abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 1 februari 2011 @ 16:26:51 #76
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_92178449
quote:
Op dinsdag 1 februari 2011 13:52 schreef Deepfreeze het volgende:

KP, ze gaan straks naar 2 verschillende klassen dus? Heel bewust gekozen waarschijnlijk..
Dat zal wel wennen zijn voor de meiden, ook al zien ze elkaar buiten schooltijd nog genoeg. Ook wel goed voor hun eigen karaktertjes..

Zeker bewust gekozen. Ook de benadering van anderen richting de meiden hoop ik hiermee te " veranderen ", als er bijvoorbeeld 1 niet bij is, dan wordt aan de aanwezige altijd 100 x gevraagd waar haar zus is. Om gek van te worden. Alsof je altijd met z,n 2 en moet zijn.

Floor heb ik een x ziek van de creche opgehaald. Pien gewoon daar laten spelen. Pien en de juf werden gek de vraag " waar is Floor ? "
pi_92178538
Ah heel begrijpelijk zo KP :Y Linde en Esmee zitten bij de opvang wel samen in 1 groep, maar dat is natuurlijk anders omdat het geen tweeling is. Straks gaat dat op school natuurlijk ook anders omdat er 2 jaar leeftijdsverschil in zit :D

Linde kan niet wachten tot ze naar school gaat in september. Die vraagt bijna om de dag of ze al mag en of we al wel een broodtrommel hebben enzo :')
pi_92181407
Het gaat snel he KP!

DJMO, ik zou hem lekker laten gaan. Hij komt er dan snel genoeg achter dat hij zijn middagslaap misschien nog wel nodig heeft. ;)

Deepfreeze, hoe vindt Chris de logopedie zelf?

Fijn dat Jade zo lekker gespeeld heeft.

Damian mag morgen voor het eerst gaan wennen op school. Vorige week zijn we al gaan kennismaken met de juf. Er waren toen geen kindjes in de klas, dus hij kon lekker even rondkijken en spelen. Hij vond het erg leuk in de klas en wilde niet meer mee naar huis. :D
Morgen zal het vast ook goed gaan, alleen met mij iets minder. ;)
pi_92182106
Spannend appelsap! Hopelijk heeft Damian het morgen ook zo naar zn zin! Succes morgen :*
Fake it till you make it...
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 1 februari 2011 @ 17:40:42 #80
147316 crew  DJMO
#trut
pi_92182236
Spannend hoor Appelsap .. ik kan me nog helemaal niet voorstellen dat Jan naar school gaat over twee jaar.

En laten gaan .. is makkelijker gezegd dan gedaan .. ik hecht(te) zo ontzettend aan dat middagdutje, even zelf opladen om de rest van de middag door te komen :X ik ben er nu wel achter dat een peuter en 8 maanden zwanger tegelijk niet echt heel handig is.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_92184414
Hier slaapt ze nu al een jaar bijna niet meer :X
pi_92185772
Ik snap wel dat het niet makkelijk is hoor DJMO. Maar het lijkt me dat als je er min of meer een strijd van gaat maken, het je ook veel energie kost.
Damian is bijna 4 en die slaapt nog steeds 's middags. Toen hij de leeftijd van Jan had, heeft hij ook van die periodes gehad dat hij niet wilde. (maar het dus eigenlijk wel nodig had)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 1 februari 2011 @ 18:59:57 #83
147316 crew  DJMO
#trut
pi_92186033
er gloort dus nog hoop voor me? ;) hij is vanavond overigens wel zonder morren gaan slapen. wellicht kan ik het ook beter anders aanpakken en de zandbak in de tuin in orde (laten) maken, zodat meneer smiddags ipv te slapen in z'n zandbak kan donderjagen. Issie iig rustiger dan met binnenzitten denk ik ..
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_92186536
DJMO: Leander slaapt ook al tijden niet meer, maar die was de eerste tijd ook wel heelmoe hoor. Dat is gewoon een periode waar ze op een gegeven moment doorheen moeten. En geloof me, daar kan je beter nu doorheen dan over 3 maanden met een piepkleine baby...

Sommige moeders doen een tijdje om-en-om één dag wel slapen, één dag niet. Dat werkt soms :Y
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 1 februari 2011 @ 19:13:38 #85
147316 crew  DJMO
#trut
pi_92186746
het is nu al drie dagen dat hij ronduit weigert Free. Laatste keer overdag slapen was zaterdag toen Y er was, en papa hem naar bed bracht en erbij bleef tot hij sliep. (jan dus, hoewel papa ook bijna lag te slapen toen :P ) Daarom dacht ik vanmiddag ook: wat hem lukt, lukt mij ook wel .. maar niet dus ;)

ik probeer het morgen geen eens meer, hij blijft maar wakker als hij dat wil. Als hij wil slapen, m'n banken zijn geduldig :P

pi_92186907
Ik zette Leander in het begin toen hij niet meer sliep als hij écht moe werd nog wel eens na de lunch voor de tv met een rustig programma, geen bumba, maar nijntje oid.
Dan viel hij soms wel in slaap :)

En Leander is ook redelijk bruusk gestopt... We waren op vakantie en hij vond het bedje eng. We zijn wegens het slaapdrama na 1 dag al terug gegaan (ze sliepen beiden NIET) maar het kostte wel het middagslaapje.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 1 februari 2011 @ 19:18:36 #87
147316 crew  DJMO
#trut
pi_92187033
dat drama kan ik me nog wel herinneren ja. Mjah, hij ravot maar een eind weg denk ik nu dan, maar het zou dan ook wel schelen als hij 's nachts door zou slapen. Maar hij wordt redelijk standaard tussen tien en elf wakker, om vervolgens bij mij (en alleen bij mij :{ ) in 't grote bed verder te willen pitten.

dinsdag 1 februari 2011 @ 19:45:24 #88
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_92188326
Hier wordt ook al maanden niet meer geslapen. En toen er nog wel geslapen werd 's middags, was het nooit langer dan 45 minuten en alleen maar in de wandelwagen in de kamer. In bed heeft ze sowieso nooit gewild overdag. Nou ja, dan niet. Ik ging toch al nooit liggen tijdens het dutje van D.

Gelukkig kan ik zelf heel goed tegen weinig slaap. ;)
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
pi_92188896
Ik vond het ook wel even omschakelen hoor toen Mirte niet meer sliep tussen de middag. Ik vond het altijd wel lekker even tijd voor mezelf. Dan ging ik ook nog wel eens even op de bank met mn ogen dicht...
Maar het is ook wel lekker dat ik er 1 wel op bed heb liggen en Mirte kan ook heel goed zelf spelen, dus ik heb dan wel even wat meer mogelijkheid om dingen te doen dan wanneer die kleine wakker is (die wil graag entertainment).

DJMO, wil hij niet overdag even met jou samen in het grote bed liggen? Ik kan me voorstellen dat je zelf ook wel even een dutje over powernapje kan gebruiken... misschien werkt dat wel, dan heb je toch nog even een rustmomentje?
Fake it till you make it...
pi_92189647
KP, klinkt logisch, zeker als iedereen ze meer als duo ziet, dan als individu.

Appelsap, Chris rende vanochtend het kantoor van de logopediste binnen. Die vind het gelukkig geweldig. Ik mag ook gerust naar huis gaan van hem (ik wacht dus 15-20 minuten op de gang terwijl ze met hem werkt). Het is voor hem gewoon een tof uitje :)

Spannend voor Damian, het gaat vast goed morgen. Als je hem vrolijk ziet spelen als je hem ophaalt, is je moederhart vast gerustgesteld :*

DJMO, hier was dat niet willen slapen ook echt een fase (overdag en 's avonds). Dat was na een paar weken wel over.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 1 februari 2011 @ 20:27:23 #91
147316 crew  DJMO
#trut
pi_92190639
dat samen op 't grote bed liggen werkt 's nachts wel, maar afgelopen middag dus echt absoluut niet. Zelfs mezelf slapend houden in de hoop dat hij m'n voorbeeld zou volgen, deed het hem niet. Ergens heb ik het 't idee dat als de baby er straks is hij ineens wél weer wil slapen etc omdat hij dan de baby na wil doen.

we zullen wel zien, voorlopig houd ik m'n morgen wel gewoon beneden. Wellicht dat hij volgende week wel wil, als z'n nieuwe bed is gearriveerd (dan is het natuurlijk weer spannend enzo)

pi_92191363
Eng he Appelsap! Echt, wennen is niet alleen voor kindjes, maar ook voor mama;s
Ik moet ook nog erg aan het idee wennen dat ze straks 5 dagen per week weg is....(gelukkig ook nog 2 middagen thuis)
Meike gaat morgen weer wennen, de 2e keer. nog maar 4 weken, dan is ze 4 jaar....

