abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97097185
Ben hem even aan het binnen halen. Morgen even kijken. :)
pi_97098271
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 22:14 schreef 7754 het volgende:
Ben hem even aan het binnen halen. Morgen even kijken. :)
Veel plezier gewenst! :)
  zaterdag 21 mei 2011 @ 02:03:28 #103
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_97107173
Zouden we niet in Nederland, net als in Spanje, op een plein met tenten ons kunnen verzamelen en demonstreren voor de invoering van het Venusproject, te beginnen in Amsterdam. :D

Amsterdam is een stad van intelligente mensen, kunstenaars, mensen die geïnspireerd zijn, mensen bij wie de vonk nog leeft, mensen met visie. O+

Traditiegetrouw zouden we in het Vondelpark kunnen starten, het leukste park van Nederland. :D

Het is nu goed weer. En we kunnen daar verder discussiëren en brainstormen. Iedereen heeft een andere visie, maar dat maakt het juist interessant. :7 *O*

Het economische systeem staat op instorten. Neem als burgers alvast het initiatief voor een betere wereld. Van de politici zelf is weinig heil te verwachten. :{w

Als de Spanjaarden het kunnen, waarom wij dan niet. ¡Un mundo mejor es possible! O+
pi_97728847
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 02:03 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Zouden we niet in Nederland, net als in Spanje, op een plein met tenten ons kunnen verzamelen en demonstreren voor de invoering van het Venusproject, te beginnen in Amsterdam. :D

Amsterdam is een stad van intelligente mensen, kunstenaars, mensen die geïnspireerd zijn, mensen bij wie de vonk nog leeft, mensen met visie. O+

Traditiegetrouw zouden we in het Vondelpark kunnen starten, het leukste park van Nederland. :D

Het is nu goed weer. En we kunnen daar verder discussiëren en brainstormen. Iedereen heeft een andere visie, maar dat maakt het juist interessant. :7 *O*

Het economische systeem staat op instorten. Neem als burgers alvast het initiatief voor een betere wereld. Van de politici zelf is weinig heil te verwachten. :{w

Als de Spanjaarden het kunnen, waarom wij dan niet. ¡Un mundo mejor es possible! O+
Ik zou er zeker bij zijn! In Griekenland zijn ze ook al lekker bezig, ook hebben ze daar betaalstakingen. Dat zou nog eens wat zijn: als heel de wereld zou weigeren te betalen en toch op een humane wijze goederen zou verdelen. Sta je daar als bankier met al je flappen. :D
pi_97804892
Deel 4 staat gepland voor eind 2012 ^O^
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_97823072
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 20:36 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Deel 4 staat gepland voor eind 2012 ^O^
Heh, geinige planning. :)
pi_102274996
Hier een teken dat computers steeds meer in staat blijken te zijn, werk van ons over te nemen. Zo raar zijn de ideeen in met name Zeitgeist: Moving Forward blijkbaar niet.

IBM putting Watson to work in health insurance

Enough with the fun and games. Watson is going to work. IBM's supercomputer system, best known for trouncing the world's best "Jeopardy!" players on TV, is being tapped by one of the nation's largest health insurers to help diagnose medical problems and authorize treatments.

WellPoint Inc., which has 34.2 million members, will integrate Watson's lightning speed and deep health care database into its existing patient information, helping it choose among treatment options and medicines.

"This very much fits into the sweet spot of what we envisioned for the applications of Watson," said Manoj Saxena, general manager of an IBM division looking at how the computer can be marketed.

Lori Beer, an executive vice president at Indianapolis-based WellPoint, agreed.

"It's really a game-changer in health care," she said.

The WellPoint application will combine data from three sources: a patient's chart and electronic records that a doctor or hospital has, the insurance company's history of medicines and treatments, and Watson's huge library of textbooks and medical journals.

IBM says the computer can then sift through it all and answer a question in moments, providing several possible diagnoses or treatments, ranked in order of the computer's confidence, along with the basis for its answer.

"Imagine having the ability within three seconds to look through all of that information, to have it be up to date, scientifically presented to you, and based on that patients' medical needs at the moment you're caring for that patient," said WellPoint's chief medical officer, Dr. Sam Nussbaum.

Saxena said the WellPoint application would likely be accessed from an ordinary computer or hand-held device.

Beer said patients needn't worry that Watson will be used to help insurers deny benefits.

"We're really trying to bring providers a tool that's successful, that helps drive better outcomes, which is how we want to reimburse physicians in the future," Beer said.

Nussbaum said a pilot program will be rolled out early next year at several cancer centers, academic medical centers and oncology practices.

WellPoint is the nation's largest publicly traded health insurer based on enrollment. It operates Blue Cross Blue Shield plans in 14 states, including New York and California.

Neither party would say how much Armonk, N.Y.-based IBM is being paid. Saxena said it's the first money Watson has earned for the company; the $1 million it won on "Jeopardy!" earlier this year was given to charity.

Watson's next jobs will probably also be in health care, but financial services and public safety applications are on the horizon, Saxena said.

http://www.zeitnews.org/e(...)ealth-insurance.html
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_102410390
Even een crosspost uit het Zeitgeist-topic dat in TV staat:

Overigens heeft de maker van Zeitgeist: The Movie, Peter Joseph, zich gedistantieerd van zijn eerste film:
quote:
“My first film [Zeitgeist: The Movie] has nothing to do with The Zeitgeist Movement”"-Peter Joseph
The Zeitgeist Movement ondersteunt (veel van) de ideeen uit de eerste film niet, zo verwijst het Nederlandse hoofdstuk op haar eigen site niet naar de film:
http://zmnetherlands.com/(...)icle&id=96&Itemid=73

Overigens heeft The Zeitgeist Movement zich afgescheiden The Venus Project, waar veelal naar wordt verwezen in de reeks:
http://tzm-usa.org/2011/04/19/tvp-separates-from-tzm/

Ook is er een vierde deel in de maak, waarvan Peter Joseph wederom de regie op zich heeft genomen:
quote:
Zeitgeist: Beyond The Pale

Regisseur Peter Joseph heeft aangekondigd een nieuwe documentaire te maken in de Zeitgeist series. Deze 4e documentaire zal 'Zeitgeist: Beyond the pale' heten.

De focus zal voornamelijk liggen op de cultureel dominante waardesystemen in geloof en instituties, met als uitdaging: Zijn deze waarden en geloven duurzaam/houdbaar? Dragen de diepgewortelde, geconditioneerde geloven en versterkte patronen van gedrag eigenlijk bij aan de vooruitgang van onze maatschappijen? Óf, houden deze geloven ons achter in ontwikkeling en corrumperen ze de mensheid tot zulke mate dat het leidt tot onze ondergang?

Klik hier voor meer informatie of zie de pre-trailer.

02/06/2011
bron
Overigens ben ik geen fan van Peter Joseph; de man is mijns inziens te emotioneel en dat onderdrukt zijn ratio nog wel eens, wat ten koste gaat aan de boodschap die de beweging wil uitdragen.
pi_102470887
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 02:03 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Amsterdam is een stad van intelligente mensen...
Dat was niet mijn eerste gedachte toen ik gisteren het uitvak van Bernabéu zag... :')
  maandag 3 oktober 2011 @ 21:30:38 #110
342294 Timba48
errare humanum est.
pi_102666294
Kan iemand alle zeitgeist films op een rijtje zetten? Ik heb geen overzicht meer met addendum, the movie, part 1,2,3, fed, en chistelijke film en de hele riedel
Si vis pacem... para bellum.
pi_102674656
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 21:30 schreef Timba48 het volgende:
Kan iemand alle zeitgeist films op een rijtje zetten? Ik heb geen overzicht meer met addendum, the movie, part 1,2,3, fed, en chistelijke film en de hele riedel
Zeitgeist: The Movie
Zeitgeist: Addendum
Zeitgeist: Moving Forward

En binnenkort:
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 07:21:35 #112
342294 Timba48
errare humanum est.
pi_102676602
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 00:31 schreef Gray het volgende:

[..]

Zeitgeist: The Movie
Zeitgeist: Addendum
Zeitgeist: Moving Forward

En binnenkort:
Dankjewel
Si vis pacem... para bellum.
pi_103153096
Lol, The Zeitgeist Movement wordt verward met 9/11-truthers door HP de Tijd:
http://www.hpdetijd.nl/20(...)-911-was-een-complot

Coordinator van de Nederlandse tak van TZM heeft gereageerd met het volgende stuk via zijn blog:
http://limpidusdotorg.wor(...)pde-tijd-15-oktober/

In de reacties:
quote:
Ga vooral zo door, HP en Bas!!!! Zijn jullie begonnen aan de operatie Self Destruction omdat jullie weten dat jullie al failliet zijn?
MICHA KAT 15-10-11 17:17
:D

[ Bericht 26% gewijzigd door Gray op 16-10-2011 17:41:35 ]
  zondag 16 oktober 2011 @ 21:46:00 #114
177114 Demon_Hunter
Tell the truth and then run.
pi_103165512
Dhr Kat reageert sowieso veel op blogs enz... hij reageerde laatst ook op een upload van mijn youtube kanaal, een aflevering van probleemwijken...
TZM gaat nog eens heel groot worden denk ik... project venus vind ik alleen iets te ver doorgedacht zeg maar... iets te utopisch.
Minds are like parachutes. They only function when open.
  zondag 16 oktober 2011 @ 22:15:21 #115
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_103167301
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 17:34 schreef Gray het volgende:

Coordinator van de Nederlandse tak van TZM heeft gereageerd met het volgende stuk via zijn blog:

In de reacties:

[..]

Ik moest lachen om die reactie. :')
De wereld is er om te respecteren, omdat het ons een plaats en de kans om te leven heeft gegund.
pi_103168268
Peter Joseph bij Occupy LA:

Nog steeds ben ik geen fan van zijn manier van spreken, met name zijn gebruik van krachttermen, maar hij zegt wel iets moois:

quote:
‎100%: We are ALL to blame.
  zondag 16 oktober 2011 @ 23:01:40 #117
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_103170204
Ook al heb ik helemaal geen hoge pet op van de journalist Paternotte, hij heeft in de kern wel gelijk imo: de occupy-beweging in Nederland bestaat voor een aanzienlijk deel uit de internetfringe, en dat schrikt af. Het maakt het nl heel makkelijk om de occupy-beweging onschadelijk te maken door te wijzen op het voor buitenstaanders extreme karakter van een deel van de deelnemers. Daar komt nog bij dat de occupy beweging geen duidelijk manifest heeft, dat maakt ze erg kwetsbaar voor overname van binnenuit of van buitenaf.
pi_103170979
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 17:34 schreef Gray het volgende:

In de reacties:

[..]

En dan is de HP een zogenaamd kwaliteitsblad. Wat een onzinartikel. En dat zeg ik als niet-BNW'er.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_103201676
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 22:30 schreef Gray het volgende:
Peter Joseph bij Occupy LA:

Nog steeds ben ik geen fan van zijn manier van spreken, met name zijn gebruik van krachttermen, maar hij zegt wel iets moois:

[..]

haha Gray. Ik ben gestopt toen hij de yogi ging uithangen. Aan het begin dus.

Edit - Ik gaf het toch nog maar een kans. Goeie keus. :) Het is hem vergeven.

"The emergent nature of reality clashing with our traditional assumptions"

[ Bericht 3% gewijzigd door dadgad op 17-10-2011 19:20:39 ]
pi_103205320
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 19:10 schreef dadgad het volgende:

[..]

haha Gray. Ik ben gestopt toen hij de yogi ging uithangen. Aan het begin dus.

Edit - Ik gaf het toch nog maar een kans. Goeie keus. :) Het is hem vergeven.

"The emergent nature of reality clashing with our traditional assumptions"
Heel begrijpelijk. Zelf vind ik Peter Joseph (ook) niet zo'n goede spreker, met name door zijn excentrieke uitlatingen, maar dat geeft hem soms wel de aandacht om de betere uitspraken en stellingen ten gehore te brengen.

Hij is erg kritisch, soms op een manier die negatief overkomt, maar daar kan wel een positief resultaat uit volgen.

Hij zou wel iets aan zijn intonatie mogen doen, een voorbeeld nemen aan grote sprekers als Martin Lutger King, Alan Watts en Carl Sagan.
pi_103208962
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 11:00 schreef Gray het volgende:

[..]

Ik zou er zeker bij zijn! In Griekenland zijn ze ook al lekker bezig, ook hebben ze daar betaalstakingen. Dat zou nog eens wat zijn: als heel de wereld zou weigeren te betalen en toch op een humane wijze goederen zou verdelen. Sta je daar als bankier met al je flappen. :D
Kijk. Als we dan echt gaan protesteren voor Zeitgeist (of in ieder geval een eerlijke pilot in deze vorm) dan ga ik ook de barricades op. Dan hebben we het tenminste ergens over.
Cuz I'm praying for rain, And I'm praying for tidal waves
I wanna see the ground give way.I wanna watch it all go down.
Mom please flush it all away.I wanna watch it go right in and down.
I wanna watch it go right in. Watch you flush it all away.
pi_103214434
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 21:18 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Kijk. Als we dan echt gaan protesteren voor Zeitgeist (of in ieder geval een eerlijke pilot in deze vorm) dan ga ik ook de barricades op. Dan hebben we het tenminste ergens over.
Je blijft me verbazen jij. Wie ben jij?

[ Bericht 1% gewijzigd door dadgad op 18-10-2011 00:17:16 ]
pi_103220032
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 20:21 schreef Gray het volgende:

[..]

Heel begrijpelijk. Zelf vind ik Peter Joseph (ook) niet zo'n goede spreker, met name door zijn excentrieke uitlatingen, maar dat geeft hem soms wel de aandacht om de betere uitspraken en stellingen ten gehore te brengen.

Hij is erg kritisch, soms op een manier die negatief overkomt, maar daar kan wel een positief resultaat uit volgen.

Hij zou wel iets aan zijn intonatie mogen doen, een voorbeeld nemen aan grote sprekers als Martin Lutger King, Alan Watts en Carl Sagan.
Ik heb vooral het idee dat het publiek niet echt weet waar hij eigenlijk echt heen wil. Hij danste er mooi om heen, dat doet hij wel knap vond ik.
pi_103226781
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 22:36 schreef dadgad het volgende:

[..]

Je blijft me verbazen jij. Wie ben jij?
Ik ben iemand die vind dat je uitgewerkte ideeën een kans moet geven, ongeacht de politieke kleur.

Ik voel meer voor een doordachte extreme oplossing, dan voor geschreeuw in de marge. TVP is een heel mooi idee, wat op kleine schaal getest kan worden. Los van de maatschappij die het voorstaat, is het ook een prachtige manier om nieuwe technieken te testen. Ik vind dat de EU flink moet investeren in een test stad. Anders doet China het binnenkort vanuit het communistische gedachtegoed.
Cuz I'm praying for rain, And I'm praying for tidal waves
I wanna see the ground give way.I wanna watch it all go down.
Mom please flush it all away.I wanna watch it go right in and down.
I wanna watch it go right in. Watch you flush it all away.
pi_103245620
Hopelijk komt Peter in de aankomende docu wel met wat concrete ideeën hoe we *nu* 'het systeem' aan kunnen pakken. The Venus Project is me ietwat té utopisch en (in de nabije toekomst) onhaalbaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')