abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91959934

Welkom in het grote Chinese webshops topic!

Zoals je ziet is deze reeks al vele topics lang. Om alles op orde te kunnen houden zijn er een aantal regels en maatregelen genomen die in dit topic gelden. Alles wat je moet weten om mee te kunnen posten in dit topic kan je hieronder vinden. Voordat je hier een vraag gaat stellen gelieve even hieronder kijken of daar je antwoord misschien instaat. Domme vragen bestaan niet, maar wel als ze gewoon in de OP staan ;)

Veel succes en veel plezier met het kopen van chinese gadgets!

We hebben een aantal veel voorkomende vragen op een rijtje gezet, druk op de spoiler van de vraag waar jij het antwoord op wilt weten en het antwoord zal zichtbaar worden.
SPOILER: Ze hebben alleen maar troep op die site welke gek koopt daar nou iets?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Goed ik wil wat bestellen hoe doe ik dit?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Ik heb wat besteld hoe lang duurt het nu voor het binnen komt?
SPOILER: Waarom kan ik mijn pakketje niet tracken?
SPOILER: Oeps! Ik heb het verkeerde adres ingevuld of ik wil het ergens anders laten bezorgen! Moet ik nu met mijn webshop mailen?
SPOILER: Points? Wat is dat nou weer?
SPOILER: Free shipping? (Gratis bezorgen) hoe kan dat?
SPOILER: Wat is illegaal in Nederland?
SPOILER: Wordt mijn bestelling niet door de douane gepakt?
SPOILER: Oh nee ik heb de laatste post in dit topic gemaakt wat nu!?
SPOILER: Wie is die Jack waar jullie het soms over hebben?
Mocht je nog vragen hebben, lees eerst deze pagina met vragen die we niet meer willen horen. Als je vraag daar niet tussen staat, kun je hem altijd hier stellen.

Korting speciaal voor de Fok members die dit topic bezoeken is een feit! De eerste shops hebben inmiddels al aangegeven kortingen te willen geven en hier maken we natuurlijk gebruik van!
SPOILER: Buyincoins geeft 7% korting speciaal voor Fok members, deze coupon is maximaal twee keer te gebruiken per account.
SPOILER: Lightake geeft 6% korting het minimumbedrag is 1$, en de kortingscoupon verloopt op 30-06-2011.
Hopelijk zullen meer shops aangeven een korting te willen geven speciaal voor Fok!, zodra dit gebeurt zal dit natuurlijk toegevoegd worden aan de OP.

Tussen de chinese webshop sites staan ook een aantal sites die volledig in het chinees zijn en een paar wholesale sites. Heb je geen idee hoe je hier mee om moet gaan, en wil je dit toch wel heel graag dan moet je even hieronder kijken. Staat de site die je wilt hier niet tussen, probeer met deze twee spoilers te bekijken er toch uit te komen!

SPOILER: TradeTang
SPOILER: TaoBao
Heb je nog meer vragen over Wholesale sites? Wees niet bang, en post je vraag in 't topic!

PayPal verandert één keer per dag zijn wisselkoers, dus het zal altijd iets anders zijn dan de huidige koers zoals hierboven te zien. Ook zit er een klein percentage onkosten in voor PayPal, ongeveer 3.2%. Dit scheelt ongeveer 3-4 cent met de huidige koers. Houd er dus rekening mee dat bovenstaande grafiek niet precies overeenkomt met de PayPal wisselkoers.

Voor overige vragen kun je terecht in dit topic. Aanvullingen voor de openingspost zijn zeer welkom. Heb je aanvullingen, PM mij (RacerDKB), de huidige TS, verander het in de Wiki, of post het in dit topic.

Veel plezier met bestellen!

Hou verder de volgende regels in de gaten:
- Niet bitchen naar elkaar
- Geen handeltjes.
- Geen illegale meuk zoals wapens, nepkleding.
- En er bestaan geen domme vragen, alleen maar domme mensen die zich te goed voelen om vragen te beantwoorden.
- En het belangrijkste: verkloot deze nieuwe kans niet en laat deze reeks vooral niet op z´n voorganger lijken.
- Geen pm kliekjes gedrag, we kunnen niemand verbieden PM´s te sturen maar ga er niet om zitten bedelen, we zijn een openbaar forum.

Heb je iets tofs gekocht en heb je zin om er een kleine review over te schrijven in? Daar is een speciaal topic voor! In [GADGETS] DealExtreme reviewtopic kun je uitgebreid je nieuwe aanwinst ophemelen, of afkraken natuurlijk

Link naar deze openingspost

Met dank aan RacerDKB (tekst), Jopiede (Track 'n trace pakketjes), joepie91 (tekst), Mstr (plaatjes OP) en Tokko1 (plaatjes en aanpassen OP naar V2 en Bugfixes).

MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_91960146
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 21:12 schreef ElmoFan het volgende:
Heb net een hdmi kabel besteld bij Bic :@
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 21:10 schreef neo2000 het volgende:
iedereen kutlinkjes naar BIC plaatsen. ja doei, ga ik dus niet meer op klikken, inteelt site met inteelt sysadmins. :{w
quote:
12s.gif Op donderdag 27 januari 2011 21:17 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Bestel gewoon met mijn mobliel :P ga er niet vanuit dat er een android virus op staat.

Chinese Webshops topic #115 - Waar china plat ligt
pi_91960329
:W
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
pi_91960409
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 21:25 schreef 08gnoT. het volgende:
:W
hallon :W
pi_91960558
Dhl gemist vandaag :( komen morgen weer langs, invoerrechten ¤30.21.

Maarja dat wist ik voordat ik bestelde al :)
pi_91960781
quote:
12s.gif Op donderdag 27 januari 2011 21:29 schreef RobertNL het volgende:
Dhl gemist vandaag :( komen morgen weer langs, invoerrechten ¤30.21.

Maarja dat wist ik voordat ik bestelde al :)
Je tablet?, mijne komt hopelijk morgen of overmorgen (archos), maar dat komt uit frankrijk dus offtopic :P

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 27-01-2011 21:32:16 ]
pi_91960856
Oh snapper!
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  donderdag 27 januari 2011 @ 21:48:56 #8
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_91962041
Uit vorrige topic ...
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 17:14 schreef keesos het volgende:
Ik heb komende dinsdag een rondleiding bij tnt sorteercentrum zwolle, ga ik even kijken waar alles blijft!!! :)
Tnt sorteercentrum heb ik 2 jaar gewerkt.. hehe. Mooie herinnering, kansloos werk maar goedbetaald en fun.

Korte non-visuele rondleiding:
Binnenkomst vanuit postkantoor...
"opvoeren" > pakketjes met de code boven/rechts worden op een lopende band gevoerd > die door scanners van formaat/gewicht gaan en het adres scannen(geautomatiseerd) > sorteersysteem gaat de hele hal rond (lopende banden net onder plafon), en laat pakketje bij "het adres" naar beneden glijden > Handgesorteerd op 10 verschillende "eindpostcodes" > inladen in vrachtwagens ét voila..

De pakketjes krijgen het vooral te voorduren als ze van de sorteermachine naar beneden komen en er een grote boekendoos achteraan komt.. en "geplet" :') Dag pakketje/flesje wijn 8)7

Dit filmpje is in belgie maar heeft in essentie hetzelfde systeem.. aan het einde kan je zien hoe de paketjes naar 'beneden' komen ;) (in zwolle van nog hoger en schuiner :|W )

Duidelijk hier @ 0.14 min...
Maar dan iets minder geavanceerd (in Zwolle dan ;( )

En hier ook nog duidelijk,, dit is wel in Nederland. Niet in zwolle maar in een van de andere grote centra ^O^

[ Bericht 4% gewijzigd door tokko1 op 27-01-2011 22:00:28 ]
Check mijn china reviews op <a href="http://reviewblog.tweakblogs.net" rel="nofollow" target="_blank">Reviewblog.tweakers.net</a>
pi_91962452
quote:
Op donderdag 27 januari 2011 21:48 schreef tokko1 het volgende:
Uit vorrige topic ...

[..]
De pakketjes krijgen het vooral te voorduren als ze van de sorteermachine naar beneden komen en er een grote boekendoos achteraan komt.. en "geplet" :') Dag pakketje/flesje wijn 8)7
Daar gaat je tablet...
  donderdag 27 januari 2011 @ 21:58:10 #10
304381 Loll
recommender bij BIC=goedkoop
pi_91962778
jemug. koop ik sport in ears op bic draait de plug een halve keer in mijn broekzak wordt niet meer herkent. weer zoveelste refund aanvragen. ik begin nu langzaam jullie anti 2 euro en 1 cent discussie te geloven. na ja het is china. iemand nog een shop waar ik goedkoop z'n boot kan kopen eventueel gedeelde whosale als dat uit kan?
BAM dit is 3KB
  donderdag 27 januari 2011 @ 22:07:06 #11
304381 Loll
recommender bij BIC=goedkoop
pi_91963397
mede swollenear? toko?
BAM dit is 3KB
  donderdag 27 januari 2011 @ 22:07:45 #12
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_91963433
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 22:07 schreef Loll het volgende:
mede swollenear? toko?
Semi,-ex Swollenear ;)
Check mijn china reviews op <a href="http://reviewblog.tweakblogs.net" rel="nofollow" target="_blank">Reviewblog.tweakers.net</a>
pi_91963972
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 21:58 schreef Loll het volgende:
jemug. koop ik sport in ears op bic draait de plug een halve keer in mijn broekzak wordt niet meer herkent. weer zoveelste refund aanvragen. ik begin nu langzaam jullie anti 2 euro en 1 cent discussie te geloven. na ja het is china. iemand nog een shop waar ik goedkoop z'n boot kan kopen eventueel gedeelde whosale als dat uit kan?
Eentje met dubbele 380'er motor verkopen ze bij Perlikst (eBay). Duitsland, net over de grens, dus snel binnen. Verzendkosten zijn dan misschien 17 euro, maar een winnend bod was bijvoorbeeld twee dagen gelden 'EUR 13,33'. Dat is best concurrerend met China vind ik en dus het overwegen waard (heb al een aantal helikopters weg bij hen).
Laat maar. :{ Ik zie dat ze helemaal niet naar Nederland verzenden. Raar, want een heli had ik voor een vriend in Spanje gekocht en dat kon toen wel. :@ M'excusi. :o
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  donderdag 27 januari 2011 @ 22:31:34 #14
48067 neo2000
Asking the important questions
pi_91964933
HET IS RECOMMENDER IPV RECOMENDER, RECOMENDERSSDTRR OF WINDOWS DEFENDER!

Zo, dat moest mij even van het hart, aangezien het steeds meer pijn aan m'n ogen ging doen.
Common sense is my super power. What's yours?
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
  donderdag 27 januari 2011 @ 23:54:58 #15
327191 RobertNL
For your gear.
pi_91970440
quote:
16s.gif Op donderdag 27 januari 2011 21:48 schreef tokko1 het volgende:
Uit vorrige topic ...

[..]

En hier ook nog duidelijk,, dit is wel in Nederland. Niet in zwolle maar in een van de andere grote centra ^O^

DX pakketje @1.14? :P
pi_91977531
Lijkt er wel op haha :P
toch?
  vrijdag 28 januari 2011 @ 10:17:14 #17
327191 RobertNL
For your gear.
pi_91979794
Postbode aan de deur, ik denk he dat is mijn normale TNT postbode (wel in een andere bus), doet die ook al DHL? maar nee DX pakketje van dat 20-jan ^^

Foto:

vrijdag 28 januari 2011 @ 11:23:07 #18
48067 neo2000
Asking the important questions
pi_91981980
quote:
12s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 10:17 schreef RobertNL het volgende:
Postbode aan de deur, ik denk he dat is mijn normale TNT postbode (wel in een andere bus), doet die ook al DHL? maar nee DX pakketje van dat 20-jan ^^