Ze staat gewoon al op de site van de basisschool
Zie haar zitten dan:
http://www.parkschool.nl/php/page.php?id=371
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_92199825
Och kijk haar zitten, hoe schattig! O+
Hoevaak mag Meike wennen voor ze echt gaat beginnen?
Tsja, ik heb het idee dat ik er meer aan moet wennen dan Damian zelf.
  dinsdag 1 februari 2011 @ 22:47:47 #94
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_92200472
Waar zit ze? Ik herken haar totaal niet.....
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 2 februari 2011 @ 08:42:39 #95
147316 crew  DJMO
#trut
pi_92210116
succes vandaag Appelsap :* en karin ook ;)

Jan gaat vandaag niet naar bed heb ik besloten. ondanks geen slaapje gisteren was meneer om tien over half zeven klaarwakker }:| ik heb het nog weten te rekken tot tien voor acht door gewoon half mee te spelen en te knuffelen, maar om tien voor acht kwam Jan me een paar sokken brengen O+ (overigens nog clever ook, want z'n vaders sokken en de mijne liggen door elkaar heen). Dat was toch wel hét sein om eruit te komen :')

ik wil hem afleren dat hij me niet hoeft mee te trekken, of als ik niet meteen meega, in m'n buik loopt te meppen. Tips anyone? Ik zeg al constant: niet trekken, dat kan nu gewoon niet, je kunt me zeggen wat er is (meteen een beetje uitdaging om te gaan praten, maar vooralsnog werkt het niet ;) ) en dan ga ik heus wel met je mee.

pi_92210172
Geen idee djmo... slecht gedrag is makkelijk aangeleerd maar moeilijk weer afgeleerd ;)
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 2 februari 2011 @ 08:46:31 #97
147316 crew  DJMO
#trut
pi_92210188
daar ben ik inmiddels ook achter :X :P

nou ja, één voordeel, Jan ruimt wel zelf z'n vuile was op *) zie ik z'n vader nog niet doen :')

pi_92210321
Gister zaten we pannenkoeken te eten dus ik was aan het klooien met de poedersuiker. Altijd leuk. Dus ik had papa te pakken zegt Jen "geeft niet papa". Echt zo lief. Jen zat er natuurlijk ook onder, dus papa zei nog voor de gein godverdomme... Dat had ie beter niet kunnen doen..
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_92210488
quote:
Op dinsdag 1 februari 2011 22:47 schreef kapiteinpannekoek het volgende:
Waar zit ze? Ik herken haar totaal niet.....
Wtf herken je mijn prinses niet???? Haha
Ze zit naast de stagiaire, met een grijs vestje en roze/grijs gestreepte maillots.

Vandaag met big smilies naar mij gezwaaid, volgens mij zit het wel goed.
Vandaag een hele ochtend, ik vind het maar lang haha

Appelsap, hoe is het afscheid van damian gegaan?
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_92210765
Fijn Karin! Damian gaat vandaag ook een hele ochtend.
Het afscheid nemen was echt dramatisch. ;(
Ik keek daarna nog even door het raam naar binnen en toen zat hij huilend bij de juf op schoot. Komt vast goed, maar zielig is het wel.

DJMO, ik zou het proberen door te zeggen tegen Jan dat het pijn doet als hij jou zo meetrekt of slaat in je buik. En laten zien hoe het wel moet op een geschikte manier? Bijvoorbeeld door hem zachtjes tegen jouw been aan te laten tikken en mama te laten zeggen, zodat hij op die manier jouw aandacht kan vragen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')