Star Bucks, Coffee Company, etc. draaien denk ik voornamelijk op het to-go gedeelte (in NL iig), maar bieden wel een gezellige omgeving om dat te doen.quote:Op donderdag 27 januari 2011 15:07 schreef Barretje80 het volgende:
[..]
Bedankt voor de reacties,
Dus de kartonnen bekers wil je wel, maar OOK een stoel om even op te zitten?
Of ben je sowieso meer van een koffie huis ?
het idee is inderdaad een soort "concurent" van starbucks te worden.quote:Op donderdag 27 januari 2011 15:09 schreef DonJames het volgende:
[..]
Nou heb ik niet echt verstand van horeca, maar koffie-to-go lijkt me meer iets voor een trein- of busstation o.i.d. Een plek waar mensen niet even voor de gezelligheid gaan zitten, maar gewoon even snel een bak koffie halen. Probeer er ook achter te komen waarom Starbucks zo populair is (dat is een tip, ik weet het niet want ik kom daar nooit. 10 Gulden voor een bak koffie).
hehe een marktonderzoek staat ook op de planning!quote:Op donderdag 27 januari 2011 15:12 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Star Bucks, Coffee Company, etc. draaien denk ik voornamelijk op het to-go gedeelte (in NL iig), maar bieden wel een gezellige omgeving om dat te doen.
Dus het zitten hoeft niet per se, maar de sfeer lijkt mij persoonlijk wel noodzakelijk.
Maar goed. Om dat soort dingen te achterhalen kun je beter een marktonderzoek doen
Zou bij dit soort reacties toch wel vermelden of je in de randstad woont of op een dorp.quote:Op donderdag 27 januari 2011 15:11 schreef TwinkleStar001 het volgende:
En verder zou ik ook niet zo snel naar een kraam gaan.. liever ergens waar je kan zitten.
heb je dan geen "terras vergunning" nodig??quote:Op donderdag 27 januari 2011 15:18 schreef Staal het volgende:
[..]
Zou bij dit soort reacties toch wel vermelden of je in de randstad woont of op een dorp..
Hier op het dorp zou ik nooit koffie bij een kraam halen. Maar op een druk punt in Den Haag wel. Zeker als de aankleding van de kraam er leuk uitziet. Koffiespecialiteiten zijn wel de trend in de randstad. Het is allemaal latte wat de klok slaat en een gewoon bakje pleur is uit.
Met mooi weer zet je statafels neer. Dat ga ik iig wel doen.
Ik in ieder geval niet. Want het is geen terras.quote:Op donderdag 27 januari 2011 15:23 schreef Barretje80 het volgende:
[..]
heb je dan geen "terras vergunning" nodig??
Zou kunnen hoor. Ik praat ook echt puur vanuit mijn beleving.quote:Op donderdag 27 januari 2011 15:16 schreef Barretje80 het volgende:
[..]
hehe een marktonderzoek staat ook op de planning!
en toch heb ik in me kop dat iedereen wel altijd met eten aan het rondzeulen is (patat, gebakjes, worst) waarom niet met koffie ??
die zit niet in de Boogaardquote:Op donderdag 27 januari 2011 15:26 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Zou kunnen hoor. Ik praat ook echt puur vanuit mijn beleving.
Je bent een leuke meid, maar ik ga toch liever naar de Coffee Company denk ik
Dit vind ik een heel groot nadeel. De meeste mensen moeten doordeweeks ergens naar toe. Maar als mensen in het weekend winkelen dan nemen ze daar de tijd voor en dan plof je liever ergens neer.quote:Op donderdag 27 januari 2011 15:14 schreef Barretje80 het volgende:
[..]
het idee is inderdaad een soort "concurent" van starbucks te worden.
maar dan op de markt of in het winkelcentrum..
in america ( ok ok het is geen NL) halen mensen heel vaak even een bakkie, voor onderweg ( lopend, auto) of op kantoor..
het winkelcentrum wat ik op het oog heb is dicht bij een bus/tram halte (3 buslijnen, 1 tramlijn) en dicht bij kantoren.
Overigens zijn de kantoren voorlopig nog niet aan de orde, aangezien ik "buiten werk tijd" (in het weekend) de kraam wil gaan gebruiken..
mja dat is dus niet te doenquote:Op donderdag 27 januari 2011 15:34 schreef Wokkel het volgende:
Leuke locatie, tegenover de nieuwe tandarts toch? Helaas zitten de Hema, McDonalds en nog een koffietent even verderop dus je moet het doen met werkvolk wat voor 0900hr een bakje pleur wilt hebben. Op de Maanweg zit ook nog een koffie/snack tent, kijk daar eens hoe het loopt.
Die koffietent en die snackbar kan je in Utrecht al ruikenquote:Op donderdag 27 januari 2011 15:34 schreef Wokkel het volgende:
Leuke locatie, tegenover de nieuwe tandarts toch? Helaas zitten de Hema, McDonalds en nog een koffietent even verderop dus je moet het doen met werkvolk wat voor 0900hr een bakje pleur wilt hebben. Op de Maanweg zit ook nog een koffie/snack tent, kijk daar eens hoe het loopt.
Als je dat gaat beginnen in Den Haag/Rijswijk dan kom ik zeker koffie bij je halen!quote:Op woensdag 26 januari 2011 18:53 schreef Barretje80 het volgende:
[..]
nee.. in eerste instantie echt een koffie huis. ala coffee company
Er zitten 3 CC's in Den Haag hequote:Op zaterdag 29 januari 2011 11:21 schreef Sylver_ het volgende:
[..]
Als je dat gaat beginnen in Den Haag/Rijswijk dan kom ik zeker koffie bij je halen!![]()
Wat heb ik de Coffee Company gemist toen ik uit Amsterdam vertrok!
En daar ging de eerste klant van TSquote:Op zaterdag 29 januari 2011 12:10 schreef MissMSX het volgende:
[..]
http://www.coffeecompany.nl/location/#c
Haha, als het dichterbij is zal ik zeker een vaste klant wordenquote:Op zaterdag 29 januari 2011 12:20 schreef Maraca het volgende:
[..]
En daar ging de eerste klant van TS
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |