Wat ben je dan gaan studeren?quote:Op woensdag 26 januari 2011 13:18 schreef Dalliance het volgende:
Ik vind het zelf ook een interessante discussie, omdat ik tot voor kort nog dacht finance te gaan studeren aan een grote universiteit. Tijdens het proces waarin ik daar naar toe leefde/werkte ben ik tot realisaties gekomen die er toe hebben geleid af te stappen van dat pad en een andere, avontuurlijkere, kant op te gaan. Dus ja, ik kan me vinden in de perspectieven die sommigen hier aanhalen, maar kan tegelijkertijd ook veel zeggen over het denken in waarde/geld en wat de economie ons oplevert in het algemeen. Iedereen bepaalt voor zichzelf wat zijn rol is in de maatschappij en welke waarde hij of zij daaraan toekent.
'maatschappij' , en in die zin ook 'ondersteunen', eigenlijk net zo blegh. Ik kan er verder gewoon niet op ingaan, als jij het zo ziet, krijg ik je toch niet aan je verstand waarom dat kut is.quote:Op woensdag 26 januari 2011 13:27 schreef OrbitalHalcyon het volgende:
[..]
Hoe wou je anders de maatschappij ondersteunen?
+1quote:Op woensdag 26 januari 2011 13:32 schreef Spanky78 het volgende:
Probleem is dat geld een middel is. Het gaat mis als het een doel op zich wordt. (...)
Hoe kom je daar zo bij?quote:Op woensdag 26 januari 2011 13:44 schreef Kandijfijn het volgende:
En toch, en toch hebben we nog nooit zoveel tijd gehad voor persoonlijke ontwikkelingen.
Ik kan nu kiezen uit enkele masters, maar de knoop heb ik nog niet doorgehakt. Entrepreneurship & New Business Venturing is er één die me erg trektquote:
Sjonge jonge zeg, waar is zo'n soort reactie in een serieus topic nou voor nodig?quote:
Ik meende het.quote:Op woensdag 26 januari 2011 13:56 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:
[..]
Sjonge jonge zeg, waar is zo'n soort reactie in een serieus topic nou voor nodig?
Sterker nog ik vind 'de maatschappij ondersteunen' erger dan 'productie' en 'diensten'.quote:Op woensdag 26 januari 2011 13:52 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:
[..]
'maatschappij' , en in die zin ook 'ondersteunen', eigenlijk net zo blegh. Ik kan er verder gewoon niet op ingaan, als jij het zo ziet, krijg ik je toch niet aan je verstand waarom dat kut is.
Nah, vind ik niet, die eerste kun je immers ook nog wel invullen met wat meer humane termen dan die tweede set. Dat zijn gewoon pure schuttingwoorden wat mij betreft.quote:Op woensdag 26 januari 2011 13:57 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Sterker nog ik vind 'de maatschappij ondersteunen' erger dan 'productie' en 'diensten'.
Waarom? Waarom veroordeel je dat? Again: als iemand dat nou interessant vindt.. Waarom dan zo reageren??quote:
Simpele dingen moeilijk maken. En daar een studie overquote:Op woensdag 26 januari 2011 14:01 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:
[..]
Waarom? Waarom veroordeel je dat? Again: als iemand dat nou interessant vindt.. Waarom dan zo reageren??
Dan heb je gewoon echt niet door hoe het zit. Als we nou gewoon teruggaan naar ruilhandel, ook lekker simpel, kan ook de studie economie afgeschaft wordenquote:Op woensdag 26 januari 2011 14:02 schreef DuvelDuvel het volgende:
[..]
Simpele dingen moeilijk maken. En daar een studie over
Nou ja productie en diensten zijn altijd nodig. Niet iedereen kan namelijk zelf zijn/haar haar knippen of zelf allerlei soorten planten kweken. Bij de maatschappij ondersteunen krijg ik zo'n gevoel van "think what you can do for your country".quote:Op woensdag 26 januari 2011 14:00 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:
[..]
Nah, vind ik niet, die eerste kun je immers ook nog wel invullen met wat meer humane termen dan die tweede set. Dat zijn gewoon pure schuttingwoorden wat mij betreft.
Uiteindelijk zijn er dan toch mensen die gaan bedenken hoe ze het ruilen van kamelen kunnen optimaliserenquote:Op woensdag 26 januari 2011 14:03 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:
[..]
Dan heb je gewoon echt niet door hoe het zit. Als we nou gewoon teruggaan naar ruilhandel, ook lekker simpel, kan ook de studie economie afgeschaft worden
Ik begrijp het wel, maar zonder maatschappij blijft er weinig tot geen beschaving over. Mijn kijk is realistisch en die van jou idealistisch (maw onrealistisch).quote:Op woensdag 26 januari 2011 13:52 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:
[..]
'maatschappij' , en in die zin ook 'ondersteunen', eigenlijk net zo blegh. Ik kan er verder gewoon niet op ingaan, als jij het zo ziet, krijg ik je toch niet aan je verstand waarom dat kut is.
Daarmee bedoel ik belasting afdragen om de maatschappij te structuren. Onderwijs, rechtsstaat en dergelijke.quote:Op woensdag 26 januari 2011 13:57 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Sterker nog ik vind 'de maatschappij ondersteunen' erger dan 'productie' en 'diensten'.
Wat een vreselijk naïeve gedachtegang.quote:Op woensdag 26 januari 2011 14:03 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:
[..]
Dan heb je gewoon echt niet door hoe het zit. Als we nou gewoon teruggaan naar ruilhandel, ook lekker simpel, kan ook de studie economie afgeschaft worden
Je denkt toch niet dat ik dat serieus meende? Dat volgt alleen wel uit de veroordeling van filosofie om die reden!quote:Op woensdag 26 januari 2011 14:11 schreef OrbitalHalcyon het volgende:
[..]
Wat een vreselijk naïeve gedachtegang.
Phew!quote:Op woensdag 26 januari 2011 14:12 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:
[..]
Je denkt toch niet dat ik serieus meende? Dat volgt alleen wel uit de veroordeling van filosofie om die reden!
Ok, maatschappij (in een bepaalde betekenis dan) en beschaving gaat in enige mate wel samen. Hoe je jouw en mijn kijk vervolgens indeelt, vind ik weer een beetje kort door de bocht - volgens mij ben ik jouw ogen een radicale hippie.quote:Op woensdag 26 januari 2011 14:06 schreef OrbitalHalcyon het volgende:
[..]
Ik begrijp het wel, maar zonder maatschappij blijft er weinig tot geen beschaving over. Mijn kijk is realistisch en die van jou idealistisch (maw onrealistisch).
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |