abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 2 februari 2011 @ 12:02:08 #51
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_92215637
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 10:37 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

die amano bakken vind ik ook prachtig, maar ik heb het wel eens geprobeerd en ik kan het niet. ben niet creatief/artistiek genoeg of zo. bovendien is het op die foto's natuurlijk zo dat dat een momentopname is, voor en na de foto ziet de bak er vast anders uit. verlichting, filtering, verwarming, etc. maar het zijn idd wel ontzettend mooie bakken.

ben van plan om zoiets een keer te proberen:
[ afbeelding ]
en dan garnalen erin. heb al een mooi stukje hout ervoor en javamos is ook geen probleem.
Die is echt vet!
pi_92216601
Yes! Bijna alles is binnen, pfffffffffff het was echt super zwaar om alles naar binnen te werken maar heb gelukkig bijna alles. Me vader brengt zo het frame en dan kan ik aan de slag. Ben nu alles aan het schoonmaken. Straks pvc buizen aan elkaar lijmen, de achterwand verven en vanavond hopelijk alles testen met water. Foto's komen later, het ziet er nu niet uit

Toch even twee foto's

[ Bericht 26% gewijzigd door stoeltafel op 02-02-2011 12:33:37 ]
  Official ESF Kreviewer woensdag 2 februari 2011 @ 13:30:59 #53
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_92219251
Als je vandaag gaat verven, kun je toch niet ook vandaag met water beginnen?
pi_92221124
Verven gaat aan de buitenkant he dus het zou kunnen maar qua tijd lukt het niet. Ga nu eerst alles schoonmaken dat gaat al heel wat tijd in beslag nemen. Merk nu al dat ik erg de tijd hiervoor moet nemen maar komt goed. Ga nu even naar de praxis om pvc te halen
pi_92221164
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 14:09 schreef stoeltafel het volgende:
Verven gaat aan de buitenkant he dus het zou kunnen maar qua tijd lukt het niet. Ga nu eerst alles schoonmaken dat gaat al heel wat tijd in beslag nemen. Merk nu al dat ik erg de tijd hiervoor moet nemen maar komt goed. Ga nu even naar de praxis om pvc te halen
Houd ons op de hoogte, altijd erg leuk om te zien! :Y
Veel succes!
Je raekt an de dinge geweun.
  woensdag 2 februari 2011 @ 14:31:01 #56
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_92222279
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 14:09 schreef stoeltafel het volgende:
Als je de mogelijkheid hebt ga dan naar wildkamp of cranenbroek, die hebben beter en goedkoper pvc spul :P
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_92222683
Hoef alleen iets te lijmen dus dat hoeft niet. Ga nu pvc halen, schoonmakenazijn om de stromingspompen te halen en de achterwand verfen. Alleen welke verf?

Lees olieverf, schoolbordverf en nog meer opties. Het is alleen voor de achterwand, aan de buitenkant.
pi_92252674

Hij is vandaag al geverfd, water getest, techniek getest. Het water is er alweer uit, morgen ochtend nog een keer schilderen en schoon maken. Het witte op de laatste is algkalk, gaat vrij moeilijk weg maar dat gaat wel lukken. Verder twijfel ik nog over mijn osmose apparaat maar daar kijk ik morgen na.
pi_92293250
Klaar! Morgen komt me osmoseapparaat binnen en volgende week donderdag 35 kilo vers levend steen. Wil nog 20 kilo 2e hands levend steen kopen en dan is het wachten en genieten.

Hier een foto van me nieuwe armatuur met 4 x Wit / 2 x Paars / 2 x Blauw

Blauwe lamp

Witte lamp

Twijfel alleen over de plaats van me armatuur, wat zeggen jullie qua ventilatie?
pi_92464802
Waar is iedereen...
pi_92464952
Hieeeeer :D
Ik vind 't erg mooi en wacht geduldig op meer foto's ;)
Ik kan geen tips & adviezen geven over ventilatie etc, daar ben ik totaal niet in thuis.

Hangt d'r een verwarming in? Moet 't water niet juist gekoeld worden?
Je raekt an de dinge geweun.
pi_92468167
Ben al weer wat verder. Het armatuur heb ik opgehangen ivm de warmte. De verwarming ligt onderin de sump, beter voor het zicht en het water wordt dan ook warm. Afgelopen weekend zout toegevoegd en net 2e hands levend steen opgehaald. Morgen komt er echt vers steen uit Indonesie en dan kan het aqua scapen beginnen. Heb lijm besteld om alles vast te maken en een zuil van Rif keramiek om wat hoogte te creëren.

Zout

Totaal plaatje

Levend steen
  maandag 7 februari 2011 @ 19:08:30 #63
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_92470194
Ben benieuwd :) Wel erg gaaf zo'n zoutwateraquarium.
pi_92473436
Heel tof om te volgen hoe het allemaal vorm gaat krijgen je aquarium. Maar is het gewoon simpelweg zout toevoegen en voila, je hebt een zoutwaterbak :')?
Zelf ook weer wat drukker bezig met mijn bak, wat garnaaltjes erbij gehaald (pinokkio / vuurtjes) en heb gezien dat ik extra algenetertjes heb uit het niks. Ik had 1 kleintje gekocht ooit (jaartje terug denk), beetje gestipt, max 7 cm en een wit gedeelte op zijn staart. En nu zitten er opeens 4 stuks :'). Echt geen idee hoe dat in hemelsnaam mogelijk is. Misschien toen een zwanger vrouwtje gekocht als dat kan..?

Ik heb ook weer wat nieuwe plantjes gehaald, en wat easycarbo/profito ingeslagen wat ik nu altijd gebruik. Morgen/overmorgen komt een zakje purigen binnen en hopelijk geeft dat mooi resultaat dat het water erg helder wordt.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_92475998
Het is niet heel moeilijk, teminste de opstart.
Je maakt eerst osmose water aan en dan kan je er zout toevoegen. Heb nu 16 kilo zout toegevoegd wat neer komt op 35 gram per liter. Verder moet de verlichting in orde zijn. Er hangt nu 432 Watt boven de bak en er is 18.000 liter stroming op ruim 400 liter.
pi_92491347
18k liter per wat? per uur neem ik aan?
pi_92491406
wow zee aquarium maken O+
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 10:07:47 #68
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_92492299
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 18:11 schreef stoeltafel het volgende:
Ben al weer wat verder. Het armatuur heb ik opgehangen ivm de warmte. De verwarming ligt onderin de sump, beter voor het zicht en het water wordt dan ook warm. Afgelopen weekend zout toegevoegd en net 2e hands levend steen opgehaald. Morgen komt er echt vers steen uit Indonesie en dan kan het aqua scapen beginnen. Heb lijm besteld om alles vast te maken en een zuil van Rif keramiek om wat hoogte te creëren.

[ afbeelding ]
Zout
[ afbeelding ]
Totaal plaatje
[ afbeelding ]
Levend steen
Heel vet!
pi_92492487
quote:
Op dinsdag 8 februari 2011 09:28 schreef Byte_Me het volgende:
18k liter per wat? per uur neem ik aan?
Ja, 18.000 stroming per uur, lijkt heel veel maar valt reuze mee. Alleen hčt geluid van de overloop en ingang van de sump is nog irritant hard.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 10:21:36 #70
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_92492666
Ziet er goed uit, Rob. Ik ben benieuwd hoe lang hij blijft staan. :)
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_92492754
Anders ik wel, net is speedglue binnen gekomen zodat ik het levend steen mooi kan stapelen. Het steen is net geland op Schiphol en ik krijg het rond 15 uur.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 8 februari 2011 @ 10:32:38 #72
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_92493035
Moet er geen bodem in?
pi_92493106
Het levend zand komt na 2/3 maanden erin, eerst moet je door de algfase dus nog even geduld hebben.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 10:39:30 #74
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_92493260
Ben je trouwens niet bang dat het steen de glasplaat beschadigd?
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  Official ESF Kreviewer dinsdag 8 februari 2011 @ 10:40:39 #75
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_92493297
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 10:34 schreef stoeltafel het volgende:
Het levend zand komt na 2/3 maanden erin, eerst moet je door de algfase dus nog even geduld hebben.
Ah okay, dat wist ik niet.

Anyway. Ik heb vandaag contact gehad met een constructeur. Die komt van de week even langs om de tekeningen en vloer te bekijken en een rapport te schrijven voor de maximale vloerbelasting. Hij zag in eerste instantie geen probleem om de vloer met 500kg te belasten. Er is hoop.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')