abonnement Unibet Coolblue
  Moderator zondag 29 mei 2011 @ 13:06:38 #226
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_97453273
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 12:57 schreef Starr_003 het volgende:
01: Bedrijfstak: gezondheidszorg
02: Functie: /
03: Opleiding: HBO
04: Leeftijd: 25
05: Aantal uren per week: 28
06: Aantal vakantiedagen: 19
07: 13e maand: nee
08: Bruto maand salaris:1806
09: Netto maand salaris: 1600 (is incl 100,- brandstofvergoeding)
10: Overuren betaald: natuurlijk
11: Werkervaring: 1 jaar
12: Goodies: vergoeding lidmaatschap beroepsvereniging, congressen, bijscholing etc.

Tevreden? Zeker! Goed salaris en 1,5dag per week vrij (en de weekenden), mag niet klagen denk ik :)
Nee absoluut niet!
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_97453411
quote:
15s.gif Op woensdag 25 mei 2011 11:59 schreef Printerkabel het volgende:

[..]

En dit gaat alleen maar meer worden HAHAHAHA :D
Als dat alles is voor onregelmatige diensten draaien...
  Moderator zondag 29 mei 2011 @ 13:13:47 #228
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_97453540
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 13:10 schreef Monco10 het volgende:

[..]

Als dat alles is voor onregelmatige diensten draaien...
Prima toch? Doet mijn vader al zijn hele leven.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_97456888
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 07:38 schreef Ordos20 het volgende:

[..]

Tsja: makkelijker gezegd dan gedaan

Ik dacht altijd dat ik zwaar onderbetaald werd: tot ik er achter kwam dat er constructeurs rodnlopen in de bouw/civiel, met 15 jaar ervaring onder de riem. Met een wereld schokkend salaris van 2800 eur bruto (en GEEN goodies). Alleen bij de overheid (die niet zoekt) is er meer te halen.

De bouw, vooral constructief, is helemaal kapot geknepen door die klere zzp-ers en tekenaartjes die er ook wel even wat rekenwerk a 25~30 euro per uur bij doen. En de architect staat in een hoger vaandel dan de constructeur, hoewel de architekt altijd met zijn kont voor verantwoordelijkheden wegdraait en je als constructeur voor 50 jaar verantwoordelijk blijft voor wat je berekent.

Je moet het in ieder geval NIET voor het geld doen. Dus wat dat betreft zit ik goed. En bonus... ach het is detachering dus als ik goed mijn best doe kan ik er minimaal 15% maandsalaris per maand uit krijgen.
Even een kanttekening:
Ik denk dat de beloning heel erg afhangt van het type werkzaamheden die je uitvoert! Maar ook bij wat voor type bureau je zit.

Als je meer in de uitvoeringsondersteuning zit (Prefab,staal enz) dan ben je als bureau heel erg gevoelig voor de markt. Immers er wordt daar zeer op prijs geselecteerd. Elke ¤, die je bespaart is ruimte voor winst. Daar komen de eenpitters en prijsvechters om de hoek. Zo moest bij een project een berekening (10 anker berekeningen) gebeuren binnen 2 uur, want dat was het budget! Ik denk dat dit bedrijf niet veel geld heeft gebracht, want 5 keer een berekening corrigeren doe je niet in 2 uur. Laat staan wat het ons kost om dit soort bagger te corrigeren! Dit geldt niet voor alle eenpitters en prijsvechters overigens!

In de hoofddraagconstructies, waar ik dan meer in zit. Is de situatie toch anders (niet veel beter). De opdrachten zijn dermate complexer en groter dat eenpitters de opdrachten niet aankunnen. En de prijsvechters zijn in dit soort gevallen vaak duurkoop. Want die hebben vaak niet de ruimte om (uitgebreide) alternatieven studies te doen want daar is geen tijd voor (budget = op). En dat laatste is het geen waarin jij jezelf kunt onderscheiden! Hoe meer tijd ik besteed hoe minder jij voor je product (gebouw) uiteindelijk moet betalen. Maar dat is heel erg lastig te marketeren.

En ik denk dat je ook vergeet wat de persoonlijke kwaliteiten van de mensen waard zijn.
Als jij je hele leven de zelfde werkzaamheden uitvoert, zeg maar prefab uitwerkt: na 2/3 jaar heb je er dermate efficiente houding, dat jij je werkzaamheden niet magisch beter uitvoert als een ander.

Dan zul je ook niet veel meer kunnen verdienen als jij jezelf niet ontwikkeld. Dat zie je overal. In de zorg heb je na 10 jaar je top ook bereikt binnen je schaal. Dus moet je naar een andere schaal. Andere werkzaamheden en ook verantwoordelijkheden of andere mate van complexiteit. Daarin kun jij je onderscheiden.

We hebben in het verleden veel mensen gehad die uit de prefab wereld komen, zelfs meer dan 10jaar. En onze ervaring is dat de meesten na zoveel jaar vastgeroest zijn. Dat ze niet meer uit het "element" denken komen.

Mijn tip voor jou is heel eenvoudig. Waag de stap buiten de prefab constructies. Ga naar een ontwerpgericht bureau bijv: http://www.adviesbureau-brekelmans.nl/vaca.htm. Ga een schaal omhoog en start op 0 en neem (eventueel tijdelijk) minder loon voor lief. En je zult zien dat er meer licht aan de horizon is.
pi_97460786
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 13:13 schreef Renesite het volgende:

[..]

Prima toch? Doet mijn vader al zijn hele leven.
Prima, maar dan mag dan wel een goed salaris tegenover staan en laat dat nou net niet het geval zijn bij de meneer in kwestie
  zondag 29 mei 2011 @ 18:26:40 #231
317039 Printerkabel
Hello darkness, my old friend
pi_97463781
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 13:10 schreef Monco10 het volgende:

[..]

Als dat alles is voor onregelmatige diensten draaien...
Ach nu ben ik nog jong en kan het nog.
pi_97465122
1: Bedrijfstak: Farmaceutische industrie
02: Functie: Jr Technician
03: Opleiding: Biomedische wetenschappen B.sc
04: Leeftijd: 25
05: Aantal uren per week: gemiddeld 38, varieert
06: Aantal vakantiedagen: 25+12 ADV (vrij invulbaar, niet standaard vrij op feestdagen).
07: 13e maand: Nope
08: Bruto maand salaris: 1950
09: Netto maand salaris: Rond de 1850
10: Overuren betaald: Ja, tijd voor tijd of geld voor tijd.
11: Werkervaring: 3 maanden.
12: Goodies: Aantrekkelijke toeslag voor het werken in ploegendienst. Daarnaast enorm veel faciliteiten en collectiviteitsregelingen.
pi_97629360
Die bruto/netto verhouding lijkt me niet echt kloppen.....
  donderdag 2 juni 2011 @ 19:29:29 #234
283395 HeetBoven
componist van lullige liedjes
pi_97629470
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 19:26 schreef Thieske het volgende:
Die bruto/netto verhouding lijkt me niet echt kloppen.....
Als je weet hoe je de belasting moet ontduiken zou het kunnen :)
pi_97631281
Verschil zal in de ploegendiensttoeslag zitten.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
  donderdag 2 juni 2011 @ 22:11:44 #236
297051 schaal_9
Caissière B
pi_97636165
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 17:09 schreef Arnevld het volgende:
1: Bedrijfstak:IT
02: Functie: Systeem beheerder
03: Opleiding: IT beheerder
04: Leeftijd: 22
05: Aantal uren per week: 38
06: Aantal vakantiedagen: 22
07: 13e maand: nee
08: Bruto maand salaris: 1500
09: Netto maand salaris: 1200
10: Overuren betaald: uren voor uren
11: Werkervaring: 4 maand
12: Goodies: Laptop en telefoon (soon auto)
En, perspectief op salarisverbetering?

Zie hier dat de jeugdschalen, die in Nederland pas ophouden bij 23 jaar, verre van realistisch zijn. Ooit in de jaren 80 ingevoerd om jongerenwerkloosheid te verminderen. Het wettelijk minimumloon is 1424,40 euro, maar pas vanaf 23 jaar...
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
pi_97638007
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 14:50 schreef FoRAiN het volgende:

[..]

Mijn tip voor jou is heel eenvoudig. Waag de stap buiten de prefab constructies. Ga naar een ontwerpgericht bureau bijv: http://www.adviesbureau-brekelmans.nl/vaca.htm. Ga een schaal omhoog en start op 0 en neem (eventueel tijdelijk) minder loon voor lief. En je zult zien dat er meer licht aan de horizon is.
Mhhh op zich interessant: ik haalde dat fijne lage salaris van een hoofdconstructeur bij een groot bureau.

Maar ik maak me nergens druk om: Zolang ik nog steeds elke dag zelfs gerenommeerde bureaus als Grontmij betrap op het niet begrijpen van de NEN (en dat is niet specifiek gericht op het prefab deel!), dan weet ik weer dat ik niet snel vastgeroest zal zitten. Ik ken wel de mensen die je bedoelt. Die komen alleen om hun kleine werkje te doen en klaar. Bij bijna al mijn opdrachten, ook buiten mijn huidige lange duur detachering van 4 jaar, heb ik altijd een stap verder gekeken. Ik doe altijd meer dan waar ik voor aangenomen wordt, pur omdat daar de uitdaging ligt, en je daar weer van leert.

Zo heb ik plannings en projectleidings taken overgenomen, ga ik buiten de leiding om met alle partijen in een project in overleg, met maar 1 doel: de betere leverancier zijn en een veilig project neer te zetten. Ik heb dan gelukkig ook geen budget, en men laat mij maar doen wat ik wil want anders zijn ze hun grootste klant kwijt, die ik continu ondersteun.

Mar ik heb meer ambitie en ben TE commercieel om in een ingenieursbureau opgesloten te zitten. Iemand nog ideen :P
MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!
pi_97653419
nieuwe baan dus update..
01: Bedrijfstak: ICT
02: Functie: consultancy-achtig
03: Opleiding:HBO
04: Leeftijd:27
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: 27
07: 13e maand: ja
08: Bruto maand salaris: +- 6000
09: Netto maand salaris: +-3000
10: Overuren betaald:ja
11: Werkervaring: 6 jaar in huidige functies
12: Goodies: auto van de zaak, goede bonusregeling, laptop\telefoon\creditcard op naam van de zaak..

ben niet ontevreden :) tis hard werk, veel verantwoordelijkheid, maar echt een leuke uitdaging.
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
pi_97661385
01: Bedrijfstak: Bankwezen (Private Banking)
02: Functie: Relatiemanager
03: Opleiding: HBO en aansluitend NIBE-diploma's
04: Leeftijd: 30
05: Aantal uren per week: 36
06: Aantal vakantiedagen: 23 dagen
07: 13e maand: Ja
08: Bruto maand salaris: 2750
09: Netto maand salaris: 2000
10: Overuren betaald: nee
11: Werkervaring: 5 jaar
12: Goodies: kerstpakketjes van klanten

Plus
Tevreden, leuke baan, toffe collega's en veel afwisseling en uitdagingen. Goede ontplooiingsmogelijkheden, vervolgopleidingen.
Min
Reistijd (uur), werkdruk (hoog), imago van bankierschap niet altijd top :P
  Moderator vrijdag 3 juni 2011 @ 16:53:00 #240
236264 crew  capricia
pi_97662297
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 12:35 schreef freak1 het volgende:
nieuwe baan dus update..
01: Bedrijfstak: ICT
02: Functie: consultancy-achtig
03: Opleiding:HBO
04: Leeftijd:27
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: 27
07: 13e maand: ja
08: Bruto maand salaris: +- 6000
09: Netto maand salaris: +-3000
10: Overuren betaald:ja
11: Werkervaring: 6 jaar in huidige functies
12: Goodies: auto van de zaak, goede bonusregeling, laptop\telefoon\creditcard op naam van de zaak..

ben niet ontevreden :) tis hard werk, veel verantwoordelijkheid, maar echt een leuke uitdaging.
Zo, dat is een goed salaris! :)
Definitely not CIA
pi_97663109
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 16:53 schreef capricia het volgende:

[..]

Zo, dat is een goed salaris! :)
almost too good to be true........?
Quinn Dexter
pi_97663155
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 17:17 schreef Quinn_Dexter het volgende:

[..]

almost too good to be true........?
Da's de typisch Nederlandse instelling. Als iemand wat meer dan normaal verdient, zal het wel niet kloppen... Ik begrijp dat er genoeg mensen overdrijven, maar waarom moet dit soort afgunst altijd de eerste reactie zijn? Dan kun je volgens mij weinig lol in je leven hebben...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  Moderator vrijdag 3 juni 2011 @ 17:32:11 #243
236264 crew  capricia
pi_97663500
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 17:17 schreef Quinn_Dexter het volgende:

[..]

almost too good to be true........?
Dat kunnen we vanaf hier niet bepalen. Ik ga er dus vanuit dat het klopt. :)
Definitely not CIA
  vrijdag 3 juni 2011 @ 17:37:34 #244
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_97663638
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 16:29 schreef iamredleader het volgende:
01: Bedrijfstak: Bankwezen (Private Banking)
02: Functie: Relatiemanager
03: Opleiding: HBO en aansluitend NIBE-diploma's
04: Leeftijd: 30
05: Aantal uren per week: 36
06: Aantal vakantiedagen: 23 dagen
07: 13e maand: Ja
08: Bruto maand salaris: 2750
09: Netto maand salaris: 2000
10: Overuren betaald: nee
11: Werkervaring: 5 jaar
12: Goodies: kerstpakketjes van klanten

Plus
Tevreden, leuke baan, toffe collega's en veel afwisseling en uitdagingen. Goede ontplooiingsmogelijkheden, vervolgopleidingen.
Min
Reistijd (uur), werkdruk (hoog), imago van bankierschap niet altijd top :P
Belachelijk salaris icm leeftijd, papieren en sector. Dit moet je echt anders aanpakken.
pi_97663640
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 12:35 schreef freak1 het volgende:
nieuwe baan dus update..
01: Bedrijfstak: ICT
02: Functie: consultancy-achtig
03: Opleiding:HBO
04: Leeftijd:27
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: 27
07: 13e maand: ja
08: Bruto maand salaris: +- 6000
09: Netto maand salaris: +-3000
10: Overuren betaald:ja
11: Werkervaring: 6 jaar in huidige functies
12: Goodies: auto van de zaak, goede bonusregeling, laptop\telefoon\creditcard op naam van de zaak..

ben niet ontevreden :) tis hard werk, veel verantwoordelijkheid, maar echt een leuke uitdaging.
Wel ongebruikelijk dat je de overuren die je maakt ook krijg uitbetaald met zo'n functie en salaris ?
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_97664130
ik zal 1 keer reageren, don't feed the trolls he :)

quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 17:18 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Da's de typisch Nederlandse instelling. Als iemand wat meer dan normaal verdient, zal het wel niet kloppen... Ik begrijp dat er genoeg mensen overdrijven, maar waarom moet dit soort afgunst altijd de eerste reactie zijn? Dan kun je volgens mij weinig lol in je leven hebben...
daarom twijfelde ik ook aan het posten ervan. het gaat hier om een salaris wat ik krijg omdat ik een heel specifieke skillset beheers, en goed beheers. op het moment dat ik achter loop, kennis niet bijwerk, of de technologie verouderdsta ik ook als eerste op de lijst om geschrapt te worden. enjoy it while it lasts zeg ik dan ;) kwestie van op tijd switchen naar iets anders. ik hoop toch over een jaar of 10 op een positie te zitten waar ervaring meer telt dan kennis.

quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 17:17 schreef Quinn_Dexter het volgende:

[..]

almost too good to be true........?
zie reactie drive-r. wat voor nut heeft het nu om een nep-salaris te posten? ik post hier onder een anonieme naam, je kunt me niet terugleiden, dus het enige nut wat het heeft is een grotere e-penis voor mezelf creeeren.. en dat helpt me geen milimeter in de zaken die ik belangrijk vind in t leven :)

quote:
2s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 17:37 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Wel ongebruikelijk dat je de overuren die je maakt ook krijg uitbetaald met zo'n functie en salaris ?
eens. misschien wat uitwijden; het is taakgericht werk, dus you win some, you loose some. op het moment dat ik dus moet reizen voor het werk, en op zaterdag vlieg, neem ik de week daarop 2 daagjes vrij. dus dat zijn dan eigenlijk gewoon verschoven uren. op het moment dat er echter extra inzet benodigd is, dus buiten de reguliere taken, dan is dat gewoon betaald.
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
pi_97664218
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 17:18 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Da's de typisch Nederlandse instelling. Als iemand wat meer dan normaal verdient, zal het wel niet kloppen... Ik begrijp dat er genoeg mensen overdrijven, maar waarom moet dit soort afgunst altijd de eerste reactie zijn? Dan kun je volgens mij weinig lol in je leven hebben...

Geen afgunst, ik gun iedereen hetgeen wat hem of haar toekomt. Maar op basis van wat ik zie en mijn kennis van het gemiddelde loonhuis bij ict-consultancy in Nederlandse loondienst, zet ik hier gewoon ern vraagteken bij. Als hij niet in loondienst is, zzp of mede-eigenaar, dan is dat prachtig voor hem, maar dan missen we info :)

En maak je geen zorgen over de lol factor in mijn keven :)

Edit: gepost voor Freak z'n uitleg :)
En, iemand is niet direct een troll als ie ergens een vraagteken bij zet :)
Quinn Dexter
pi_97664266
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 17:56 schreef Quinn_Dexter het volgende:

[..]

Geen afgunst, ik gun iedereen hetgeen wat hem of haar toekomt. Maar op basis van wat ik zie en mijn kennis van het gemiddelde loonhuis bij ict-consultancy in Nederlandse loondienst, zet ik hier gewoon ern vraagteken bij. Als hij niet in loondienst is, zzp of mede-eigenaar, dan is dat prachtig voor hem, maar dan missen we info :)

En maak je geen zorgen over de lol factor in mijn keven :)
crap, reageer ik toch..

misschien handige extra info ja, ik werk dus wel met een Nederlands contract, onder een nederlandse vestiging, maar rapporteer aan het hoofdkantoor, wat niet Nederlands is.. je zou kunnen zeggen dat ik in de VS werk, maar in Nederland woon, en een Nederlands contract heb.. (en helaas ook de Nederlandse belastingregels mag proeven :( )

quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 17:56 schreef Quinn_Dexter het volgende:

[..]

Edit: gepost voor Freak z'n uitleg :)
En, iemand is niet direct een troll als ie ergens een vraagteken bij zet :)
no worries, maar vraagtekens erbij zetten hier is zo zinloos... niemand gaat salarisstroken posten en je zult iemand op zijn of haar woord moeten geloven. ik heb er iig niets aan te verdienen om te liegen over wat dan ook :)
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
pi_97664459
Ik denk dat mensen hier inmiddels eerder geneigd zijn hoge salarissen maar iets naar beneden bij te stellen, voorkomt een hoop ellende...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_97664831
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 18:04 schreef Drive-r het volgende:
Ik denk dat mensen hier inmiddels eerder geneigd zijn hoge salarissen maar iets naar beneden bij te stellen, voorkomt een hoop ellende...
Al zullen er ook genoeg zijn die willen pochen/bluffen :)
Quinn Dexter
pi_97664910
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 18:17 schreef Quinn_Dexter het volgende:

[..]

Al zullen er ook genoeg zijn die willen pochen/bluffen :)
Vast wel. Maar ik merk zelf dat een hoog salaris posten toch alleen maar zeik reacties uit lokt...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_97664915
(Wat het niet minder leuk maakt)
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_97665135
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 18:20 schreef Drive-r het volgende:
(Wat het niet minder leuk maakt)
het salaris of de reactie ? ;)

ik merk zelf gewoon dat het, door die bijtelling en die belastingschijf van 52% het allemaal niet zoveel meer uitmaakt voor me.. in een vorige baan had ik een vrij goedkope auto en verdiende ik nog geen 4K, maar hield netto wel een 2500 euro over.. nu verdien ik dik 2K meer, maar "moet" daar een andere auto bij, en uiteindelijk levert 2K je 500 euro netto op :/

mooi belastingstelsel hebben we..
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
pi_97665728
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 18:27 schreef freak1 het volgende:

[..]

het salaris of de reactie ? ;)

ik merk zelf gewoon dat het, door die bijtelling en die belastingschijf van 52% het allemaal niet zoveel meer uitmaakt voor me.. in een vorige baan had ik een vrij goedkope auto en verdiende ik nog geen 4K, maar hield netto wel een 2500 euro over.. nu verdien ik dik 2K meer, maar "moet" daar een andere auto bij, en uiteindelijk levert 2K je 500 euro netto op :/

mooi belastingstelsel hebben we..
Het salaris zeker niet, en net als menigeen vind ik het leuk om het eens een keer wereldkundig te maken. Niet alsof je in Nederland ooit je salaris kunt bespreken als het een beetje hoog is, dan wordt je meteen van de verjaardagsborrel af geflikkerd... _O-

PS: Ik heb gelukkig geen last van de Nederlandse belastingdienst :')
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  Moderator vrijdag 3 juni 2011 @ 18:49:52 #255
45833 crew  Fogel
pi_97665847
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 18:46 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Het salaris zeker niet, en net als menigeen vind ik het leuk om het eens een keer wereldkundig te maken. Niet alsof je in Nederland ooit je salaris kunt bespreken als het een beetje hoog is, dan wordt je meteen van de verjaardagsborrel af geflikkerd... _O-

PS: Ik heb gelukkig geen last van de Nederlandse belastingdienst :')
De ene keer dat ik dat deed heeft een mod het zelfs weggehaald (waarschijnlijk omdat ik erbij zei we collegas nodig hebben, maar ach, ik post het gewoon niet nog eens).

En ik heb ook geen last van de Nederlandse bd.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_97667841
Hoewel de Engelse overheid tegenwoordig ook een nieuwe 50% schijf ingebouwd heeft, de lullo's... Gelukkig wel een tikkie hoger dan in Nederland, dus het duurt even voordat je er last van hebt.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_97669676
ach, met de kans dat het nu wel erg offtopic gaat...

maar het is toch te bizar voor woorden dat wanneer ik en mijn vriendin door onze loonstroken en eindkosten kijken, zij momenteel als starter op 2200 bruto zit, en ik op een goede 6K , en dat is in mijn wereld nog altijd bijna 3!!!!!!!!??!1111EINSZ! keer zoveel, dat ik dan godverdomme krap 1500 euro meer verdien als haar netto.. van die 2200 euro bruto houdt zij, dankzij alle mooie voordeeltjes en gezever, bijna 1600 euro netto over. en dan heb ik het nog niet eens over alle nette reiskosten vergoedingen en al dat gelul.

hoe kan het dat iemand die 3 keer zoveel bruto verdiend, netto dan niet 3 keer zoveel overhoud?

vind het echt te belachelijk voor woorden.. maargoed, zal weer stil zijn :X
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
pi_97669988
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 20:26 schreef freak1 het volgende:
ach, met de kans dat het nu wel erg offtopic gaat...

maar het is toch te bizar voor woorden dat wanneer ik en mijn vriendin door onze loonstroken en eindkosten kijken, zij momenteel als starter op 2200 bruto zit, en ik op een goede 6K , en dat is in mijn wereld nog altijd bijna 3!!!!!!!!??!1111EINSZ! keer zoveel, dat ik dan godverdomme krap 1500 euro meer verdien als haar netto.. van die 2200 euro bruto houdt zij, dankzij alle mooie voordeeltjes en gezever, bijna 1600 euro netto over. en dan heb ik het nog niet eens over alle nette reiskosten vergoedingen en al dat gelul.

hoe kan het dat iemand die 3 keer zoveel bruto verdiend, netto dan niet 3 keer zoveel overhoud?

vind het echt te belachelijk voor woorden.. maargoed, zal weer stil zijn :X
En zie daar de werking van ons progressieve belastingstelsel :)
Quinn Dexter
  vrijdag 3 juni 2011 @ 21:37:36 #259
297051 schaal_9
Caissière B
pi_97673769
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 18:46 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Het salaris zeker niet, en net als menigeen vind ik het leuk om het eens een keer wereldkundig te maken. Niet alsof je in Nederland ooit je salaris kunt bespreken als het een beetje hoog is, dan wordt je meteen van de verjaardagsborrel af geflikkerd... _O-

PS: Ik heb gelukkig geen last van de Nederlandse belastingdienst :')
In het calvinistische Nederland is spreken over salaris sowieso al redelijk taboe. Je komt nog eerder over iemands seksleven te weten, dan wat hij of zij verdient :N

Het 52%-tarief begint in ons land al bij iets bovengemiddelde inkomens (voor iemand die er een jaar of 10 carrière op heeft zitten).
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
  vrijdag 3 juni 2011 @ 21:41:01 #260
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_97673980
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 20:26 schreef freak1 het volgende:
ach, met de kans dat het nu wel erg offtopic gaat...

maar het is toch te bizar voor woorden dat wanneer ik en mijn vriendin door onze loonstroken en eindkosten kijken, zij momenteel als starter op 2200 bruto zit, en ik op een goede 6K , en dat is in mijn wereld nog altijd bijna 3!!!!!!!!??!1111EINSZ! keer zoveel, dat ik dan godverdomme krap 1500 euro meer verdien als haar netto.. van die 2200 euro bruto houdt zij, dankzij alle mooie voordeeltjes en gezever, bijna 1600 euro netto over. en dan heb ik het nog niet eens over alle nette reiskosten vergoedingen en al dat gelul.

hoe kan het dat iemand die 3 keer zoveel bruto verdiend, netto dan niet 3 keer zoveel overhoud?

vind het echt te belachelijk voor woorden.. maargoed, zal weer stil zijn :X
Welkom in Nederland, waar het als het aan de linkse kliek ligt iedereen even arm moet zijn.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_97674244
01: Bedrijfstak: Videogames
02: Functie: Vertaler
03: Opleiding: HAVO
04: Leeftijd: 27
05: Aantal uren per week: 38,5
06: Aantal vakantiedagen: 30
07: 13e maand: ja
08: Bruto maand salaris: 3000
09: Netto maand salaris: 1874
10: Overuren betaald: ja
11: Werkervaring: 5 jaar in de branche
12: Goodies: weinig

Tevreden? Zeker, in deze specifieke functie heb ik nog weinig tot geen ervaring, bovendien een relatief laag opleidingsniveau.
pi_97675410
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 21:45 schreef Skint het volgende:
01: Bedrijfstak: Videogames
02: Functie: Vertaler
03: Opleiding: HAVO
04: Leeftijd: 27
05: Aantal uren per week: 38,5
06: Aantal vakantiedagen: 30
07: 13e maand: ja
08: Bruto maand salaris: 3000
09: Netto maand salaris: 1874
10: Overuren betaald: ja
11: Werkervaring: 5 jaar in de branche
12: Goodies: weinig

Tevreden? Zeker, in deze specifieke functie heb ik nog weinig tot geen ervaring, bovendien een relatief laag opleidingsniveau.
Zeker een net salaris.
Even vertalen van UK-NE ?

Leuke functie ? Ik kan me er weinig bij voorstellen.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_97676157
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 20:26 schreef freak1 het volgende:
ach, met de kans dat het nu wel erg offtopic gaat...

maar het is toch te bizar voor woorden dat wanneer ik en mijn vriendin door onze loonstroken en eindkosten kijken, zij momenteel als starter op 2200 bruto zit, en ik op een goede 6K , en dat is in mijn wereld nog altijd bijna 3!!!!!!!!??!1111EINSZ! keer zoveel, dat ik dan godverdomme krap 1500 euro meer verdien als haar netto.. van die 2200 euro bruto houdt zij, dankzij alle mooie voordeeltjes en gezever, bijna 1600 euro netto over. en dan heb ik het nog niet eens over alle nette reiskosten vergoedingen en al dat gelul.

hoe kan het dat iemand die 3 keer zoveel bruto verdiend, netto dan niet 3 keer zoveel overhoud?

vind het echt te belachelijk voor woorden.. maargoed, zal weer stil zijn :X
Hoeveel van jouw inkomen gaat naar de bijtelling voor je lease-auto?
  vrijdag 3 juni 2011 @ 23:37:45 #264
331131 Dixan
Nu met zelfreinigende kracht
pi_97680366
Even invullen:

01: Bedrijfstak: Horeca
02: Functie: Pizzabezorger / Keukenmedewerker
03: Opleiding: Havo
04: Leeftijd: 18
05: Aantal uren per week: 20
06: Aantal vakantiedagen: Zoveel als ik wil
07: 13e maand: _O-
09: Netto maand salaris: 5 euro per uur contant betaald (20 x 4.5 x 5 = 540 per maand)
10: Overuren betaald: :Y
11: Werkervaring: :')
12: Goodies: Pizzascooter :|W Maar die mag niet mee naar huis

Gewoon me bijbaan naast me studie.
pi_97681323
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 21:41 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Welkom in Nederland, waar het als het aan de linkse kliek ligt iedereen even arm moet zijn.
Wat een bullshit. Progressieve belastingsystemen heb je bijna overal in de Westerse wereld. Logisch dat de sterkste schouders iets meer dragen, voor mij in ieder geval wel.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_97681586
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 23:37 schreef Dixan het volgende:
Even invullen:

01: Bedrijfstak: Horeca
02: Functie: Pizzabezorger / Keukenmedewerker
03: Opleiding: Havo
04: Leeftijd: 18
05: Aantal uren per week: 20
06: Aantal vakantiedagen: Zoveel als ik wil
07: 13e maand: _O-
09: Netto maand salaris: 5 euro per uur contant betaald (20 x 4.5 x 5 = 540 per maand)
10: Overuren betaald: :Y
11: Werkervaring: :')
12: Goodies: Pizzascooter :|W Maar die mag niet mee naar huis

Gewoon me bijbaan naast me studie.
Das lekker verdiend voor een 18 jarige, 5 euro netto is niet verkeerd
  zaterdag 4 juni 2011 @ 00:02:30 #267
256829 Sokz
Livin' the life
pi_97681657
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 00:00 schreef plesner het volgende:

[..]

Das lekker verdiend voor een 18 jarige, 5 euro netto is niet verkeerd
Gemiddelde supermarkt krijg je meer. :P Daarnaast beloerde werktijden (lijkt me); tussen 5 - 8 ofzo.
pi_97689076
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 20:26 schreef freak1 het volgende:
ach, met de kans dat het nu wel erg offtopic gaat...

maar het is toch te bizar voor woorden dat wanneer ik en mijn vriendin door onze loonstroken en eindkosten kijken, zij momenteel als starter op 2200 bruto zit, en ik op een goede 6K , en dat is in mijn wereld nog altijd bijna 3!!!!!!!!??!1111EINSZ! keer zoveel, dat ik dan godverdomme krap 1500 euro meer verdien als haar netto.. van die 2200 euro bruto houdt zij, dankzij alle mooie voordeeltjes en gezever, bijna 1600 euro netto over. en dan heb ik het nog niet eens over alle nette reiskosten vergoedingen en al dat gelul.

hoe kan het dat iemand die 3 keer zoveel bruto verdiend, netto dan niet 3 keer zoveel overhoud?

vind het echt te belachelijk voor woorden.. maargoed, zal weer stil zijn :X
6000 bruto zou ongeveer 3600 netto moeten opleveren. Dat betekent dat er voor jou zo'n 500 euro naar lease-auto/pensioen/levensloop oid gaat.

De vraag waarom je niet 3 keer zoveel overhoudt is natuurlijk het progressieve belastingstelsel. Je betaalt met 6k ongeveer 2300 euro aan loonheffing. Als je 2200 verdient, dan betaal je 500 euro loonheffing.
  zaterdag 4 juni 2011 @ 10:33:51 #269
270592 Johannes_Klabanus
Wie die Nase des Mannes...
pi_97689844
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 22:45 schreef faptist het volgende:
01: Bedrijfstak: Onderwijs, vmbo
02: Functie: Docent Handvaardigheid/ tekenen/mentor /
03: Opleiding: HBO
04: Leeftijd: 25
05: Aantal uren per week: 36 uur
06: Aantal vakantiedagen: ± 60 dagen
07: 13e maand: Ja.
08: Bruto maand salaris: ¤ 2405,00
09: Netto maand salaris: ± ¤ 1790
10: Overuren betaald: Ja.
11: Werkervaring: 1 jaar.
12: Goodies: Leuk team, leuke school, leuke leerlingen, uitdagend werk, leuke uitjes, veel vakantie.
13: Nadelen: Lange reistijd, verkeerde schaal.

Tevreden: JA!
Ben ook wel benieuwd wat je bedoelt met "verkeerde schaal".
pi_97710650
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 21:37 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

In het calvinistische Nederland is spreken over salaris sowieso al redelijk taboe. Je komt nog eerder over iemands seksleven te weten, dan wat hij of zij verdient :N

Helemaal waar. :Y
pi_97710787
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 12:35 schreef freak1 het volgende:
nieuwe baan dus update..
01: Bedrijfstak: ICT
02: Functie: consultancy-achtig
03: Opleiding:HBO
04: Leeftijd:27
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: 27
07: 13e maand: ja
08: Bruto maand salaris: +- 6000
09: Netto maand salaris: +-3000

10: Overuren betaald:ja
11: Werkervaring: 6 jaar in huidige functies
12: Goodies: auto van de zaak, goede bonusregeling, laptop\telefoon\creditcard op naam van de zaak..

ben niet ontevreden :) tis hard werk, veel verantwoordelijkheid, maar echt een leuke uitdaging.
Ben niet ontevreden..... |:( :')

Die bedragen geloof ik trouwens geen reet van.
pi_97716221
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 21:22 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ben niet ontevreden..... |:( :')

Die bedragen geloof ik trouwens geen reet van.

Als hij bijv. zo'n SAP goeroe is die de diepste krochten van de programmeercodes kent dan kan dat maar zo hoor.. Die mannetjes zijn reteduur, maar ja, als je hele klantenbestand incl. alle marketing campaigns etc etc op zijn gat liggen is je dat best een fiks bedrag waard aan 'een mannetje' die dat binnen 4 uur oplost :Y
pi_97716421
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 22:54 schreef GForceT1 het volgende:

[..]

Als hij bijv. zo'n SAP goeroe is die de diepste krochten van de programmeercodes kent dan kan dat maar zo hoor.. Die mannetjes zijn reteduur, maar ja, als je hele klantenbestand incl. alle marketing campaigns etc etc op zijn gat liggen is je dat best een fiks bedrag waard aan 'een mannetje' die dat binnen 4 uur oplost :Y
Maar dan nog, ik vind 6000 euro voor een broekie met een HBOtje van 27 wel heel erg veel.

Maar ja, bij bedrijven kom je ook de kromste dingen tegen.
pi_97716804
Verkeerd topic.
  Moderator zaterdag 4 juni 2011 @ 23:06:26 #275
45833 crew  Fogel
pi_97716977
quote:
15s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 22:57 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Maar dan nog, ik vind 6000 euro voor een broekie met een HBOtje van 27 wel heel erg veel.

Maar ja, bij bedrijven kom je ook de kromste dingen tegen.
Maar voor een WO'er van 30+ is het normaal? En zo nee, wanneer wel? Wanneer ben je broekie af?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_97717270
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 23:06 schreef Fogel het volgende:

[..]

Maar voor een WO'er van 30+ is het normaal? En zo nee, wanneer wel? Wanneer ben je broekie af?
Voor een WO-er boven de 30 vind ik het geloofwaardiger...

Maar het bedrijfsleven trapt de ene naar de hel in en de andere de hemel in. Rechtvaardigheid bestaat daar gewoon niet. :N
  zaterdag 4 juni 2011 @ 23:35:12 #277
46960 StefanP
polemicist
pi_97718581
01: Bedrijfstak: Telecom
02: Functie: Engineer V
03: Opleiding: Informatica
04: Leeftijd: 35
05: Aantal uren per week: 30-55, afhankelijk van de fase c.q. drukte van het project
06: Aantal vakantiedagen: 25
07: 13e maand: nvt
08: Bruto maand salaris: ~10500 $
09: Netto maand salaris: ~7000 $
10: Overuren betaald: nee
11: Werkervaring: 11 jaar
12: Goodies: smartphone, ipad, laptop, ~20K bonus/jaar, ~20K aandelenoptie per jaar (die 3 jaar later met een factor 3 worden vermenigvuldigd), pensioen naar eigen inzicht.

