Ja, maar... als het om bontkraagjes gaat zijn dat soort uitspraken gerechtvaardigd!quote:Op donderdag 27 januari 2011 18:43 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Er staat:
PVV-leider Geert Wilders wil dat het leger wordt ingezet om overlast door straattuig tegen te gaan. De PVV'er wil desnoods soldaten uit Uruzgan terughalen om bijvoorbeeld de toestanden in Gouda aan te pakken. (...) Het zou vooral gaan om Marokkaanse reljongeren.
Oftewel: het volk dat in Afghanistan de Taliban aan het afknallen was naar Gouda halen om hier Marokkanen aan te pakken. Lijkt me prima vergelijkbaar met de oproep van Breedveld.
Maar natuurlijk, in de ogen van de PVV-stemmer zijn het twee héél verschillende dingen en heeft Geert groot gelijk dat hij dat soort dingen roept en moet een 'linksert' als Peter Breedveld direct de gevangenis in voor zijn uitspraken.
Ten eerst ben ik geen PVV-stemmer en ten tweede staat er gewoon geen oproep tot het doodschieten van Marokkanen, alleen het aanpakken van. Derhalve niet vergelijkbaar. Jammer maar je poging faalt.quote:Op donderdag 27 januari 2011 18:43 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Er staat:
PVV-leider Geert Wilders wil dat het leger wordt ingezet om overlast door straattuig tegen te gaan. De PVV'er wil desnoods soldaten uit Uruzgan terughalen om bijvoorbeeld de toestanden in Gouda aan te pakken. (...) Het zou vooral gaan om Marokkaanse reljongeren.
Oftewel: het volk dat in Afghanistan de Taliban aan het afknallen was naar Gouda halen om hier Marokkanen aan te pakken. Lijkt me prima vergelijkbaar met de oproep van Breedveld.
Maar natuurlijk, in de ogen van de PVV-stemmer zijn het twee héél verschillende dingen en heeft Geert groot gelijk dat hij dat soort dingen roept en moet een 'linksert' als Peter Breedveld direct de gevangenis in voor zijn uitspraken.
haal die rode lap even uit je gezicht en lees de reactie van wilders eens.quote:Op donderdag 27 januari 2011 18:43 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
Begrijpend lezen gemist op de basisschool?quote:Op donderdag 27 januari 2011 18:43 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Er staat:
Dit komt wel heel vaak van Links.. triest.. en dan als excuus het was maar een grapje..quote:Op donderdag 27 januari 2011 18:43 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Mocht het tot het doodschieten van PVV'ers komen, wat ik niet wil, dan hoeft daar bij voorbaat geen nadelige werking van uit te gaan.
QFT, helemaal mee eens.quote:Op donderdag 27 januari 2011 18:34 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
Ik vind het erg smakeloos en eigenlijk niet kunnen. Hij heeft wel mooi gebruikt gemaakt van de speling die hij heeft en zo niks strafbaars gedaan, maar het gaat mij echt te ver. Ik vind het trouwens altijd zo jammer dat je bij een uitspraak als deze al kan voorspellen hoe bepaalde mensen gaan reageren aan de hand van de politieke kleur van degene die de uitspraak doet. Zegt een linkse zoiets roept rechts dat het schandalig is en vindt links het helemaal top, zegt een rechtse zoiets is het precies andersom.
Edit: nog even dit, er zijn uitzonderingen natuurlijk, maar grotendeels gaat het op.
quote:Op donderdag 27 januari 2011 18:45 schreef kawotski het volgende:
[..]
Dit komt wel heel vaak van Links.. triest.. en dan als excuus het was maar een grapje..
Zoek het woord 'parafrase' eens op en google dan even op de tekst maar dan met het woord 'rassenrellen'...quote:Op donderdag 27 januari 2011 18:45 schreef kawotski het volgende:
[..]
Dit komt wel heel vaak van Links.. triest.. en dan als excuus het was maar een grapje..
Ach, ik hemel ook rechts radicalen op. Met sommige mensen valt gewoon niet in discussie te gaanquote:Op donderdag 27 januari 2011 18:45 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
haal die rode lap even uit je gezicht en lees de reactie van wilders eens.
Dit zijn dan wel weer 1 op 1 tokkie opmerkingen.quote:Op donderdag 27 januari 2011 18:43 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nee, nee:
Mocht het tot het doodschieten van PVV'ers komen, wat ik niet wil, dan hoeft daar bij voorbaat geen nadelige werking van uit te gaan.
Je mist de grap (en de bijbehorende hypocrisie van een bepaalde Venlonaar).quote:Op donderdag 27 januari 2011 18:45 schreef kawotski het volgende:
[..]
precies, geef er maar een mooie wending aan.. als excuus..quote:Op donderdag 27 januari 2011 18:47 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Zoek het woord 'parafrase' eens op en google dan even op de tekst maar dan met het woord 'rassenrellen'...
quote:Op donderdag 27 januari 2011 18:47 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Dit zijn dan wel weer 1 op 1 tokkie opmerkingen.
quote:Op donderdag 27 januari 2011 18:47 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Zoek het woord 'parafrase' eens op en google dan even op de tekst maar dan met het woord 'rassenrellen'...
Wilders is idd een tokkie.quote:Op donderdag 27 januari 2011 18:47 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Dit zijn dan wel weer 1 op 1 tokkie opmerkingen.
ik mis de 'grap' niet.. want het is geen grap..quote:Op donderdag 27 januari 2011 18:47 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Je mist de grap (en de bijbehorende hypocrisie van een bepaalde Venlonaar).
Welke? De hypocrisie dat hij geen aangifte doet? En jij mag mij even de grap uitleggen.quote:Op donderdag 27 januari 2011 18:47 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Je mist de grap (en de bijbehorende hypocrisie van een bepaalde Venlonaar).
De enige reden dat Wilders geen aangifte doet is omdat hij waarschijnlijk geen schijn van kans maakt bij een rechtszaak. Uit het nieuwsbericht: Wilders doet geen aangifte omdat het geen bedreiging in juridische zin betreft. Uit Wilders' geschiedenis van aangiften valt op te maken dat als het juridisch mogelijk is Wilders best bereid is om aangifte te doen tegen andersdenkenden.quote:Op donderdag 27 januari 2011 18:45 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
haal die rode lap even uit je gezicht en lees de reactie van wilders eens.
Selectieve verontwaardiging ftw.quote:Op donderdag 27 januari 2011 18:49 schreef gelly het volgende:
Mijn God zeg. Dit zegt wel weer genoeg.
Mocht het ooit tot rassenrellen komen, wat ik dus echt niet wil, dan hoeft daarvan niet bijquote:Op donderdag 27 januari 2011 18:48 schreef KuyaEd2010 het volgende:
[..]
Welke? De hypocrisie dat hij geen aangifte doet? En jij mag mij even de grap uitleggen.
quote:Op donderdag 27 januari 2011 18:48 schreef KuyaEd2010 het volgende:
[..]
Welke? De hypocrisie dat hij geen aangifte doet? En jij mag mij even de grap uitleggen.
quote:"Mocht het ooit tot rassenrellen komen, wat ik dus echt niet wil, dan hoeft daarvan niet bij voorbaat een negatieve werking uit te gaan."
Geert Wilders, HP/De Tijd, 6 februari 2004
Je gaat niet op in wat wij zeggen, namelijk dat dit voorval NIET te vergelijken valt met wat Wilders zei over "onze" soldaten. Ach, elke politicus is hypocriet. Zo ken ik ook nog wel een paar leuke bakken over mevrouw Halsema.quote:Op donderdag 27 januari 2011 18:49 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
De enige reden dat Wilders geen aangifte doet is omdat hij waarschijnlijk geen schijn van kans maakt bij een rechtszaak. Uit het nieuwsbericht: Wilders doet geen aangifte omdat het geen bedreiging in juridische zin betreft. Uit Wilders' geschiedenis van aangiften valt op te maken dat als het juridisch mogelijk is Wilders best bereid is om aangifte te doen tegen andersdenkenden.
Bovendien heeft hij opgeroepen tot het onmiddellijke ontslag van Breedveld.
Nogal hypocriet, nietwaar?
9 secondenquote:
Die uitspraak was ik geheel vergeten. Ik ben dan ook geen blinde Wilders-adept, wat sommigen hier schijnen te denken omdat ik wat rechtser denk. Over generalisaties gesprokenquote:Mocht het ooit tot rassenrellen komen, wat ik dus echt niet wil, dan hoeft daarvan niet bij
voorbaat een negatieve werking uit te gaan.
Geert Wilders,HP/De Tijd, 6 februari 2004
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |