooit een huis gekocht met het idee om er winst op te maken, maar door een mankement dat hij zelf over het hoofd heeft gezien of gewoon door een miskoop ging hij het schip in?
3) Door de bank uit zijn huis gezet na wanbetaling?
4) Wilde het huisje van zijn dromen kopen en werd door de bank uitgelachen?
5) Gewoon pure afgunst?

Aanvullen maar! :)
pi_92160672
Of het heeft te maken met het feit dat zaadbal gewoon niet helemaal spoort.........
  Eindredactie Games dinsdag 1 februari 2011 @ 07:37:16 #241
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_92160766
quote:
Op maandag 31 januari 2011 23:49 schreef xenobinol het volgende:

In een huurcel wil je toch niet dood gevonden worden :N
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_92160879
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 07:37 schreef donald_dick het volgende:

[..]

In een koopcel wel dan?
pi_92161150
Ik wil gewoon als hoogbejaarde in een bejaardenhuis dood gaan aan een hartaanval :+

Maar ik hoorde zo rond 7:40 op BNR weer wat over de woningmarkt, ik lag alleen half te slapen en heb het niet kunnen volgen. Geen idee waar het exact over gaat, maar een aantal woorden bleven hangen.
Maar nu laat de BNR site mijn computer crashen, zowel Firefox als Internet Explorer als Opera, ik kan het dus niet linken :(

* kijkt lief of er iemand tijd heeft om het exact op te zoeken *
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_92161273
Ging over het feit dat de rente aan het oplopen was.
pi_92161291
En er komen misschien wel meer interessante dingen voorbij, ten minste, ik hoorde een voorstukje, en ik ga het komende kwartier geen radio horen.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_92161479
Niks bijzonders. Over slechte timing voor aanscherpen regels hypotheken.
  dinsdag 1 februari 2011 @ 08:57:01 #247
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_92161610
Het stukje op BNR ging er over dat er iemand klaagde dat de hypotheek regels te streng waren. Het was (uiteraard) iemand uit de bouwsector (of iets van die strekking). Wij van WC-eend...

Mijn mening is (zoals bekend) dat het een prima zaak is dat de hypotheekregels streng zijn en nog strenger worden. Tuurlijk, dat betekend dat de kans om een huis te kopen voor mensen als zaadbel en xeno nog kleiner wordt. Die zullen dan ook eerst moeten sparen en zelf iets opbouwen voor ze met hun modaal inkomen een huis kopen. Daar is niets mis mee. (Ik refereer nog maar eens aan het Duits model waar dat al heel normaal is)

De bouwfondsmeneer gaf als argument (waar hij wel een punt had) dat de hypotheekmarkt in NL erg risicoloos is en dat de regels dus onnodig (dat ben ik dan weer niet met hem eens) scherp zijn.
De zaken die hij noemde:

1) Rond de 2000 gedwongen verkopen op 3.5 miljoen hypotheken. Minder dan 1 op de 1000 die in de problemen komen.
2) Het overgrote deel (maar geen bron of cijfers, dus onbetrouwbaar... kan zo uit Zeno's dikke duim komen for all we know) van die gedwongen verkopen heeft als oorzaak een scheiding en doordat de hypotheek al deels is afgelost eindigt het niet in een restschuld.
3) De "risicogevallen" zijn jonge stellen die een huis op twee salarissen kopen en nog niet genoeg hebben afgelost en dus met restschuld zitten bij gedwongen verkoop. Zijn tegenargument was dat deze jongen mensen (hij noemde 27-30 jaar) het sterkst staan op de arbeidsmarkt dus ook dat risico was beperkt.

Zijn conclusie was dus nogmaals dat de risico's heel erg laag zijn op de NL markt en dat dus de regels minder streng moeten worden (zodat zijn eigen bouwsector meer werk krijgt uiteraard).
Ik ben het met hem eens dat de risico's erg laag zijn, maar mijns inziens komt dat mede DOOR die strengere regels en niet ONDANKS die regels.
Zijn tegenargument daarop was dan weer dat het aantal gedwongen verkopen al jaren ongeveer gelijk is, nauwelijks opliep tijdens de crisis en ook niet omlaag gingen toen de regels strenger werden.

Dat was ongeveer de strekking van het verhaal op BNR :P
pi_92162209
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 08:57 schreef Whuzz het volgende:
Het stukje op BNR ging er over dat er iemand klaagde dat de hypotheek regels te streng waren. Het was (uiteraard) iemand uit de bouwsector (of iets van die strekking). Wij van WC-eend...
Ik denk dat met name de projectontwikkelaars hun mooie winsten zien verdampen, de bouwsector vraagt gewoon faillissement aan. Volgens mij zijn er sinds 2007 zo'n 40k banen verdwenen in de werkelijke productieve sector van de bouw.

quote:
Mijn mening is (zoals bekend) dat het een prima zaak is dat de hypotheekregels streng zijn en nog strenger worden. Tuurlijk, dat betekend dat de kans om een huis te kopen voor mensen als zaadbel en xeno nog kleiner wordt. Die zullen dan ook eerst moeten sparen en zelf iets opbouwen voor ze met hun modaal inkomen een huis kopen. Daar is niets mis mee. (Ik refereer nog maar eens aan het Duits model waar dat al heel normaal is)
Een slechtere betaalbaarheid zet natuurlijk de prijzen ook fors onder druk, deze zullen dus gaan dalen. Hopelijk gaan we richting het Duitse prijsniveau welke een stuk minder lucht bevat ^O^
Ik ben ook voorstander van de inbreng van eigen geld, dit heeft nl. ook een dempende werking op de aanwezigheid van leenkneuzen op de markt. (vergeet niet... deze leenkneuzen hebben de zeepbel opgeblazen).

quote:
De bouwfondsmeneer gaf als argument (waar hij wel een punt had) dat de hypotheekmarkt in NL erg risicoloos is en dat de regels dus onnodig (dat ben ik dan weer niet met hem eens) scherp zijn.
Aaah.... het argument voor deregulering :')
Moesten de banken niet gered worden met belastinggeld _O-

quote:
De zaken die hij noemde:

1) Rond de 2000 gedwongen verkopen op 3.5 miljoen hypotheken. Minder dan 1 op de 1000 die in de problemen komen.
2) Het overgrote deel (maar geen bron of cijfers, dus onbetrouwbaar... kan zo uit Zeno's dikke duim komen for all we know) van die gedwongen verkopen heeft als oorzaak een scheiding en doordat de hypotheek al deels is afgelost eindigt het niet in een restschuld.
3) De "risicogevallen" zijn jonge stellen die een huis op twee salarissen kopen en nog niet genoeg hebben afgelost en dus met restschuld zitten bij gedwongen verkoop. Zijn tegenargument was dat deze jongen mensen (hij noemde 27-30 jaar) het sterkst staan op de arbeidsmarkt dus ook dat risico was beperkt.
1. banken zijn momenteel poeslief tegen wanbetalers.
2. tja... als mensen nadat je poeslief tegen ze bent geweest het niet eens worden over wie er wat moet gaan betalen dan houd het ooit op voor de poeslieve bank.
3. Jonge mensen kunnen nog vele jaren kromliggen voor de bank w/ Ik geloof dat juist de aangescherpte regels de frequentie waarmee dat voorkomt moet doen afnemen :)

quote:
Zijn conclusie was dus nogmaals dat de risico's heel erg laag zijn op de NL markt en dat dus de regels minder streng moeten worden (zodat zijn eigen bouwsector meer werk krijgt uiteraard).
Ik ben het met hem eens dat de risico's erg laag zijn, maar mijns inziens komt dat mede DOOR die strengere regels en niet ONDANKS die regels.
Mee eens... die regels zijn juist nodig om de zeepbel af te bouwen en mensen te beschermen tegen overkreditering. Van mij mag het zelfs nog een stuk strenger.

quote:
Zijn tegenargument daarop was dan weer dat het aantal gedwongen verkopen al jaren ongeveer gelijk is, nauwelijks opliep tijdens de crisis en ook niet omlaag gingen toen de regels strenger werden.

Dat was ongeveer de strekking van het verhaal op BNR :P
Banken doen momenteel niet zo heel veel tegen wanbetalers.... nu is niet het moment. Want anders zou de explosie van het aantal executieverkopen wel eens de prijsstelling kunnen beinvloeden en de schuldsanering doen vastlopen in het werk :P
I'll sing you a lullaby.
pi_92162230
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 07:37 schreef donald_dick het volgende:

[..]

Een huurcel _O-

Ik hoef tenminste niet de hele dag met een stalen kogel aan mijn been te slepen in mijn 'huurcel' :W
I'll sing you a lullaby.
pi_92162534
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 09:32 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Een huurcel _O-

Ik hoef tenminste niet de hele dag met een stalen kogel aan mijn been te slepen in mijn 'huurcel' :W
Nee inderdaad, daarvoor moet je eerst toestemming vragen aan je opzichter huurbaas.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')