Foto:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nou zal iedereen denken dat je Russische maffia bent! :P :7
Common sense is my super power. What's yours?
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
  vrijdag 28 januari 2011 @ 11:29:21 #19
262852 monkeybrain
High door Nescafé
pi_91982234
quote:
12s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 10:17 schreef RobertNL het volgende:

Foto:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De index van de wijzerplaat zit er lekker schuin op, hoort dat zo?
Ze zijn allemaal schuin, dus zal wel zo horen :P
  vrijdag 28 januari 2011 @ 12:07:25 #20
327191 RobertNL
For your gear.
pi_91983711
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 11:29 schreef monkeybrain het volgende:

[..]

De index van de wijzerplaat zit er lekker schuin op, hoort dat zo?
Ze zijn allemaal schuin, dus zal wel zo horen :P
Klopt :)

Ding dong: DHL! upgraded epad binnen <3
pi_91984337
Op paypal reageert BIC blijkbaar wel, ja de post kan langzaam zijn en dus kan het wat vertraagd zijn. Maar als ik over 35 dagen nog niets had moet ik maar een refund vragen. Sure, 35 dagen. Graag binnen 45 dagen.(paypal)
  vrijdag 28 januari 2011 @ 14:14:42 #22
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_91988393
ff een tip t.a.v. een vraag in het vorige topic over wat als je met een Creditcard betaald:
bij je creditcard maatschappij kun je laten refunden tot wel 60 dagen zonder rare vragen zoals pay-pal wel doet.
dus bij dure transacties zoals een epad of wat, is het wijs om , indien in bezit, effe een daggie je CC te koppelen aan paypal en daarmee te betalen, dan ben je dubbel verzekerd dat jeje geld terugkrijgt als er niets aankomt, of er gezeik is als het defect aankomt.
na aanschaf kun je gewoon je CC weer uit de lijst halen bij paypal.
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
  vrijdag 28 januari 2011 @ 14:19:57 #23
330677 Internepper
Malafide paardenhandelaar
pi_91988594
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 14:14 schreef mickeyD het volgende:
ff een tip t.a.v. een vraag in het vorige topic over wat als je met een Creditcard betaald:
bij je creditcard maatschappij kun je laten refunden tot wel 60 dagen zonder rare vragen zoals pay-pal wel doet.
dus bij dure transacties zoals een epad of wat, is het wijs om , indien in bezit, effe een daggie je CC te koppelen aan paypal en daarmee te betalen, dan ben je dubbel verzekerd dat jeje geld terugkrijgt als er niets aankomt, of er gezeik is als het defect aankomt.
na aanschaf kun je gewoon je CC weer uit de lijst halen bij paypal.
Thanks!
040
  FOK!fotograaf vrijdag 28 januari 2011 @ 14:23:11 #24
13368 NiGeLaToR
pi_91988707
Ik gebruik VISA al paar jaar en die zijn echt pro-klant en niet pro-winkel. Als ik 'n keer een afboeking zie die ik niet snap en ik bel ze op, dan zegt die dame altijd meteen 'zal ik hem even voor u terugstorten tot we dit hebben uitgezocht meneer?'.

Verder heb ik met mijn Visa (is met kleurtje) 6 maanden 'gratis' verzekering op alle aankopen. Normale Visa is 3 maanden, ook best aardig. Tegen diefstel, breuk, etc ook verzekerd.

Overigens is mijn DX bestelling half binnen, heb een IP camera besteld (zo'n wifi tilt en pan ding, waar Foscam firmware op kan) en natuurlijk weer te veel losse rommeltjes :+
  vrijdag 28 januari 2011 @ 14:24:19 #25
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_91988745
quote:
Ik gebruik VISA al paar jaar en die zijn echt pro-klant en niet pro-winkel
precies, dat bedoel ik
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')