Life is good :)
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  zaterdag 4 juni 2011 @ 23:38:54 #278
297051 schaal_9
Caissière B
pi_97718761
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 23:35 schreef StefanP het volgende:
01: Bedrijfstak: Telecom
02: Functie: Engineer V
03: Opleiding: Informatica
04: Leeftijd: 35
05: Aantal uren per week: 30-55, afhankelijk van de fase c.q. drukte van het project
06: Aantal vakantiedagen: 25
07: 13e maand: nvt
08: Bruto maand salaris: ~10500 $
09: Netto maand salaris: ~7000 $
10: Overuren betaald: nee
11: Werkervaring: 11 jaar
12: Goodies: smartphone, ipad, laptop, ~20K bonus/jaar, ~20K aandelenoptie per jaar (die 3 jaar later met een factor 3 worden vermenigvuldigd), pensioen naar eigen inzicht.

Life is good :)
Keep up the good work! :)
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
  Moderator zaterdag 4 juni 2011 @ 23:39:59 #279
45833 crew  Fogel
pi_97718829
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 23:35 schreef StefanP het volgende:
01: Bedrijfstak: Telecom
02: Functie: Engineer V
03: Opleiding: Informatica
04: Leeftijd: 35
05: Aantal uren per week: 30-55, afhankelijk van de fase c.q. drukte van het project
06: Aantal vakantiedagen: 25
07: 13e maand: nvt
08: Bruto maand salaris: ~10500 $
09: Netto maand salaris: ~7000 $
10: Overuren betaald: nee
11: Werkervaring: 11 jaar
12: Goodies: smartphone, ipad, laptop, ~20K bonus/jaar, ~20K aandelenoptie per jaar (die 3 jaar later met een factor 3 worden vermenigvuldigd), pensioen naar eigen inzicht.

Life is good :)
Dacht dat het beter verdienen was in de telecom in de VS... De bonus en opties maken het in ieder geval wat beter :)

Lang niet op fok gezien trouwens. Is behalve je werk de rest van je leven ook OK?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  zaterdag 4 juni 2011 @ 23:51:41 #280
304703 heggeschaarbarbaar
knipt de kantjes er van af!
pi_97719492
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 23:10 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Voor een WO-er boven de 30 vind ik het geloofwaardiger...

Maar het bedrijfsleven trapt de ene naar de hel in en de andere de hemel in. Rechtvaardigheid bestaat daar gewoon niet. :N
Binnen de ICT-consultancy kan alles... het is ook wel een beetje wat de gek er voor geeft zeg maar...en hoe mondig je zelf bent ;) 6000 bruto is wel een erg goed salaris voor een ICT-consultant. Hij houdt er wel relatief 'weinig' van over.. hij verdient meer dan het dubbele dan ik verdien maar hij houdt netto toch maar 1000 euro meer over.
your effort to remain who you are is what is limiting you
yo, I heard you like fail, so we put some fail in your fail, so you can facepalm while you facepalm
pi_97720743
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 23:35 schreef StefanP het volgende:
01: Bedrijfstak: Telecom
02: Functie: Engineer V
03: Opleiding: Informatica
04: Leeftijd: 35
05: Aantal uren per week: 30-55, afhankelijk van de fase c.q. drukte van het project
06: Aantal vakantiedagen: 25
07: 13e maand: nvt
08: Bruto maand salaris: ~10500 $
09: Netto maand salaris: ~7000 $
10: Overuren betaald: nee
11: Werkervaring: 11 jaar
12: Goodies: smartphone, ipad, laptop, ~20K bonus/jaar, ~20K aandelenoptie per jaar (die 3 jaar later met een factor 3 worden vermenigvuldigd), pensioen naar eigen inzicht.

Life is good :)
Life is good. Gelukkig dat de markt geen verliezers kent :')
Succes is immers een keuze :')
Ik vind het belachelijke bedragen als ik zo vrij mag zijn.
pi_97720847
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 23:51 schreef heggeschaarbarbaar het volgende:

[..]

Binnen de ICT-consultancy kan alles... het is ook wel een beetje wat de gek er voor geeft zeg maar...en hoe mondig je zelf bent ;) 6000 bruto is wel een erg goed salaris voor een ICT-consultant. Hij houdt er wel relatief 'weinig' van over.. hij verdient meer dan het dubbele dan ik verdien maar hij houdt netto toch maar 1000 euro meer over.
klopt . Bedrijfsleven kijkt vooral of je een grote bek hebt.
  Moderator zondag 5 juni 2011 @ 00:22:18 #283
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_97720875
quote:
1s.gif Op zondag 5 juni 2011 00:19 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Life is good. Gelukkig dat de markt geen verliezers kent :')
Succes is immers een keuze :')
Ik vind het belachelijke bedragen als ik zo vrij mag zijn.
Jij kent StefanP toch wel?
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  zondag 5 juni 2011 @ 00:24:26 #284
46960 StefanP
polemicist
pi_97720987
quote:
1s.gif Op zondag 5 juni 2011 00:19 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Life is good. Gelukkig dat de markt geen verliezers kent :')
Dat zijn jouw woorden, niet de mijne. Blijkbaar ben je van mening dat de vrije mark een zero-sum entitity is; een nogal lachwekkende mening.

quote:
Succes is immers een keuze :')
Voor een groot deel inderdaad.

quote:
Ik vind het belachelijke bedragen als ik zo vrij mag zijn.
Goh, en drie topics verderop loop je te klagen en janken dat je zelf als techneut zo weinig verdient. Make up your mind.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_97721002
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 00:22 schreef Renesite het volgende:

[..]

Jij kent StefanP toch wel?
Ja, de vleesgeworden succes is een keuze. :')
pi_97721168
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 00:24 schreef StefanP het volgende:

[..]

Goh, en drie topics verderop loop je te klagen en janken dat je zelf als techneut zo weinig verdient.

:')
de grote bekken uitgezonderd. Die worden doodgeknuffeld, ja.
  zondag 5 juni 2011 @ 00:33:17 #287
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_97721406
01: Bedrijfstak: tuinbouw
02: Functie:algemeen bedrijfsleider
03: Opleiding: MTuS
04: Leeftijd:41
05: Aantal uren per week:ong. 50 (over het gehele jaar gezien)
06: Aantal vakantiedagen: 20 (maar alle vrijheid om aanvullende tijd op te nemen indien nodig, uren voor uren)
07: 13e maand:ja
08: Bruto maand salaris: zou het echt niet weten
09: Netto maand salaris: NZ$ 5177.-
10: Overuren betaald:nee
11: Werkervaring: in de industrie voor 20 jaar
12: Goodies: vliegticket NL-NZ ieder jaar, bedrijsauto, bedrijfwoning

Tevreden: enorm

[ Bericht 7% gewijzigd door rechtsedirecte op 05-06-2011 00:39:26 ]
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_97721583
Ik ben weg hier. Kokhalzen.
  zondag 5 juni 2011 @ 00:38:23 #289
256829 Sokz
Livin' the life
pi_97721640
quote:
1s.gif Op zondag 5 juni 2011 00:36 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik ben weg hier. Kokhalzen.
Blijf weg. :')
pi_97721806
quote:
99s.gif Op zondag 5 juni 2011 00:38 schreef Sokz het volgende:

[..]

Blijf weg. :')
ja, blijf dit kasverrotte systeem adoreren :') :W
pi_97722012
Ok, genoeg offtopic gezeik. Laat mensen posten en kap met miepen. Het is toch nooit goed.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  † In Memoriam † zondag 5 juni 2011 @ 01:59:56 #292
230491 Zith
pls tip
pi_97724434
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 23:35 schreef StefanP het volgende:
01: Bedrijfstak: Telecom
02: Functie: Engineer V
03: Opleiding: Informatica
04: Leeftijd: 35
05: Aantal uren per week: 30-55, afhankelijk van de fase c.q. drukte van het project
06: Aantal vakantiedagen: 25
07: 13e maand: nvt
08: Bruto maand salaris: ~10500 $
09: Netto maand salaris: ~7000 $
10: Overuren betaald: nee
11: Werkervaring: 11 jaar
12: Goodies: smartphone, ipad, laptop, ~20K bonus/jaar, ~20K aandelenoptie per jaar (die 3 jaar later met een factor 3 worden vermenigvuldigd), pensioen naar eigen inzicht.

Life is good :)
7 179 EUR Bruto
4 786 EUR Netto

Lekker hoor die bonus en aandelen erbij :)

quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 00:33 schreef rechtsedirecte het volgende:
01: Bedrijfstak: tuinbouw
02: Functie:algemeen bedrijfsleider
03: Opleiding: MTuS
04: Leeftijd:41
05: Aantal uren per week:ong. 50 (over het gehele jaar gezien)
06: Aantal vakantiedagen: 20 (maar alle vrijheid om aanvullende tijd op te nemen indien nodig, uren voor uren)
07: 13e maand:ja
08: Bruto maand salaris: zou het echt niet weten
09: Netto maand salaris: NZ$ 5177.-
10: Overuren betaald:nee
11: Werkervaring: in de industrie voor 20 jaar
12: Goodies: vliegticket NL-NZ ieder jaar, bedrijsauto, bedrijfwoning

Tevreden: enorm
2 892 EUR Netto.

Wat is MTuS precies?
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  zondag 5 juni 2011 @ 02:11:59 #293
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_97724756
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 01:59 schreef Zith het volgende:

[..]

7 179 EUR Bruto
4 786 EUR Netto

Lekker hoor die bonus en aandelen erbij :)

[..]

2 892 EUR Netto.

Wat is MTuS precies?
Middelbare tuinbouw school
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_97724790
We zitten inmiddels toch al in 2011?
  zondag 5 juni 2011 @ 02:16:48 #295
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_97724872
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 02:13 schreef Halcon het volgende:
We zitten inmiddels toch al in 2011?
wat bedoel je?
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  † In Memoriam † zondag 5 juni 2011 @ 02:19:00 #296
230491 Zith
pls tip
pi_97724928
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 02:16 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

wat bedoel je?
TT :P
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  zondag 5 juni 2011 @ 02:21:27 #297
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_97724992
oke, niet eens opgevallen...maar zit dan nu ook op zondagmiddag als een echte loonslaaf mijn dollartjes bij elkaar te verdienen op kantoor (zodat ik er deze week even tussenuit dan knijpen) ;)
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  zondag 5 juni 2011 @ 06:15:56 #298
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_97726657
quote:
1s.gif Op zondag 5 juni 2011 00:36 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik ben weg hier. Kokhalzen.
Erg he? Mensen die geld verdienen!!11 :o
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_97727125
quote:
15s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 22:57 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Maar dan nog, ik vind 6000 euro voor een broekie met een HBOtje van 27 wel heel erg veel.

Maar ja, bij bedrijven kom je ook de kromste dingen tegen.
dude :')
wat klink je gefrustreerd, veel meer als klagen doe je ook niet he?
als je zelf geen kut verdient is de wereld rot, en als een ander wel een goed salaris verdiend is het ook niet eerlijk :')

samenvattend: dude :')

verder; leeftijd heeft er geen fluit mee te maken, ik werk samen met 22-jarigen die meer verdienen dan ik.. en ik heb een 45 jarige collega die ik aanstuur... ervaring in de specifieke richting waarin ik werk telt, niet hoeveel jaar je al op de wereld staat.

verder: lees fatsoenlijk voor je commentaar geeft; ik heb al eerder aangegeven dat ik in een heel specifieke richting werk, geen SAP BTW, maar wel in een richting die bijzonder gevraagd is op het moment, en waar bijna geen geschoold personeel te vinden is.. gelukje dus.

en nee, ik ben er niet gekomen met een grote bek, of wat dan ook, simpel hard werken.. moet je eens proberen :)

dankzij ons belastingstelsel kan namelijk een ieder die hard werkt en niet over alles loopt te zeiken, gewoon fatsoenlijk werk afleverd en net dat beetje meer wil doen, een fatsoenlijk salaris binnehalen.

je ziet bij mij de volledig scheve verhouding tussen bruto en netto, als je in Nederland internationaal vrachtwagen chauffeur wordt, dan ben je minder nachten van huis dan ik, regelmatiger werk dan ik, meer baanzekerheid dan ik, en verdien je dankzij alle toeslagen (25 euro netto per nacht dat je van huis bent e.d.) gewoon meer dan ik..

dus als je nou eens kapt met zeiken, gewoon je vrachtwagen rijbewijs haalt, dan kun je met gemak genoeg geld binnenhalen...
of wordt tandarts, of mondhygieenist, of weet ik veel.
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
pi_97728181
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 02:19 schreef Zith het volgende:

[..]

TT :P
Hm, je hebt gelijk, 2011 alweer. Eens kijken wanneer ik voor het laatst mijn overzicht gepost heb.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')