quote:Op woensdag 26 januari 2011 22:16 schreef _Ingrid_ het volgende:
Ik kom er even tussendoor met een update
Tyler mag nu nog langer thuis zijn! Dinsdag 14.30 gaat hij weer naar mijn ouders en de woensdag + nacht is hij er ook. Maar donderdag t/m dinsdag is hij gewoon thuis!
Ik mag dan dus ook met ze samen zijn als het zo uitkomt.
Het gaat heel goed, alleen het praten dus nog niet.
Maar waarschijnlijk krijgt hij daarvoor binnenkort logopedie.
Hij begrijpt alles wel heel goed.
quote:Op woensdag 26 januari 2011 22:17 schreef Ticootje het volgende:
Heb je dan gezinshulp of toezicht ofzo. Hoe werkt dat?
quote:Op woensdag 26 januari 2011 22:24 schreef _Ingrid_ het volgende:
Gezinshulp is er op de maandag, en die vind het heel goed gaan.
Die zal er dan af en toe nog bij zijn.
Verder vertrouwen ze (jz en gh) het gelukkig (weer) dat ik het prima kan redden zo.
Elke maandag was ik een half uurtje met ze samen en dat ging goed. In het weekend zijn we er beiden natuurlijk. Dat gaat ook heel goed.
Zelfs met de peuterpubertijd kuren af en toe erbij.
quote:Op donderdag 27 januari 2011 19:03 schreef p_iglet het volgende:
wat fijn ingrid!!!
Waar zit de mute knop?????![]()
Onze peuter ouwehoert 6 kwartier in een uur, echt vanaf dat zijn ogen nog niet eens open gaan tot minstens een kwartier nadat ze al dicht zijn. NON-STOP!!!
ALLES wat hij doet/zegt/wil wordt uitgebreid becommentarieerd.
Pff dat is best vermoeiend![]()
quote:Op donderdag 27 januari 2011 19:10 schreef p_iglet het volgende:
"En als ik nu 2 halve plakjes rookworst tegen elkaar aan doe dan wordt het weer een heel rondje, maar als ik dan aan 1 kant het randje eraf eet dan is het geen heel rondje meer, maar als ik dat dan aan de andere kant ook doe dan is het wel een heel rondje" "mama waarom zijn plakjes van de rookworst altijd rond?" "Als je in je rookworst snijd dan zie je de afdruk van je mes, maar als ik mijn mes nu andersom houd als ik snijd dan zie je die niet, en als je in je stamppot snijd dan zie je die ook niet, mama jou plakjes rookworst zijn ook rond, mama waarom heb jij je bord nou al leeg, mama mijn buik zit wel een beetje vol hoor, ik denk niet dat allse wat mijn bord ligt nog in mijn buik past, ow maar nu is mijn eten koud, papa is jou eten ook koud"
"nee wat ik klets niet zoveel en heb mijn eten op voordat het koud is"
quote:Op donderdag 27 januari 2011 12:27 schreef Deepfreeze het volgende:
Ingrid, wat ontzettend fijn. Het heeft ook wel lang geduurd nu toch?
Stiemie, wat klinkt dat heerlijk.
BE, dan zit je toch een stuk fijner op je werk.
Marlien heb ik wakker gemaakt om 11.30 uur.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 09:44 schreef Marie79 het volgende:
Oe Free, niet herkenbaar hier (zo vroeg tenminste). Moest Maarten zelfs wakker maken om kwart over 9!
Als ze 's ochtends zo laat wakker is, slaan we het middagslaapje over en gaat ze (gewoon) rond 7 uur naar bed.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 14:49 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
11.30Ik kn me voorstellen dat dat doordeweeks lastig is ja. Hoelaat gaat ze savonds naar bed dan?
En slaapt ze ook niet korter smorgens als je dr savonds eerder naar bed doet (niet dat dat hier zo werkt.... helaas;))quote:Op zondag 30 januari 2011 16:29 schreef Grijs het volgende:
[..]
Als ze 's ochtends zo laat wakker is, slaan we het middagslaapje over en gaat ze (gewoon) rond 7 uur naar bed.
Als ze 's middags een middagslaapje doet (op de dagen dat ze er wel vroeg uit moet) dan slaapt ze vaak ongeveer van 14.00 tot 17.00 uur en gaat ze 's avonds iets later naar bed (rond 20.00 uur).
Dat zou ik misschien nog kunnen uitproberen, maar dan moet ze geen middagslaapje doen (anders krijgt ze geen avondeten). Wordt wel erg lastig met avondeten dan...quote:Op maandag 31 januari 2011 08:21 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
[..]
En slaapt ze ook niet korter smorgens als je dr savonds eerder naar bed doet (niet dat dat hier zo werkt.... helaas;))
Yup, da's waar. Die man van ons heeft nauwelijks billen, dus met alleen een boxer erover zakt het luierbroekje een pietsie van zijn gat waardoor af en toe net zijn puntje over de rand komt. En dan heeft hij dus een nat hemd + broek.quote:Op zondag 30 januari 2011 21:28 schreef Marie79 het volgende:
Het lijkt me zo lastig Bodpa, als Maarten naar de wc is geweest en dan weer al die knoopjes gaat vastmaken... Maar misschien is dat alleen mijn gevoel maar en moet ik het maar eens proberen met die broekjes...
Da's bij ons ook zo Diaan. Een vaste combi van 2 dagdelen, maar hele jonge kinderen skippen de middag nog wel eens hier.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 09:59 schreef Diaan73 het volgende:
Bij ons kun je niet kiezen... het is altijd een combinatie van 2 vaste dagen met bijbehorende dagdelen. En dan altijd op één dag een ochtend op de andere de middag. Waarschijnlijk gaat Lennon ook na de zomervakantie naar psz naast kdv. Het kan precies op de dagen dat ik vrij ben, of dat hij bij mn ouders is.
Tegenwoordig mogen ze ook al vanaf 2 jaar...dat vind ik ook nog wel wat jong. Bij Twan mocht het vanaf 2 jaar en 3 maanden en bij mn nichtjes vanaf 2 jaar en 6 maanden. De leeftijd gaat steeds meer terug lijkt het wel.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 10:02 schreef flowerbox het volgende:
[..]
Da's bij ons ook zo Diaan. Een vaste combi van 2 dagdelen, maar hele jonge kinderen skippen de middag nog wel eens hier.
Ja, maar dat vind ik ook stom. Ze moeten al zo lang naar school... laat ze ook nog even kind zijn, vind ik. Dat praten, komt vaak ook wel goed. Op school is het allemaal niet meer zo vrijblijvend en moeten ze al veel. En dat begint gewoon al in groep 1. In "mijn tijd" was de kleuterschool 2 jaar voorbereiding op school en begon je echt met school als je ong. 6 jaar was.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 10:14 schreef DJMO het volgende:
Ze willen ze binnenkort toch ook naar "school" sturen vanaf 2,5 als er een taalachterstand is Diaan? Jan ging met 21 of 22 maanden, maar goed, dat had natuurlijk een andere reden.
Ik kreeg vandeweek de folder door de bievenbus. Ik snapte er trouwens niet veel van, matige infofolder. Bij Lennon op kdv knutselen ze nu wel en zitten volgens mij ook in een soort van kring. Die hebben sinds kort ook VVE voor kdv. Zelfs een heus kindvolgsysteem met bijbehorende observatieformulieren..quote:Op dinsdag 1 februari 2011 11:31 schreef Deepfreeze het volgende:
Op ons KDV gaan ze vanaf vandaag aan de slag met een gemengde peuter+kdv groep. Ze gaan typische PSZ dingen doen, maar dan op de tijden van het KDV. Kindjes van werkende ouders kunnen dan 2 tot 5 ochtenden komen van 8 tot 1. Ik hoorde al dingen over meer knutselen, in de kring zitten, wat van die educatieve dingetjes.. De rest hoor ik morgenavond op de ouderavond.
Dat is net de groep waar Chris inzit, dus hij krijgt daar wat meer uitdaging. Het psz slaan we dus lekker over..
Mhah, krijg er niet echt hoogte van wat ze ervan vinden. Ze gaan nu op de creche wel een dag apart,zodat ze daar alvast aan kunnen wennen. Dat gaat prima. Vooral Floor speelt dan veel meer met anderen en praat ook veel meer. Dat is leuk !quote:Op dinsdag 1 februari 2011 08:32 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
16 mei alHebben ze er zin in?
En hoe vind jij dat?
Zeker bewust gekozen. Ook de benadering van anderen richting de meiden hoop ik hiermee te " veranderen ", als er bijvoorbeeld 1 niet bij is, dan wordt aan de aanwezige altijd 100 x gevraagd waar haar zus is. Om gek van te worden. Alsof je altijd met z,n 2 en moet zijn.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:52 schreef Deepfreeze het volgende:
KP, ze gaan straks naar 2 verschillende klassen dus? Heel bewust gekozen waarschijnlijk..
Dat zal wel wennen zijn voor de meiden, ook al zien ze elkaar buiten schooltijd nog genoeg. Ook wel goed voor hun eigen karaktertjes..
Wtf herken je mijn prinses niet???? Hahaquote:Op dinsdag 1 februari 2011 22:47 schreef kapiteinpannekoek het volgende:
Waar zit ze? Ik herken haar totaal niet.....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |